Gå til innhold

*2012* slankerne!

Anbefalte innlegg

JIPPI!! Her har det skjedd mye skjønner jeg! Gratulerer så mye box! :D Knallbra! Endelig er du på 7-tallet sammen med meg, og nå skal vi ned under 75! :)

Fortsett å stå på, så kommer du deg godt under 80. Kjedelig å havne oppå igjen om man har en dårlig dag :)

L-8. Du ligger på 80.5, da er det vel bare spm om tid før du bikker under 80. ;) Sitter du fast eller går du ned jevnt og trutt?

Jeg har mistet litt motivasjon når det kommer til kosthold men jeg er fremdeles flink. Trene spinning i går og skal igjen på torsdag. Skal veie meg i dag.

Fortsetter under...

Hvor ofte går dere på vekten? En gang i uken eller hver dag?

Jeg veier meg egentlig hver helg. Da har jeg god tid om morgenen. Glemmer det alltid i ukedagene. Dessuten er det en liten gulrot i forhold til å klare å begrense seg litt om kvelden i helgene.

Jeg skal ikke veie meg denne helga, men neste helg :D

Hvor ofte går dere på vekten? En gang i uken eller hver dag?

Alt fra hver dag til hver uke. Det beste er jo å veie seg hver uke. Da får du større og tydeligere resultater. Men det må man finne ut av selv hva som er best. Box veier seg hver dag og funker for henne ;)

For meg er å veie meg hver dag en motivasjon ja. Så lenge jeg går ned eller ikke det minste ikke går opp så er jeg egentlig fornøyd. Selv om det "bare" er 100 gram. :) Og så tenker jeg på det hver gang trangen til å putte noe i munnen melder seg. Hadde ikke vært like motiverende om jeg ikke fikk se resultatet før om en uke. Hehe. Men det funker for meg, det må man nesten avgjøre selv. Noen veier seg én gang i mnd og trives med det. Hehe. :)

Annonse

Hvor er motivasjonen min da??

Mest lyst å stikke å kjøpe snop.....

Kos deg med det tjukka...

Frister det nå? :P Hoho, den var stygg. Men spark i ræva til deg. Du kan sitte i søfaen og klø deg i rompa og spise snop, ELLER du kan knase noe sunt og føle deg sååååå mye bedre. :) Hold ut. Stikker du å kjøper så får du dårlig samvittighet, og det er en værre følelse enn følelsen av å ha lyst på snop. :)

Bajs. Har så vondt i hånda. Måtte droppe treningen i dag og lurer på om jeg må droppe trening i dag også. :( Tror kanskje jeg har fått senebetennelse. Hva annet kan det være da?

Er vondt når jeg rører på hånda, løfter og vondt når jeg tar på området. Klarer ikke bøye hånda.

er det bare å droppe spinningen tror dere?

Takk:)

Tok meg en yoghurt jeg;)

Ser ut som det blir veiing på meg hverdag også.....:) ned 100 g siden tirsdag, ble litt mye salt mat i går. Så håper jeg går mer ned, vil ned mange kilo nå!!!

Fikk en pakke i posten i dag med div sminke , krem ol. Men jeg skal ikke åpne den før jeg er under 70 kg!!!! Så da står den der vedsiden av kjøleskapet og frister meg:) haha

Annonse

64 i dag, gitt, ikkje verst :-) Men ble litt mye av både lunsj og middag i dag, så sikkert litt opp imorgen... Satse på å være flink i helga!

64,5 ca på meg idag og, 70 rundt midjen og 99 ca rundt hoftene... Så må jo være sånn noenlunde happy (særlig siden jeg var 63,7 på badevekta til foreldrene mine ;) ), selv om jeg skulle ønske jeg kom under 64 og ned på 60-tallet rundt midjen!

Bajs. Har så vondt i hånda. Måtte droppe treningen i dag og lurer på om jeg må droppe trening i dag også. :( Tror kanskje jeg har fått senebetennelse. Hva annet kan det være da?

Er vondt når jeg rører på hånda, løfter og vondt når jeg tar på området. Klarer ikke bøye hånda.

Har du gjort deg noe, da? Er det rødt? Hovent? Eller har det kommet over tid? Har du noen sår i området? (Typ skade/infeksjon/betennelse).

Du kan jo prøve spinning med en støttebandasje?

Har du gjort deg noe, da? Er det rødt? Hovent? Eller har det kommet over tid? Har du noen sår i området? (Typ skade/infeksjon/betennelse).

Har ikke gjort meg noe, nei.. Levd som vanlig og trent. Er ikke rødt, kanskje hovent men ikke nevneverdig. Ingen sår.

Det kom for et par dager siden og i går ble det værre. Er likens i dag som det var i går.

Det er vondt i et stort område rundt håndleddet. Er ubehagelig når jeg sitter i ro men det er direkte vondt når jeg så vidt rører på hånda. Må bruke selve armen til å løfte opp minstemann. :P

Tror kanskje jeg skal prøve med støttebandasje på spinninga også heller avslutte om det blir mye bevegelse på hånda og vondt. Mulig det er no betennelse på gang så best å holde hånda i ro..

Har du erfaring med "hva enn det er"?

Jeg veide 76.5 når jeg veide meg i dag! :) Ned 1 kg på noen dager :P Er såå godt når vekta går nedover!

Jippi, flinka! Du er jo søren meg snart under 75! Dårlig gjort. ;)

Hihi :) Kan jo trøste deg med at vi får se om det blir trening på meg framover da hånda mi ikke takler bevegelse. Også har jeg bursdag på lørdag. Skal ut på festligheter både fredag og lørdag så det er alle muligheter for å dra på seg noen gram eller kilo da;)

Har ikke gjort meg noe, nei.. Levd som vanlig og trent. Er ikke rødt, kanskje hovent men ikke nevneverdig. Ingen sår.

Det kom for et par dager siden og i går ble det værre. Er likens i dag som det var i går.

Det er vondt i et stort område rundt håndleddet. Er ubehagelig når jeg sitter i ro men det er direkte vondt når jeg så vidt rører på hånda. Må bruke selve armen til å løfte opp minstemann. :P

Tror kanskje jeg skal prøve med støttebandasje på spinninga også heller avslutte om det blir mye bevegelse på hånda og vondt. Mulig det er no betennelse på gang så best å holde hånda i ro..

Er medisinstudent (lege) som snart er ferdig, så er kanskje litt over middels interessert :P

Spørsmålet er jo om du har inntrykk av at det sitter i leddet, eller om det er muskulært/sener. Kan jo være mye rart, og vanskelig å si uten å kunne se det/undersøke det... Men generelt sett er jo det en lur plan å ikke provosere frem mer smerte enn man må :P

Hvis du nettopp har begynt med ny aktivitet, trekker det jo gjerne mer i retning av senebetennelse, men synes det var et litt rart sted....

Kan du ha ligget oppå hånda mens du sover?

Er medisinstudent (lege) som snart er ferdig, så er kanskje litt over middels interessert :P

Spørsmålet er jo om du har inntrykk av at det sitter i leddet, eller om det er muskulært/sener. Kan jo være mye rart, og vanskelig å si uten å kunne se det/undersøke det... Men generelt sett er jo det en lur plan å ikke provosere frem mer smerte enn man må :P

Hvis du nettopp har begynt med ny aktivitet, trekker det jo gjerne mer i retning av senebetennelse, men synes det var et litt rart sted....

Kan du ha ligget oppå hånda mens du sover?

åh, ikke værst. Vi har en kommende lege i blandt oss ;)

Er 2 mnd siden jeg begynte å trene og noen uker siden jeg begynte med spinning. Leste litt på nett og der sto det at senebetennelse er vanlig i arm, hender, håndledd, kneet osv? Jeg tror ikke det er musklært, nei.. Kjennes ut som jeg ikke klarer å bøye håndleddet. Litt sviende/brennende følelse. Tror heller ikke det bare er at jeg har sovet på hånda siden jeg har hatt vondt i noen dager og det kjennes litt krafitgere ut enn som så :P

Om det er senebetennelse, vet du om jeg å holde hånda rolig da? Dra til legen eller bare vente til det går over?

Haha, ikke så veldig spennende, er jo et yrke det som alt annet ;) Veeeldig oppskrytt, mye av det ;)

Du, jeg synes egentlig ikke det er så kult å drive med sånt over nettet, er så mye jeg ikke vet og ikke får tatt stilling til! Kan komme med halvrøver-råd, og synes det er interessant, men sånn "diagnoser og behandling" er jeg ikke komfortabel med :)

Det jeg kan si/tenke at hvis du tar det med ro noen dager, styrer det du kan gjøre etter smertene, og eventuelt iser ned (husk noe mellom isen og huden), og tygger litt Ibux (hvis du vil og tåler), så ser du det an. Hvis du ikke kjenner bedring ila helgen/begynnelsen av neste uke, bestiller du time til legen, og i ventetida ser du det enda mer an ;)

Er så vanskelig for meg å si noe om jeg tror det er muskler/sener eller om det er i selve leddet, om du skjønner :)

Vet ikke om du har tilgang til denne, men du kan jo lese :

http://legehandboka....nelse-1194.html

Så bra at du kom deg på trening!

(Innser at det er jo behandlingsforslag jeg kommer med, menmen :P )

Endret av Følelsesvims

Haha, ikke så veldig spennende, er jo et yrke det som alt annet ;) Veeeldig oppskrytt, mye av det ;)

Du, jeg synes egentlig ikke det er så kult å drive med sånt over nettet, er så mye jeg ikke vet og ikke får tatt stilling til! Kan komme med halvrøver-råd, og synes det er interessant, men sånn "diagnoser og behandling" er jeg ikke komfortabel med :)

Det jeg kan si/tenke at hvis du tar det med ro noen dager, styrer det du kan gjøre etter smertene, og eventuelt iser ned (husk noe mellom isen og huden), og tygger litt Ibux (hvis du vil og tåler), så ser du det an. Hvis du ikke kjenner bedring ila helgen/begynnelsen av neste uke, bestiller du time til legen, og i ventetida ser du det enda mer an ;)

Er så vanskelig for meg å si noe om jeg tror det er muskler/sener eller om det er i selve leddet, om du skjønner :)

Skjønner du ikke syntes det er så greit og lett å svare på nett. Skal ta svarene med en klype salt. Men du, takk for svar. :) Tror jeg bare roer ned litt med hånda som du sier! :)

Skjønner du ikke syntes det er så greit og lett å svare på nett. Skal ta svarene med en klype salt. Men du, takk for svar. :) Tror jeg bare roer ned litt med hånda som du sier! :)

Hvis det hjelper er jo støttebandasje og bra, men husk å bevege litt på hånda innmellom sånn at den ikke stivner i tillegg ;)

Var i Bergen hos revmatolog igår. Han fant ikke noe (som jeg var forbredt på) men ga meg medisin på prøve. Dvs. at jeg får prøve medisiner i 1 mnd for å se om det har effekt.

Var ikke flink igår, har slitt med magen noen dager. Antageligvis for at jeg gruet meg for å reise og fly og sånn. Er på den igjen idag så håper at det ikke gjorde for masse med igår selv om jeg har masse å ta igjen. Håper jeg er flink lenge nå slik at jeg ser resultater og får mer motivasjon min vei :P

Dere er så flinke jenter!!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...