Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #29 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har migrene, men har ikke vært særlig plaget på en stund nå, er også plaget med kronisk stiv og vond nakke.. Har også irritabel tykktarm som tidvis kan være plagsom, noen ganger må jeg på do Nå og da må det skje fort!!! I tilleg har jeg vitiligo som ikke er noen plage annet enn stygge pigmentfrie flekker på kroppen..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #31 Skrevet 28. februar 2012 Jeg lider av Behcets sykdom, en inflammatorisk multiorgansykdom og systemisk vaskulær sykdom (betennelsessykdom) som ligger under sjeldne og kroniske reumatiske lidelser. En kronisk sykdom som involverer ledd, slimhinnene, hud, mage- og tarmkanalen (sårdannelser), urinveier, blodårer, hjerte, lunger, nyrer og sentralnervesystemet (hodepine og nedsatt følelse i armer og ben). Som tilleggs-diagnoser har jeg astma, allergi og "urge" inkontinens. For øyeblikket går jeg hjemme og prøver å bli gravid (assistert befruktning). Har sendt søknad på 70% uførestønad og håper på å kunne jobbe de resterende 30% etterhvert, hvis ikke sier reumatologen min at det ikke skal være noe problem for meg å ha 100% uførestønad og heller ha et verdig liv så lenge det er mulig. Så selv om man er syk vil man jo gjerne bli en familie. Heldigvis har jeg en veldig støttende samboer som har vært mitt faste holdepunkt i 7år nå
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #32 Skrevet 28. februar 2012 Kronisk muskelsmertesyndrom Kronisk migrene PTSD
BettyBoob Skrevet 28. februar 2012 #34 Skrevet 28. februar 2012 Ingenting i forhold til dere andre her, men har to kroniske sykdommer: hypothyreose og refluks (GERD)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #35 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har ME Fibromyalgi Migrene Tinnitus Ganske ubrukelig med andre ord
Gjest mphs Skrevet 28. februar 2012 #36 Skrevet 28. februar 2012 Ulcerøs kolitt Allergi I tillegg må jeg bruke fotseng for feilstilling i føttene og nedslitt hælkappe. Dette er da ikke betegnet kronisk, men er til tider veldig plagsomt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #37 Skrevet 28. februar 2012 Jeg hadde diabetes. Men nå har jeg det ikke mer..Men hvis jeg ikke passer meg får jeg det igjen.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 28. februar 2012 #38 Skrevet 28. februar 2012 Hatten av for alle tøffe damer med opptil flere "vonde" diagnoser! Jeg har kun PCOS, som vel egentlig ikke er en sykdom, men et syndrom (?) Er, litt pga dette og litt pga elendig selvdisiplin i tjukkeste laget, og dette fører til at hoftene mine (har medfødt hofteskade) får for mye å jobbe med. Samt bekkenløsning som ikke vil gi seg. Mye "vondter" i hofter/bekken/rygg i perioder, særlig de ukene jeg jobber mye (hjemmehjelp og sykehjem). Men jeg er da frisk som en fisk ellers, og har neiggu ikke noe å klage for!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #40 Skrevet 28. februar 2012 Diabetes og hypotyrose.... De henger ofte sammen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #41 Skrevet 28. februar 2012 Diabetes insipidus. (har ingenting med vanlig diabetes og gjøre)
♥Nemi♥ Skrevet 28. februar 2012 #44 Skrevet 28. februar 2012 ADHD Beinhinnebetennelse PTSD Jeg har angst og depresjoner, men disse hører til under ADHD og PTSD. Jeg har, i en alder av 20, en ca. 60 år gammel rygg. Blir utredet for leddene mine, så får se om jeg er kjempeheldig, og får en til diagnose. Vuhu! (Ja, jeg er sarkastisk)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 28. februar 2012 #45 Skrevet 28. februar 2012 Sterk migrene, har gode medisiner, men kan jo ikke kjøre bil med de noe som er litt hemmende.. Tourettes syndrom, det er ikke en sykdom da, men en nevrologisk lidelse.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #46 Skrevet 28. februar 2012 Psoriasis, men bare med små utslett så langt... Så vært heldig i grunn.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #47 Skrevet 29. februar 2012 migrene astma allergi lavt stoffskifte
Strandloppa og lillebror Skrevet 29. februar 2012 #49 Skrevet 29. februar 2012 Jeg lider av Behcets sykdom, en inflammatorisk multiorgansykdom og systemisk vaskulær sykdom (betennelsessykdom) som ligger under sjeldne og kroniske reumatiske lidelser. En kronisk sykdom som involverer ledd, slimhinnene, hud, mage- og tarmkanalen (sårdannelser), urinveier, blodårer, hjerte, lunger, nyrer og sentralnervesystemet (hodepine og nedsatt følelse i armer og ben). Som tilleggs-diagnoser har jeg astma, allergi og "urge" inkontinens. For øyeblikket går jeg hjemme og prøver å bli gravid (assistert befruktning). Har sendt søknad på 70% uførestønad og håper på å kunne jobbe de resterende 30% etterhvert, hvis ikke sier reumatologen min at det ikke skal være noe problem for meg å ha 100% uførestønad og heller ha et verdig liv så lenge det er mulig. Så selv om man er syk vil man jo gjerne bli en familie. Heldigvis har jeg en veldig støttende samboer som har vært mitt faste holdepunkt i 7år nå Jeg har en samboer som også har behcets. Jeg syns det hadde vært interessant å spørre deg litt om sykdommen din og hvordan den har utartet seg for deg. Er ikke så lenge siden han fikk diagnosen, men veien dit har vært lang. Jeg syns det er spesielt interessant å høre at du også har denne hodepinen, da det er den som på mange måter er verst i perioder. Kanskje du har noen tips å dele i forhold til å leve med denne sykdommen? Rettigheter, osv. Vi fant akkurat ut at han har rett til gratis tannbehandling med denne diagnosen.
lassesi Skrevet 25. mai 2012 #50 Skrevet 25. mai 2012 Noen med Behcets sykdom som ønsker kontakt ? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå