Gå til innhold

Har du en kronisk sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått inntrykk av at flere her har en kronisk sykdom, så hvilken kronisk sykdom har DU? :)

Jeg har cøliaki.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av sykdommer: Kraftig allergi. Ellers har jeg kronisk vondt i nakke/skulder/hode selv med trening og fysioterapi. samt at jeg har uforklarlig kronisk kvalme. Jobber 100%.

Skrevet

Psoriasis. Og stadige depresjoner som følge av det...

Skrevet

Er vel ikke noen sykdom, men har migrene med auraforstyrrelse.

Det medfører at jeg må passe på å få nok og regelmessig søvn, spise regelmessig og ikke overdrive følelser som å glede meg eller grue meg veldig til noe.

Jeg har også med tabeletter i veska til enhver tid, slik at jeg kan ta en med en gang jeg merker anfall på vei i form av synsforstyrrelse.

Har ikke gjort noe mer med ded, for det svinger litt hvor ofte jeg har det. Men vet det finnes alternativ behandling for dette.

Skrevet

Jeg har fibromyalgi, jobber 50%.

Skrevet

Migrene

Kronisk betennelse i skuldre

Vond rygg som låser seg hele tiden

Går til fysio 2 ganger i mnd

Jobber 70-100% som hjelpepleier, varierer litt fra mnd til mnd

Skrevet

Revmatoid artritt med følgesykdommer som kronisk regnbuehinnebetennelse, betennelser i magen og eksem.

Skrevet

ME og kronisk vond nakke

#4 : jeg vil si at migrene er en kronisk sykdom og en veldig kjip en også.

Skrevet

Diabetes 1

Astma

Allergi

bekkensyndrom

og så er jeg under utredning for noe leddgreier.

Jeg er med andre ord en skikkelig mandagsutgave ;)

Skrevet

Vil bare opplyse om at migrene ER en kronisk sykdom. Kan være invalidiserende, mange som er uføretrygdet pga av det..mens andre igjen er lettere rammet, hvor da sykdommen ikke går utover hverdagen og livskvalitet, i så stor grad.

Skrevet

Mest sannsynlig slitasjegikt. Men den kjære legen min har ikke villet sende meg videre for utredning, så håper neste lege gjør det. Jeg går fast på Glukosamin nå, som hjelper en hel del.

Skrevet

Jeg har en kronisk hudsykdom.. Den heter hidrosadenitt, og fører til stadige smertefulle byller i underlivet, hos meg - er forskjell fra person til person.. Kjeme ekkelt, og ubehagelig, og ikke minst skjenerende.. Har heldigvis en veldig forståelsesfull samboer, som ikke lar seg plage av dette, og som varter opp for meg når jeg er på mitt verste :)

Skrevet

Migrene, jeg, også. Går på forebyggende medisiner, men hjelper lite. Gørrlei etter årevis med skallebank!

Skrevet

Tja... lang liste, som jeg ikke egentlig vil ha.

Migrene, klassisk

Hidrosadenitt(jævlig)

Kronisk diare, men husker ikke diagnosenavnet

ADHD

Mulig lupus, siden jeg hadde sommerfuglutslettet i ansiktet for en stund siden. Så legen sier jeg må være meget obs, og kontakte han med en gang om det kommer igjen.

Inkontinens(URGE)

Jeg er så lei sykdom, at jeg snart spyr av bare det.

Skrevet

Huff, mange vonde diagnoser her. All ære til dere som klarer å jobbe i det hele tatt med så mye plager!

HI

Skrevet

Tja... lang liste, som jeg ikke egentlig vil ha.

Migrene, klassisk

Hidrosadenitt(jævlig)

Kronisk diare, men husker ikke diagnosenavnet

ADHD

Mulig lupus, siden jeg hadde sommerfuglutslettet i ansiktet for en stund siden. Så legen sier jeg må være meget obs, og kontakte han med en gang om det kommer igjen.

Inkontinens(URGE)

Jeg er så lei sykdom, at jeg snart spyr av bare det.

Glemte en - psoriasis........

Skrevet

Fibromyalgi

ADHD

Søvnapne

Lungesykdom

Astma

Amputert arm

Skrevet

Migrene, psoriasis, vonde / stive muskler i hele kroppen.

Skrevet

Migrene, men det er jo ikke noe problem lengre fordi det er så bra medisiner!

Men jeg har også en skade etter en bilulykke og den har gjort meg delvis ufør og skaffet meg mye bryderi og utgifter.

Skrevet

Revmatisme.. Sliter med vonde muskler og ledd mest i knær og rygg, men ofte i skuldre, nakke også... pluss sånne vonde betente fingre. Noen ganger er det så vondt å skrive at det ser ut som jeg har skrevet med feil hånd(

Skrevet

ADHD

bechtrew

sekundær sjøgrens syndrom

fibromyalgi

jobber 50%

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Diabetes 1

Astma

Allergi

bekkensyndrom

Ehhh... Er du meg? hehe

Jeg har det samme som deg. Astma og allergi. Skjevt bekken som gjør at jeg ofte har smerter i beina osv. Sliter veldig med leddene mine, spesielt ved væromslag, om det er veldig kaldt osv.. Har også noe som kalles maxillar siniusitt, eller noe sånt. Enklere sagt, kronisk bihulebetennelse.

Men ellers har jeg det fint ;)

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Diabetes 1

Astma

Allergi

bekkensyndrom

Ehhh... Er du meg? hehe

Jeg har det samme som deg. Astma og allergi. Skjevt bekken som gjør at jeg ofte har smerter i beina osv. Sliter veldig med leddene mine, spesielt ved væromslag, om det er veldig kaldt osv.. Har også noe som kalles maxillar siniusitt, eller noe sånt. Enklere sagt, kronisk bihulebetennelse.

Men ellers har jeg det fint ;)

Ja, nå så jeg ikke at du skrev Diabetes 1. Det har jeg ikke, men ellers var det mye likt ;)

Skrevet

Vil bare opplyse om at migrene ER en kronisk sykdom. Kan være invalidiserende, mange som er uføretrygdet pga av det..mens andre igjen er lettere rammet, hvor da sykdommen ikke går utover hverdagen og livskvalitet, i så stor grad.

Ok, sorry da.

Var jeg som skrev det. Men jeg har ikke tenkt på det som kronisk sykdom på den måten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...