Gå til innhold

*Gullfiskbollen* Ny 15. februar


*Ruger på novembersnuppe*

Anbefalte innlegg

Fant denne på et annet forum og tenkte den kunne være koselig å lese for både gravide fisker og vi som ønsker å bli det:)

 

Hei mamma! Ville bare si at jeg er her. Kjenner du at jeg sparker litt i deg? Håper ikke det gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne. Av og til glemmer jeg meg av, og sparker deg kanskje ikke på en stund. Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si ifra at alt er fint Jeg skal ikke sparke mer når jeg kommer ut, mamma! Jeg lover! Unnskyld for at jeg gjorde så du var kvalm, jeg gjorde det ikke med vilje. Skulle ønske jeg kunne trøste deg når du var dårlig og kastet opp. Jeg er glad for at det endelig er over. Jeg er også lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt mamma, men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg igjennom. Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliteen av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi mamma, så da m...å jeg låne litt av din. Og det er ganske slitsomt å bli en baby skal jeg si deg. Jeg tror jeg får den beste mammaen i hele verden. En mamma som går gjennom 9 måneder med vondter bare for min skyld. Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse. For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg, og at dere allerede er glade i meg og gleder dere til å treffe meg. Jeg er så glad for at du har pappa. Snille pappan min som trøster deg når du gråter uten å helt vite hvorfor. Hjelper det hvis jeg kiler deg litt? Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg.. Vi må være flinke til å hjelpe hverandre gjennom fødselen, for jeg tror det kommer til å være vondt for begge. Men så når vi får se hverandre og ligge tett inntil hverandre, så blir alt bra igjen. Alt vi har å se frem til... Du og jeg, mamma♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nam! Sånne makroner er bare så utrolig gode, og lekre! Jeg laget sjokolademakroner med sjokoladefyll før jul. Yummy ;) Håper ellers at testen din er på riktig sted imorgen!

 

Da var en lang dag snart slutt, og husmora er sliiten.. Bakte også boller idag, men de fikk leirduekonsistens :s Med med litt krem fikk de uansett bein å gå på, og jentene storkoste seg.

 

Tigerlise, skjønner at det også er litt vemodig å gi bort valpene. Det må nok være spesielt for både hundemor og eiere. . Tror forøvrig at vi også har fått en "hund" i huset. Katten knurrer nemlig hver gang det ringer på døra, og jeg synes nesten han knurret ekstra høyt når Jehovas vitner kom tidlgere i uka :D

 

Dossa, du har vel hoppet til køys du også? ;) Må være så deilig med vinterferie!

 

Cornflake, du er flink til å trene!. Men du må jo ikke glemme at sex er god trening det også! Dere får jo bare holde på ekstra lenge ;)

 

Plopp, og gjeeesp! Zzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin, det var en utrolig fin tekst! Jeg synes det var fantastisk å gå gravid, og unner alle gullfisker å oppleve dette MANGE ganger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Har fri i helgen. Skal jobbe på mandag og tirsdag.. Egentlig burde jeg holde meg hjemme. Fikk feber igjen igår, men borte på mårran. Nå sitter jeg her igjen, svimmel og varm!! :(

 

Lykke til med aksjerleggingen nå fremover! :)

 

Skal kommentere mer i morgen.. Legger meg nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Renate: God bedring, håper du føler deg bedre i dag :)

 

Tempen min har sunket kraftig i dag, så det betyr at tr kommer i kveld eller i morgen tidlig. Tok en test likevel, men den ble jo selvsagt negativ :P

 

Denne pp tror jeg at jeg bare blir halvprøver, har ikke lyst til å få termin oppunder jul, men hvis tr kommer i dag og el kommer som normalt så vil vel terminen bli ganske tidlig i desember. Akkurat nå følses det i alle fall greit, så får vi se hvordan jeg føler det når el nærmer seg :P Min strategi tenkte jeg kunne være å bare ha sex når sambo vil, og prøve å ikke tenke på el og stresse med sex da :)

 

I dag skal jeg og Leah til søstra mi og tantesnuppa for å være ute å leke i snøen :) ønsker dere alle en fin søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper :)

 

Ahaa da skjønte jeg hva makroner er :P takk Leah :) De ser jo kjempe gode ut *yummi* De må prøves en dag *smiler*

 

Leah, ha en super fin dag :)

 

Renate, god bedring :) Håper dere snart er kvitt all denne elendigheta *uff* det tar på å være sjuk over lang tid.

 

Metti, tenk at test dagen din snart er her *ojojoj* :D Håper av hele mitt hjerte at du får en positiv test :) Nå er det så absolutt din tur søta!

 

Vi skal til et vennepar på lunsj :) Venninna mi er 6 måneder på vei så da skal jeg suge til meg all babystøv :) Seinere idag blir det bolleservering hos svigers :)

 

Håper dere alle sammen får en fin fastelavens søndag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann jenter

 

Er nå på tredje 12 timers vakta i helgen men heldigvis er det siste nå. 4 uker til neste nå :)

 

Når det gjelder kroppen så er jeg meget negativ og tror ikkje på noe spire. Derfor jeg ikke har skrevet innlegg i det siste. Tok en test i dag så var veldig blendahvit... Vet at det er lenge til testdag og at mye kan skje men det var alikevel et nederlag...Håpet at det hvertfall sko være en antydning.. Må bare lære meg og ikkje teste før

testdag. Ellers så kjenne eg ingen symptomer utenom kvalme men det har eg jo vert av tabelettene lenge før...

 

God fastelaven alle jeg feirer den på jobb....

Kommentere mer senere må jobbe videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, jeg tenker at en jule/desember baby er koselig jeg da.. Hehe! :) Kos dere ute idag. Her er det også sol og fint vær, men tror vi holder oss inne - for min egen del. Har feber nå på 37,5. Ikke at det er så høyt, men til vanlig ligger tempen min på 36,5.. På kvelden øke den til 38,5! Slitsomt!

 

Dossa: Kos deg masse med babyen!! Og ta til deg alt støvet du kan få :) Håper også at jeg blir kvitt det snart, skal egentlig på jobb i morgen og tirsdag, og reiser til Kiel på torsdag... :S Og det er så typisk at når jeg først blir syk så blir jeg skikkelig syk. Det er vel nesten 15 år siden jeg hadde influensa (har vært syk med halsbetennelse et par ganger etter det da, og sånne 1 dagers feber)

 

Metti; Ikke gi opp håpet. Begge gangene jeg ble gravid har jeg ikke hatt et eneste symptom, forutenom at mensen uteble og at jeg ble bilsyk.. Og så lenge det er enda en stund til du kan teste er det ikke over og ut... Er vel enda en uke igjen til testing??

 

Ilyas og jeg bakte boller igår, så da blir det en mini feiring av fastelaven for oss to. Mannen skal ut med en kompis og dra å bade... Snart er jeg klar for å legge aksjer igjen også.. Spennende! Har EL tester nå, så må bare teste sent nok, så jeg treffer med testene jeg har, men samtidig ikke for sent, i tilfelle EL kommer tidligere. Har et håp om at syklusen min blir mer normal etter SA'en. Hehe! Tacomiddag, rester fra fredagen. Hehe!! :) Deilig å slippe å måtte lage maten idag :)

 

Noen av dere som vet om jeg kan bruke egenmelding i morgen og tirsdag, eller om jeg må ha ny sykemelding? Min sykemelding gikk ut idag. ¨Kan ikke dra på jobb om jeg forsatt har feber i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metti krysser fingrene for deg :)

Dossa kos deg med besøk :)

Cornflake keep up the good work :)

Æsj Renate ikke noe særlig å ha feber da :( håpe det går fort over ;) jeg syns også en julebaby høres koselig ut :) men nÅ er jeg vel så klar for den babyen uansett når den kommer :) *knis*

Plopp ii bollen :)

Kose på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Metti: føler med deg, den ventetida du går gjennom no er av ein egen verden, er ikkje kjekt å gå slik til vanlig mellom eggl og ikm og denne gongen må det vera hundre gongar "verre" ift alle tankane og den lidelige ventetida. Men no skal eg sei nokon faktasetningar som du veit om, for å minna deg på det, du som alt no er lei pga manglande symptom ( no affends til alle testomaner, eg testa min del eg og)

 

Det( dei) befrukta egga fester seg mellom 5 til 10 dagar etter befruktning. Metti, viss me teller frå tirsdag så absolutt tidligst i dag! Tja kaanskje i går.

 

Testing no har ingenting for seg!!!!! du blir berre lei deg!!!!!!

 

Lørdag vil vera ein mulighet for positv svar, torsdag er aktuell å testa for ein skikkelig testoman, alt før torsdag er jo heilt utan poeng!!! Veit ikkje om dette er som å banna i kyrkja :) men tenkt all den hjertesorg og skuffelse som blir påført ved denne ekstremt tidlige testinga. For meg Metti er du denne gongen gravid heilt til det evt. blir motbevist neste tirsdag. Eg har tru på deg, hold håpet oppe!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp håpet Metti :) Lilla skriver fornuftig ;) Jeg skjønner du synes det er et nederlag men det er ennå mange dager att før du kan teste med håp om å få en positiv test. Neste helg vettu snuppa :) da har du fått den testen du så inderlig ønsker deg :D

 

Renate, ja du kan da fint bruke egenmelding eller er det noe som sier at det kan du ikke.....mmmmm......er ikke kjekt å gå på jobb med feber og elendig helse.

Masse god bedring og håper du er frisk att før båt turen :)

 

Nå har vi vært hos et vennepar og spist yummi scones :)

Ho fortalte idag at det er ei lita jente de venter i mai, ble skikkelig rørt jeg :) De har fra før en gutt og siden dette er siste spiren så var det ekstra gøy at det blir ei jente :)

 

Boller hos svigers har vi også spist :)

De to eldste ble att foran data'n *ler* Mens jeg og vesla ligger på gulvet og spiller ludo *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Metti: Ikke mist håpet ennå. Skjønner at det var kjipt med negativ test i dag, men kanskje det bare var for tidlig å teste. Det er jo fortsatt 6 dager til testdagen. Krysser fingrene for deg.

 

Renate: Jeg tror nesten du må ringe fastlegen din. Det er regel som sier at du ikke kan bruke egenmelding rett etter sykemelding. Det må minst være en arbeidsdag mellom. Jeg kan jo ta feil, men er ganske sikker altså.

 

Dossa: Yummi, hørtes godt ut med boller :) Har du hatt el snuppa?

 

Jeg er sulten, hele tida :( Lav fett og lav karbo er hard for kroppen :( Jeg er ellers 3 dpo i dag ifølge FF, har allerede fått litt ømme pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Cornflake :) jeg har ikke hatt EL ennå. Er bare på dag 13, men i løpet av de neste dagene så er EL her *juhu*

Går for aksjelegging annen hver dag, så inn med en dose imorra, på dag 16 og 18 så skal mye være gjort :D Da er det bare å krysse fingra ;)

Jeg håper virkelig at det blir din tur nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være mulig at EL kan komme nå på min cd 31?

Har hatt økt utflod i et par dager nå som minner om den jeg har lest om som kan komme ved EL. Sitter lissom her å venter på tr jeg :P

Men er jo første mnd uten pillene så syklusen kan jo være litt klussete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin, det er vel ikke umulig at du kan ha EL nå sjøl om du er på dag 31....rart egentlig men hvis du har EL test liggende ubrukt så svi av en da :D Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL testen var negativ, har jeg da EL eller ikke? Den har ikke slått ut noengang til nå så vanskelig å si om jeg har eller ikke :P

Får vel bare vente å se da om noe skjer på en eller annen måte framover. Må få kjøpt inn noen flere tester også, begynner å minke her. Neste pp hvis den kommer blir det temping og kun EL test rundt en gang iblant.

Hvor mye fører dere inn på fertilityfriend dere som bruker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kontakte legen ja. Jobben ringte meg istad og de ville ikke ha meg der så jeg kunne smitte flere. Det var mange nok syke allerede. Hehe! Har sendt en sms til legekontoret, så regner med å høre fra de i morgen tidlig. Tok 2 paracet istad, og nå får jeg ikke sove, og svetter som en gris her jeg ligger... Haha.

 

Ilyas har nok kjedet seg her hjemme idag, så det var veldig populært da supertanta kom på besøk og ville leke så mammaen kunne slappe av. Nesten så Ilyas måtte legge seg uten mat stakkars. Sto på badet og stelte han for kvelden, og mens jeg pissa tennene hans kom jeg på at han ikke hadde fått no kveldsmat. Han hadde ikke spist siden kl 17, og da var klokka 20.15 (han sto ikke opp før 10.30 idag, derfor vi stelte han så sent).. så var det å smøre litt mat til han, og mens han spiste sovna han stakkars.. spurte om han ville legge seg istedet, og det ville han. Fikk i seg nesten en hel skive da.... Så, nå håper jeg at jeg blir frisk snart. Jeg SKAL til Kiel på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Da har jeg fått mensen!

 

Har gått opp 1 lite kg og en liten cm rundt magen, men det er helt som forventet siden jeg har fått mensen, er faktisk overrasket over at det ikke er mer siden sambo kom hjem med en boks Ben&Jerrys til meg i går kveld :P

 

Nå har han fått beskjed om at jeg ikke prøver å bli gravid i mars, så hvis han vil prøve så får han be om sex..det var greit sa han :)

 

I dag skal jeg ikke gjøre noe, ikke trene og ikke noe fornuftig! Skal vaske klær og sove :)

 

Renate: Håper du blir frisk så du er i god form på turen, goooood bedring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du har fått tantebesøk Leah :(

Ho har ikke forstått at ho ikke er velkommen oppi bollen *arg*

Synes du tar det med god mot søta :)

Du har lov til å bli sint og lei men mer kan vi jo ikke gjøre....skulle gjerne ha hengt på hengelås på døra :P men det lar seg jo ikke gjøre *hehe*

Du skriver at du ikke vil gå på med samme styrke neste pp, er det fordi du ikke ønsker desember spire?

Jeg tenkte det i mars ifjor og jaggu så ble jeg ikke gravid likevel *ler* skulle gjerne født i desember men slik gikk det jo ikke.

Kanskje jeg er heldig å få en spire i julegave i år :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite tanta, Leah!!! :( Håper det er siste gang hun kommer på besøk (evt. at hun kommer neste gang pga "prøvepause", men ikke noe mer enn det :) )

 

Nå har vi vært hos legen. Han sender henvisning til Fertilitetsklinikken for å få oss inn til en vurderingstime. Da får vi høre mer om noe ekstra kan gjøres og oddsene for å lykkes. Ut i fra det må vi ta en endelig avgjørelse. Han mente også at det kanskje var nok med ett forsøk til før vi avsluttet å prøve på flere biologiske barn, og heller gå for adopsjon. Etterpå ringte jeg mødreklinikken for revmatiske sykdommer på St. Olavs, og hun hadde sjekket med 3 leger etter at jeg sendte mail, bl.a. Fertilitetsklinikken. Så nå har de fått saken fra flere sider før vi kommer inn, og da burde de ha nok opplysninger til å gi oss et realistisk svar. Hun snakket om evt. tilskudd av klexane i tillegg til albyl-E. Må google litt om hva det egenlig er :) Spent på hvor fort vi får time... Hmm. Om vi går for adopsjon istedet så skulle i hvert fall legen skrive en fin og positiv legeattest til oss :)

 

Oj, dette ble ego - sorry... Kommer sterkere tilbake med kommentarer senere :D

 

Ha en flott dag videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, så kjedelig med tantebesøk!! :( Lykke til med "prøvevente måneden" :)

 

Tigerlise: Så bra at dere er blitt henvist og får hjelp.. Kanskje det vil gå denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise så flott at dere blir tatt på alvor og får den oppfølgingen dere trenger og ønsker :)

Renate håper du blir fort frisk ;)

En god klem til Dossa ;)

Kose på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den gode klemmen Tjohei ;)

Du får sove litt før du skal på vakt, var det 7 netter på rad nå?

Flink du, jeg hadde aldri klart å holde meg våken hele natta. Når klokka bikker 22 så er jeg stup trøtt og da må gamlemor finne loppekassa :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...