Gå til innhold

Mann gis bort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine har fått den beste faren jeg kunne valgt til dem.

Han er snill, og elsker ungene sine over alt på denne jord.

Han er tolmodig,

Det er mange friske foreldre som stiller opp mye mindre enn det han gjør. En av oss er ALLTID tilstede på hver en fotballtrening, fotballkamp, håndballtrening, turnering, korøvelse og opptreden...

Begge prøver å stille på kamper og opptredener, og stort sett så har det gått fint.

OK, så kan vi ikke reise til fjells på slaom, da jeg ikke klarer å hjelpe alle i bakken alene, om helsen hans skulle skjære seg og jeg må dra alene, Og vi kan ikke dra i badeland. Men hvem har sagt at en langrennstur alene med mamma med pulk og varm kakao, eller en sykkeltur ikke er like godt?

Dårlig helse er ikke det samme som at ungene får dårligere oppfølging enn de med friske foreldre... De kan ofte få bedre oppfølging fordi man stiller alltid opp den gangen man kan, for det er ingen garanti for at man klarer neste.. Mens friske foreldre kan tenke, Vi tar det neste gang...

Jeg vet om barn som alltid må sitte på med andre til treninger og kamper, og de har to friske foreldre...

Det var du selv som sa at de ble skadelidende fordi du er gravid og har mange plager, og han utkonkurrerte dine plager med å være akkurat litt sykere, sånn at du skulle ta deg av dem? Det var du selv som sa at "jeg klarer å følge dem opp aleine" - ja, det klarer du sikkert, men var det det du ville?

Når du forsaker mye for kjærligheten til ham, når du til o med lever som tilnærma alenemor mht oppfølging av barn, og sitter igjen her nettopp UTEN den kjærligheten du har forsaka så mye for.... hva er gevinsten? Og du "kan ikke nettopp tvinge ham inn på kommunikasjonskurs" - vel. JO.

Samlivskurs kan du forlange. Han er ikke syk i empatimuskelen. Det er vel det siste som er igjen nå, mellom dere to, for den kommunikasjonen du beskriver er ikke positiv. Selv om du glorifiserer det nå, så må du ikke tro ikke barna merker isfronten!

Beklager om jeg er streng nå, men jeg har også drevet og unnskyldt en kronisk syk mann. Men vondt i ryggen er ikke noen unnskyldning for å være navlebeskuer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott! Da vil du kanskje ha han tilbake da,eller??

Hehe, nei, ikke før hormonene har roet seg og ting er blitt

"Mot normalt" igjen

Men tar ham muligens tilbake om noen uker (regner med at både han og vedkommende som får ham er lei da ;-)=

Skrevet

Men hvorfor ikke få hjelp til å få en kommunikasjon som ikke "stinker"??? Det hjelper ikke å snakke om hvordan det er, og ikke gjøre noe med det! Dette handler om 1000 forskjellige ting, og ikke "vanlig høflighet"....

Fordi han er en mann av egen vilje, og ikke ser at vi har et problem med kommunikasjonen.

Det er bare jeg som har problemer sier han for jeg er alltid sur og grinete..

På spørsmålet om hvorfor han tror jeg er sur og grinete så sier han bare "Vet ikke"

Et kommunikasjonskurs er ikke noe jeg kan gå igjennom alene, og det som ikke blir gjort av meg alene hos oss, det blir dessverre ikke gjort..

På grunn av helsen hans, er han så vant til at jeg ordner det som ordnes må, enten det er kjøring av unger, lekser, bursdager, klesvask, rydding, snømåking, at jeg tror rett og slett at han har sluttet å tenke at han har noe ansvar overhodet i huset. Tror han fikk litt sjokk da jeg sa til ham at han var den eneste mannen jeg kjente som ikke hadde noen betenkeligheter med å la en høygravid kone måke snø i 1,5 time, uten i det hele tatt å se etter at jeg fremdeles var på beina og ikke lå strøken der ute.. Han hadde faktisk ikke tenkt på det på den måten...

Og siden jeg har styrt og ballert i godt over 10 år så er min måte å gjøre ting på, blitt en rutine. Så den ene gangen han prøver seg så blir alt feil, ungene protesterer fordi det er ikke slik mamma gjør det, og alt blir bare tull, og jeg tar over fordi tiden løper fra oss og vi må komme oss ut dørene med husfreden i behold.

Men det går over... er bare jeg som er veldig sliten for tiden og da blir alt tusen ganger verre enn det egentlig er...

Går ut i fra at det ikke er stahet som har fått oss igjennom 16 år..

Av og til har man bare ikke tid og overskudd til å være kjærester og da har man lett for å komme ut på glattisen...

off hørtes kjent ut det der....

Skrevet

Noen menn må ha det inn me teskje, bare slik dem er :P

Skrevet

Og noen kvinner liker å mate menn med teskje....

Skrevet

Godt ikke alle mannfolk er slik da:) Jeg har verdens beste kjæreste <3

Idag ja;)

Skrevet

Stort sett hele tiden<3

Skrevet

Nurkisimagen: Prøver du å være oppmuntrende ovenfor HI?

Isåfall. Det funker ikke! Hun skrev her for å lette på frustrasjonen sin. Ikke for å få i trynet hvor "flott" din kjæreste er.. Jiiizz...

Skrevet

Nurkisimagen: Prøver du å være oppmuntrende ovenfor HI?

Isåfall. Det funker ikke! Hun skrev her for å lette på frustrasjonen sin. Ikke for å få i trynet hvor "flott" din kjæreste er.. Jiiizz...

Takk for omtanken, men det går helt fint....

Jeg har i grunnen bare meg selv å takke...

Jeg kunne gått da helsen hans begynte å skrante, før vi fikk vårt første barn. Jeg hadde nok klart å finne ny kjæreste, ung som jeg dengang var, men jeg valgte å bli. Som alt annet her i livet er forholdet en berg og dalbane, men klart at når stresset hoper seg opp, og tid for avslapping og kjærestetid blir minimal, så er utforbakken bratt...

Godt å se at andre kan ha det bra.

Unner alle et lykkelig liv..

HI

Skrevet

Haha.

Kan vi si 2 for 1?

Om ikke er min rimlig til salgs og play3 + data følger med på kjøpet.

Ps: gravid jeg og.

Skrevet

Han er tydeligvis bortskjemt med ei dame som står på til hun stuper.. så tupp til egen ræv?

Skrevet

Haha.

Kan vi si 2 for 1?

Om ikke er min rimlig til salgs og play3 + data følger med på kjøpet.

Ps: gravid jeg og.

Nei takk, hadde satt pris på en "mannefri" periode, men du kan gjerne få iPAD; pc, TV og mobil med ham

Blir jeg noengang enslig er TVen det første som ryker ut av stua.....

Hva med om vi sender mennene sammen og så kommer heller du til meg ;-)

Så kan vi slenge hormoner på hverandre og sutre og klage sammen?

Skrevet

Jeg håper likevel du finner en måte å få litt mer hjelp og omtanke av han. Smerter og vaner til tross, om han hadde skjønt hvor viktig disse små kommentarene om hvordan du har det er for deg, så trur jeg han hadde anstrengt seg litt for å komme med de. Nettopp av kjærlighet. Men da må du nok gjøre en innsats for å få han til å skjønne det. Som du sier så er det en logisk grunn til at det er blitt som det er. Og om det ikke skjer en merkbar endring, kan man ikke forvente forandring heller. Lykke til videre uansett. Du gjør en stor jobb og fortjener absolutt ros for den!

Skrevet

Her hos meg så viser jeg med armer og ben mens jeg utdyper det i breie ordlag. F.eks:

"Har sovet skikkelig dårlig i natt.", gjesper jeg høyt, og så segner jeg om på gulvet i fosterstilling og snorker.

"Ugh, føler meg helt jævli i dag.", hulker jeg, og så spyr jeg på skoa hans før jeg segner om i fosterstilling.

"For en jævli dag!", roper jeg i det jeg ramler inn døra, før jeg segner om i fosterstilling.

Jaggu har han tatt hintet hver gang, gitt.

Prøv du også, kanskje det virker? :)

Det blir falsk omsorg for meg.

Da spør han ikke fordi han bryr seg, men fordi jeg legger spørsmålet i munnen hans. Jeg vil ikke ha pliktspørsmål, men kjærlighet og litt omsorg. Og ikke bare oppmerksomhet når det nærmer seg leggetid, jeg er stuptrøtt, men det er trangt i buksa hans......

For et par måneder siden hadde jeg utrolig vondt i skulderen pga noe arbeid jeg hadde gjort, klarte ikke å løfte armen og jeg fortalte det til ham 3 ganger i løpet av 5 minutter, men han var så opptatt av sine egne vondter at han fikk det ikke engang med seg. Det var siste gang jeg fortalte ham at jeg har vondt...

Gjennom hele svangerskapet har jeg spurt ham hvordan hans dag har vært, hvordan han har sovet, men aldri har han sendt spørsmålet i retur.

Ikke er jeg personen som går rundt og klager heller, det har en veldig negativ virkning på psyken min.

Det er bedre han ikke vet, og at jeg irriterer meg over at han ikke spør , -for da kan jeg unnskylde ham for meg selv med at han vet ikke, -enn at han vet og jeg irriterer meg over at han ikke bryr seg -for da har jeg ingenting å unnskylde ham med

Det gikk 1,5 mnd før jeg fortalte ham at jeg var blitt delvis sykemeldt...Han så at jeg kom hjem tidligere enn normalt, men aldri et spørsmål hvorfor. -Bare kommentar " Du er tidlig..."

Han har vært velsignet med en kone som har gått igjennom flere svangerskap uten store plager, og siden jeg er en person som står på til jeg stuper, så blir han fort veldig "lay back"

Og jo dårligere jeg blir, jo dårligere blir han. Slik at han alltid er dårligere enn meg og jeg likevel er den "friskeste" og må stå på videre, slik at ungene ikke skal bli den lidende part...

Jeg vet humøret mitt går over når jeg er skikkelig oppegående igjen, men akkurat nå er jeg bare så lei hele mannen.

Leverer han gledelig på døren til noen...

Høres litt ut som min - alltid er han i dårligere form enn meg, og trenger mer å sove/slappe av osv.

Hvis jeg nesten ikke klarer å gå pga bekkenløsning, så er i hvertfall han for sliten til å ta seg av barnet vårt. Han legger seg gjerne til å sove på ettermiddagen i timevis, men sitter oppe halve natta med tven. Hjelper ikke at jeg ber han om "vær så snill, kan du hjelpe til, klarer ikke løfte osv." Kjenner at jeg blir irritert bare ved å skrive dette.

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg har kysset en del frosker i mitt liv, og jeg var 37 før en av dem ble til en prins !!

derfor er jeg nå hele (!) 39 år, nygift og førstegangsfødende... men svært lykkelig over å hverkan ha giftet meg eller fått barn, før jeg fant den perfekte far og ektemann...

jeg hadde ALDRI funnet meg i å bli behandlet på den måten du gjør, og jeg hadde ALDRI holdt ut i den type forhold du beskriver... jeg hadde pakket skoesken hans, og sendt han hjem til hans mor !!!!

du kan ikke endre en mann !!!

Skrevet

jeg har kysset en del frosker i mitt liv, og jeg var 37 før en av dem ble til en prins !!

derfor er jeg nå hele (!) 39 år, nygift og førstegangsfødende... men svært lykkelig over å hverkan ha giftet meg eller fått barn, før jeg fant den perfekte far og ektemann...

jeg hadde ALDRI funnet meg i å bli behandlet på den måten du gjør, og jeg hadde ALDRI holdt ut i den type forhold du beskriver... jeg hadde pakket skoesken hans, og sendt han hjem til hans mor !!!!

Ikke rart det er mange samlivsbrudd og enslige/gamle mødre om man er så firkantet.

Nei kast mannen på dør med en gang han ikke oppfører seg som drømmemannen, og heller krev penger fra staten..

Selv ville jeg ALDRI fått barn i en alder av 39 år....alt for gammelt

Skrevet

Ikke rart det er mange samlivsbrudd og enslige/gamle mødre om man er så firkantet.

Nei kast mannen på dør med en gang han ikke oppfører seg som drømmemannen, og heller krev penger fra staten..

Selv ville jeg ALDRI fått barn i en alder av 39 år....alt for gammelt

Hahaha, standardsvaret som ikke kunne vært plassert på et dårligere sted! Knegg, knegg og ler meg skakk. :lol:

Hadde flere tenkt som Ludviksmamma, så hadde det jo faktisk vært MINDRE samlivsbrudd...

Skrevet

Mente ikke at Ludviksmamma bidrar til flere samlivsbrudd, men poenget er; Ikke rart det er mange samlivsbrudd dersom holdningene er at I"Ikke gidd å jobb for forholdet; Send ham tilbake der han kommer fra"

Skrevet

Mente ikke at Ludviksmamma bidrar til flere samlivsbrudd, men poenget er; Ikke rart det er mange samlivsbrudd dersom holdningene er at I"Ikke gidd å jobb for forholdet; Send ham tilbake der han kommer fra"

Tror Ludviksmammas poeng var at det kan lønne seg å ha litt integritet og stolthet i kroppen og deretter vente på en hyggeligere mann, enn å ta til takke med en idiot som ikke gidder å jobbe for forholdet. Det er liksom det det blir lange lykkelige samliv av...

Skrevet

Tror Ludviksmammas poeng var at det kan lønne seg å ha litt integritet og stolthet i kroppen og deretter vente på en hyggeligere mann, enn å ta til takke med en idiot som ikke gidder å jobbe for forholdet. Det er liksom det det blir lange lykkelige samliv av...

Tror ikke du har hørt uttrykket at kjærlighet gjør blind...

Jeg har alltid sagt at jeg skal ikke ha barn med mer enn 1 mann, så da vi først hadde startet så kunne jeg likegodt gjøre meg ferdig.

Det med barn med kun 1 mann er pga hensyn til ungene.

Synes så synd på alle de ungene som skal gjøre sitt beste for å fungere som en familie hele året og så kommer merkedager og ferier og så fyker ene ungen dit og andre ungen der...

Og så lenge kjærligheten er der mellom to personer så blir det helt feil å si at send ham hjem til mor...

Jeg tror ikke de snakker sant de som sier at livet er en dans på røde roser. Jeg velger å tro at alle forhold er en berg og dalbane, og da gjelder det ikke å hoppe av i første og beste sving...

Skrevet

Jeg tror ikke de snakker sant de som sier at livet er en dans på røde roser. Jeg velger å tro at alle forhold er en berg og dalbane, og da gjelder det ikke å hoppe av i første og beste sving...

Hvem er det som sier at livet er en dans på røde roser? Det har jeg aldri hørt noe si. Derimot har jeg hørt at enkelte fornuftige mennesker prøver å ungå tornene så godt det lar seg gjøre, og som hopper unna om tornene kommer til å gjøre mer skade enn gagn...

Skrevet

Gud bedre så mangle kranglete damer det er på denne siden her. Ikke rart det er mange samlivsbrudd hvis dette er tonen!

Skrevet

Gud bedre så mangle kranglete damer det er på denne siden her. Ikke rart det er mange samlivsbrudd hvis dette er tonen!

å faen, og jeg som trodde det het 'Kranglesiden' av en grunn! Oopsi, my bad. Eller?

Skrevet

Woops, der tråkket jeg tydeligvis noen på tærne. La oss krangle og være usakelige for kranglingens skyld <3

Skrevet

Woops, der tråkket jeg tydeligvis noen på tærne. La oss krangle og være usakelige for kranglingens skyld <3

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...