Gå til innhold

Vektøkning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 + 3 og har ikke gått opp noe.

Men er noe overvektig, så jeg skal ikke gå opp i vekt.. Ikke særlig mye ihvertfall 5-9 kg er min margin. Men normalvektige skal kunne gå opp ca 12 kg..

 

Det gjør jeg ikke ved å slanke meg på noe som helt måte, men ved å følge et kostforslag jeg har fått ved føde avd. der jeg skal føde og så trener jeg 2-3 ganger i uka. Er jevnlig på skjekk/oppfølging på føden med UL og div samtaler og tester.

 

Lille gutt i magen har det som plommen i egget og vokser akkurat som han skal, og jeg er frisk som en fisk på alle mulig måter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehhm er 26 uker og har gått opp 14 kilo. ein del vann i kroppen og stor livmor i forholdt til det den skal være :) så litt sjokolade og da :P men dette er min siste gravidtet så da koser eg meg. og er jeg like heldig som dei to andre gangene så hopper jeg i buksene mine 3 mnd etterpå og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plutselig var noen flere kg smelt på gitt :-) pluss 8,5 kg og 25+4 (satt tilbake litt).. Er jevnt fordelt og har stor fin mage :-) Går visst veldig i rykk og napp her, én uke ikke no, neste uke: pang-> et par kg til gitt. Frøkna i magen er fin og stor, estimert til 750 gram for en uke siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 uker og 9-10 kg her også. Er lav av vekst og har stoor mage,har fått litt ekstra på rumpe og lår også, men mest mage og jeg liker den:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet til 27+2, og opp 9.3kg... Venter på et lite rykk snart, da jeg har holdt denne vekten i over en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker og har gått opp 7 kg,. start vekt 58 kg. Strålende fornøyd med den store og fine magen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 16 uker og har plutselig gått ned en kg....hjeelp, da blir jeg litt redd for babyen, går man opp i vekt så vet man ihvertfall at babyen vokser.

 

Nyt det;) babyen vokser nok. Vekta sto stille helt til jeg kom i uke 30. Nå er jeg 41+2 og har gått opp 7kg totalt. Ungen er estimert til 3200 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+0 - 3kg til sammen, 173 høy og begynte på 67kg. Fornøyd med utgangspuntet, så får vi se om det plutselig eksploderer her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 27 + 2 og er fortsatt på start vekten :)

 

Som sagt så er det veldig bra for min del! Han har det veldig bra og vokser godt! Håper jeg kan klare å holde vekten nede så lenge som mulig.

 

Syns jeg selv er utrolig flink som klarer å styre unna fristelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 25 uker, 8 kg! De siste 4 kg har kommet i løpet av 3 uker. Har et lavt aktivitetsnivå pga bekkenløsing, noe som ikke gjør saken bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg inn i 3.trimester i dag, og det er med 10.1 kg i pluss vekt. Tror jeg egentlig er fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg idag bestemt meg for at jeg skal slutte å gå på vekta. Blir bare drit dårlig humør. Jeg er vel den her inne som har gått opp mest i forhold til uker. Jaja jenter:) uke 26+5 opp 13 kilo. Neste gang jeg er hos jordmor skal jeg lukke øynene når jeg tråkker på vekta med mine elefant tråkk. Tjohoo! Flott å være på "tjukka"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går i uke 31,og opp ca 10 kg. Litt mer denne gangen enn ved første svangerskap,men så koser jeg meg og nyter det på en annen måte denne gangen. Håper det ikke blir mange kg til,men mirakelet dette resulterer i er verdt hver kg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+4 og 4 kg pluss. Fornøyd med det:) Er normalvektig.

Endret av OptimistHoppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering herfra:) 29+1 i dag og 13,5 pluss. har gått veldig fort oppover de siste ukene så håper det gjevner seg ut snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 29 uker og opp 11 kg, og de siste 2 ukene har vekta nesten stått stille. Det er greit det, så lenge magen vokser seg stor og fin. Faktisk er jeg svært stolt av den om dagen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...