Gå til innhold

Vektøkning

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 + 3 og har ikke gått opp noe.

Men er noe overvektig, så jeg skal ikke gå opp i vekt.. Ikke særlig mye ihvertfall 5-9 kg er min margin. Men normalvektige skal kunne gå opp ca 12 kg..

Det gjør jeg ikke ved å slanke meg på noe som helt måte, men ved å følge et kostforslag jeg har fått ved føde avd. der jeg skal føde og så trener jeg 2-3 ganger i uka. Er jevnlig på skjekk/oppfølging på føden med UL og div samtaler og tester.

Lille gutt i magen har det som plommen i egget og vokser akkurat som han skal, og jeg er frisk som en fisk på alle mulig måter :)

Fortsetter under...

Ehhm er 26 uker og har gått opp 14 kilo. ein del vann i kroppen og stor livmor i forholdt til det den skal være :) så litt sjokolade og da :P men dette er min siste gravidtet så da koser eg meg. og er jeg like heldig som dei to andre gangene så hopper jeg i buksene mine 3 mnd etterpå og :)

Og plutselig var noen flere kg smelt på gitt :-) pluss 8,5 kg og 25+4 (satt tilbake litt).. Er jevnt fordelt og har stor fin mage :-) Går visst veldig i rykk og napp her, én uke ikke no, neste uke: pang-> et par kg til gitt. Frøkna i magen er fin og stor, estimert til 750 gram for en uke siden!

Annonse

Anonym bruker skrev (På 24.2.2012 den 9.34):

er 16 uker og har plutselig gått ned en kg....hjeelp, da blir jeg litt redd for babyen, går man opp i vekt så vet man ihvertfall at babyen vokser.

Nyt det;) babyen vokser nok. Vekta sto stille helt til jeg kom i uke 30. Nå er jeg 41+2 og har gått opp 7kg totalt. Ungen er estimert til 3200 g.

Nå er jeg 27 + 2 og er fortsatt på start vekten :)

Som sagt så er det veldig bra for min del! Han har det veldig bra og vokser godt! Håper jeg kan klare å holde vekten nede så lenge som mulig.

Syns jeg selv er utrolig flink som klarer å styre unna fristelser :)

Annonse

Nå har jeg idag bestemt meg for at jeg skal slutte å gå på vekta. Blir bare drit dårlig humør. Jeg er vel den her inne som har gått opp mest i forhold til uker. Jaja jenter:) uke 26+5 opp 13 kilo. Neste gang jeg er hos jordmor skal jeg lukke øynene når jeg tråkker på vekta med mine elefant tråkk. Tjohoo! Flott å være på "tjukka"

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...