Gå til innhold

Venstre


Anbefalte innlegg

Skrevet

En utrolig dum mann som burde ha vist bedre dømmekraft. Skyldspørsmålet får politiet ta seg av.

Jeg er imponert over hvordan partiet har håndtert saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så siden NOEN anmelder falsk voldtekt, så er det det du i utgangspunktet tror om alle voldtekter? Bare lurer....

Skrevet

Nå ble jeg litt lei deg merka jeg..

 

Akkurat fordi jeg faktisk selv har blitt voldtatt, og blitt trodd(i retten hverfall) så har jeg meget sterkt imot "medsøstre" som lyver om dette. Så mye imot dem at jeg nesten, men bare nesten, kunne ønske dødsstraff her i Norge. Og for alle de medsøstrene dette faktisk har skjedd med, uavhengig om dem har blitt trodd og klart å bevise at det skjedde eller ikke, føler jeg en enorm empati med. Nå kan jeg kanskje også slenge med at jeg er så heldig at hodet mitt har gitt med fred fra hva som skjedde med meg. Jeg har klart å gå videre og dette påvirker meg heldigvis ikke stort i hverdagen den dag i dag. Men selv om jeg selv har opplevd dette, betyr ikke det at jeg automatisk tror at alle som skriker voldtekt faktisk snakker sant. Jeg har heller aldri påstått at denne jenta lyver. Jeg har også sagt at jeg synes ett overgrep har skjedd her, uansett hva bevisene vil vise (voldtekt eller frivillig).

 

Det eneste (galt) jeg har gjort her er å svare Ærlig og anonymt på ett spm fra HI. Jeg mener man er uskyldig til det motsatte er bevist, uansett. Men inni meg var det helt klart det første jeg tenkte, at dette var en reaksjon på fylleangst når folk fant henne gråtende og lurte på hva som hadde skjedd. Men hva jeg tror trenger ikke å vÆre parallelt med at jeg (ifølge deg) beskylder denne jenta for løgn. Hvis det faktisk har skjedd en voldtekt her unner jeg han en penis mindre, og henne all den hjelp og oppfølging hun kan få.

 

Jeg stempler ingen, og jeg bedømmer ingen. Jeg tenker mitt, holder det i det store og hele for meg selv, og lar en dommer i en rettsak etter en etterforsnking ta seg av selve skyldspm.

 

Hvorfor ikke angripe hi for å i det hele tatt spørre hva folk tenker om den saken?

 

Hvis du er lei meg, så er det da bare å slutte å diskutere med meg.

 

Jeg vil tro de aller fleste mennesker er enig med deg i at det er grusomt å urettmessig anklage noen for voldtekt. Akkurat som det er grusomt å voldta.

Men det er en stor forskjell mellom å mene dette, og det å anta at en 17 år gammel jente i en reell sak lyver i en voldtektssak, uten å vite noe som helst om hva som har skjedd. å anta at hun lyver fordi man "bare tror det".

 

En 17 år gammel jente er på mange måter fremdeles et barn. Hun er umyndig. Hun har ikke lov til å kjøpe alkohol, og det er heller ikke lov å servere henne alkohol. Dette fordi man mener at en 17-åring ikke er moden nok til å ta innover seg konsekvensene av alkoholpåvirkning.

 

Hvis min 17-åring hadde fortalt at hun var blitt utsatt for en voldtekt, så håper jeg at hun hadde blitt tatt på alvor, at hun hadde fått hjelp og støtte og ivaretatt på beste mulige måte. Hvorvidt det hadde skjedd noe kriminelt ville vÆre opp til politiet og retten å avgjøre. Jeg ville blitt rasende om noen hadde uttalt at "hun angrer nok bare etter en fuktig kveld", før de i det hele tatt visste noe som helst rundt omstendighetene.

 

Dette er ikke snakk om å "automatisk tro alle som skriker voldtekt snakker sant". Det er snakk om å ta alle som "skriker voldtekt" (som du så nedrig kaller det) på alvor, og ikke fordele skyld før man vet de faktiske omstendighetene i saken. Det er INGEN som fortjener å bli møtt med "hun angrer nok bare etter en fuktig kveld" når man sier i fra om en voldtekt.

 

Og JO, du har påstått at du tror denne jenta lyver, ved ditt utsagn "hun angrer nok bare etter en fuktig kveld". Og jeg mener den uttalelsen ikke bare er simpel, den er direkte ond.

Det er min mening, og den kan du forholde deg til eller velge å la vÆre.

 

Og vet du hva, jeg har ikke angrepet deg for å svare "Ærlig og anonymt" på et spørsmål fra Hi. Jeg har angrepet deg for svaret ditt. Trodde du virkelig at du kan skrive hva som helst her inne uten at noen er uenig med deg? På et debattforum?

De aller fleste tolket heller ikke His spørsmål som "tror du denne jenta lyver eller ikke". De fleste har svart i forhold til hva de vet om saken; nemlig at en eldre politiker har innrømt å ha sex med en (trolig beruset) 17-åring, og at jenta har anklaget han for voldtekt. Det er DETTE de fleste kommenterer, uten å føle dette enorme behovet for å velge side og komme med antakelser.

Skrevet

#25: I Vågå-kommune sitter det en ordfører trygt og godt i jobben sin. Han er tiltalt og etterforskes for seksuelt misbruk av en mindreårig jente, som var 13 år da overgrepene skal ha begynt. Han er omfavnet av en hel bygd, som allerede før rettsaken har startet har frikjent ham, fordi han "er jo en knakande kjekk kar!"

 

Og på den andre siden sitter ei ung jente, kanskje misbrukt, som ingen vil tro på. Hun ble av en hel bydt forhåndsdømt som en løgner før noe som helst av fakta lå på bordet.

 

 

Er det sånn du ønsker unge jenter som melder fra om overgrep skal bli møtt? Synes du at du selv har noen som helst rett til å forhåndsdømme andre som løgnere, uten å vite noe som helst om hva som har skjedd?

Tror du slik forhåndsdømming gir signaler til unge jenter om at "dere er noe verdt, selv om dere er unge. Ingen har lov til å voldta dere eller utsette dere for overgrep. Og gjør noen det, så må dere for all del melde i fra. Vi vil ta vare på dere. Vi vil gi dere det dere trenger, og behandle saken dere rettferdig uten å forhåndsdømme"?

 

Jeg klarer bare ikke å forstå meg på sånne som deg. Som ut av det blå bare antar at en 17-åring lyver når hun sier hun har blitt voldttatt. Og jeg synes faktisk det er like viktig at barna våre blir beskyttet fra folk med dine holdninger, som fra voldtekstpersoner.

Skrevet

Jeg tenker at det er en 17 åring som brått angrer når alkoholen går ut av kroppen, og at det da er lett å hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel.

 

At voksne mannen uansett burde holdt seg langt unna, er en annen sak.

 

Det er straffbart å servere alkohol til 17-åringer, noe den voksne mannen med høy stilling og innsikt i lovverket burde vite. Når en voksen GIFT familiefar skjenker en 17 år gammel jente, som har rang UNDER ham i samme partiet, full og har sex med henne, har nok ikke sexen vært frivillig. En 17-åring har ikke lov å drikke alkohol, og en så ung jente som ikke er vant til SPRIT blir nok ganske fort så påvirket at hun ikke skjønner hva som foregår rundt. Det er straffbart å gjennomføre samleie med noen som er så full at de ikke kan motsette seg handlingen.

 

Men selvfølgelig, som overalt, finnes det kjerringer og gubber som ALLTID legger skyld for voldtektsofferet og sier at alle som ble voldtatt enten fortjener det selv, eller lyver.

Skrevet

Tenker at han er uskyldig til det motsatte er bevist..

 

Hun angrer seg nok etter en fuktig kveld, men det er uansett kvalmt at en voksen mann har sex med en som kunne vært dattern hans. Men det er kun hva jeg tror/mener.

Uskyldig til det motsatte er bevist, uansett hva jeg tror personlig..

 

Han er ikke uskyldig når han innrømmer å ha sjenket jenta full og ha hatt sex med henne. Og høygravid kone`? Absolutt ingen synd på jævla grisen! Håper hun går fra ham og krever ham for max bidrag!

Skrevet

Jeg tenker at det er en 17 åring som brått angrer når alkoholen går ut av kroppen, og at det da er lett å hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel.

 

At voksne mannen uansett burde holdt seg langt unna, er en annen sak.

 

Jeg tenker at det er en 17 åring som brått angrer når alkoholen går ut av kroppen, og at det da er lett å hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel.

 

At voksne mannen uansett burde holdt seg langt unna, er en annen sak.

 

akkurat det samme jeg har tenkt.

Skrevet

Jeg tenker at det er en 17 åring som brått angrer når alkoholen går ut av kroppen, og at det da er lett å hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel.

 

At voksne mannen uansett burde holdt seg langt unna, er en annen sak.

 

Jeg tenker at det er en 17 åring som brått angrer når alkoholen går ut av kroppen, og at det da er lett å hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel.

 

At voksne mannen uansett burde holdt seg langt unna, er en annen sak.

 

akkurat det samme jeg har tenkt.

 

Alkoholen burde ikke vært inne i denne kroppen i det hele tatt. Ei jente som har vært utsatt for minst EN BEVISST straffbar handling (sjenking av alkohol til mindreårige) og muligens en annen (voldtekt), skal ikke møtes med holdninger om at hun er "horete i fylla" og "hyler ut om voldtekt" fordi hun ikke synes mannen var like pen på morgenen som på kvelden.

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Har ikke noe å si om hun tenner på modne menn. En moden mann i en maktposisjon har ikke sex med en 17 år gammel jente, uavhengig av om hun er beruset eller ikke.

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Har ikke noe å si om hun tenner på modne menn. En moden mann i en maktposisjon har ikke sex med en 17 år gammel jente, uavhengig av om hun er beruset eller ikke.

 

Mange jenter tenner på "liksom"voldtekt og praktiserer denne leken i forholdet, eller ser på porno i den duren. Betyr det da at disse jentene drømmer om å bli voldtatt, og hvis de blir voldtatt, så kan ikke gjerningsmannen straffes, fordi de tenner på det??

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Har ikke noe å si om hun tenner på modne menn. En moden mann i en maktposisjon har ikke sex med en 17 år gammel jente, uavhengig av om hun er beruset eller ikke.

 

Hvis begge er singel og forelsket, hvorfor ikke? Har selv vært gift i mange år med en mann som var over 20 år eldre enn meg, og fikk 2 barn med ham. Nå var han ikke i maktposisjon, men jeg liker ikke gutter på egen alder eller yngre. Var 19 år da jeg traff ham, burde han da ikke elske meg eller gi meg to vakre barn da?

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Har ikke noe å si om hun tenner på modne menn. En moden mann i en maktposisjon har ikke sex med en 17 år gammel jente, uavhengig av om hun er beruset eller ikke.

 

Hvis begge er singel og forelsket, hvorfor ikke? Har selv vært gift i mange år med en mann som var over 20 år eldre enn meg, og fikk 2 barn med ham. Nå var han ikke i maktposisjon, men jeg liker ikke gutter på egen alder eller yngre. Var 19 år da jeg traff ham, burde han da ikke elske meg eller gi meg to vakre barn da?

 

Ikke hvis du var 17 og han sjenket deg full først nei.

En 17-åring er i følge FNs barnekonvensjon fremdeles for et barn å regne. Det er ikke en 19-åring.

Skrevet

Jeg tenker at det er en 17 åring som brått angrer når alkoholen går ut av kroppen, og at det da er lett å hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel.

 

Jenta ble funnet gråtende utenfor politikerens hotellrom rett etter at overgrepet skal ha skjedd.

Det er noe helt annet enn å "angre når alkoholen går ut av kroppen og hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel".

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Har ikke noe å si om hun tenner på modne menn. En moden mann i en maktposisjon har ikke sex med en 17 år gammel jente, uavhengig av om hun er beruset eller ikke.

 

Hvis begge er singel og forelsket, hvorfor ikke? Har selv vært gift i mange år med en mann som var over 20 år eldre enn meg, og fikk 2 barn med ham. Nå var han ikke i maktposisjon, men jeg liker ikke gutter på egen alder eller yngre. Var 19 år da jeg traff ham, burde han da ikke elske meg eller gi meg to vakre barn da?

 

Ikke hvis du var 17 og han sjenket deg full først nei.

En 17-åring er i følge FNs barnekonvensjon fremdeles for et barn å regne. Det er ikke en 19-åring.

 

Det hadde vært lovlig for ham å ha sex med meg om jeg var edru, samtykket og 17 år, siden man er da over den seksuelle lavalder. Det jeg reagerer på, at du skriver "uansett beruset eller ikke". Selv om man etter FNs barnekonvensjon er barn før fylte 18, kan 16-åringer i Norge ha sex, kjøre motorsykkel og gjøre andre ting som ikke ser så "barnslig" ut.

Skrevet

Kvinne er kvinne verst, heter det seg:

"Kanskje hun tenner på modne menn."

"Kanskje hun angret seg etterpå."

"Kanskje hun blir lett på tråden i fylla."

 

KANSKJE EN VOKSEN SMåBARNFAR På NOEN-OG-FØRR BURDE LA VÆRE å SJENKE MINDREåRIGE FOR Så å UTNYTTE DEM ETTERPå!

 

Ærlig talt, denne jenta er et barn. Hun er noens datter. Noens venninne. Vi vet ingenting om henne.

 

Ja, hun gjorde et dårlig valg ved å bli med ham - men han var respektert og hun stolte på ham. Hun vet antagelig at han har familie og små barn, hun ser på ham som ufarlig. Så serverer han henne alkohol, fremstår kanskje som litt spennende - hva vet vi? Uansett er det han som har utvist - på det beste - sÆrdeles dårlig dØmmekraft her. Han har utnyttet sin posisjon, han har sveket familien sin. Vel har en sak alltid to sider - men han er den med ansvar her.

 

Jeg håper dere lÆrer deres egne dØtre at man aldri skal stole på noen - og om man gjØr det, må man regne med å ta skylda for all urett som begås selv!

Skrevet

Jeg tenker at det er en 17 åring som brått angrer når alkoholen går ut av kroppen, og at det da er lett å hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel.

 

Ja visst. Det er sikkert "lett" for en 17 år gammel jente å anmelde en langt eldre, velansett politiker i maktposisjon for en voldtekt, fordi hun "angrer litt" på ufrivillig sex.

Spesielt når hun antakeligvis vet at det blir et mediakjør uten like, og at det finnes uempatiske rasshøl der ute som sannssynligvis vil anklage henne for løgn.

 

Kjempelett.

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Har ikke noe å si om hun tenner på modne menn. En moden mann i en maktposisjon har ikke sex med en 17 år gammel jente, uavhengig av om hun er beruset eller ikke.

 

Hvis begge er singel og forelsket, hvorfor ikke? Har selv vært gift i mange år med en mann som var over 20 år eldre enn meg, og fikk 2 barn med ham. Nå var han ikke i maktposisjon, men jeg liker ikke gutter på egen alder eller yngre. Var 19 år da jeg traff ham, burde han da ikke elske meg eller gi meg to vakre barn da?

 

Ikke hvis du var 17 og han sjenket deg full først nei.

En 17-åring er i følge FNs barnekonvensjon fremdeles for et barn å regne. Det er ikke en 19-åring.

 

Det hadde vært lovlig for ham å ha sex med meg om jeg var edru, samtykket og 17 år, siden man er da over den seksuelle lavalder. Det jeg reagerer på, at du skriver "uansett beruset eller ikke". Selv om man etter FNs barnekonvensjon er barn før fylte 18, kan 16-åringer i Norge ha sex, kjøre motorsykkel og gjøre andre ting som ikke ser så "barnslig" ut.

 

Ja, du kan ha rett i at det var dumt å skrive "uansett beruset eller ikke". Selv om jeg, uavhengig av hva lovverket sier, stiller meg kritisk til det moralske rundt det å ha sex med en 17-åring når man er langt oppi 40-årene selv. Men det er MIN mening, og jeg aksepterer at andre mener at det er helt greit.

 

Likevel mener jeg at din "sak" og den saken vi diskuterer her ikke er sammenliknbare på noe som helst måte. Men jeg antar at du svarte som du gjorde nettopp pga min påstand om at det var galt å ha sex med en 17-åring uansett beruset eller ikke, og at heller ikke du mener disse to sakene ligner hverandre.

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Har ikke noe å si om hun tenner på modne menn. En moden mann i en maktposisjon har ikke sex med en 17 år gammel jente, uavhengig av om hun er beruset eller ikke.

 

Hvis begge er singel og forelsket, hvorfor ikke? Har selv vært gift i mange år med en mann som var over 20 år eldre enn meg, og fikk 2 barn med ham. Nå var han ikke i maktposisjon, men jeg liker ikke gutter på egen alder eller yngre. Var 19 år da jeg traff ham, burde han da ikke elske meg eller gi meg to vakre barn da?

 

Ikke hvis du var 17 og han sjenket deg full først nei.

En 17-åring er i følge FNs barnekonvensjon fremdeles for et barn å regne. Det er ikke en 19-åring.

 

Det hadde vært lovlig for ham å ha sex med meg om jeg var edru, samtykket og 17 år, siden man er da over den seksuelle lavalder. Det jeg reagerer på, at du skriver "uansett beruset eller ikke". Selv om man etter FNs barnekonvensjon er barn før fylte 18, kan 16-åringer i Norge ha sex, kjøre motorsykkel og gjøre andre ting som ikke ser så "barnslig" ut.

 

Ja, du kan ha rett i at det var dumt å skrive "uansett beruset eller ikke". Selv om jeg, uavhengig av hva lovverket sier, stiller meg kritisk til det moralske rundt det å ha sex med en 17-åring når man er langt oppi 40-årene selv. Men det er MIN mening, og jeg aksepterer at andre mener at det er helt greit.

 

Likevel mener jeg at din "sak" og den saken vi diskuterer her ikke er sammenliknbare på noe som helst måte. Men jeg antar at du svarte som du gjorde nettopp pga min påstand om at det var galt å ha sex med en 17-åring uansett beruset eller ikke, og at heller ikke du mener disse to sakene ligner hverandre.

 

Du har oppfattet mitt poeng helt korrekt. Takker forresten for et SAKLIG svar og at du prøvde å forstå mitt innlegg, istedet for å angripe, anta ting og slenge dritt slik det ofte gjøres både på dette forumet og andre steder. Tommel opp!

 

Hilsen anonym over

Skrevet

Det KAN jo være at hun er en av de som tenner på modne menn? Så angret hun... men, skal ikke spekulere, det får etterforskerne gjøre. Uansett en tragisk sak for begge dersom det viser seg at det stemmer..

Har ikke noe å si om hun tenner på modne menn. En moden mann i en maktposisjon har ikke sex med en 17 år gammel jente, uavhengig av om hun er beruset eller ikke.

 

Hvis begge er singel og forelsket, hvorfor ikke? Har selv vært gift i mange år med en mann som var over 20 år eldre enn meg, og fikk 2 barn med ham. Nå var han ikke i maktposisjon, men jeg liker ikke gutter på egen alder eller yngre. Var 19 år da jeg traff ham, burde han da ikke elske meg eller gi meg to vakre barn da?

 

Ikke hvis du var 17 og han sjenket deg full først nei.

En 17-åring er i følge FNs barnekonvensjon fremdeles for et barn å regne. Det er ikke en 19-åring.

 

Det hadde vært lovlig for ham å ha sex med meg om jeg var edru, samtykket og 17 år, siden man er da over den seksuelle lavalder. Det jeg reagerer på, at du skriver "uansett beruset eller ikke". Selv om man etter FNs barnekonvensjon er barn før fylte 18, kan 16-åringer i Norge ha sex, kjøre motorsykkel og gjøre andre ting som ikke ser så "barnslig" ut.

 

Ja, du kan ha rett i at det var dumt å skrive "uansett beruset eller ikke". Selv om jeg, uavhengig av hva lovverket sier, stiller meg kritisk til det moralske rundt det å ha sex med en 17-åring når man er langt oppi 40-årene selv. Men det er MIN mening, og jeg aksepterer at andre mener at det er helt greit.

 

Likevel mener jeg at din "sak" og den saken vi diskuterer her ikke er sammenliknbare på noe som helst måte. Men jeg antar at du svarte som du gjorde nettopp pga min påstand om at det var galt å ha sex med en 17-åring uansett beruset eller ikke, og at heller ikke du mener disse to sakene ligner hverandre.

 

Du har oppfattet mitt poeng helt korrekt. Takker forresten for et SAKLIG svar og at du prøvde å forstå mitt innlegg, istedet for å angripe, anta ting og slenge dritt slik det ofte gjøres både på dette forumet og andre steder. Tommel opp!

 

Hilsen anonym over

 

Hehe, så enkelt kan det gjøres, vi får arrangere kurs for resten av bermen her inne :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg må si at jeg får en ekkel smak i munnen når jeg leser mange av innleggene i denne tråden. Her sitter det faktisk FORELDRE og hinter ganske kraftig at dette barnet kan takke seg selv for å ha satt seg selv i denne situasjonen!!!

 

Mannen er anmeldt og siktet for voldtekt. Det at han er siktet betyr at påtalemakten anser det som mulig at det har skjedd en straffbar handling og innleder derfor etterforskning. Den siktede er etter loven uskyldig til det motsatte er bevist.

 

Det betyr også at man i utgangspunktet går ut fra at anmelder, altså offeret, snakker sant.

 

Da blir det mer enn usmakelig å lese hvor enkelt flere fordømmer denne jenta, og ufarliggjør den siktedes handlinger med at hun sikkert var villig med på sexen og angret seg i ettertid!

 

Hun ble funnet gråtende i gangen like etter overgrepet, altså mens hun fremdeles var påvirket av alkohol, som hun i tillegg har blitt ulovelig skjenket med.

 

Det er skremmende å se hvilke holdninger som finnes på et forum hvor de fleste faktisk har barn og skal være deres trygge voksenperson. Husk at denne jenta også er noens datter og øyensten!

Skrevet

Jeg må si at jeg får en ekkel smak i munnen når jeg leser mange av innleggene i denne tråden. Her sitter det faktisk FORELDRE og hinter ganske kraftig at dette barnet kan takke seg selv for å ha satt seg selv i denne situasjonen!!!

 

Mannen er anmeldt og siktet for voldtekt. Det at han er siktet betyr at påtalemakten anser det som mulig at det har skjedd en straffbar handling og innleder derfor etterforskning. Den siktede er etter loven uskyldig til det motsatte er bevist.

 

Det betyr også at man i utgangspunktet går ut fra at anmelder, altså offeret, snakker sant.

 

Da blir det mer enn usmakelig å lese hvor enkelt flere fordømmer denne jenta, og ufarliggjør den siktedes handlinger med at hun sikkert var villig med på sexen og angret seg i ettertid!

 

Hun ble funnet gråtende i gangen like etter overgrepet, altså mens hun fremdeles var påvirket av alkohol, som hun i tillegg har blitt ulovelig skjenket med.

 

Det er skremmende å se hvilke holdninger som finnes på et forum hvor de fleste faktisk har barn og skal være deres trygge voksenperson. Husk at denne jenta også er noens datter og øyensten!

 

Ja, jeg håper virkelig disse behandler døtrene sine bedre den dagen de kanskje kommer og forteller at de har blitt utsatt for overgrep av en eldre mann...

Skrevet

Jeg må si at jeg får en ekkel smak i munnen når jeg leser mange av innleggene i denne tråden. Her sitter det faktisk FORELDRE og hinter ganske kraftig at dette barnet kan takke seg selv for å ha satt seg selv i denne situasjonen!!!

 

 

Hun ble funnet gråtende i gangen like etter overgrepet, altså mens hun fremdeles var påvirket av alkohol, som hun i tillegg har blitt ulovelig skjenket med.

 

Det er skremmende å se hvilke holdninger som finnes på et forum hvor de fleste faktisk har barn og skal være deres trygge voksenperson. Husk at denne jenta også er noens datter og øyensten!

 

 

Hva som har skjedd eller ikke vet vel bare de 2. Om hun har valgt å anmelde han for voldtekt er det jo ikke sikkert det var det, men vi må vel gå ut i fra det.

Selv om det er flere tilfeller der jenter har anmeldt noen for voldtekt kun som en "hevn". Ikke at jeg sier at det er det som har skjedd i denne saken.

Gråtende i gangen, påvirket av alkohol.... Ja det høres ut som en hvilken som helst fest med jenter i den alderen. Er mange som ikke tåler alkohol og gråter for den minste ting.

Jeg synes det er skremmende hvor fort noen blir stemplet som voldtektsforbryter. Sønnen til en venninne har en kompis som nettopp ble sluppet ut av fengslet, han ble løslatt etter at han anket og fikk en ny rettssak der han ble frifunnet. Han har sittet fengslet i ett år bare pga noen løgner fra en jente som hevdet hun ble voldtatt på fest.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg må si at jeg får en ekkel smak i munnen når jeg leser mange av innleggene i denne tråden. Her sitter det faktisk FORELDRE og hinter ganske kraftig at dette barnet kan takke seg selv for å ha satt seg selv i denne situasjonen!!!

 

 

Hun ble funnet gråtende i gangen like etter overgrepet, altså mens hun fremdeles var påvirket av alkohol, som hun i tillegg har blitt ulovelig skjenket med.

 

Det er skremmende å se hvilke holdninger som finnes på et forum hvor de fleste faktisk har barn og skal være deres trygge voksenperson. Husk at denne jenta også er noens datter og øyensten!

 

 

Hva som har skjedd eller ikke vet vel bare de 2. Om hun har valgt å anmelde han for voldtekt er det jo ikke sikkert det var det, men vi må vel gå ut i fra det.

Selv om det er flere tilfeller der jenter har anmeldt noen for voldtekt kun som en "hevn". Ikke at jeg sier at det er det som har skjedd i denne saken.

Gråtende i gangen, påvirket av alkohol.... Ja det høres ut som en hvilken som helst fest med jenter i den alderen. Er mange som ikke tåler alkohol og gråter for den minste ting.

Jeg synes det er skremmende hvor fort noen blir stemplet som voldtektsforbryter. Sønnen til en venninne har en kompis som nettopp ble sluppet ut av fengslet, han ble løslatt etter at han anket og fikk en ny rettssak der han ble frifunnet. Han har sittet fengslet i ett år bare pga noen løgner fra en jente som hevdet hun ble voldtatt på fest.

 

Mange som ikke tåler alkohol og gråter for den minste ting? "Vanlig fest med jenter i den alderen" forekommer ikke på offentlig møte med flere godt voksne folk tilstede. Denne mannen har sjenket en mindreårig jente full og har hatt sex med henne. Det er ikke noe som vanligvis forekommer mellom godt voksne gifte familiefedre i maktposisjon og vanlige tenåringer på tenåringsfest nei...

 

Får håpe at ingen i din vennekrets opplever overgrep, for hos deg blir det sikkert ingen støtte å få! Det er en del folk som anmelder foreldre til barnevernet bare på pur faen, men ingen på dette forumet mener vel at alle foreldre som meldes til barnevernet blir utsatt for falske anklager? Falske anklager forekommer overalt.

 

jeg synes du burde skamme deg. Av ANMELDTE voldtekter blir kun 9 (!!!!) % oppklart. Og hvor store tall har man der man ikke anmelder nettopp fordi man er redd for å ikke bli trodd, få slengt i fleisen at man var for full, for lettkledd og for flørtende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...