Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Jeg tenker at det er fint det nå er litt snusk i alle partiene, så kanskje vi snart kan slutte å stemme etter enkeltpersoners tabber, og begynne å bry oss om partipolitikken igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Jeg tenker at det er fint det nå er litt snusk i alle partiene, så kanskje vi snart kan slutte å stemme etter enkeltpersoners tabber, og begynne å bry oss om partipolitikken igjen. Hehe, har tenkt det samme. Det er alle slags mennesker som blir politikere, gamle griser og koselige koner, pedofile og barnevennlige, kjeltringer og lovlydige osv osv. å tro at politikere er en "renere rase" mennesker enn folk flest er jo direkte naivt.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Jeg tenker at det er en 17 åring som brått angrer når alkoholen går ut av kroppen, og at det da er lett å hyle ut om at det slett ikke var frivillig likevel. At voksne mannen uansett burde holdt seg langt unna, er en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Hvis legeundersøkelsene sier voldtekt, så er det voldtekt. Skjeldent det blir skader av frivillig sex, og skjeldent det ikke blir det av ufrivillig sex om hun har kjempet i mot. Hvis det ikke er den typiske "sniker seg til å få noe mens hun sover" som faktisk var slik jeg mistet jomfrudommen min. Voldtekt det også.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Hvorfor er han lagt inn på psyk? Selvmordsfare?
Mandalas Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Jeg tenker at en voksen mann må da forstå at man uansett, uansett ikke har sex med en 17-åring! What so ever! Hva i huleste skal han i en 17-årings bukser å gjøre? Man er ganske ung og naiv på den alderen, og han er godt voksen. Det er ganske enkelt unødvendig å sette seg selv i en slik situasjon. Og selvom det ikke var ufrivillig med fysisk makt, så kan det være det ved bruk av psykisk overtak.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Hvorfor er han lagt inn på psyk? Selvmordsfare? Tidenes fylleangst? Sansynligvis en kraftig depresjon, siden dette har kommet ut.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Hvorfor er han lagt inn på psyk? Selvmordsfare? Mannen er gift! Han er jo ikke normal i topplokket siden han følte behov for å peise over en 17-åring, men om han ikke hadde hatt tidenes nedtur nå som utroskapen er smurt utover media som voldtekt ville han virkelig vært gal. Tipper han er temmelig langt nede nå, et øyeblikks kåtskap har kostet han æren, jobben, familien og respekten folk hadde for han. Nå er han i alles øyne bare en gris...
Gjest Heartbroken Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Jeg tenker at uansett hva som har skjedd, så er fakta at han innrømmer å ha sex med en tenåring som han er gammel nok til å være faren til, og det er helt forkastelig. Han har i beste fall utnyttet at en beruset ungjente har vært smigret over at en mann med makt har villet ha henne, og i verste fall tvunget seg til sex - jeg syns nesten begge deler er like ille. En mann på 43 år skal har livserfaring nok til å skjønne konsekvensene av sine handlinger på en helt annen måte enn en 17 åring!!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 3 år gammel gutt. I tillegg er kona høygravid. Tragedie av dimensjoner!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #13 Skrevet 8. februar 2012 Herregud, høygravid kone?? Stakkars! Synes mest synd på den unge jenta, men også på hans familie, det tenker jeg om den saken!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 Tenker at han er uskyldig til det motsatte er bevist.. Hun angrer seg nok etter en fuktig kveld, men det er uansett kvalmt at en voksen mann har sex med en som kunne vært dattern hans. Men det er kun hva jeg tror/mener. Uskyldig til det motsatte er bevist, uansett hva jeg tror personlig..
Gjest Heartbroken Skrevet 8. februar 2012 #15 Skrevet 8. februar 2012 Nå er jo saken at hun meldte fra samme natt, altså hun våknet ikke opp med fylleangst i ettertid. Selvsagt er det viktig at han er uskyldig til det motsatte er bevist, men i denne saken er det vel så viktig å huske at hun er utsatt for et overgrep helt til det motsatte er bevist. Når det er sagt, så mener jeg at en mann på 43 år som har sex med en som så vidt er lovlig har begått et overgrep uansett!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #16 Skrevet 8. februar 2012 Ja, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og det gjelder vel denne jenta også? Synes det blir for dumt å bare anta at dette er ei jente som anmelder noen for voldtekt fordi hun "angrer seg etter en fuktig kveld". Ærlig talt, sånne antakelser kan man holde for seg selv. Er ikke akkurat et problem at voldtatte jenter renner ned politistasjonene for å anmelde sine voldtektsmenn, og holdninger som dette gjør ikke saken noe bedre tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #17 Skrevet 8. februar 2012 Hvis jenta er 17 år, så må jo noen ulovlig ha skjenket henne alkohol også...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #18 Skrevet 8. februar 2012 Han har sikkert sittet og skjenket sprit i glasset hennes, for deretter å utnytte henne når hun er blitt full. Så enkelt kan det gjøres.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #19 Skrevet 8. februar 2012 Ja, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og det gjelder vel denne jenta også? Synes det blir for dumt å bare anta at dette er ei jente som anmelder noen for voldtekt fordi hun "angrer seg etter en fuktig kveld". Ærlig talt, sånne antakelser kan man holde for seg selv. Er ikke akkurat et problem at voldtatte jenter renner ned politistasjonene for å anmelde sine voldtektsmenn, og holdninger som dette gjør ikke saken noe bedre tror jeg. Regner med dette var ett svar til meg. Hi spurte hva vi tenkte om den saken, og det er hva jeg tenker om den saken. Det betyr ikke at det er sannheten. Ett overgrep har nok skjedd her. Hun er tross alt bare 17, og uansett hvor frivillig det var der og da, så kan man absolutt se på det som ett overgrep fra ett voksent forbilde for jenta som burde visst med, selv med promille. Men voldtekt, uskyldig til det motsatte er bevist. Slike antakelser holder jeg for meg selv, men når man spør i ett anonymt forum så føler jeg ikke akkurat at jeg roper ut til verden hva _jeg tror_ om denne saken. "sånne holdninger".. Jeg er faktisk en av de som anmeldte voldtekten som skjedde meg, og vet også hvor jÆvli det er å ikke bli trodd. Men retten trodde meg, og bevisene talte for seg, og det var nok. Selv etter han ble dømt er det folk som ikke tror meg. Javel.. Han ble ihvertfall dømt, og jeg kan gå videre.. Jeg har også hatt en meget fortvilet kompis som ble anmeldt for voldtekt, og han var uskyldig. Det beviste bevisene som visstnok var manipulerte. Hun fikk sin straff..heldigvis.. Så "sånne holdninger"?? Jeg vet nok litt mer hva jeg snakker om enn du antar!!! #14
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #20 Skrevet 8. februar 2012 Ja, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og det gjelder vel denne jenta også? Synes det blir for dumt å bare anta at dette er ei jente som anmelder noen for voldtekt fordi hun "angrer seg etter en fuktig kveld". Ærlig talt, sånne antakelser kan man holde for seg selv. Er ikke akkurat et problem at voldtatte jenter renner ned politistasjonene for å anmelde sine voldtektsmenn, og holdninger som dette gjør ikke saken noe bedre tror jeg. Regner med dette var ett svar til meg. Hi spurte hva vi tenkte om den saken, og det er hva jeg tenker om den saken. Det betyr ikke at det er sannheten. Ett overgrep har nok skjedd her. Hun er tross alt bare 17, og uansett hvor frivillig det var der og da, så kan man absolutt se på det som ett overgrep fra ett voksent forbilde for jenta som burde visst med, selv med promille. Men voldtekt, uskyldig til det motsatte er bevist. Slike antakelser holder jeg for meg selv, men når man spør i ett anonymt forum så føler jeg ikke akkurat at jeg roper ut til verden hva _jeg tror_ om denne saken. "sånne holdninger".. Jeg er faktisk en av de som anmeldte voldtekten som skjedde meg, og vet også hvor jÆvli det er å ikke bli trodd. Men retten trodde meg, og bevisene talte for seg, og det var nok. Selv etter han ble dømt er det folk som ikke tror meg. Javel.. Han ble ihvertfall dømt, og jeg kan gå videre.. Jeg har også hatt en meget fortvilet kompis som ble anmeldt for voldtekt, og han var uskyldig. Det beviste bevisene som visstnok var manipulerte. Hun fikk sin straff..heldigvis.. Så "sånne holdninger"?? Jeg vet nok litt mer hva jeg snakker om enn du antar!!! #14 Jeg har ikke antatt noe som helst om hvorvidt du vet hva du snakker om eller ikke. Og du vet heller ikke om jeg vet hva JEG snakker om. Det eneste man vet om denne saken, er at en politker er anmeldt for voldtekt av en 17-år gammel jente. Sannheten i dette får vi håpe politiet finner ut av. Og med så lite informasjon vi har om denne saken, så synes jeg at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld" er en sÆrdeles merkelig kommentar å komme med. Kan jeg spørre deg hva som ligger til grunn for denne antakelsen din? At kompisen din ble anklaget for en voldtekt han ikke hadde gjort?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #21 Skrevet 8. februar 2012 Ja, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og det gjelder vel denne jenta også? Synes det blir for dumt å bare anta at dette er ei jente som anmelder noen for voldtekt fordi hun "angrer seg etter en fuktig kveld". Ærlig talt, sånne antakelser kan man holde for seg selv. Er ikke akkurat et problem at voldtatte jenter renner ned politistasjonene for å anmelde sine voldtektsmenn, og holdninger som dette gjør ikke saken noe bedre tror jeg. Regner med dette var ett svar til meg. Hi spurte hva vi tenkte om den saken, og det er hva jeg tenker om den saken. Det betyr ikke at det er sannheten. Ett overgrep har nok skjedd her. Hun er tross alt bare 17, og uansett hvor frivillig det var der og da, så kan man absolutt se på det som ett overgrep fra ett voksent forbilde for jenta som burde visst med, selv med promille. Men voldtekt, uskyldig til det motsatte er bevist. Slike antakelser holder jeg for meg selv, men når man spør i ett anonymt forum så føler jeg ikke akkurat at jeg roper ut til verden hva _jeg tror_ om denne saken. "sånne holdninger".. Jeg er faktisk en av de som anmeldte voldtekten som skjedde meg, og vet også hvor jÆvli det er å ikke bli trodd. Men retten trodde meg, og bevisene talte for seg, og det var nok. Selv etter han ble dømt er det folk som ikke tror meg. Javel.. Han ble ihvertfall dømt, og jeg kan gå videre.. Jeg har også hatt en meget fortvilet kompis som ble anmeldt for voldtekt, og han var uskyldig. Det beviste bevisene som visstnok var manipulerte. Hun fikk sin straff..heldigvis.. Så "sånne holdninger"?? Jeg vet nok litt mer hva jeg snakker om enn du antar!!! #14 Jeg har ikke antatt noe som helst om hvorvidt du vet hva du snakker om eller ikke. Og du vet heller ikke om jeg vet hva JEG snakker om. Det eneste man vet om denne saken, er at en politker er anmeldt for voldtekt av en 17-år gammel jente. Sannheten i dette får vi håpe politiet finner ut av. Og med så lite informasjon vi har om denne saken, så synes jeg at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld" er en sÆrdeles merkelig kommentar å komme med. Kan jeg spørre deg hva som ligger til grunn for denne antakelsen din? At kompisen din ble anklaget for en voldtekt han ikke hadde gjort? Du antar når du påstår jeg har "sånne holdninger".. Faktisk.. Og siden du tror jeg er så dum så burde jeg vel svare ja, jeg tror dette pga kompisen min.. Hehe nei selvfølgelig ikke. De sakene er ikke sammenlignbare på noen måter. Prøvde bare få fram at jeg vet hvordan det er å stå på begge sider. Følte du deg truffet av svaret mitt til hi, siden du følte sånn behov for å angripe meg for hva jeg svarte hi om hva jeg foreløpig tenker om denne saken?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #22 Skrevet 8. februar 2012 Ja, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og det gjelder vel denne jenta også? Synes det blir for dumt å bare anta at dette er ei jente som anmelder noen for voldtekt fordi hun "angrer seg etter en fuktig kveld". Ærlig talt, sånne antakelser kan man holde for seg selv. Er ikke akkurat et problem at voldtatte jenter renner ned politistasjonene for å anmelde sine voldtektsmenn, og holdninger som dette gjør ikke saken noe bedre tror jeg. Regner med dette var ett svar til meg. Hi spurte hva vi tenkte om den saken, og det er hva jeg tenker om den saken. Det betyr ikke at det er sannheten. Ett overgrep har nok skjedd her. Hun er tross alt bare 17, og uansett hvor frivillig det var der og da, så kan man absolutt se på det som ett overgrep fra ett voksent forbilde for jenta som burde visst med, selv med promille. Men voldtekt, uskyldig til det motsatte er bevist. Slike antakelser holder jeg for meg selv, men når man spør i ett anonymt forum så føler jeg ikke akkurat at jeg roper ut til verden hva _jeg tror_ om denne saken. "sånne holdninger".. Jeg er faktisk en av de som anmeldte voldtekten som skjedde meg, og vet også hvor jÆvli det er å ikke bli trodd. Men retten trodde meg, og bevisene talte for seg, og det var nok. Selv etter han ble dømt er det folk som ikke tror meg. Javel.. Han ble ihvertfall dømt, og jeg kan gå videre.. Jeg har også hatt en meget fortvilet kompis som ble anmeldt for voldtekt, og han var uskyldig. Det beviste bevisene som visstnok var manipulerte. Hun fikk sin straff..heldigvis.. Så "sånne holdninger"?? Jeg vet nok litt mer hva jeg snakker om enn du antar!!! #14 Jeg har ikke antatt noe som helst om hvorvidt du vet hva du snakker om eller ikke. Og du vet heller ikke om jeg vet hva JEG snakker om. Det eneste man vet om denne saken, er at en politker er anmeldt for voldtekt av en 17-år gammel jente. Sannheten i dette får vi håpe politiet finner ut av. Og med så lite informasjon vi har om denne saken, så synes jeg at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld" er en sÆrdeles merkelig kommentar å komme med. Kan jeg spørre deg hva som ligger til grunn for denne antakelsen din? At kompisen din ble anklaget for en voldtekt han ikke hadde gjort? Du antar når du påstår jeg har "sånne holdninger".. Faktisk.. Og siden du tror jeg er så dum så burde jeg vel svare ja, jeg tror dette pga kompisen min.. Hehe nei selvfølgelig ikke. De sakene er ikke sammenlignbare på noen måter. Prøvde bare få fram at jeg vet hvordan det er å stå på begge sider. Følte du deg truffet av svaret mitt til hi, siden du følte sånn behov for å angripe meg for hva jeg svarte hi om hva jeg foreløpig tenker om denne saken? Nå må du rulle inn og ikke ta alt så personlig. Jeg påstår at holdninger som tilsier at man antar at jenter lyver om voldtekt, ikke fører noe godt med seg. Jeg synes det er drøyt å komme med påstander om at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld", når det er snakk om en 17 år gammel jente som kanskje er blitt voldtatt. Det er DEN uttalelsen og "holdninger som dette" (anta at noen lyver uten å vite noe om saken) jeg angriper, ikke deg. Og hvorfor spør du om jeg følte meg truffet av svaret ditt? Hva har det med saken å gjøre? Og jeg spør igjen: hva er det som gjør at du tror jenta "angrer seg nok etter en fuktig kveld"? Vet du noe som ikke er kommet frem i media? Og hva har det at du har vÆrt på begge sider med saken å gjøre? Gjør det deg til en dommer som kan forhåndsdømme andres tilfeller fritt etter fantasien din?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #23 Skrevet 8. februar 2012 Ja, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og det gjelder vel denne jenta også? Synes det blir for dumt å bare anta at dette er ei jente som anmelder noen for voldtekt fordi hun "angrer seg etter en fuktig kveld". Ærlig talt, sånne antakelser kan man holde for seg selv. Er ikke akkurat et problem at voldtatte jenter renner ned politistasjonene for å anmelde sine voldtektsmenn, og holdninger som dette gjør ikke saken noe bedre tror jeg. Regner med dette var ett svar til meg. Hi spurte hva vi tenkte om den saken, og det er hva jeg tenker om den saken. Det betyr ikke at det er sannheten. Ett overgrep har nok skjedd her. Hun er tross alt bare 17, og uansett hvor frivillig det var der og da, så kan man absolutt se på det som ett overgrep fra ett voksent forbilde for jenta som burde visst med, selv med promille. Men voldtekt, uskyldig til det motsatte er bevist. Slike antakelser holder jeg for meg selv, men når man spør i ett anonymt forum så føler jeg ikke akkurat at jeg roper ut til verden hva _jeg tror_ om denne saken. "sånne holdninger".. Jeg er faktisk en av de som anmeldte voldtekten som skjedde meg, og vet også hvor jÆvli det er å ikke bli trodd. Men retten trodde meg, og bevisene talte for seg, og det var nok. Selv etter han ble dømt er det folk som ikke tror meg. Javel.. Han ble ihvertfall dømt, og jeg kan gå videre.. Jeg har også hatt en meget fortvilet kompis som ble anmeldt for voldtekt, og han var uskyldig. Det beviste bevisene som visstnok var manipulerte. Hun fikk sin straff..heldigvis.. Så "sånne holdninger"?? Jeg vet nok litt mer hva jeg snakker om enn du antar!!! #14 Jeg har ikke antatt noe som helst om hvorvidt du vet hva du snakker om eller ikke. Og du vet heller ikke om jeg vet hva JEG snakker om. Det eneste man vet om denne saken, er at en politker er anmeldt for voldtekt av en 17-år gammel jente. Sannheten i dette får vi håpe politiet finner ut av. Og med så lite informasjon vi har om denne saken, så synes jeg at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld" er en sÆrdeles merkelig kommentar å komme med. Kan jeg spørre deg hva som ligger til grunn for denne antakelsen din? At kompisen din ble anklaget for en voldtekt han ikke hadde gjort? Du antar når du påstår jeg har "sånne holdninger".. Faktisk.. Og siden du tror jeg er så dum så burde jeg vel svare ja, jeg tror dette pga kompisen min.. Hehe nei selvfølgelig ikke. De sakene er ikke sammenlignbare på noen måter. Prøvde bare få fram at jeg vet hvordan det er å stå på begge sider. Følte du deg truffet av svaret mitt til hi, siden du følte sånn behov for å angripe meg for hva jeg svarte hi om hva jeg foreløpig tenker om denne saken? Nå må du rulle inn og ikke ta alt så personlig. Jeg påstår at holdninger som tilsier at man antar at jenter lyver om voldtekt, ikke fører noe godt med seg. Jeg synes det er drøyt å komme med påstander om at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld", når det er snakk om en 17 år gammel jente som kanskje er blitt voldtatt. Det er DEN uttalelsen og "holdninger som dette" (anta at noen lyver uten å vite noe om saken) jeg angriper, ikke deg. Og hvorfor spør du om jeg følte meg truffet av svaret ditt? Hva har det med saken å gjøre? Og jeg spør igjen: hva er det som gjør at du tror jenta "angrer seg nok etter en fuktig kveld"? Vet du noe som ikke er kommet frem i media? Og hva har det at du har vÆrt på begge sider med saken å gjøre? Gjør det deg til en dommer som kan forhåndsdømme andres tilfeller fritt etter fantasien din? Og så lenge JEG kom med denne uttalelsen her så er det jo MEG du angriper nå? Eller hva?Det virker som du føler deg velig truffet siden du reagerer som du gjør på meg. Det gjenspeiler hvertfall svarene dine, og det har det med dette å gjøre. Som du selv skriver, forløpig har det kommet fram lite opplysninger, men jeg må da fortsatt få lov å mene noe om saken? Og svare når noen spør? Dette er tross alt anonymt. At jeg har vÆrt på begge sider burde vise at jeg langt ifra mener den kommentaren så slem som du skal ha den til.. Og jeg tror det jeg tror, fordi det er det jeg tror nå. Er det så vanskelig å forstå? Alle kan ikke tro blindt på denne jenta med den lille informasjonen media har kommet ut med enda? Noen må vel få lov å la han ha tvilen til gode også??
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #24 Skrevet 8. februar 2012 Ja, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og det gjelder vel denne jenta også? Synes det blir for dumt å bare anta at dette er ei jente som anmelder noen for voldtekt fordi hun "angrer seg etter en fuktig kveld". Ærlig talt, sånne antakelser kan man holde for seg selv. Er ikke akkurat et problem at voldtatte jenter renner ned politistasjonene for å anmelde sine voldtektsmenn, og holdninger som dette gjør ikke saken noe bedre tror jeg. Regner med dette var ett svar til meg. Hi spurte hva vi tenkte om den saken, og det er hva jeg tenker om den saken. Det betyr ikke at det er sannheten. Ett overgrep har nok skjedd her. Hun er tross alt bare 17, og uansett hvor frivillig det var der og da, så kan man absolutt se på det som ett overgrep fra ett voksent forbilde for jenta som burde visst med, selv med promille. Men voldtekt, uskyldig til det motsatte er bevist. Slike antakelser holder jeg for meg selv, men når man spør i ett anonymt forum så føler jeg ikke akkurat at jeg roper ut til verden hva _jeg tror_ om denne saken. "sånne holdninger".. Jeg er faktisk en av de som anmeldte voldtekten som skjedde meg, og vet også hvor jÆvli det er å ikke bli trodd. Men retten trodde meg, og bevisene talte for seg, og det var nok. Selv etter han ble dømt er det folk som ikke tror meg. Javel.. Han ble ihvertfall dømt, og jeg kan gå videre.. Jeg har også hatt en meget fortvilet kompis som ble anmeldt for voldtekt, og han var uskyldig. Det beviste bevisene som visstnok var manipulerte. Hun fikk sin straff..heldigvis.. Så "sånne holdninger"?? Jeg vet nok litt mer hva jeg snakker om enn du antar!!! #14 Jeg har ikke antatt noe som helst om hvorvidt du vet hva du snakker om eller ikke. Og du vet heller ikke om jeg vet hva JEG snakker om. Det eneste man vet om denne saken, er at en politker er anmeldt for voldtekt av en 17-år gammel jente. Sannheten i dette får vi håpe politiet finner ut av. Og med så lite informasjon vi har om denne saken, så synes jeg at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld" er en sÆrdeles merkelig kommentar å komme med. Kan jeg spørre deg hva som ligger til grunn for denne antakelsen din? At kompisen din ble anklaget for en voldtekt han ikke hadde gjort? Du antar når du påstår jeg har "sånne holdninger".. Faktisk.. Og siden du tror jeg er så dum så burde jeg vel svare ja, jeg tror dette pga kompisen min.. Hehe nei selvfølgelig ikke. De sakene er ikke sammenlignbare på noen måter. Prøvde bare få fram at jeg vet hvordan det er å stå på begge sider. Følte du deg truffet av svaret mitt til hi, siden du følte sånn behov for å angripe meg for hva jeg svarte hi om hva jeg foreløpig tenker om denne saken? Nå må du rulle inn og ikke ta alt så personlig. Jeg påstår at holdninger som tilsier at man antar at jenter lyver om voldtekt, ikke fører noe godt med seg. Jeg synes det er drøyt å komme med påstander om at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld", når det er snakk om en 17 år gammel jente som kanskje er blitt voldtatt. Det er DEN uttalelsen og "holdninger som dette" (anta at noen lyver uten å vite noe om saken) jeg angriper, ikke deg. Og hvorfor spør du om jeg følte meg truffet av svaret ditt? Hva har det med saken å gjøre? Og jeg spør igjen: hva er det som gjør at du tror jenta "angrer seg nok etter en fuktig kveld"? Vet du noe som ikke er kommet frem i media? Og hva har det at du har vÆrt på begge sider med saken å gjøre? Gjør det deg til en dommer som kan forhåndsdømme andres tilfeller fritt etter fantasien din? Og så lenge JEG kom med denne uttalelsen her så er det jo MEG du angriper nå? Eller hva?Det virker som du føler deg velig truffet siden du reagerer som du gjør på meg. Det gjenspeiler hvertfall svarene dine, og det har det med dette å gjøre. Som du selv skriver, forløpig har det kommet fram lite opplysninger, men jeg må da fortsatt få lov å mene noe om saken? Og svare når noen spør? Dette er tross alt anonymt. At jeg har vÆrt på begge sider burde vise at jeg langt ifra mener den kommentaren så slem som du skal ha den til.. Og jeg tror det jeg tror, fordi det er det jeg tror nå. Er det så vanskelig å forstå? Alle kan ikke tro blindt på denne jenta med den lille informasjonen media har kommet ut med enda? Noen må vel få lov å la han ha tvilen til gode også?? Om det er noe jeg "angriper" her, så er det uttalelsen din, og ikke deg som person. Føler du deg alltid personlig angrepet når noen er uenig med deg? Jeg vet ikke hva du mener med at jeg føler meg truffet? Jeg reagerer negativt på din forhåndsdømming, og du konkluderer med at jeg føler meg truffet? Truffet på hvilken måte? Antyder du at jeg har anklaget noen for voldtekt? Eller hva mener du, og hvorfor er det uansett viktig? Ja, du kan mene hva pokker du vil. Og jeg kan mene hva pokker jeg vil om dine meninger. Jeg mener forhåndsdømming er en uting. Det er en stor forskjell på å " tro blindt på denne jenta", og å påstå at hun nok "bare angrer etter en fuktig kveld". Hvorfor ikke la tvilen komme BEGGE til gode? Hvorfor må du liksom velge lag? Hvorfor anklage en kanskje voldtatt 17- åring for løgn, når politiet knapt nok har startet etterforskningen? "at jeg har vært på begge sider burde vise at jeg langt ifra mener den kommentaren var så slem som du skal ha det til". Denne må du nesten utdype for meg, for denne forsto jeg ingenting av. At du har blitt voldtatt, og har en venn som feilaktig er blitt anklaget for voldtekt, burde vise at du mener kommentaren "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld" ikke var ufin? Er det det du mener? I så fall: hvorfor? Hvorfor rettferdiggjør dine erfaringer det å anklage noen for løgn uten å vite noe om saken? Tvert imot skulle man jo tro at en som selv har blitt voldtatt, og som er en av få som er blitt trodd, skulle ha utviklet tilstrekkelig empati med medsøstre som deler samme skjebne, at vedkommende ikke stempler et påstått offer som løgner bare fordi 'det er det hun tror nå".
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #25 Skrevet 9. februar 2012 Ja, man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og det gjelder vel denne jenta også? Synes det blir for dumt å bare anta at dette er ei jente som anmelder noen for voldtekt fordi hun "angrer seg etter en fuktig kveld". Ærlig talt, sånne antakelser kan man holde for seg selv. Er ikke akkurat et problem at voldtatte jenter renner ned politistasjonene for å anmelde sine voldtektsmenn, og holdninger som dette gjør ikke saken noe bedre tror jeg. Regner med dette var ett svar til meg. Hi spurte hva vi tenkte om den saken, og det er hva jeg tenker om den saken. Det betyr ikke at det er sannheten. Ett overgrep har nok skjedd her. Hun er tross alt bare 17, og uansett hvor frivillig det var der og da, så kan man absolutt se på det som ett overgrep fra ett voksent forbilde for jenta som burde visst med, selv med promille. Men voldtekt, uskyldig til det motsatte er bevist. Slike antakelser holder jeg for meg selv, men når man spør i ett anonymt forum så føler jeg ikke akkurat at jeg roper ut til verden hva _jeg tror_ om denne saken. "sånne holdninger".. Jeg er faktisk en av de som anmeldte voldtekten som skjedde meg, og vet også hvor jÆvli det er å ikke bli trodd. Men retten trodde meg, og bevisene talte for seg, og det var nok. Selv etter han ble dømt er det folk som ikke tror meg. Javel.. Han ble ihvertfall dømt, og jeg kan gå videre.. Jeg har også hatt en meget fortvilet kompis som ble anmeldt for voldtekt, og han var uskyldig. Det beviste bevisene som visstnok var manipulerte. Hun fikk sin straff..heldigvis.. Så "sånne holdninger"?? Jeg vet nok litt mer hva jeg snakker om enn du antar!!! #14 Jeg har ikke antatt noe som helst om hvorvidt du vet hva du snakker om eller ikke. Og du vet heller ikke om jeg vet hva JEG snakker om. Det eneste man vet om denne saken, er at en politker er anmeldt for voldtekt av en 17-år gammel jente. Sannheten i dette får vi håpe politiet finner ut av. Og med så lite informasjon vi har om denne saken, så synes jeg at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld" er en sÆrdeles merkelig kommentar å komme med. Kan jeg spørre deg hva som ligger til grunn for denne antakelsen din? At kompisen din ble anklaget for en voldtekt han ikke hadde gjort? Du antar når du påstår jeg har "sånne holdninger".. Faktisk.. Og siden du tror jeg er så dum så burde jeg vel svare ja, jeg tror dette pga kompisen min.. Hehe nei selvfølgelig ikke. De sakene er ikke sammenlignbare på noen måter. Prøvde bare få fram at jeg vet hvordan det er å stå på begge sider. Følte du deg truffet av svaret mitt til hi, siden du følte sånn behov for å angripe meg for hva jeg svarte hi om hva jeg foreløpig tenker om denne saken? Nå må du rulle inn og ikke ta alt så personlig. Jeg påstår at holdninger som tilsier at man antar at jenter lyver om voldtekt, ikke fører noe godt med seg. Jeg synes det er drøyt å komme med påstander om at "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld", når det er snakk om en 17 år gammel jente som kanskje er blitt voldtatt. Det er DEN uttalelsen og "holdninger som dette" (anta at noen lyver uten å vite noe om saken) jeg angriper, ikke deg. Og hvorfor spør du om jeg følte meg truffet av svaret ditt? Hva har det med saken å gjøre? Og jeg spør igjen: hva er det som gjør at du tror jenta "angrer seg nok etter en fuktig kveld"? Vet du noe som ikke er kommet frem i media? Og hva har det at du har vÆrt på begge sider med saken å gjøre? Gjør det deg til en dommer som kan forhåndsdømme andres tilfeller fritt etter fantasien din? Og så lenge JEG kom med denne uttalelsen her så er det jo MEG du angriper nå? Eller hva?Det virker som du føler deg velig truffet siden du reagerer som du gjør på meg. Det gjenspeiler hvertfall svarene dine, og det har det med dette å gjøre. Som du selv skriver, forløpig har det kommet fram lite opplysninger, men jeg må da fortsatt få lov å mene noe om saken? Og svare når noen spør? Dette er tross alt anonymt. At jeg har vÆrt på begge sider burde vise at jeg langt ifra mener den kommentaren så slem som du skal ha den til.. Og jeg tror det jeg tror, fordi det er det jeg tror nå. Er det så vanskelig å forstå? Alle kan ikke tro blindt på denne jenta med den lille informasjonen media har kommet ut med enda? Noen må vel få lov å la han ha tvilen til gode også?? Om det er noe jeg "angriper" her, så er det uttalelsen din, og ikke deg som person. Føler du deg alltid personlig angrepet når noen er uenig med deg? Jeg vet ikke hva du mener med at jeg føler meg truffet? Jeg reagerer negativt på din forhåndsdømming, og du konkluderer med at jeg føler meg truffet? Truffet på hvilken måte? Antyder du at jeg har anklaget noen for voldtekt? Eller hva mener du, og hvorfor er det uansett viktig? Ja, du kan mene hva pokker du vil. Og jeg kan mene hva pokker jeg vil om dine meninger. Jeg mener forhåndsdømming er en uting. Det er en stor forskjell på å " tro blindt på denne jenta", og å påstå at hun nok "bare angrer etter en fuktig kveld". Hvorfor ikke la tvilen komme BEGGE til gode? Hvorfor må du liksom velge lag? Hvorfor anklage en kanskje voldtatt 17- åring for løgn, når politiet knapt nok har startet etterforskningen? "at jeg har vÆrt på begge sider burde vise at jeg langt ifra mener den kommentaren var så slem som du skal ha det til". Denne må du nesten utdype for meg, for denne forsto jeg ingenting av. At du har blitt voldtatt, og har en venn som feilaktig er blitt anklaget for voldtekt, burde vise at du mener kommentaren "hun angrer seg nok etter en fuktig kveld" ikke var ufin? Er det det du mener? I så fall: hvorfor? Hvorfor rettferdiggjør dine erfaringer det å anklage noen for løgn uten å vite noe om saken? Tvert imot skulle man jo tro at en som selv har blitt voldtatt, og som er en av få som er blitt trodd, skulle ha utviklet tilstrekkelig empati med medsøstre som deler samme skjebne, at vedkommende ikke stempler et påstått offer som løgner bare fordi 'det er det hun tror nå". Nå ble jeg litt lei deg merka jeg.. Akkurat fordi jeg faktisk selv har blitt voldtatt, og blitt trodd(i retten hverfall) så har jeg meget sterkt imot "medsøstre" som lyver om dette. Så mye imot dem at jeg nesten, men bare nesten, kunne ønske dødsstraff her i Norge. Og for alle de medsøstrene dette faktisk har skjedd med, uavhengig om dem har blitt trodd og klart å bevise at det skjedde eller ikke, føler jeg en enorm empati med. Nå kan jeg kanskje også slenge med at jeg er så heldig at hodet mitt har gitt med fred fra hva som skjedde med meg. Jeg har klart å gå videre og dette påvirker meg heldigvis ikke stort i hverdagen den dag i dag. Men selv om jeg selv har opplevd dette, betyr ikke det at jeg automatisk tror at alle som skriker voldtekt faktisk snakker sant. Jeg har heller aldri påstått at denne jenta lyver. Jeg har også sagt at jeg synes ett overgrep har skjedd her, uansett hva bevisene vil vise (voldtekt eller frivillig). Det eneste (galt) jeg har gjort her er å svare Ærlig og anonymt på ett spm fra HI. Jeg mener man er uskyldig til det motsatte er bevist, uansett. Men inni meg var det helt klart det første jeg tenkte, at dette var en reaksjon på fylleangst når folk fant henne gråtende og lurte på hva som hadde skjedd. Men hva jeg tror trenger ikke å vÆre parallelt med at jeg (ifølge deg) beskylder denne jenta for løgn. Hvis det faktisk har skjedd en voldtekt her unner jeg han en penis mindre, og henne all den hjelp og oppfølging hun kan få. Jeg stempler ingen, og jeg bedømmer ingen. Jeg tenker mitt, holder det i det store og hele for meg selv, og lar en dommer i en rettsak etter en etterforsnking ta seg av selve skyldspm. Hvorfor ikke angripe hi for å i det hele tatt spørre hva folk tenker om den saken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå