Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #26 Skrevet 31. januar 2012 Nja, jeg lager pizza av grovt rugmel, og har på kyllingfilet og diverse grønnsaker og ost. Kan du fortelle meg hva som er forskjell på det og en skive brød med kyllingpålegg, tomat og ost? Håper du er bevisst på hvilken ost du da bruker... Dette er ikke ost - Aftenposten (Flere "ferdigrevet ost" produkter i butikken er ikke ost, men palmeolje, potetmel og annen dritt.)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #27 Skrevet 31. januar 2012 Haha, morsom du hi! Jeg skammer meg midt i ræva et sted! Overrasker meg ikke det minste. Folk som oppfoster ungene sine på daglig pizzafrokost plasserer jeg glatt i ketegorien "eier ikke skam i livet."
☆☆☆ Skrevet 31. januar 2012 #28 Skrevet 31. januar 2012 Pizzarester til frokost er en slager på søndagsmorgenen hjemme hos oss. Nå har vi ikke barn som blir vanskjøttet på dette viset enda, men det kommer Pizza er en super måte å variere matpakka til barna på, forresten. Om man lager grove pizzahorn er det jo helt supert kostholdsmessig, særlig om man lager pizzafyll med f eks løk og tomat og med karbonadedeig, og begrenser bruken av ost. Et slikt horn sammen med en gulrot eller frukt og skolemelka er et godt sammensatt måltid. Hadde ikke vært noe værre om det ble inntatt før skoletid heller, egentlig.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 31. januar 2012 #29 Skrevet 31. januar 2012 Mine barn får ikke med seg pizza i matpakka, men hvis vi har hatt pizza kvelden før, så kan de godt få det til frokost. Jeg skammer meg overhodet ikke!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #30 Skrevet 31. januar 2012 Nja, jeg lager pizza av grovt rugmel, og har på kyllingfilet og diverse grønnsaker og ost. Kan du fortelle meg hva som er forskjell på det og en skive brød med kyllingpålegg, tomat og ost? Håper du er bevisst på hvilken ost du da bruker... Dette er ikke ost - Aftenposten (Flere "ferdigrevet ost" produkter i butikken er ikke ost, men palmeolje, potetmel og annen dritt.) Om man skriver ost så mener man vel ost og ikke planteolje.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #31 Skrevet 31. januar 2012 Nja, jeg lager pizza av grovt rugmel, og har på kyllingfilet og diverse grønnsaker og ost. Kan du fortelle meg hva som er forskjell på det og en skive brød med kyllingpålegg, tomat og ost? Håper du er bevisst på hvilken ost du da bruker... Dette er ikke ost - Aftenposten (Flere "ferdigrevet ost" produkter i butikken er ikke ost, men palmeolje, potetmel og annen dritt.) Om man skriver ost så mener man vel ost og ikke planteolje. Når de fleste avisen snakket med var sikekr på at det var ost, kan det kanskje tenkes at en eller annen her inne også trodde det, og kanskje til og med satt pris på å bli opplyst om dette? Eller skal man høre med deg først om hva du vet, og hva du synes det er greit å opplyse om?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 31. januar 2012 #32 Skrevet 31. januar 2012 Nja, jeg lager pizza av grovt rugmel, og har på kyllingfilet og diverse grønnsaker og ost. Kan du fortelle meg hva som er forskjell på det og en skive brød med kyllingpålegg, tomat og ost? Håper du er bevisst på hvilken ost du da bruker... Dette er ikke ost - Aftenposten (Flere "ferdigrevet ost" produkter i butikken er ikke ost, men palmeolje, potetmel og annen dritt.) Om man skriver ost så mener man vel ost og ikke planteolje. Når de fleste avisen snakket med var sikekr på at det var ost, kan det kanskje tenkes at en eller annen her inne også trodde det, og kanskje til og med satt pris på å bli opplyst om dette? Eller skal man høre med deg først om hva du vet, og hva du synes det er greit å opplyse om? Det er ikke lov å skrive "ost" når det ikke er ost. First price sin pizzatopping ble jo tatt på det, de måtte forandre fra "revet ost" til "revet topping" siden produktet ikke inneholdt ost. De ble faktisk tatt for villedende markedsføring. Så hvis noen skriver "ost" på et produkt som ikke inneholder ost, er det ulovlig.
Mor Løvehjerte Skrevet 31. januar 2012 #33 Skrevet 31. januar 2012 Har dere vært lenge oppe, dere som er så sure? (Dette er i-landsproblemer)
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 31. januar 2012 #34 Skrevet 31. januar 2012 Har dere vært lenge oppe, dere som er så sure? (Dette er i-landsproblemer) Det at man blir lurt til å proppe i seg palmeolje som kan forårsake hjerte og kar-sykdommer, er ingen i-landsproblem.
Mor Løvehjerte Skrevet 31. januar 2012 #35 Skrevet 31. januar 2012 Nei, men å diskutere hva folk faktisk putter i munnen av mat, og så si at folk skal skamme seg, hvis det ikke er brødskive, det er bunner i lite forståelse for hva som er reelle problemer her i verden. I mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #36 Skrevet 31. januar 2012 Nei, men å diskutere hva folk faktisk putter i munnen av mat, og så si at folk skal skamme seg, hvis det ikke er brødskive, det er bunner i lite forståelse for hva som er reelle problemer her i verden. I mine øyne. Så fordi det finnes større problemer, skal man ikke diskutere eller gjøre noe med mindre problemer? Luuuuuurt! Hvor jobber du forresten? Det er ikke du som er ansvarlig for asfalteringen he rtil lands, kanskje?
☆☆☆ Skrevet 31. januar 2012 #37 Skrevet 31. januar 2012 Så fordi det finnes større problemer, skal man ikke diskutere eller gjøre noe med mindre problemer? Luuuuuurt! Hvor jobber du forresten? Det er ikke du som er ansvarlig for asfalteringen he rtil lands, kanskje? Tror kanskje ikke det var budskapet hun reagerte på, men måten meningene ble formidlet på. Som i dette innlegget....
Mor Løvehjerte Skrevet 31. januar 2012 #38 Skrevet 31. januar 2012 Du Anonym over her. Det der arumentet ditt er gammelt og forslitt dessverre (vi har hørt det hundre ganger før). Diskutér hva du vil, og gjerne til du blir blå rundt munnen. Jeg skammer meg fortsatt ikke.
Mor Løvehjerte Skrevet 31. januar 2012 #39 Skrevet 31. januar 2012 Jeg jobber som sykepleier. Har gjort det de siste 15 årene. Det er vel pga. meg helsevesenet her i landet er så begredelig.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 31. januar 2012 #40 Skrevet 31. januar 2012 Vel, nå lager vi av og til pizzabrødskive som vi kaller det. Som er grovbrød med ost, skinke, paprika og litt krydder i toastmaskinen vi da. Er jo en "pizza" det da?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. januar 2012 #41 Skrevet 31. januar 2012 Nja, jeg lager pizza av grovt rugmel, og har på kyllingfilet og diverse grønnsaker og ost. Kan du fortelle meg hva som er forskjell på det og en skive brød med kyllingpålegg, tomat og ost? Håper du er bevisst på hvilken ost du da bruker... Dette er ikke ost - Aftenposten (Flere "ferdigrevet ost" produkter i butikken er ikke ost, men palmeolje, potetmel og annen dritt.) Har jeg sagt jeg bruker revet ost? Jeg klarer fint rive min egen ost!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. januar 2012 #42 Skrevet 31. januar 2012 Nja, jeg lager pizza av grovt rugmel, og har på kyllingfilet og diverse grønnsaker og ost. Kan du fortelle meg hva som er forskjell på det og en skive brød med kyllingpålegg, tomat og ost? Håper du er bevisst på hvilken ost du da bruker... Dette er ikke ost - Aftenposten (Flere "ferdigrevet ost" produkter i butikken er ikke ost, men palmeolje, potetmel og annen dritt.) Om man skriver ost så mener man vel ost og ikke planteolje. Når de fleste avisen snakket med var sikekr på at det var ost, kan det kanskje tenkes at en eller annen her inne også trodde det, og kanskje til og med satt pris på å bli opplyst om dette? Eller skal man høre med deg først om hva du vet, og hva du synes det er greit å opplyse om? Når jeg sier ost, mener jeg ost. En sånn svær, firkanta sak.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #43 Skrevet 31. januar 2012 Vel, nå lager vi av og til pizzabrødskive som vi kaller det. Som er grovbrød med ost, skinke, paprika og litt krydder i toastmaskinen vi da. Er jo en "pizza" det da? Nei, Olanordmann-barna skal BARE ha brødskive brødskive og atter brødskive hele dagen. Alt annet som avviker fra det, er per definisjon usunt uansett hvordan du lager det, og hva du lager det av. Visste du ikke det? Det er grovbrød med svett ost som er den riktige kosten!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 31. januar 2012 #44 Skrevet 31. januar 2012 Vel, nå lager vi av og til pizzabrødskive som vi kaller det. Som er grovbrød med ost, skinke, paprika og litt krydder i toastmaskinen vi da. Er jo en "pizza" det da? Nei, Olanordmann-barna skal BARE ha brødskive brødskive og atter brødskive hele dagen. Alt annet som avviker fra det, er per definisjon usunt uansett hvordan du lager det, og hva du lager det av. Visste du ikke det? Det er grovbrød med svett ost som er den riktige kosten! Ja, jeg har vel egentlig innsett det nå...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #46 Skrevet 31. januar 2012 HI har fritidsproblemer. Japps. Stemmer fint det. Jeg, HI, har fritidsproblemer, og har sittet og fulgt spent med på tråden siden jeg startet den. Visste den kom til å provosere. Made my day.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #47 Skrevet 31. januar 2012 Hvorfor skal du blande deg i hva jeg gir barne mine til frokost? Alle er frivillige til å gi det de vil til sine barn. Jeg gir dem grønnsakspizza til frokost og det gjør jeg ikke hverdag, kanskje en gang i mnd. Jeg kan ikke forstå hvorfor alle skal blande seg oppi hva andre foreldre gjør! SKAM DEG DU HI! som ikke har annet å gjøre enn å dømme andre foreldre.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #48 Skrevet 31. januar 2012 Hvorfor skal du blande deg i hva jeg gir barne mine til frokost? Alle er frivillige til å gi det de vil til sine barn. Jeg gir dem grønnsakspizza til frokost og det gjør jeg ikke hverdag, kanskje en gang i mnd. Jeg kan ikke forstå hvorfor alle skal blande seg oppi hva andre foreldre gjør! SKAM DEG DU HI! som ikke har annet å gjøre enn å dømme andre foreldre. Se kommentaren over. HI mente å få opp blodtrykket til folk.
ellen-propellen Skrevet 31. januar 2012 #49 Skrevet 31. januar 2012 Poenget til Hi er vel ikke hva som skjer innimellom? Poenget er vel hva som skjer så ofte at det er en vane. Klassekammeratene til mitt barn, de som har med pizza til lunsj, de har med grandis. Det nærmeste de kommer hjemmelaget er om foreldrene har kastet sammen en pitapizza. Og hadde alle laget så sunn og hjemmelaget mat som dere i tråden påstår ville kanskje ikke norske barn hatt vektproblemer?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #50 Skrevet 31. januar 2012 Poenget til Hi er vel ikke hva som skjer innimellom? Poenget er vel hva som skjer så ofte at det er en vane. Klassekammeratene til mitt barn, de som har med pizza til lunsj, de har med grandis. Det nærmeste de kommer hjemmelaget er om foreldrene har kastet sammen en pitapizza. Og hadde alle laget så sunn og hjemmelaget mat som dere i tråden påstår ville kanskje ikke norske barn hatt vektproblemer? Se der du... 48 kommentarer, og endelig ei som tok poenget. Men alle vet at om man nevner kosthold ol he rinne, blir det ramaskrik. Derfor jeg startet tråden i utgangspunktet. hehe Du vet, ALLE her inne gjør jo det eneste riktige, alltid, og ingen må komme å si noe annet. Alle tar innlegg som dette meget personlig også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå