Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Nå spiser ikke vi middag til frokost, men pizza er mer enn Grandis. Og det er jo strengt tatt brød med pålegg.....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Vi kan godt spise litt varm restemat til frokost, enten det er hjemmelaget pizza eller noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Nå spiser ikke vi middag til frokost, men pizza er mer enn Grandis. Og det er jo strengt tatt brød med pålegg..... Og det beror på hva slags mel typer man bruker også, og ikke minst det man har på pizza. Skjønner ikke hva jeg skal skamme meg for...
minlilleHelene Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Det er vel ikke akkurat ofte barn får pizza i matpakka eller til frokost. Jeg mener at det er det du gjør hver dag som teller . Ikke unntakene. Kan ikke se at det er mer feil å gi pizza enn vaffel til frokost . Det er nok bare rester etter middagen fra dagen før ikke slik at folk setter en ny pizza i ovnen. Jeg tror alle har godt av å få en litt anderledes frokost en gang i blandt..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Kom på en ting jeg, at en 10-åring klarer vel for svarte å smøre skiva si selv? Hvis han/hun vil ha en annen mat enn familien spiser (hvis de har restemat en dag osv); får han/hun bare smøre seg noe annet? Utrolig hvor hjelpelause dagens unge er, min 4 åring klarer å smøre frokosten sin selv, og insisterer på å ikke få noe hjelp, men gjøre alt selv!
ellen-propellen Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Jeg er enig med hi. Min 2klassing skjønner ikke hvorfor jeg nekter frokost/nister bestående kun av pizza,kalde pølser eller kald pasta. Mye enkel drittmat som puttes i norske barn hver dag. Og bare fordi foreldrene er late!
Gjest sug lut Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Hvor kom pizza inn i bildet? Eller hvor kom noe som helst inn i bildet? Hovedinnlegget er jo tomt, overskriften lyder "hvis du er en av de foreldrene, SKAM DEG!" og det er da lite pizza der...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Jeg er enig med hi. Min 2klassing skjønner ikke hvorfor jeg nekter frokost/nister bestående kun av pizza,kalde pølser eller kald pasta. Mye enkel drittmat som puttes i norske barn hver dag. Og bare fordi foreldrene er late! Så når du lager hjemmelaget pizza eller pølsegryte, er du mer lat enn når man smører en brødskive?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Men skive med ost er ok? Men ikke kombinert med tomat, løk og skinne? Nå har vi ikke pizza til frokost, men pålegget det går i her er spekeskinke, servelat eller bare margarin. Ser ikke at det er det beate heller, men det er slik det er her i huset. Anser ikke alle pizzaer som verre enn det.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Tjaaa, er lyst brød med ost, tomatsaus og skinke på noe sunnere kanskje? Mange som f.eks baker fullkornspizza.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #12 Skrevet 31. januar 2012 Hvor kom pizza inn i bildet? Eller hvor kom noe som helst inn i bildet? Hovedinnlegget er jo tomt, overskriften lyder "hvis du er en av de foreldrene, SKAM DEG!" og det er da lite pizza der... Da ser ikke du det alle andre ser. Det er et stort bilde av en pizza og det står at det er frokosten til 5100 norske tiåringer. Selvfølgelig finnes det unntak. Så klart er det ok om dette skjer yderst skjeldent, men poenget er vel de som har pizza som frokost ofte eller alltid. Det er i så tilfelle ikke tiåringenes feil, men foreldrene som har gitt dem vanen.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Jeg er ikke norsk og har ikke vokst opp med den tradisjonen at man spiser brød hele dagen, unntatt middag. Etter min mening er det svært ensidig kost, og ungene bør ha 2 varmmåltider om dagen, pluss at vi spiser suppe til middag 2 ganger i uka. Så her går det ofte i alternative matvarer enn brød, som heller ikke er sunt i store mengder. Det kan være salat, kjøttdeiggryte, vårruller eller andre ting de varmer i mikroen.
Lille- MO Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 nå har ikke jeg gitt pizza til guttungen siden han er 10 mnd.. men om jeg så skulle gi han det en søndag morgen om et år el to så går jeg ikke å skammer meg av den grunn!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 Pizza? Handler ikke dette om å strikke? Jeg strikker ikke til barna mine og nei, jeg skammer meg ikke!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #16 Skrevet 31. januar 2012 Nå har vi aldri hatt pizza til frokost, men 6-åringen fikk pølser til frokost i forrige uke en dag. Oppdaget på morgenen at vi ikke hadde mer brød, og pølser var da det raskeste å lage istedet. 6-åringen ble kjempeglad han
Mor Løvehjerte Skrevet 31. januar 2012 #17 Skrevet 31. januar 2012 Heller pizza til frokost en sjelden gang enn brødskive med sjokoladepålegg hver bidige dag som flere av vennene i vesla sin bhg lever på (Ser forresten heller ikke bildet du refererer til).
Mor Løvehjerte Skrevet 31. januar 2012 #18 Skrevet 31. januar 2012 Pizza? Handler ikke dette om å strikke? Jeg strikker ikke til barna mine og nei, jeg skammer meg ikke! Haha, nydelig! Flere som ikke ser hva dette handler om! ;P
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #19 Skrevet 31. januar 2012 Jeg tror bildet forsvinner hos de som har sånn reklamegreie som fjerner all reklame. Bildet med tekst er hentet fra en kampanje hos melk.no og inneholder link til den siden. Poenget er foreldrene som lar disse tiåreingene spise junkfood til frokost som rutine. Ikke de som en skjelden gang avviker fra det daglige kostholdet.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 31. januar 2012 #20 Skrevet 31. januar 2012 Jeg tror bildet forsvinner hos de som har sånn reklamegreie som fjerner all reklame. Bildet med tekst er hentet fra en kampanje hos melk.no og inneholder link til den siden. Poenget er foreldrene som lar disse tiåreingene spise junkfood til frokost som rutine. Ikke de som en skjelden gang avviker fra det daglige kostholdet. Haha! Ja, jeg har adblock og skjønte ikke løk av dette innlegget. Trodde at den første pizza-damen var morsom og at resten av tråden levde sitt eget liv etter henne;) For å svare på spørsmålet da: Nei, vi spiser ikke junkfood til frokost. Morsom tråd
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. januar 2012 #21 Skrevet 31. januar 2012 Nja, jeg lager pizza av grovt rugmel, og har på kyllingfilet og diverse grønnsaker og ost. Kan du fortelle meg hva som er forskjell på det og en skive brød med kyllingpålegg, tomat og ost?
Eeniemeenie Skrevet 31. januar 2012 #22 Skrevet 31. januar 2012 Fikk sykt lyst på ristorante-pizzaen min til lunsj nå!! Shame on me
Mor Løvehjerte Skrevet 31. januar 2012 #23 Skrevet 31. januar 2012 Har også Adblock Jeg spiser nakkekoteletter og salat til frokost akkurat nå btw.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #24 Skrevet 31. januar 2012 Nja, jeg lager pizza av grovt rugmel, og har på kyllingfilet og diverse grønnsaker og ost. Kan du fortelle meg hva som er forskjell på det og en skive brød med kyllingpålegg, tomat og ost? Om din tiåring lever på dette daglig, er det veldig feil det også. Forstår du er ute etter å kverulere til du har rettferdiggjort egne handlinger, men det er nå engang ikke deg dette handler om.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #25 Skrevet 31. januar 2012 Haha, morsom du hi! Jeg skammer meg midt i ræva et sted!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå