Gå til innhold

***IKM UKE 8***


mammas skatter <3

Anbefalte innlegg

Kjenner også murringer nederst i magen, synes jeg tisser oftere, og har vært litt fortere irritert.. Meeen som samboern sier, så sier jeg visst dette hver måned :P

 

Spennende :) Har hatt litt humør svingninger her også.. men som du sier - akkuratt det er ikke noe nytt ;)

 

Når har du IKM Mini?

 

Fått kviser også, det var det første tegnet jeg fikk første gang jeg var gravid så krysser fingrene for oss :) Har IKM rundt 24 feb tror jeg, lenge til enda men det er lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det jenter?

Noen som har begynt med symptomjakt? ;)

 

Romheg, jeg så den andre tråden din.. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å komme i kontakt med en annen gynekolog!

Jeg fikk faktisk også beskjed om å prøve lenger, 6-12 måneder etter at vi hadde prøvd et år etter sa. Legen sa at jeg kunne jo bli gravid siden jeg hadde vært det ett år tidligere så det er noe ala det samme som du fikk høre. Nå har det gått 6 måneder siden den legetimen og jeg skal til legen i morgen. Krysser fingrene for at han vil gjøre noe denne gangen.

 

Jeg har ikke gått på prevansjon siden jeg fikk min første. Han blir 4 år nå. Jeg har aldri blitt utredet for noe. De har sett cyster på eggstokkene mine, men mer gjorde de ikke. Eggløsningstester har jeg aldri fått utslag på og fertilitetsmonitoren ga jeg opp fordi jeg bare fikk high fertility 17 dager på rad, men aldri peak fertility som er eggløsning, men vurderer å begynne med den igjen bare for å se om noe endrer seg.

 

Så romheg, jeg skjønner frustrasjonen din etter timen hos gyn!! Jeg syns ikke du skal vente i 6 måneder til, men kreve videre utredning hos en annen gynekolog! Når du allerede har 2-3 symptomer (hvis jeg husker rett fra det jeg leste i den andre tråden) så syns jeg ikke det er for mye forlangt at de utreder skikkelig! Stå på ditt :)

hei mammamio :) jeg mener selv jeg har mange tegn på pco. som jeg har hatt i 5 år ca. vart rett å slett satt ut av na gyn legen der. så fikk ikke fortalt om tegna jeg har å at legen min mener jeg har metabolsk syndrom. som jeg ser er mye av det som kommer ilag med pco. viser ser dette er den private gyn legen her i byen også. men ser her inne er han priset opp i skyene. skal snakke med legen min om dette. høre hva han sier.

 

 

Ja, du får snakke med legen din, eventuelt dra til den private gynekologen selvom det er dyrt! Det er verdt det om man kan få hjelp :) off, det er ikke noe gøy når man blir så satt ut av det legen sier at man føler man ikke får fortalt det man har på hjertet. Eller at man får følelsen av å ikke bli trodd....

 

Jeg har vært hos legen i dag, og er så fornøyd :D

Jeg fikk høre at jeg var ung, og det er jeg men som jeg sa til han så er jeg ikke interessert i å vente til han syns jeg er gammel nok. Vi har prøvd såpass lenge nå uten at det har skjedd noe så.

Så da ble det tatt en GU og han syns alt virket normalt der.

Jeg skal ta blodprøve i morgen for jeg skulle ta blodprøve mellom dag 21 og 23 for å sjekke om jeg hadde el.

Har forresten lest om fler som må ta blodprøve fler ganger iløpet av en pp for å finne ut av el så jeg syns det var litt rart at en blodprøve skulle være nok men han vet vel.

 

Han skulle også sende en henvisning til gyn og min samboer skulle kontakte sin lege for å bli henvist for å få levert prøve.

Det er så godt å være i gang :) humøret er virkelig på topp etter legebesøket idag siden han har satt i gang prosessen og ikke ga meg beskjed om å prøve enda lenger :)

Han ga meg også beskjed om at det ikke var sikkert det var noe galt, men at vi alikevel trengte litt hjelp, så nå skulle jeg først ta blodprøve og undersøkelse hos gyn også skulle han se om de kunne hjelpe oss :) det er så godt å være i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter?

Noen som har begynt med symptomjakt? ;)

 

Romheg, jeg så den andre tråden din.. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å komme i kontakt med en annen gynekolog!

Jeg fikk faktisk også beskjed om å prøve lenger, 6-12 måneder etter at vi hadde prøvd et år etter sa. Legen sa at jeg kunne jo bli gravid siden jeg hadde vært det ett år tidligere så det er noe ala det samme som du fikk høre. Nå har det gått 6 måneder siden den legetimen og jeg skal til legen i morgen. Krysser fingrene for at han vil gjøre noe denne gangen.

 

Jeg har ikke gått på prevansjon siden jeg fikk min første. Han blir 4 år nå. Jeg har aldri blitt utredet for noe. De har sett cyster på eggstokkene mine, men mer gjorde de ikke. Eggløsningstester har jeg aldri fått utslag på og fertilitetsmonitoren ga jeg opp fordi jeg bare fikk high fertility 17 dager på rad, men aldri peak fertility som er eggløsning, men vurderer å begynne med den igjen bare for å se om noe endrer seg.

 

Så romheg, jeg skjønner frustrasjonen din etter timen hos gyn!! Jeg syns ikke du skal vente i 6 måneder til, men kreve videre utredning hos en annen gynekolog! Når du allerede har 2-3 symptomer (hvis jeg husker rett fra det jeg leste i den andre tråden) så syns jeg ikke det er for mye forlangt at de utreder skikkelig! Stå på ditt :)

hei mammamio :) jeg mener selv jeg har mange tegn på pco. som jeg har hatt i 5 år ca. vart rett å slett satt ut av na gyn legen der. så fikk ikke fortalt om tegna jeg har å at legen min mener jeg har metabolsk syndrom. som jeg ser er mye av det som kommer ilag med pco. viser ser dette er den private gyn legen her i byen også. men ser her inne er han priset opp i skyene. skal snakke med legen min om dette. høre hva han sier.

 

 

Ja, du får snakke med legen din, eventuelt dra til den private gynekologen selvom det er dyrt! Det er verdt det om man kan få hjelp :) off, det er ikke noe gøy når man blir så satt ut av det legen sier at man føler man ikke får fortalt det man har på hjertet. Eller at man får følelsen av å ikke bli trodd....

 

Jeg har vært hos legen i dag, og er så fornøyd :D

Jeg fikk høre at jeg var ung, og det er jeg men som jeg sa til han så er jeg ikke interessert i å vente til han syns jeg er gammel nok. Vi har prøvd såpass lenge nå uten at det har skjedd noe så.

Så da ble det tatt en GU og han syns alt virket normalt der.

Jeg skal ta blodprøve i morgen for jeg skulle ta blodprøve mellom dag 21 og 23 for å sjekke om jeg hadde el.

Har forresten lest om fler som må ta blodprøve fler ganger iløpet av en pp for å finne ut av el så jeg syns det var litt rart at en blodprøve skulle være nok men han vet vel.

 

Han skulle også sende en henvisning til gyn og min samboer skulle kontakte sin lege for å bli henvist for å få levert prøve.

Det er så godt å være i gang :) humøret er virkelig på topp etter legebesøket idag siden han har satt i gang prosessen og ikke ga meg beskjed om å prøve enda lenger :)

Han ga meg også beskjed om at det ikke var sikkert det var noe galt, men at vi alikevel trengte litt hjelp, så nå skulle jeg først ta blodprøve og undersøkelse hos gyn også skulle han se om de kunne hjelpe oss :) det er så godt å være i gang :)

så bra d ble litt fortgang hos dere. ser jeg har skrevet litt feil. han gyn som jeg var med på sykehuset nå er også den som driver privat i byen vår. vet ikke hvor mye vits det er å bli henvist en gang til av legen da. for får jo en tilfeldig lege da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oiii. litt spenning i hverdagen her gitt. fikk en veldi veldi svak strek på g.test her no. off. håper d ikke er tull, er usikker på om det er farge, siden den er så svak. var negativ i går. er vel på rund 10 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Oj, Oj :) Det er GODE nyheter!!! :) Skal du teste i morgen???? Hold oss oppdatert!

Jeg har så lyst å teste selv, er 10 dpo i dag jeg også :) Skal prøve å holde meg til IKM (sjøl om jeg vet det ikke går, hihi)

 

Har du noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enest at jeg har hatt noe rarhet i magen. vanskelig å forklare. sa det senest til mannen i går. puppa e jo litt ømme. men har ikke de melkesprengfølelsen som jeg har hatt de 2 andre graviditetene og kvalmen. men kansje for tidlig enda. måtte tisse og ta en test til, men det kunne vare antydning til strek. men en halvtime etter var det strek der også.... men de skal en jo egentlig se bort ifra......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, oj, oj romheg ;)

Jeg skulle til å skrive at det er en vanskelig situasjon når det var den private gynekologen du var hos sist også videre ;)

Men så ser jeg at du har testet og fått svak positiv!! Så utrolig spennende ;) krysser fingrene for at testen bare blir sterkere og sterkere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte ta en til, så no er d 3 tester med veldi svak strek...

litt for spennende frammover no. redd for at det er tull. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte selvfølgelig ikke holde meg unna testingen, så tok en test i dag tidlig. Den var sååååå svaaaak at jeg måtte se veldig nøye etter for å se at det var en strek der. Jeg mistenker det for å være en "skyggestrek", selv om jeg ikke helt vet hvordan den ser ut, tørr ikke helt å få forhåpninger.

 

Det blir mer testing i dagene framover :) Jeg har IKM på tirsdag, så jeg er jo litt tidlig ute - utolmodig? neida, ikke i det hele tatt :)

 

Flere som har testet eller har god-følelsen inne?

 

Ha en strålende lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte selvfølgelig ikke holde meg unna testingen, så tok en test i dag tidlig. Den var sååååå svaaaak at jeg måtte se veldig nøye etter for å se at det var en strek der. Jeg mistenker det for å være en "skyggestrek", selv om jeg ikke helt vet hvordan den ser ut, tørr ikke helt å få forhåpninger.

 

Det blir mer testing i dagene framover :) Jeg har IKM på tirsdag, så jeg er jo litt tidlig ute - utolmodig? neida, ikke i det hele tatt :)

 

Flere som har testet eller har god-følelsen inne?

 

Ha en strålende lørdag :)

har du noen tegn ? her er brystvortene litt følsomme. veit ikke om det er stresskvalme eller svangerskapskvalme som har kommet her. streken var litt sterker i dag på morgenurin :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte selvfølgelig ikke holde meg unna testingen, så tok en test i dag tidlig. Den var sååååå svaaaak at jeg måtte se veldig nøye etter for å se at det var en strek der. Jeg mistenker det for å være en "skyggestrek", selv om jeg ikke helt vet hvordan den ser ut, tørr ikke helt å få forhåpninger.

 

Det blir mer testing i dagene framover :) Jeg har IKM på tirsdag, så jeg er jo litt tidlig ute - utolmodig? neida, ikke i det hele tatt :)

 

Flere som har testet eller har god-følelsen inne?

 

Ha en strålende lørdag :)

har du noen tegn ? her er brystvortene litt følsomme. veit ikke om det er stresskvalme eller svangerskapskvalme som har kommet her. streken var litt sterker i dag på morgenurin :)

 

Jeg har hatt mensenmurringer i noen dager, kjenner til tider stikninger og har litt hetetokter. Vet ikke om jeg kan kalle det kvalme, men kjenner meg litt uvel innimellom, men det går veldig fort over. Jeg er så redd for at jeg overanalyserer :) Kjenner ingentingi brystene.

 

Så gøy med sterkere strek :) :) :) Når har du IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte selvfølgelig ikke holde meg unna testingen, så tok en test i dag tidlig. Den var sååååå svaaaak at jeg måtte se veldig nøye etter for å se at det var en strek der. Jeg mistenker det for å være en "skyggestrek", selv om jeg ikke helt vet hvordan den ser ut, tørr ikke helt å få forhåpninger.

 

Det blir mer testing i dagene framover :) Jeg har IKM på tirsdag, så jeg er jo litt tidlig ute - utolmodig? neida, ikke i det hele tatt :)

 

Flere som har testet eller har god-følelsen inne?

 

Ha en strålende lørdag :)

har du noen tegn ? her er brystvortene litt følsomme. veit ikke om det er stresskvalme eller svangerskapskvalme som har kommet her. streken var litt sterker i dag på morgenurin :)

 

Jeg har hatt mensenmurringer i noen dager, kjenner til tider stikninger og har litt hetetokter. Vet ikke om jeg kan kalle det kvalme, men kjenner meg litt uvel innimellom, men det går veldig fort over. Jeg er så redd for at jeg overanalyserer :) Kjenner ingentingi brystene.

 

Så gøy med sterkere strek :) :) :) Når har du IKM?

vet egentlig ikke. men har egentlig tatt utgangspunkt i 32 dagers syklus. å da skulle d vare rundt torsdag. men brukte el-tester og de vart positive den 6 februar og frem til den 9. men da var den kjempestrerk positiv. har litt tegn til pco(s) som kan jør el-tester ugyldige. men vet jo aldri. men 4 tester som har fått strek. veldi veldi svake. men sterkere i dag da på morgenurin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillemille84

Klarte ikke å holde meg, etter å ha lest noen som fikk positiv test 8dgo. Fikk negativ test idag, men så er IKM på torsdag så har ikke helt mistet håpet! Veldig spennende å følge med på alle i uken som kommer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny test i dag tidlig - tydeligere strek i dag, så det ser ut til å gå rette vei :) :) :) Brukte samme test som i går - strimmel fra billige-tester.no

 

Blir nok en CB test i løpet av dagen/morgendagen :)

 

Flere som har testet/skal teste idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bruk stor etditor (anonym)" knappen

 

der inne er det enten vel fil eller bla gjennom. så velger du og trykker legg ved denne fil og publiser. l

 

litt forkjell fra data til android tlf eller slik brett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er den hos meg også :) og sterkere fra i går. såg den mye tydligere fra før tiden gikk ut også i dag. så håpe håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to streker på begge. Omtrent slik så min ut også. Og nå er jeg 12+2. ;-) De gangene jeg ikke har vært gravid har det ikke, selv med den beste fantasi, vært mulig å se en strek. Så disse testene deres er helt klart positive :-) Sier gratulerer jeg. Og krysser fingra for at dere får 8 flotte mnd.

 

Tusen takk for oppmuntrene ord :) Gratulerer til deg også - og lykke til videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) er så redd å bli glad på forskudd! hadde nylig en sa i oktober. så håper bare testene blir sterkere og sterkere og spiren gror seg fast. ved saèn så vart ikke testene sterkere og testa positiv 1 uke før jeg mista.

Endret av romheg♥ mammas skatt♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...