Gå til innhold

***IKM UKE 8***


mammas skatter <3

Anbefalte innlegg

mandag 20.februar-------

SolStråle:)

C80

 

tirsdag 21.februar------

prøverpåny, 1pp etter MA(uke17)

 

onsdag 22.februar------

Maammaa

 

torsdag 23 februar------

Ullsokken, pp3

je23, pp5

Mammamio* 18pp

Squirrel79, pp1

lillemille84 pp8

 

fredag 24 februar-------

romheg<3 mammas skatt <3 5 pp etter mye syklustull,1SA

Athene75

FruL S

 

lørdag 25.februar------

 

søndag 26.februar------

Grynet:)

 

-------------*gravid*-------------

 

------ikke gravid-------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melder meg også inn her. Positiv EL-test igår, og fikk lagt inn en gullrekke før Gullrekka på tv ;)

Vi har prøvd i et år nå på nr. 2 og hadde MA i april og et par kjemiske etterpå. På mandag skal vi til legen for samtale. Er helt enig med dere, Grynet og Mammamio, om at det er godt å gå komme i gang med utredning.

 

Dette er vår måned, jenter! Ha en strålende lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) tror jeg har IKM lørdag istednfor søndag... eL kom på dag 13 denne gangen.

Blir spennende å se hvor lang lutealfasen blir nå da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det positiv EL test på meg i går, og litt kos ble det på kvelden. Får se om jeg får med meg en litt sliten sambo på kos i dag og. Så vidt jeg har skjønt er det innen 48 timer fra positiv EL test som lønner seg.... Hvor mange dager er det normalt å ha positiv EL test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Håper alle har fått lagt inn det de skal av aksjer denne perioden :) Nå er det bare å krysse fingre og tær, og vente i spenning til neste uke... eier ikke tolmodighet...

Forslag til hvordan korte ned ventetiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ingen aksjer her i går pga en sliten sambo, så er litt skuffa for det... Men vi får satse på at det holdt med kvelden i forveien, og planen er å få lagt inn noen i dag, selv om det kan være for sent. Så får vi bare vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her, håper jeg gjorde det rett :)

 

mandag 20.februar-------

SolStråle:)

C80

 

tirsdag 21.februar------

prøverpåny, 1pp etter MA(uke17)

 

onsdag 22.februar------

Maammaa

 

torsdag 23 februar------

Ullsokken, pp3

je23, pp5

Mammamio* 18pp

Squirrel79, pp1

lillemille84 pp8

 

fredag 24 februar-------

romheg<3 mammas skatt <3 5 pp etter mye syklustull,1SA

Athene75

FruL S

¤ mini ¤

 

lørdag 25.februar------

 

søndag 26.februar------

Grynet:)

 

-------------*gravid*-------------

 

------ikke gravid-------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder og gruer meg til neste uke, da kan man få bekreftet om man er blitt gravid denne perioden :) Man håper jo så endelig man er gravid, så om det viser seg at jeg ikke er det så blir jeg jo skikkelig skuffet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på den samme følelsen, grugleder meg! Ingenting ville gjort meg gladere enn en positiv graviditetstest i neste uke :) Krysser fingre og tær for oss alle sammen!!

 

Når tenkte dere å teste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester nok sannsynligvis ikke før etter et par dager etter IKM. Prøver å ikke tenke på det, så får vi se hvordan det går. EL kom et par dager etter jeg forventet, men tror det er litt pga at jeg skrev opp at TR kom når det begynte med litt utflod, og det var to dager før jeg fikk ordentlig blødning. Så jeg er nok et par dager på forskudd.

 

Er veldig spent på resten av dere og :) Håper vi er mange som kan feire om halvannen ukes tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh.. I dag er jeg på dag 18, og NÅ har jeg positiv EL-test..

Tror jeg holder på å skli ut i uke 9?

Men jeg må jo bare kjøre på så lenge det er grønt lys, for all del! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såh.. I dag er jeg på dag 18, og Nå har jeg positiv EL-test..

Tror jeg holder på å skli ut i uke 9?

Men jeg må jo bare kjøre på så lenge det er grønt lys, for all del! :)

 

Hurra!! :) Kos deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja frister å teste denne uke, men er nok for tidlig, skal prøve å holde ut til søndag- siden jeg har ikm entn tirsdag eller onsd:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter?

Noen som har begynt med symptomjakt? ;)

 

Romheg, jeg så den andre tråden din.. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å komme i kontakt med en annen gynekolog!

Jeg fikk faktisk også beskjed om å prøve lenger, 6-12 måneder etter at vi hadde prøvd et år etter sa. Legen sa at jeg kunne jo bli gravid siden jeg hadde vært det ett år tidligere så det er noe ala det samme som du fikk høre. Nå har det gått 6 måneder siden den legetimen og jeg skal til legen i morgen. Krysser fingrene for at han vil gjøre noe denne gangen.

 

Jeg har ikke gått på prevansjon siden jeg fikk min første. Han blir 4 år nå. Jeg har aldri blitt utredet for noe. De har sett cyster på eggstokkene mine, men mer gjorde de ikke. Eggløsningstester har jeg aldri fått utslag på og fertilitetsmonitoren ga jeg opp fordi jeg bare fikk high fertility 17 dager på rad, men aldri peak fertility som er eggløsning, men vurderer å begynne med den igjen bare for å se om noe endrer seg.

 

Så romheg, jeg skjønner frustrasjonen din etter timen hos gyn!! Jeg syns ikke du skal vente i 6 måneder til, men kreve videre utredning hos en annen gynekolog! Når du allerede har 2-3 symptomer (hvis jeg husker rett fra det jeg leste i den andre tråden) så syns jeg ikke det er for mye forlangt at de utreder skikkelig! Stå på ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja frister å teste denne uke, men er nok for tidlig, skal prøve å holde ut til søndag- siden jeg har ikm entn tirsdag eller onsd:p

 

Jeg er fristet selv til å teste denne uken, men har så lite lyst til å få en negativ test som tar fra meg alt håpet :( IKM mandag eller tirsdag.... dagene går alt for sakte i denne tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne månedens (fantom?)symptomer er her!

småkvalm om morgenen og etter måltid, murringer, pms-pupper og jeg koker! Er så varm, at det kjennes ut som jeg akkurat har løpt en mil! Vanligvis er jeg en frostpinn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne månedens (fantom?)symptomer er her!

småkvalm om morgenen og etter måltid, murringer, pms-pupper og jeg koker! Er så varm, at det kjennes ut som jeg akkurat har løpt en mil! Vanligvis er jeg en frostpinn :-)

 

Hmm..du ER jo en ullsokk.. ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen småkvalme eller ømme pupper å oppdrive, men mens-lignende smerter har jeg hatt et par dager nå (testet positiv el tirsdag 7 februar). Kjenner en varm/brennende følelse nederst i magen, til tider litt "stikkinger" i underlivet og pupp (dette er ikke ofte og mye)... Uff.. er så redd det bare er "symptomer" som kommer da ønske om en positiv test er så stor :)

 

Noen flere med andre eller lignende symptomer?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også murringer nederst i magen, synes jeg tisser oftere, og har vært litt fortere irritert.. Meeen som samboern sier, så sier jeg visst dette hver måned :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også murringer nederst i magen, synes jeg tisser oftere, og har vært litt fortere irritert.. Meeen som samboern sier, så sier jeg visst dette hver måned :P

 

Spennende :) Har hatt litt humør svingninger her også.. men som du sier - akkuratt det er ikke noe nytt ;)

 

Når har du IKM Mini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tisser oftere og har vondt i puppene. Men slik var det forrige måned etter EL også. Da hadde jeg vondt i puppene helt til TR kom, og jeg tissa oftere og. Hadde ikke disse symptomene når jeg hadde spiralen, så vanskelig å si om det bare er etter EL-før TR symptomer, eller om jeg skal legge noe i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter?

Noen som har begynt med symptomjakt? ;)

 

Romheg, jeg så den andre tråden din.. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å komme i kontakt med en annen gynekolog!

Jeg fikk faktisk også beskjed om å prøve lenger, 6-12 måneder etter at vi hadde prøvd et år etter sa. Legen sa at jeg kunne jo bli gravid siden jeg hadde vært det ett år tidligere så det er noe ala det samme som du fikk høre. Nå har det gått 6 måneder siden den legetimen og jeg skal til legen i morgen. Krysser fingrene for at han vil gjøre noe denne gangen.

 

Jeg har ikke gått på prevansjon siden jeg fikk min første. Han blir 4 år nå. Jeg har aldri blitt utredet for noe. De har sett cyster på eggstokkene mine, men mer gjorde de ikke. Eggløsningstester har jeg aldri fått utslag på og fertilitetsmonitoren ga jeg opp fordi jeg bare fikk high fertility 17 dager på rad, men aldri peak fertility som er eggløsning, men vurderer å begynne med den igjen bare for å se om noe endrer seg.

 

Så romheg, jeg skjønner frustrasjonen din etter timen hos gyn!! Jeg syns ikke du skal vente i 6 måneder til, men kreve videre utredning hos en annen gynekolog! Når du allerede har 2-3 symptomer (hvis jeg husker rett fra det jeg leste i den andre tråden) så syns jeg ikke det er for mye forlangt at de utreder skikkelig! Stå på ditt :)

hei mammamio :) jeg mener selv jeg har mange tegn på pco. som jeg har hatt i 5 år ca. vart rett å slett satt ut av na gyn legen der. så fikk ikke fortalt om tegna jeg har å at legen min mener jeg har metabolsk syndrom. som jeg ser er mye av det som kommer ilag med pco. viser ser dette er den private gyn legen her i byen også. men ser her inne er han priset opp i skyene. skal snakke med legen min om dette. høre hva han sier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...