Gå til innhold

Kryper vekten oppover hos dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vekt. Og har tenkt å prøve å ikke fokusere på vekta. Heller fokusere på en sunn livsstil med baby og to barn,,,

 

Prøver å spise sunt i svangerskapet, og å røre meg litt, men pga kvalmen nå i starten, spiser jeg hva som helst sp lenge det frister, og røre meg minst mulig :P

 

Det å gå ned noen kilo etter svangerskapet er egentlig ikke så vanskelig, det å bygge kroppen tilbake er kjempevanskelig, fånlitt muskler på plass og ryggen og bekken i gang gjen og sånn. Det blir nok det vanskeligste for meg,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gått opp 2 kg, er 8 uker i dag.

Gikk opp 30 kg i forrige svangerskap!! :o

Det skal jeg IKKE denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en oversikt over gjennomsnittlig vektøkning på et annet forum her, legger den inn her! Jeg synes hvertfall det var greit å se hva middelveien er, selv om alt selvfølgelig kommer an på vekten før svangerskapet!

Uke 5-2,3 kg

Uke 7-2,6 kg

Uke 10-3 kg

Uke 13-3,5 kg

Uke 15-4 kg

Uke 17-5,6 kg

Uke 20-6,2 kg

Uke 23-7,2 kg

Uke 25-8,2 kg

Uke 27-9,3 kg

Uke 30-10,3 kg

Uke 33-11,3 kg

Uke 35-12,2 kg

Uke 37-13 kg

Uke 40-14 kg

 

Nå har jo ikke jeg vært gravid før, så jeg har ingen formening om denne er riktig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. den beregninga stemmer på meg..

men har jo gått opp ca 20 og 30 kg de andre svangerskap.

men da var jeg jo bare hjemme..

nå har jeg jo arbeid og går mye.

 

men sjefen min fortalte meg at x kona hans gikk opp 4 kg, å forventer at jeg ikke går opp mer enn det..

han maser litt på meg at jeg spiser så mye...

men krysser fingrene for at jeg ikke går så mye opp i vekt. .......... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke... vekta har gått tom for batteri :P og jeg har visst ikke gjort noe med det... haha... dårlig deal.. men så lenge jeg får igjen buksene så stresser jeg ikke med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag for første gang siden uke 4, gått opp 0,3 kg, ingenting å snakke om med andre ord! Er 11 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vekta gått yttligere ned...:S -3kg her. Liker ikke det helt, men klarer ikke få i meg mer akkurat nå! Ikke kan jeg sitte stille hele dagen med jobb og en liten jente og hus og alt og ta meg av..

Sleit med å legge på meg den viktige perioden i slutten av forigje svangerskap og fødte en veldig liten jente til termin, så håper på mer denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å veie ett tonn før jeg er ferdig, og jeg tuller ikke!

Gjør jo ikke annet enn å spise. Jeg er sulten konstant. Men jeg koser meg jo egentlig, så da får kiloene bare komme da ;)

Må legge til at jeg sluttet å røyke for noen uker siden, så det hjelper vel matlysten til å finne veien hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går, og vekta var som før. Jeg fikk nesten litt kjeft for å ikke ha gått opp litt, burde ha minst to kg til nå sa han. Men har 30 uker til på meg å gå opp i vekt på, så skal nå gå bra likevel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig tynn da **venter**?

Jeg er nemlig 29 uker på veg, og sist jeg va hos JM (27 uker) hadde jeg gått opp kun 2 kilo totalt.

Så bra da! sa hun. Baby er jo ikke mer enn sånn ca 100-1500 gram nå, og morkaka sånn ca 400 gram. Med litt fostervann så skulle det jo ikke bli mer enn en 2,5 kilo....

Men jeg er ikke tynn da...75 kilo og 165 på sokkelesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke veldig tynn. Samme høyde som deg, men ti kg mindre. Likevel 5-6kg å ta av. Men han mente at normalvektige burde følge normalstigning, og når jeg itillegg sliter med matlysten kan jeg skjønne det. Også vet jeg at jeg har mistet litt fett osv da jeg kommer i bukser jeg ikke har gjort på lenge (med strikk gylfen vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+3 og har lagt på meg ca 1 kg. Grunnen er nok at etter jeg ble gravid ikke har spist noe særlig av chips og sjokolade. Dette er noe som jeg til vanlig kunne spist hver dag, men nå frister det ikke i det hele tatt! Nå går det mer i yoghurt, korn og frukt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG...... gikk på vekta idag! 5kg + og jeg er 10+2 idag.................................................................................. Dette er min nr 2! Gikk opp 30 kg med nr 1 (jente) Kankje det er jente denne gangen også? Har lyst på alt av mat jo...klarer ikke å stoppe å spise! :(( og gubben er ikke noe bedre,så da er det ikke så enkelt! Hadde fortsatt igjen 5 kg fra sist graviditet da :7 hmmmf Liker ikke........ Leser om de som bare går opp noen få kg?! skjønner ikke hvordan det går ann.... jeg prøver og være aktiv og trener fast. Kunne sikkert ha spist litt sunnere da. ? :) jaja...bare den lille er frisk så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 3 -4 kg og er i følge UL 14+ 1 i dag. Så egentlig i aug klubben da kanskje! Uansett. Har gått opp 30 kg i mine 2 svskap. Veier rett i underkant av 50 kg til vanlig. Vet ikke hva det er med meg og graviditeter kiloene bare legger seg på i rekordfart utover sv skapet. Har aldri fått tilbake mld fra lege at det er for mye heller! 30 er jo en del da! Sånn er jeg vel bare! Har vel vært heldig med at de har blitt borte igjen da. Bryr m ikke så mye om dette m vekten. Det viktigste er at babyen har det bra så får jeg ta støyten for kropps forandring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la på meg 1,5 kg første ukene og i uke 10 hadde jeg lagt på meg 3,5kg fra startvekta mi og er 12 uker idag.. har egentlig ikke tenkt så mye på vekta før , føler jeg har spist sunt og er masse i aktivitet hele dagen. men ble litt paff når jeg veide meg hos legen, så tror jeg skal passe litt mer på nå fremover..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

ca 14 uker og +8, men har vært +8 siste 3 ukene, altså ingen videre økning, det må jo være bra? Ellers kom 3,5 kg før jeg testet positivt en gang! Noen av oss er vel bare sånn laget at hormoner og kropp bestemmer seg for at sånn skal det være...........håper å slippe 30+ som de to forrige gangene, spiser ikke sukker og snop så håper på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker og ikke lagt på meg i forhold til vekta da jeg ble gravid. Men har hatt veldig mye kvalme og dårlig appetitt og gikk ned et par kilo i den perioden. Er nå tilbake på normal vekt, men har allikevel ganske stor mage. Gikk opp ca 14 kg i mine forrige svangerskap, og de aller fleste kiloene kom i tredje trimester - hadde mye vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 15+3 idag og minus 4 kg. Er i utgangspunktet overvektig for jeg gikk opp 25 kg med min datter og jeg klarte ikke å gå ned i vekt igjen før jeg fant ut at jeg var gravid med nr 2 ett år etter fødsel.... Så nå er det full skjerpings på å fortsette å spise sunt og være aktiv så satser jeg på å ikke legge på meg noe særlig denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...