Gå til innhold

Kryper vekten oppover hos dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble litt paff da jeg gikk på vekta idag! Jeg var nemmelig 2,5 (nesten 3 kg tyngere en jeg var for 2 uker siden! HJELP! ?!

 

Hvor mye er vanlig og legge på seg i starten egentlig? Jeg har gått inn for og ikke legge på meg så mye dette svangerskapet og jeg prøver å spise sundt og lite av gangen... så nå ble jeg sjokka! La på meg 30 kg sist svangerskap......

 

Jeg er ca 5-6 uker på vei.............................................. *svelge tungt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg står på stedet hvil, og sånn vill jeg at det hvertfall skal være i første trimester, får se om jeg klarer det. La på meg 10kg sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke enda. Og håper vekta holder seg stabil til magen kommer.

 

La på meg 16-17 kilo sist og slet tidvis med det da jordmor var ei mager F***e og minna meg på hele tiden at det bare var "lov" å legge på seg 10 kg...... :/

Følte meg som en dass der og da!

Synes dama var veldig uproff da det er stor forskjell på hvor mye man trenger å gå opp.

Vet heldigvis av erfaring denne gangen at kroppen min legger på seg det den trenger, en måneds tid med amming og jeg var tilbake til utgangspunktet.

 

Hehe, dette ble en liten vekt-utblåsning ;) Skal heldigvis ikke til samma dama denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke enda. Og håper vekta holder seg stabil til magen kommer.

 

La på meg 16-17 kilo sist og slet tidvis med det da jordmor var ei mager F***e og minna meg på hele tiden at det bare var "lov" å legge på seg 10 kg...... :/

Følte meg som en dass der og da!

Synes dama var veldig uproff da det er stor forskjell på hvor mye man trenger å gå opp.

Vet heldigvis av erfaring denne gangen at kroppen min legger på seg det den trenger, en måneds tid med amming og jeg var tilbake til utgangspunktet.

 

Hehe, dette ble en liten vekt-utblåsning ;) Skal heldigvis ikke til samma dama denne gangen :)

 

Æsj for en usmakelig jordmor! Det er ikke mange jeg kjenner som kun har gått opp 10 kr!

Jeg la på meg 24 kg sist og slet veeeldig med å få av meg de siste 8 etter fødselen. Foreløpig har jeg gått opp ca 3 kg, rundt uke 19 nå. Har en plan om å ikke gå opp så veldig mye denne gangen men.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke enda. Og håper vekta holder seg stabil til magen kommer.

 

La på meg 16-17 kilo sist og slet tidvis med det da jordmor var ei mager F***e og minna meg på hele tiden at det bare var "lov" å legge på seg 10 kg...... :/

Følte meg som en dass der og da!

Synes dama var veldig uproff da det er stor forskjell på hvor mye man trenger å gå opp.

Vet heldigvis av erfaring denne gangen at kroppen min legger på seg det den trenger, en måneds tid med amming og jeg var tilbake til utgangspunktet.

 

Hehe, dette ble en liten vekt-utblåsning ;) Skal heldigvis ikke til samma dama denne gangen :)

 

Æsj for en usmakelig jordmor! Det er ikke mange jeg kjenner som kun har gått opp 10 kr!

Jeg la på meg 24 kg sist og slet veeeldig med å få av meg de siste 8 etter fødselen. Foreløpig har jeg gått opp ca 3 kg, rundt uke 19 nå. Har en plan om å ikke gå opp så veldig mye denne gangen men.... :P

 

Jah, hun var ufin på det der. Det vÆrste er at med ei jeg kjenner (som i utgangspunktet hadde sikkert 20 kg for mye og vel så det) da var hun kjempegrei når det gjalt vekt.... Merkelig igrunn for jeg var i utgangspunktet normalvektig med en bmi på ca 20 og var bare meg selv med stor kulemage....

Greit å følge med, men uten å vÆre i overkant firkanta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg veide 46 kg da jeg ble gravid. Er 8+2 i dag,og veier nå 53 kg. Så det er 7 gode kiloer...og det meste har havnet på magen. På kveldene ser det ut som jeg er 5 mnd på vei,hehheee!

 

Men jeg har gått igjennom endel SA og MA + ivf-behandling,så jeg syns det er viktigere for meg å spise godt og beholde gullet mitt.Enn å slankespise (som jeg ellers til vanlig gjør),og miste det.....selv om ikke det da kanskje er grunnen for at jeg mister,så ville jeg hatt dårlig samvittighet!

 

Nei,her går det er maaaange sunne måltider om dagen :) Bare babyen er frisk når h*n kommer ut,så skal jeg alltid ofre litt fett på kroppen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 i dag og har lagt på meg 6 kg - alt rundt magen, så jeg ser også ut som jeg er laaangt på vei i svangerskapet allerede. Men vet at endel av de kg (og størrelsen) ligger i tarmsystemet pga elendig saktegående fordøyelse :)

 

Jeg tenker lite på vektøkning egentlig. Bare koser meg gjennom dette svangerskapet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+6 i dag, og har gått opp 3 kg... Men disse kg kom i grunn under hormonstimuleringen før jeg ble gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: Så flink du er som har slutta å røya, kjempebra! Då må du senka skuldrene litt med vekta, alle legg på seg når dei slutter å røya, du gjer ein kjempejobb for babyen din!!

 

Då eg blei gravid i mai var eg 50 kilo. Var 52 el 3 då eg mista i juli. Då eg blei gravid i desember i år var eg 55. No er eg 9+4 og veg 53. Eg følte meg litt deigete då eg vart gravid denen gongen. Er 164, så er glad for at eg har gått ned litt. Men eg et veldig sunt og er opptatt av at babyen skal få gode måltider. KAstar og ein del opp. I går 3 gongar, siste halv 1 etter eg hadde lagt meg for natta. Tungt. Eg håpar eg kjem ut av 1. trimester med 53 kilo. Men gjer eg ikkje det så gjer eg ikkje det. Første pri er å eta riktig. Viktigaste er å koma seg gjennom 1. tri - og vidare ut resten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps, eg har termin 29 august, men fekk lyst til å vera lit tehr inne, for føler alle der inne på august er komt så mykje lenger enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst mistet jeg i uke seks og på de seks ukene uten p-piller gikk jeg opp fire eller fem kg. Jeg velger å tro det var pga p-pilleslutt og ikke de få ukene med svangerskap. Denne gangen føler jeg meg litt deigete pga de kiloene og er litt usikker på om jeg har gått opp noe i det hele tatt. Har ikke vekt hjemme, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt paff da jeg gikk på vekta idag! Jeg var nemmelig 2,5 (nesten 3 kg tyngere en jeg var for 2 uker siden! HJELP! ?!

 

Hvor mye er vanlig og legge på seg i starten egentlig? Jeg har gått inn for og ikke legge på meg så mye dette svangerskapet og jeg prøver å spise sundt og lite av gangen... så nå ble jeg sjokka! La på meg 30 kg sist svangerskap......

 

Jeg er ca 5-6 uker på vei.............................................. *svelge tungt*

h

Hei! Jeg har gått opp henholdsvis 35 og 26 kg i mine svangerskap. hvor jeg har spist sunt og trent jevnlig og til og med gått ned flere kg pga kvalme i første svangerskap og pga innleggelse med blodpropp i svangerskap 2. Min konklusjon er at kroppen min lever sitt eget liv når den er gravid, og så lenge jeg spiser sunt, drikker masse vann og trener 3 ganger i uka får jeg rett og slett ikke gjort noe med det. man skal ikke slanke seg når man er gravid da avfalsstoffene går til fosteret. Håååååååper jeg ikke skal gå opp så mye denne gang, men det er jo ikke verdens undergang.... allerede 2 kg pluss etter 7 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13 uker i morgen. Har ikke lagt på meg noe så langt...:) men har en del å gå på fra før... Gikk opp 7 kg forrige svangerskap. Da tok nurket mye av meg... Håper dette skjer nå også..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke oppover, jeg har faktisk gått ned nesten to kg den siste måneden. Er vel rundt 5 uker nå. Slanker meg ikke, men spiser sunt og trener, så da går det av seg selv.

Men jeg føler meg skikkelig oppblåst, heldigvis synes det ikke på vekta da...

Sist la jeg på meg nesten 20 til tross for at jeg hadde litt å gå på, og det nekter jeg å være med på denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har vist en tendens til å peke litt nedover de siste dagene(ikke mye)..men jeg har dårlig matlyst om dagen og spiser lite søtt i hvertfall! planen er å trene litt hardere 2 ganger i uka... kjenner jeg er litt småuggen utover kvelden nå...

For øyeblikekt gjør det meg egentlig kke noe å gå ned littegrann da jeg har 2,5kg til startvekta forgje svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp fire kilo siden unnfangelsen, så nå er jeg endelig 'normalvektig' igjen, og er 8+2 i dag. HURRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

under første svangerskap spiste jeg sunt og gikk turer, men gikk opp nesten 30 kg.

var fyldt opp med vann i hele kroppen.

men ca 17 kg forsvant ca 1 uke etter fødselen.

 

andre svangerskap gikk jeg opp ca 20 kg..da spiste jeg hva jeg ville og hadde lyst på...da hadde jeg ikke så mye vann...

 

men nå har jeg ikke vært på vekta...å tørr ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått opp noe enda, er 6+0 i dag. Med sønnen min gikk jeg opp bare 6,5 kilo, og tviler på det blir noe mer denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 4 kg jeg.. Etter en kraftig runde med omgangssyke! Regner med det kommer fort tilbake igjen, men la ikke på meg mer enn 8 kg sist så håper det blir sånn denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også gått ned 2,5 kg pga dårlig matlyst. Er 10+5

Men den vekta tenker jeg ikke så mye over, den kommer vel på igjen ganske så snart ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at vekta kommer til å hoppe opp endel kilo ila første trimester...Gjør jo ingenting annet enn å spise.....

 

Har lagt på meg 15 og 19 kilo i mine svangerskap og hadde ingen problem med å bli kvitt kiloene. Dessverre var utgangspunktet mitt litt dårligere denne gangen, men velger å ta kilokampen på ett senere tidspunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp mellom 20-30 kg hvert svangerskap og har sittet igjen med en god del, har fått tre tette barn... Nå har jeg gått ned 1 kg! Selv om jeg ikke er veldig bevisst på å spise lite, men trener mer... Er 11 uker i dag...

Jeg gikk også opp 4 kilo etter en MA i oktober, og rakk ikke å gå dem ned igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...