Gå til innhold

Symptomtråd


Rosarose8

Anbefalte innlegg

Jeg glemte helt det mest plagsomme symptomer til nå...jeg fryser konstant!, trodde det skulle være motsatt jeg?! Og jeg har 23,5 grader hjemme!! Kjennes ut som det er max18 grader her inne... Brrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grein meg gjennom halve Titanic i helgen, har aldri begynt å gråte så tidlig i filmen som nå.. så jeg skylder på graviditet jeg ;)

 

Et nytt "symptom": jeg er sååå forkjølet at det er helt j****! Husker at jeg ble det forrige svangerskap og, da også i uke 7 :o Kan jo hende det er tilfeldig, men det føles som jeg er overkjørt av en dampveivalser.. trøster meg med at det må gå over snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye mensmurringer denne gang og det kan jeg virkelig ikke huske jeg hadde sist. Ømme, tunge pupper.

Sulten konstant:P kvalm om jeg ikke spiser når jeg er sulten.

Masse utflod.

Nå har jeg vært skikkelig dårlig med bihulebet, feber ol. siden jeg fikk vite at jeg var gravid, og symptomer blander seg med sykdom. Må si at jeg sliter med å komme meg etter sykdommen nå¨, er sååå trØtt!! konstant! og d var jeg heller ikke sist...

får sånn panikk innimellom at jeg skal miste spiren, våknet idag og fØlte alle symptomer var borte... blir smårar av å tenke på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Jeg fant ut idag at jeg er gravid, med termin 24 september. Jeg har hatt smerter i magen siste 3-4 dagene ,stuuuuptrøtt og har hatt halsbrann de siste dagene. ingen kvalme eller ømme pupper! Stikk motsatt av sist jeg var gravid. For da hadde jeg ømme pupper, var kvalm , men hadde ingen magesmerter ! Fikk jente sist! Kan det tyde på at det er en gutt denne gangen kanskje? :) Uansett... halsbrann er no dritt... har lest mange kjerringråd,men testet de ut sist graviditet og ingen av de virket utenom syrenøytarliserende tabl fra apoteket. (LINK) Kjenner jeg blir kvalm av tanken på og spise de mange ganger om dagen igjen i 9 mnd :P å drikke en god del melk, kunne dempe litt husker jeg...

 

 

 

Hei! =) det at du får halsbrann har jeg hørt er fordi at lukkemuskelen fra spiserør til magesekken slapper mer av når man er gravid/har spist mye, og at når man legger seg til å sove så kommer det magesyre opp i spiserøret..:S de sier at hvis man ligger litt brattere så kan det hjelpe og at en ikke må spise mye rett før en legger seg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte helt det mest plagsomme symptomer til nå...jeg fryser konstant!, trodde det skulle være motsatt jeg?! Og jeg har 23,5 grader hjemme!! Kjennes ut som det er max18 grader her inne... Brrrr

 

Jeg og fryser ihjel, fyrer som en gal og bor inni fleece onepiece :P Gjerne med pledd oppå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AngryBird: jeg er ikke alene, trodde symptomet mitt var helt rart jeg! Uff det er ikke no stas!! Jeg bor i ullpledd og raggsokker og varm genser, men ja jeg også fryser like herlig:s håper det gir seg litt når blodvolumet øker! Vil bare ha vår og sommer jeg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AngryBird: jeg er ikke alene, trodde symptomet mitt var helt rart jeg! Uff det er ikke no stas!! Jeg bor i ullpledd og raggsokker og varm genser, men ja jeg også fryser like herlig:s håper det gir seg litt når blodvolumet øker! Vil bare ha vår og sommer jeg nå!!

 

Her har vinteren nettop kommet for fullt, argh. Og samboern klager allerede over vedforbruket mitt, vanligvis er det motsatt :P Hadde jeg hatt badekar hadde jeg bodd oppi der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler mine symptomer kommer nå.. Er småkvalm hele dagen, og egentlig sulten innerst inne. Men klarer ikke å spise mye. Også det værste-Jeg er såååå TRøTT! Hele tiden. Tror de på jobben begynner å lure. Jeg går og surrer hele dagen.

Idag kom jeg fra jobben halv 4, spiste noe pasta og sovnet 3 timer. Var ute og gikk tur og nå er jeg stuuuup trøtt igjenn. å jeg savner den gamle meg.. Huff-men det går vell over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 4+4, men er SÅÅ himla oppblåst!! Jeg ser jo gravid ut! Ikke vært gravid før, og hadde vel ikke forventa denne oppblåstheten. Men hjelp, nå må jeg jo gjemme meg i løse t-skjorter.. Hvordan ser jeg ut om to uker?? Og som jeg ser at dere andre sliter med, så fryser jeg hele tiden.

 

Og når det gjelder mat så er jeg sulten, spiser, føler meg litt kvalm og er visst blitt sulten igjen.. I en gjevn sirkel. Prøver å spise sunt og smått da, så ikke det tar helt av med vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 i dag, synes formen er stigende de siste dagene!! Ikke så forferdelig trøtt og uvel, fortsatt veldig vonde pupper da, men det er jo til å leve med...

UL på torsdag og er utrolig spent, man blir jo litt nervøs når endel av symptomene forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også veldig oppblåst helt med en gang Fersking! men nå er jeg mye bedre..tror det er sånn som kommer å går litt...jeg er 6 uker på vei i dag:) symptomer i dag er vondt i høyre hofte og litt i korsryggen og ellers trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+2 i dag, synes formen er stigende de siste dagene!! Ikke så forferdelig trøtt og uvel, fortsatt veldig vonde pupper da, men det er jo til å leve med...

UL på torsdag og er utrolig spent, man blir jo litt nervøs når endel av symptomene forsvinner...

 

Jeg ser vi har samme termindato 3 september, men jeg er 8+6 i dag. Er det pga sykluslengde at du er 9+2 i dag? Har ikke noe å si, er bare nysjerrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har nok sykluser som er litt lengre enn dine!:) Blir helt sikkert flyttet på UL, men inntil videre forholder jeg meg bare til dato for siste mens som var 23 november! Skal som sagt til UL neste uke og får sikkert litt bedre indikasjon da! Synes også jeg får ulik termin på alle de forskjellige kalkulatorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+6, men mest sannsynlig noen dager mindre.

Uansett, er full i symptomer..

- superømme pupper

-"menssmerter"

- ekstremt!! Irritabel :-(

- sentimental

- tisser mye mer

- murring i magen

- kjempetrøtt

- har fått masse småkviser siste dagene

 

Og for å toppe det hele; i dag har jeg vært dritkvalm og har begynt å klø noe veldig. Har helt angst for kløe pga tidligere "klø-sykdom" :-(

 

Ellers har jeg det strålende! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan føye til stygg, ekkel smak i munnen og alvorlig nattesvette. Må nok bytte ut dyna med et pledd...

Men kvalmen ga seg for par dager siden! Hurra! Er 7+6 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et merkelig fenomen....

Har merket at jeg er litt dårligere form i helgene enn ukedagene, noen andre som har det sånn?

Mulig det er fordi jeg spiser senere frokost, evt fordi man har fri og kjenner mer etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte uggenheten å komme og den er absolutt tilstede i dag også...urk! da kommer vel den skikkelige kalmen snart..satser på at den drøyer litt eller holder seg helt borte denne gangen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 her, har ikke veldig masse symptomer ennå;

- ømme/dobbeltstørrelse bryster..!

- trøttere enn vanlig

- murring nederst i magen

- ekstremt følsom. hadde noen dager på jobb sist uke, hvor alle kunder måtte finne seg i å bli hjulpet av en resepsjonist som gråtkvalt presset fram hvert eneste ord, med tårene på tur ut av øyekroken ;P

 

ellers i storfin form =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Jeg som ville ha symptomer skulle kanskje ikke ha ropt så høyt.. Jeg er for tiden KJEMPE kvalm og spyr som en gris.. Flotte greier :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3 idag:

 

- KVALME!!!!

- Økt spyttproduksjon

- Luft/treg mage

- TrØtt

- Ømme brystvorter + stikkinger i brystene.

 

Men kvalmen er vel verst på dagsdato...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever at jeg blir mer kvalm med en gang magen stopper litt opp, har begynt å spise litt svisker og det funker som bare det! Ikke stopp i magen og dermed mindre kvalme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...