Gå til innhold

Symptomtråd


Rosarose8

Anbefalte innlegg

4+6

Litt ømme bryster

Stikkinger, særlig om natten

Uvel når jeg blir sulten

 

Ellers i fin form!!:)

 

Tenkte det kunne være moro å skrive ned og sammenlikne litt. Man glemmer fort hvordan man hadde det for en uke siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 4+3 og har en del murringer i magen og ryggen. Har litt ømme pupper, og er veeeldig trøtt. Ser også kvisene popper ut... Kvalmen lar heldigvis vente på seg. Men regner med den kommer. Har vært dårlig med begge guttene, puh! Ellers er jeg irritert og grinete. Usj, det kan jeg spare meg for altså...

 

Hørtes veldig sytete ut dette. Jeg er jo kjempeglad for at jeg er gravid tross alle plager :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+o idag:)

 

Har ømme pupper, ikke sånn kjempe men litt.

Ingen matlyst har gått hele dagen uten mat. Og vondt i hodet i dag.

 

Ellers ikke noe mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du har vondt i hodet fordi du ikke har spist, sikker er fordel å forsøke å få i seg noe. Enkelt og kaloririkt...:) Har heller ingen matlyst, men blir så uvel når jeg ikke spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok derfor. Merker det er mye bedre å bare få i seg en banan eller ei skive. Da forsvinner kvalmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er heldigvis ikke direkte kvalm, håper virkelig jeg slipper det. Har en jobb hvor jeg ikke KAN gå i fra uten avløsning, og ikke minst veldig kjedelig å spy inne på en operasjonssal...

Kan jo mer eller mindre garantere at man kjenner etter kvalmen når man ikke kan gå i fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle septembermmammer:)

 

Jeg er litt bekymret her! Har ingen symptomer, bare at jeg ikke sover såå veldig godt om natten?

Men jeg er ikke kvalm og puppene er ikke direkte vonde?

Kjenner litt stramming nede i magen til venstre. Er det normalt?

Også har jeg OFTE mens-lignende smerte? Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomer.. hmm.. er ca 3+2..

øm i lenden... økt smage og lukte sans..har utrolig mye energi,noe jeg ikke har hatt på lenge... litt "murringer" i magen. og søvnløshet. smil... regner med at trettheten kommer snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'all by myself': var det en gutt eller jente du fikk?

 

jeg har opplevet med mine to jenter at symptomene kom fort.

kvalme og ondt i bekkenet osv...voldsomme graviditet symptomer med andre ord.. så var ikke i tvil om at jeg var graivd.

men da jeg var graivd 3gang(som desværre endte med abort :( )

hadde jeg nesten ingen symptomer,så hadde på følelsen at det var en gutt..

men nu er jeg gravid igjen og føler meg helt merkelig igjen..

så hvis jeg er gravid igjen,så er jeg nesten sikker på at det er en jente igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte menssmerter om morgenen, og det skremmer meg fordi jeg hadde en MA i oktober i 9de uken... Lurer på om jeg får tidlig UL, for jeg er ikke sikker på termin heller, hadde jo bare en mens etter aborten...

Og puppene virker såå store! Er liksom ikke mine... Startet med halsbrann, kjente med en gang at dette ikke var vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også endel magesmerter, tror det er ganske normalt, men nå minner ikke mine noe særlig om menssmerter, ut i fra hva jeg har lest meg til så er det klassiske ligamentsmerter.

 

Du får helt sikkert en tidlig ultralyd hvis du ønsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Litt økende kvalme i dag, liker ikke helt den utviklingen, men lurer på om det kan ha noe med at jeg sov veldig dårlig i natt, også er syptom jeg håper gir seg.....

Madler fungerte faktisk godt som kvalmestillende i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv mandler! Sies at det skal hjelpe hvis du spiser en liten neve (3-5 stk) når kvalmen kommer (mulig det er placebo, men jeg tar det jeg får jeg), har det liggende i veska, godt å ha på t-banen hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle septembermmammer:)

 

Jeg er litt bekymret her! Har ingen symptomer, bare at jeg ikke sover såå veldig godt om natten?

Men jeg er ikke kvalm og puppene er ikke direkte vonde?

Kjenner litt stramming nede i magen til venstre. Er det normalt?

Også har jeg OFTE mens-lignende smerte? Hmm

 

Akkurat slik har eg det også. Hadde litt meir symptomer forrige uke men nå er det fint lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6+2 og kvalmen er stigende! I dag måtte jeg være hjemme fra jobb... Ligger strekk ut! Blir kvalm bare jeg tenker på mat.

Ellers har jeg skikkelig ømme pupper og er veldig trøtt. Det er pyton å ha så lite energi, men jeg vet det går seg til etterhvert :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker også kvalmen litt mer, har tatt ingefær kapsler morgen og kveld de siste dagene og har vært litt bedre, håper at det kan ta det værste...Ellers så merker jeg at det blir mye verre når jeg sover dårlig, noe jeg gjør støtt og stadig om dagen...slitsomt! å så er humøret litt tungt...disse hormonene tar virkelig knekken på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 6+4 og har ikke noe særlig symptomer,litt småkvalm før jeg får spist. Men humøret er helt på tryne, jeg gråter ler og kjefter som en gal! stakkar mann og barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Jeg fant ut idag at jeg er gravid, med termin 24 september. Jeg har hatt smerter i magen siste 3-4 dagene ,stuuuuptrøtt og har hatt halsbrann de siste dagene. ingen kvalme eller ømme pupper! Stikk motsatt av sist jeg var gravid. For da hadde jeg ømme pupper, var kvalm , men hadde ingen magesmerter ! Fikk jente sist! Kan det tyde på at det er en gutt denne gangen kanskje? :) Uansett... halsbrann er no dritt... har lest mange kjerringråd,men testet de ut sist graviditet og ingen av de virket utenom syrenøytarliserende tabl fra apoteket. (LINK) Kjenner jeg blir kvalm av tanken på og spise de mange ganger om dagen igjen i 9 mnd :P å drikke en god del melk, kunne dempe litt husker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Er 5+3 med termin 10.sept:)

-I dag våkna jeg og var sinnsykt svimmel, litt sånn som ved krystallsyke for de som har vært borti det.

-Er litt trøtt og sigen (var ekstremt trøtt sist)

-Oppblåst i magen

-Litt murringer og stikkninger.

-Irritabel (fantastisk med en følsom 2 åring i hus...)

-Fjern :P

-Litt øm nederst i magen og i puppene.

Endret av AngryBird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle septembermmammer:)

 

Jeg er litt bekymret her! Har ingen symptomer, bare at jeg ikke sover såå veldig godt om natten?

Men jeg er ikke kvalm og puppene er ikke direkte vonde?

Kjenner litt stramming nede i magen til venstre. Er det normalt?

Også har jeg OFTE mens-lignende smerte? Hmm

 

Akkurat slik har eg det også. Hadde litt meir symptomer forrige uke men nå er det fint lite...

 

At du har lite symptomer skal du egentlig være glad for:) Forrige svangerskap følte jeg meg fantastisk med bare litt småtteri nå og da så det håper jeg på nå og. Stramminger og mensmurringer er tegn på at livmora strekker og tøyer i ligamentene den er festa i så det er helt normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte sånn forrige uke og i helgen tenkte jeg at jeg skulle prøve ingefærkapsler, tar en om morgenen og en om kvelden, etter ca 24 timer forsvant kvalmen! Vet ikke om det var tilfeldig eller hva, nå prøver jeg bare å nyte at den er borte i alle fall for en stund!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg bare tok dem, såpass mange som gjør det, men skal du være helt sikker så kan du jo ta en prat med legen din, på mine står det at gravide skal ta mindre doser enn det som anbefales til ikke-gravide, så jeg tar enda litt mindre enn det som står:)

Hvis du er usikker så prat med legen! Alltid en god regel...

Jeg er helt utrolig trøtt om dagen, og kraftløs på noe vis...veldig slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ship o'hoi septembere!

 

I dag er jeg 6+6 - siste dag i sjette uke! I morra runder vi sju! Hurra!

 

I går klarte jeg å være ved normal bevissthet helt til omtrent klokka 23. Det var ganske fint, for det er jo hyggelig å være menneske etter klokka 18. Jeg tror det handler om at jeg sover mye bedre om nettene nå, den første uka etter positiv test hadde jeg så mange tanker som måtte tenkes da lyset ble slukket! ;)

 

Ellers har kvalmen kommet til meg også, i jevne bølger gjennom hele døgnet. Blir kvalm når jeg er sulten, trøtt eller sliten. HURRA. Får i meg mat alikevel, for jeg har ikke begynt å kaste opp enda. Håper jeg slipper akkurat det, for jeg skal opp i vekt! Kjenner også at jeg har større fokus på sunn og god mat! Namnam.

 

Ellers ømme bryster, litt færre doturer om nettene (igjen, sover jo bedre), en del svigninger i humøret gett, og stikkinger og strekkinger, samt litt vondt i korsryggen.

 

Dette er jo bare kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...