Mamma med spire Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Jeg lager en ny siden den andre forsvant i løse luften
Bonanza Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Hei! Fant gamle tråden vår, overskriften er heeelt bananas og det stå kun 8( og krokodilletegn i over). Mn tråden er startet av zebrah. Kan vi ikke bare kopiere lista vår og flytte over hit???
Bonanza Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Grynet; hvordan lager dere egentlig denne gulrot/ rødbetejuicen?? Forklaring ønskes, høres jo supersunt ut;-) rødbete spiser jeg jo aldri, kanskje en gang i året Max. Men når man ser på fargen på rødbete, då må det jo ve mengder av antioksidanter i den. Gulrot( betakaroten) har jeg lest at har en " kreftforebyggende" effekt. Så dette må være en superjuice!!!!
For_mye Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Hei på dere og god jul! Fint at dere startet ny tråd. Jeg er litt deppa på morgenkvisten for det ser ut som om mensen er kommet hit i gården, en dag før IKM. Syklusen min blir bare kortere og kortere, den er på 25 dager nå. Hadde håpet det skulle løaffe nå, det har alltid gått på 1 eller 2 pp de andre gangene jeg har vært gravid (2 barn + 1SA). Dessuten hadde det bare passa glimrende denne måneder rent timingsmessig. Blir jeg gravid de kommende tre-fire mnd, må jeg droppe en tur/event vi har hvert år i oktober. Men det overlever jeg selvsagt, vil jo heller bli gravid. Hm, jeg somm hadde bestemt meg for å ikke være den første til å ryke ut denne mnd, men jammen ser det sånn ut her i gården...HUFF. Håper noen andre har bedre nytt å mlde, noen som har testet positivt eller?
For_mye Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Mandag, 26.12: Grynet?, 10 pp, 1 MA ********** Tirsdag, 27.12: - Athina, 32 pp. - Iselin - Grynet!, 10 pp, 1 MA ********** Onsdag, 28.12: MaMmA31107+MA Lille_knirk 4pp ********** Torsdag, 29.12: Ver@ ********** Fredag, 30.12: Mammamoi* 16pp Zebrah, 2 pp Frk.Frekn 1pp ********** Lørdag, 31.12: Vivica, 2 pp Bergans 2pp ********** Søndag, 01.01: ********************************** Ny pp: tør_vi_prøve_på_nr_3 inn i 3 pp Gravid:
Bonanza Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 Hei " tør vi prøve på nr tre"!! Flott at du tok med deg lista over;-). Kjedelig å høre at du har fått tantebesøk:-///.. Jeg har selv ikm i dag eller i morgen. Jeg har ikke tenkt å teste på en stund fordi jeg har blitt lurt av kroppen i 4pp nå. Hatt masse symptomer og vært sikker på graviditet hveeeer gang. Tat test, og så har tanta kommet få timer senere... Mot slutten av uka tester jeg omkrets tanta kommer;-)
Bonanza Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 Ikke "omkrets", men " hvis ikke" tanta kommer
Ver@ Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 Her var det negativ test i dag 11 dpo. Men gir ikke helt opp håpet enda Nå gidder jeg ikke teste før torsdag (hvis ikke tanta kommer før). Fikk skyhøyt progesteronnivå av pergotime, så de ømme puppene og menssmertene som har vart i dagesvis skal jeg ikke tolke som graviditetstegn. Sikkert bare "pms" pga alle hormonene som er i høygir.
Vivica Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 Jeg håper så INDERLIG jeg ikke blir lurt av kroppen min nå, men jeg føler virkelig at noe er på gang! Det gjorde jeg ikke forrige mnd, da var jeg overbevist om at jeg ikke var gravid og det stemte jo... Men nå har jeg skikkelige menssmerter og har hatt det i noen dager nå. I tillegg er jeg blitt kvalm og har brekt meg flere ganger de siste par dagene. I hodet mitt er jeg mer eller mindre overbevist om at jeg er gravid, men har ikke fått positiv test enda (er jo ikke IKM før 31.des). Hvis jeg ikke er gravid nå som jeg går rundt og tror det blir fallhøyden veldig stor. Prøver fortvilt å si til meg selv at det jo ikke er sikkert at jeg er gravid, kan hende jeg bare har et magevirus eller noe, men er så vanskelig når jeg har så mange symptomer jeg kjenner igjen fra forrige gang.... Puh... Er jo bare å vente å se, snart får jeg jo svar uansett!
Mamma med spire Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. desember 2011 Der ser jeg at halve teksten forsvant når jeg trykket på publiser... Jeg blir ikke klok på disse nye sidene, men det kommer seg vel etterhvert Har dere hatt en fin jul? Jeg har testet med fertilitetsmonitor denne pp, og har enda høy fertilitet. Det har jeg hatt nå i 14 dager og tanta er bare noen dager unna så jeg skjønner ikke hva som skjer... Det som er godt er iallefall det at jeg har fokusert på heeeelt andre ting de siste dagene og kosa meg med familien sluppet unna pms symptomene har jeg også gjort denne pp og det er deilig siden de bruker å være veldig intense Tør_vi_satse_på_nr_3 så kjedelig at tanta kom før tiden:( håper januar blir måneden for deg! Takk for at du tok med deg lista over forresten jeg lette og lette uten å finne frem til den gamle tråden våres.. Vivica, så spennende krysser fingrene for deg! Det høres iallefall positivt ut! Vera
Mamma med spire Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. desember 2011 Den ble sendt for tidlig:/ Vera, det kan jo hende 11 dpo er for tidlig å teste...lykke til med testing på torsdag iallefall;) Prinsesse05, st.prins 09, så spennende med ikm idag eller i morgen;) har du symptomer på noe? Lykke til med testing i slutten av uka;)
Bonanza Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 Mammamio; høres positivt ut at du ikke har hatt PMS symptomer tenker jeg da:-))) kanskje spira sitter;-). Hmm det med høy fertilitet så lenge vet jeg ikke noe om, har ingen erfaring med fertilitetsmonitor... Men jeg leste et eller annet sted her på forumet i går om ei annen som også hadde fått høy fertilitet på monitor veeldig lenge, hun lurte også på årsaken... Hvilken informasjon plotter du inn på den monitoren som avgjør om høy, lav, middels fertilitet?
Bonanza Skrevet 26. desember 2011 #13 Skrevet 26. desember 2011 Hei mammamio! Jeg er også vant med å ha pms sympt, men det har jeg ikke nå... Synes puppene er en anelse mer fyldige, men tør ikke tro noe som helst. De forrige pp så ha jeg hatt masser av sympt, men har ikke vært gravid. Huff, skulle ikke inn i "boblen", men merker nå at jeg har en fot godt innenfor allerede væææh.. Blir jo så skuffet når man begynner å tenke at " ja kanskje jeg er gravid!", og vips så kommer tanta.. Prøve å holde den andre foten utenfor iallefall;-) lykke til med testing du også mammamio, og dere andre jentene her i ikm uke 52! Blir ille spennende å se statistikken vår!
Bergans Skrevet 26. desember 2011 #14 Skrevet 26. desember 2011 Jeg har menesmerter i mage og rygg nå på tredje dagen.. Har såå på følelsen at jeg er gravid .. Ikm iløpet av uka, mot helga vil jeg tro.. Tok en test i dag men det var jo bare teit .. He he
Bonanza Skrevet 26. desember 2011 #15 Skrevet 26. desember 2011 Får slenge meg på lista jeg også, bedre sent enn aldri;-)) setter onsdag, kommer ikke til å teste før da uansett. Mandag, 26.12: Grynet?, 10 pp, 1 MA ********** Tirsdag, 27.12: - Athina, 32 pp. - Iselin - Grynet!, 10 pp, 1 MA ********** Onsdag, 28.12: MaMmA31107+MA Lille_knirk 4pp Prinsesse05, st.hans prins09 ********** Torsdag, 29.12: Ver@ ********** Fredag, 30.12: Mammamoi* 16pp Zebrah, 2 pp Frk.Frekn 1pp ********** Lørdag, 31.12: Vivica, 2 pp Bergans 2pp ********** Søndag, 01.01: ********************************** Ny pp: tør_vi_prøve_på_nr_3 inn i 3 pp Gravid:
Mamma med spire Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #16 Skrevet 26. desember 2011 Hehe;) prinsesse05, st.hans prins 09, du får prøve å holde den andre foten utenfor da;) men som du sier, det er jo positivt å ikke ha alle disse pms symptomene Jeg har nok begge bena pent plantet utenfor boblen:) hvorfor skal det gå denne gangen liksom når det ikke gikk de forrige 15 pp:/ Det som avgjør hvor høy fertilitet man har er at man tar en urinprøve hver dag på samme måte som med eggløsningstester også setter man testen inn i monitoren også avleser man den etter noen minutter... Så spennende bergans:D krysser fingrene;) har du prøvd lenge?
Grynet:) Skrevet 26. desember 2011 #17 Skrevet 26. desember 2011 Hei alle sammen Her murrer og spotter det for andre dag på rad. Jeg regner vel med at Tanta kommer i kveld eller i morgen. Jeg testet negativt i femtiden i natt (er på testekjøret ja..) så tror ikke det er store håpet. Om noe har festet seg så sent så er vel ikke oddsene gode :/ Men over til juicen! Betakaroten skal visst være bra om man vil bli gravid, så gulroten er selvskreven. Den kommer det også masse juice av. Rødbeter kan faktisk bedre oksygenopptak (leste en artikkel om d i høst) og skal styrke blodet. Yams tok jeg med for å styrke produksjon av progesteron, men er usikker om det har noe for seg. Jeg har lest meg litt opp på dette i jula, det ligger noen bra lenker i habituell abort-forumet. Det er jo progesteron som hjelper egget å feste seg i lutealfasen, men når man tar kosttilskudd med dette så filtreres mesteparten vekk i leveren.. Så progesteron-krem er den ideelle måten å styrke dette på er den foreløpige konklusjonen. Juicen lages enkelt. Jeg har en Philips juicer, skreller grønnsaker og har ca 1/4 del rødbete, 1/4 del yamsrot og 2/4 del gulrot. Rødbeten kan lage litt ettersmak av jord, om man ikke liker det så kan man ta i en liten bit fersk ingefær. (vidundermiddelet ) Når jeg tar juicen på tom mage kjenner jeg tydelig hvor godt det gjør. Det høres sikkert sært ut, men det føles liksom så svalt og godt i kroppen Jaja.. Den beste måten å få næring på er fra sunn og variert kost, men nå har jeg bestilt Vitex likevel.. Og vurderer damiana og dong quai fra urtesenteret.. Og så var det den salven da.. Nå rabler det vel for meg snart..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. desember 2011 #18 Skrevet 26. desember 2011 Her skulle mensen ha vært på plass i går, så i morgen kjøper jeg graviditetstest hvis den enda ikke har kommet:) 2.pp og mensen pleier komme på dagen alltid så dette er spennende! Føler meg veldig lite gravid, men man kan jo håpe:)
Bonanza Skrevet 27. desember 2011 #19 Skrevet 27. desember 2011 Hei, og takk for oppskrift Grynet;-). Så man trenger ikke å tilsette noe flytende for at det ikke skal bli så tykt altså? Jeg har ingen juicer, men en smoothie maskin, blir det bra nok med den maskinen min tror du? Blir for tykt kanskje.... Mulig ta ta turen til elektro butikk og kjøpe en juicer da Evt;-) Hvordan går det med spottingen, har det tatt seg opp eller stagnert? Mammamio; du må ha trua vet du;-), plutselig så sitter spira. Men jeg skjønner deg, for jeg tenker jo slik nå som er i min 5pp:-//. Er det ikke sånn at en slik monitor viser Max fertilitet et par dager i syklus også?? Ellers googlet jeg litt i går, og det er flere ting som kan gjøre slik at man får høy fertilitet i mange dager, feks PCOS og OGSÅ en graviditet. Blir spennende med oppdatering fra deg! Me& guttaboys; spennende!!! Er litt i samme situasjon selv;-) men jeg har tenkt å drøye testingen litt til, selv om jeg har nokså regelmessige sykluser jeg også, har blitt lurt et par ganger nemlig;-). Føler meg lite gravid selv, men de litt"halvslække" puppene mine har blitt noe fastere i fisken hihihi!!
Grynet:) Skrevet 27. desember 2011 #20 Skrevet 27. desember 2011 Bare hyggelig man kan ikke bruke blender nei.. (den lager man jo mye annet godt av da ) Juicemaskinen har et lite rivjern og en sentrifuge som tromler ut saften, det blir flytende på den måten. Jeg var litt vantro selv før samboeren min viste meg greiene. Vi kjøpte på lefdal i høst til ca 1400 kr, men tror den var på kampanje på Expert til 999 kr Nå før jul. Spottingen har stagnert nesten helt, men tante er ikke her enda. Og testen er negativ. Isj..
Grynet:) Skrevet 27. desember 2011 #21 Skrevet 27. desember 2011 Nå er det ettermiddag. Er det ikke slik at om tante kommer etter kl 15 så regner man dagen etter som CD1? Hun glimrer fortsatt med sitt fravær så om denne tellemåten er tilfelle så er jeg formelt sett en dag på overtid. O tålmodighet kom til meg. Mammamio; har en god jul ja! Litt kjedelig med negative tester, men da kan jeg jo kanskje lære meg til å vente litt lenger i neste runde..
Grynet:) Skrevet 27. desember 2011 #23 Skrevet 27. desember 2011 Takk for svar Da er jeg oppe i 29 dagers syklus. Testet positivt på EL mandag 12, om EL kom tirsdag har jeg vel 14 dagers lutealfase. Eggløsningsdagen teller ikke? Det jo i tilfelle bra. I neste pp får jeg trykke til med både Vitex (når jeg får den i posten) og bidronningele, så hopper jeg på progesteronkrem etter EL. Ikke søren om jeg gir meg..
Ønsker3gull Skrevet 27. desember 2011 #24 Skrevet 27. desember 2011 Ok. Nå trenger jeg litt veiledning jeg. Kan noen svare meg på hva IKM er? og pp?
Ønsker3gull Skrevet 27. desember 2011 #25 Skrevet 27. desember 2011 ... og lutealfase?? Hjeeelp. Skjønner ingenting jeg ) Prøver å bli gravid jeg også, men vet neimen ikke hvilken pp jeg er i, eller om jeg har, har hatt eller kommer til å ha IKM?? Jeg er tydeligvis ny her, for termene skjønner jeg ikke. Har etter tid forstått hva SA og MA og exu er (det siste bare fordi jeg selv har hatt det.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå