Gå til innhold

Pysete med epidural?


Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Nei ikke pysete i det hele tatt! noen har lettere fødsler enn andre. Min var super greit ferdig på 2 timer, alle er ikke så heldige sikkert ikke jeg neste gang heller.. Føder man i flere døgn uten resultat er epidural en nødvendighet for de fleste.

 

Pysete er det iallefal ikke. Smerteterskelen er forskjellig fra menneske til menneske..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte uten epidural fordi jeg ville gjøre alt for å unngå økt risiko for komplikasjoner. Hadde strevd i årevis for å få barn, mistet mange ganger og var så lettet over endelig å være (nesten) i mål at jeg heller ville føde uten smertestillende enn ta den - lille - risikoen det er for at ting stopper opp og det blir hastesnitt etc.

 

Hadde fødselen blitt veldig langvarig og jeg hadde blitt sliten og virkelig trengt epidural hadde jeg nok tatt imot. Det skjedde ikke, og jeg hadde progresjon hele veien. Det var imidlertid helvetes vondt og intenst uten noe særlig pauser, og jeg har full forståelse for at andre velger epidural.

Skrevet

Min fødsel nr 2 tok 2 timer .Jævligste jeg har vært med på!Er fortsatt sinna fordi det var forsent med epidural..Hehe

Det var meget heftige saker.!!!

Skrevet

Nei,det er ikke pysete med epidural. Jeg har selv født to barn uten smertestillende. Ser ikke "ned" på andre kvinner som velger noe annet. Vi er heldigvis alle forskjellige.

Skrevet

Min mor fødte fire barn uten epidural, to var tvillinger. Siden jeg ser veldig opp til henne, tok jeg det samme valget som henne, å føde uten smertelindring.

 

Og det gikk kjempeflott, gjør det da gjerne igjen :)

 

Jeg kan lyve, si at jeg ikke synes det er pysete. Men skal jeg være ærlig så ja det er en stemme i meg som sier at jeg synes man ikke har opplevd en skikkelig fødsel, før man har født uten smertestillende. Men det er ikke noe jeg går rundt å sier til folk som har født med epidural.

Skrevet

Har ikke hatt noen som helst smertelindring under fødslene mine! Det er det vondeste jeg noen gang har opplevd, men jeg også ønsket å virkelig kjenne det på kroppen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...