Gå til innhold

dere som ikke har forsikring til barna deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min (som er økonom) mener den forsikringen er noe av det dummeste som finnes, den baserer seg på at folk velger å forsikre barna sine, netopp fordi barna er det viktigste for folk, men uten at folk faktisk setter seg inn i hva de får igjen for å ha den. Tull og lureri sier han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke forsikret barna mine når de har astma.

Skrevet

Snakker du om forsikring? Da har du tydeligvis ikke peiling. Jeg er 0 prosent ufør, men har smerter i foten hver dag. Dette gjorde at jeg fikk utbetalt den store summen på 100 000 kr. Selv om foten min aldri vil bli den samme igjen kan jeg fortsatt jobbe 100 % .. Hadde ikke jeg hatt forsikringen så hadde jeg fått NULL kroner.

Skrevet

Fordi vi har en formue på over 80 mill;)

Skrevet

jeg ble innlagt på sykehuset med noe som ikke var så alvorlig som kreft.. etc. når jeg var over 12 år. Uansett fikk mamma penger til å være hjemme med meg.

Og jeg er litt enig at man skaper amerikanske tilfeller med sånne forsikringer. Folketrygdren burde dekke det man trenger i velferdsstaten Norge, ikke private forsikringsselskap.

I steden for å kjempe for å få utbetalt dagpenger for forsikringselskapene, burde vi kanskje heller kjempe for at alle har rett på dagpenger fra NAV hvis barnet blir innlagt på sykehus???

Skrevet

Da fikk din mor hvertfall ikke pleiepenger fra folketrygden.

Dersom barnet ikke lider av en svært alvorlig sykdom eller har en kronisk sykdom så har man ikke rett på pleiepenger når barnet er over 12 år.

Dette er helt klart hjemlet i folketrygdlovens §§ 9-10 og 9-11.

At din mor fikk penger for å være på sykehuset sammen med deg endrer ikke det faktum at vilkårene for å få pleiepenger er strenge.

Skrevet

100.000,- er småpenger i denne sammenhengen. Det som betyr noe er at du får gratis behandling, trygd om du ikke kan jobbe ol.

Om forsikkringen koster 1500,- i året (jeg vet ikke hva det koster) og du har 3 barn, blir det en totalutgift på 90.000,- på 20 år, uten å ta med renteberegningen. Regner du renter på pengene blir det langt over 100.000,- i kostnad for forsikkringene. Da er det mer lønnsomt å spare pengene og heller gi en sum direkte til barnet som blir skadet.

Skrevet

Det er mangen som skriver at dei gjør alt for BARNA.

Dei som ikkje forsikra barna behøver ikkje skrive at dei gjør alt for barna.

Skrevet

Ingen gjør alt for barna. Noen gjør mye, men de fleste tenker fortsatt veldig mye på seg selv selv om de har fått barn.

Skrevet

Du har rett, 21:58; jeg gjør ikke alt for barna mine, jeg. Blant annet sløser jeg ikke bort pengene mine på tullete forsikringer i stedet for at de kan arve disse pengene en gang, eller kanskje få sponset litt på sin første leilighet (ja, vi sparer opp penger til barna våre).

Det høres egentlig ut som om du jobber i forsikringsbransjen, slik som du prøver å lure folk med følelser til å betale penger på tull... Og husk at alle faktisk ikke har råd til alle forsikringer heller; vil du si at en aleneforelder med trang økonomi ikke gjør alt for barna sine? De gjør nok alt de kan, tenker jeg svaret er.

Skrevet

Fikk dessverre ikke forsikring til junior da han var 1.5 år.. begrunnet med for tidlig fødsel + astma.. skal prøve i et nytt selskap nå på nyåret. (han er nå 3.5 år)

Skrevet

08:47

Da sier jeg DET SKJER IKKJE MEG HOLDNING.

Sløse med penger på tull. Plutselig sitter du der når det skjer. Lykke til med utgiftene som kan bli fra 100 000 til meir.

Slik startet det med meg men hadde forsikkring. Liten murre feber som enda med 5 ukers kamp som kiste med eit lite barn i.

Jeg er ingen forsikring selger men har ståt i helvete. Kommer fra ein liten plass og det er fleire barnegrave etter mitt barn her.

Når ein mister eit barn så ser ein meir kva ein som ikkje har opplevd detta.

Har du råd til snop el røyk etc så har du råd til 200 kr i mnd.

Skrevet

09:09: La meg aller først kondolere, det å miste et barn må være det verste som noen gang kan skje for noen. :( Jeg håper det går bra med deg og familien tross dette store tapet.

Men angående forsikring: Hva er det egentlig man skal få igjen på en forsikring som ikke dekkes av det offentlige? Hvis man sparer opp forsikringspengene, har man uansett fort spart opp beløpet man "får" av forsikringsselskapene hvis noe skulle skje, og da har man pengene selv hvis noe ufortsett ikke skjer...

Vi sparer penger til våre barn (barnetrygden + litt til), og har i tillegg noen hundre tusen på konto. Vi har også mulighet til å øke lånet på huset vårt. Da mener jeg at hvis noe ufortsett skulle skje, som ikke dekkes av det offentlige (og mye gjør det, hva er det som ikke dekkes, egentlig?), så er det mye bedre å spare penger til det selv enn å gi det i lommene til forsikringsselskapene.

Forsikringsselskapene er ikke der for å hjelpe oss, men for å tjene penger. Når det gjelder brann, tap av hovedinntekt o.l., er det nyttig å forsikre seg, men andre forsikringer må man faktisk vurdere om er verdt det eller ikke. Og det at man vurderer det slik, betyr ikke at man ikke gjør alt for barna, eller at man er kynisk, man er da like glad i, og oppofrende, for barna, selv om man vurderer visse forsikringer for å være ulønnsomme?

08:47

Skrevet

Tydeligvis du som ikke vet noen ting, det finnes en ytelse om barnet ditt blir innlagt på sykehus. Jeg fikk denne ytelsen i 3 mnd når barnet mitt ble født prematurt, legen på sykehuset fortalte iallefall at jeg ville få denne ytelsen så lenge barnet var innlagt. Foreldrepermisjonen ble ikke startet før etter barnet ble skrevet ut.

Skrevet

Er enig med 09:09

Så er alle ikkje like stilte som deg da 08:47.

Forsikring hjelper uansett korleis dokke formulerer og diskuterer.

Skrevet

Forsikring på barn er stor svindel! Vi fikk ett alvorlig sykt barn. Ett jævla mareritt å få noe ut. Gjelder ikke alle diagnoser. Gjelder så og så mange dager på sykehus. Den og den dokumentasjonen. Fikk ikke ut en dritt. Men fra trygdeverket fikk vi dekket det meste! Har tatt bort barneforsikringen på alle. Har og en veninne som ble dødssyk av kreft. Hun fikk ingenting da hun levde. De måtte ha dokumentasjon på alt som ikke lot seg gjøre, kreft er ikke alltid forutsigbart. De tapte mange tusen da hun var syk. men trygdeverket dekket alt fra sykehus, opphold, mat, parykk osv. Da hun døde fikk mannen en ussel sum, siden de var passert 30 år. Men da de trengte pengene mest var forsikringen bare til pynt! Det var til opplysning en livsforsikring. Spør en forsikrings ansatt en gang som du kjenner.Spør om de selv har forsikring på sine barn!

Skrevet

Du har tydeligvis ikke hatt barn som har vært utsatt for ulykke og sykdom. De snor seg unna det meste. Det har vi erfart. men det ser jevla flott ut i papirene. Ikke la deg lure!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...