Gå til innhold

dere som ikke har forsikring til barna deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om barnet trenger utbedringer i hjemme så hjelper hjelpemiddelsentralen med dette. Både rampe for rullestol, klosset som spyler så man slipper løfting osv...

De hjelper med masse, derfor slipper forsikringsselskapene billig unna. De vil kreve at du får det du kan gjennom staten først.

Hilsen tidligere Vesta-ansatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er poenget ditt? Dersom vi mister ting av verdi i huset ved for eksempel innbrudd så får vi igjen det på forsikringen etter at en god del egenandel er betalt.

Mener du at du har en forsikring som gir deg forsikringspremie dersom en tyv kommer og tar barna dine? Neppe!

Du kan jo lese gjennom forsikringen din, ta med den lille skriften, og let litt etter tilfeller der det du har forsikret barna dine mot har skjedd andre og se hva de sitter igjen med i forhold til de som ikke hadde forsikret barna sine. Det viser seg nemlig at det er forsvinnende lite!

Ja, det lønner seg å sette seg inn i ting før man kjøper seg god samvittighet og føler seg så mye bedre enn alle andre!

Skrevet

Ja, det har jeg. På samme måte som jeg har uføre/livsforsikring på meg selv så barna/mannen min skal klare seg på en inntekt dersom jeg blir syk/dør.

Skrevet

Urk, glemte å signere... ;) 19:57 er altså 19:42.

Skrevet

Jeg er et levende bevis på at barneforsikring er bra å ha! Jeg var i en bilulykke når jeg var 15 år og fikk en del fysiske skader. Mamma hadde barna trygghetsforsikring noe som førte til at jeg fikk utbetalt en stor sum penger fra de. Hadde ikke jeg hatt den forsikringen hadde jeg gått glipp av de pengene. Jeg syns det er egoistisk av foreldre som bevist ikke ta opp forsikring til barnet/barna sine.

Skrevet

Vi har forsåvidt barneforsikring, men jeg mener at alle de forsikringene du nevner bør prioriteres foran en barneforsikring (med mulig unntak av sykkelforsikringen, de bruker å være så dårlige).

Barn i Norge er forsikret gjennom sitt medlemskap i folketrygden.

Skrevet

Jeg får ikke igjen en dritt gjennom mitt "medlemskap i folketrygden".. Derimot fikk jeg 100 000 av forsikringen.. Dersom jeg blir en viss prosent ufør i fremtiden får jeg kanskje en liten sum i måneden. Men fortsatt fikk jeg de 100 000 UTENOM. Vær smart og ta opp forsikring på barnet deres! Skjønner ikke at noen nøler med noe sånt engang.

Skrevet

Fikk avslag pga han utredes i BUPA, så må vente til de har bestemt om han får en diagnose eller ikke.....

Skrevet

Enig med flere som har kommentert før her, blant annet 14:42 Jeg mener også prinsipielt at barn ikke skal trenge forsikring i Norge, og slik ønsker jeg det skal fortsette å være, slik at blant annet de som ikke har råd til en barneforsikring skal kunne få helsehjelp likevel. Ønsker ikke amerikanske tilstander der mange faktisk ikke får hjelp.

Ja, 20:40, du er en av de som faktisk har fått bruk for en barneforsikring, men det blir helt feil å si at du ikke har fått igjen en dritt fra folketrygden. Du har ikke fått penger i hånda, men du har helt sikkert vært hos lege og/eller på sykehus med minimale egenandeler. Hva tror du egentlig slikt koster???

Skrevet

Nok en god grunn til å ikke ha barneforsikring. Forsikringsselskapene diskriminerer! De ønsker ikke å forsikre verken voksne eller barn med diagnoser, og hvorfor ikke? Fordi de vet at de med stor sannsynlighet ikke vil tjene penger på dem...

Hilsen 20:51

Skrevet

En liten vekker: For 2 år siden fødte jeg en jente, hun var frisk og fin. Jeg har en far som jobber innen forsikring, og fikset derfor barneforsikring. Jenten min ble syk, og innlagt på sykehusei 4 mnd, utbetalte jobben lønn? nei, fikk jeg dagpenger av forsikringsselskapet? ja. hvordan skulle jeg som alenemamma klart meg uten lønn i 4 mnd?

Skrevet

Hva om barnet deres feks er i en bilulykke og blir uføretrygdet resten av livet. Da sitter h*n igjen med minstelønn fra nav. Tenkt på det da? Tenk litt lenger enn som så..

Skrevet

Innrømmer gladelig at jeg ikke vet nok om støtteordninger i slike tilfeller, men vil man ikke kunne bli sykmeldt? Evt. få støtte fra NAV?

Skrevet

21:02: Aldri hørt om NAV du da? Omsorgspenger, feks.

Skrevet

Dette blir som å spille i lotto, du må velge av antall mulige ting som kan skje med barnet ditt, men finner ikke en forsikring som dekker alt som kan komme til å skje.

Eksperter som ikke jobber i forsikringsbransjen og som ikke tjener penger på samvittigheten til foreldrene anbefaler ikke barneforsikring. Det er eksempel på at folk har blitt rike av å vinne full pott i lotto, og det er eksempel på at folk har kunne dra ut store økonomiske gevinser på en forsikringspremie, men eksempler på det motsatte er det mest av, både når det gjelder lottogevinster og barneforsikringer.

Forsikringsbransjen er ikke en snill veledig organisasjon, men et kynisk apparat som tjener penger på folks frykt og samvittighet.

Skrevet

Det skal veldig mye til for å bli 100% ufør og blir man ikke 100% ufør så får man hellet ikke noe.

Og har dere glemt saken om Katrine som havnet i en ulykke på hesteryggen (ble påkjørt av en lastebil) og faktisk ble 100% ufør. Hun måtte sloss i over 10 år!

Skrevet

Barneforsikringen min dekker utgifter i forhold til å kunne velge private klinikker ved sykdom istedenfor å vente i offentlig kø. og den dekker alt som heter regulering på tenner, ombygging av hus hvis hun skulle mætte bruke rullestol, og en del andre goder.

Skrevet

Altså stort sett det samme som folketrygden dekker.

Skrevet

nop folketrygden dekker ikke alt det der

Skrevet

Du får medisinsk behandling samt livsopphold om du blir uten inntekt. At du fikk hundre tusen utenom er selvsagt hyggelig.

Skrevet

Med epilepsi, barneautisme og alvorlig psykisk utviklingshemming vil barnet mitt med all sannsynlighet måtte klare seg på uføretrygd resten av livet uansett, så jeg tror det blir opp til oss foreldre å skape økonomisk trygghet med egne midler. Blir barnet innlagt på sykehus over lang tid har man så vidt jeg vet krav på støtte fra NAV.

Skrevet

Men dersom du følger med på de som har hatt brukt for en slik forsikring, så viser det seg jo at det er umulig å dokumentere for forsikringsbransjen at et slikt behov er der.

Leger i forsikringsbransjen snakker nemlig ikke samme språk som andre leger.

Skrevet

Folketrygden dekker det meste og alle forsikringsselskaper krever uansett at man først henvender seg til NAV for å få det man har krav på. Og så kan de kanskje, etter mye om og men, kanskje betale ut en liten sum. Men NAV, hjelpemidelsentralen osv. er steder man må gå først selv om man har forsikring.

Skremmende at folk stoler blindt på forsikringsselskapene og deres "gull og grønne skoger".

Skrevet

21:05- kanskje ikke rope så høyt om at andre ikke har hørt om nav når du ikke aner hva du snakker om.

Sykepenger får man ved egen sykdom, og ikke når barnet er sykt.

Omsorgspener er 10 dager pr kalenderår (evt 20 om man er alene om omsorgen) Tror neppe det ville holdt i og med at barnet var innlagt i 4 mnd.

Pleiepenger man man søke om. Men her er det strenge vilkår. Det er dessuten er usikker korttidsytelse.

Skrevet

Den eneste støtteordningen nav har til syke barn er pleiepenger.

Det er ikke enkelt å få pleiepenger. Her det strenge vilkår som går på både sykdommens art og alvorlighet og behovet for pleie og omsorg.

Dette vet jeg fordi jeg jobber med dette til daglig i nav.

Lovverket er dårlig, og mange faller utenom. Spesielt de med kronisk syke barn.

Mulig barneforsikringer er en vits, men vi har en forsikring som vil gi oss dagpenger om barna kommer på sykehus. Jeg ville ALDRI basert meg på at jeg vill ha rett på pleiepenger som forvaltes av nav.

Det er absolutt ingen automatikk i at man har rett på støtte fra nav om barnet havner på sykehus.

Etter barnet har fylt 12 år som har man ingen rettighet fra folketrygden dersom barnet skulle bli innlagt for noe som ikke er så alvorlig som kreft, alvorlige trafikkulykker ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...