Gå til innhold

dere som ikke har forsikring til barna deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør at dere forsikrer dere selv, huset, innbo, hunden, bilen, syklene, men ikke barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde forsikring på barna mine, men på grunn av at jeg gikk på økonomisk smell så måtte jeg si opp.

Jeg skal ha forsikring igjen, men må få orden på de først.

Skrevet

Her inne er det slik ALT FOR BARNA men det er mangen som ikkje forsikrer barna. Gjør alt for barna da ???????

Skrevet

Liten sjanse for at barn får varig ufør og da får utbetaling av forsikringen. Vi forsikrer oss voksne for å sikre barna.

Skrevet

Glem ikkje MEN som fort kan skje kven som helst !!!!!

Skrevet

Man får ikke bare utbetalt forsikringen som varig ufør, men også ved ulykker, noe dekning av private helseforetak så man får raskere behandling, store sykdomsutgifter ved kreft og andre alvorlige sykdommer, behandling i utlandet osv. Dere får ikke utbetalt deres voksnes livsforsikring hvis barnet kommer for et uhell eller må behandles for alvorlig sykdom i utlandet der Norge ikke dekker sykehusopphold og legeutgifter, det er noe dere skal måtte dekke av egen lomme.

For øvrig, det er liten sjanse at det skjer noe med hunden, eller at man kræsjer med bilen, eller huset brenner ned, men 99.99% av befolkningen har forsikring på slike ting - kanskje forskjell mellom det og barna at man har betalt for hund, hus, innbo, bil, mens barn kommer gratis ut av magen?

Skrevet

Jeg har forsikring i If og betaler kr. 206,- i måneden for to barn... de fleste klarer vel å betale denne summen i måneden, ved å pante flasker, kutte ut røyk, godteri osv?

Skrevet

Hurra. Nok et "jeg er bedre enn deg"- innlegg. Hva raker det deg hva folk forsikrer? For noen år siden hadde ingen hørt om barneforsikring. Men nå er det amerikanske tilstander her også. Vi har foresten et offentlig tilbud til alle som blir syke og uføre. Og spar meg for kommentarer rundt det siste, jeg er ikke født i går og de færreste trenger få ting inn med teskje. (Nok et billig poeng dere kan kverulere rundt).

Skrevet

13:42 - siden du mener at det offentlige dekker alle utgifter til barnet ditt, må du nok dessverre ha det inn med teskje. jeg sier ikke at jeg er bedre enn andre, men det er ulogisk for meg at folk forsikrer bikkja si men er for gjerrige til å avse en hundrelapp i måneden for barnet sitt. Ikke noe med amerikanske tilstander å gjøre, du har vel forsikring selv? Hvorfor? Fordi du mener at det offentlige tilbudet er tilstrekkelig, eller fordi du ønsker å forsikre deg selv og familien mest mulig?

Ingen offentlige instanser dekker behandling i utlandet, særlig kreft, hvis det finnes (dog dårligere) alternativ i Norge. Ikke får du penger til ombygging av hus, dyre medisiner og utstyr for enkelte sykdommer, assistent utover det det offentlige har å tilby osv.

Skrevet

Billig, billig. Hjelper det at jeg har 100 mill i banken?

Skrevet

Barneforsikringer dekker ikke særlig mer enn det offentlige dekker og barneforsikringer kommer med utrolig mange klausuler som gjør at sjangsen for å faktisk få utbetalt noe er svært liten.

Barmeforskringer er designet for å trykke på hjerteknappen til foreldrene, slik som du gjør du, og få dem til å tro at man er en dårlig mor eller en dårlig far om man ikke forsikrer barna sine.

Sannheten er at å betale på en barneforsikring er, i de aller fleste tilfeller (også det barna blir syke) er penger rett ut av vinduet. Om man leser alt som står med små bokstaver og skjønner det som står i disse avtalene så vil mange se at barneforsikring er som å kjøpe katta i sekken.

Jeg forsikrer selvsagt meg selv MED tanke på barnet og for at barnet ikke skal komme i en økonimisk knipe om det skulle skje noe med meg. Jeg vil at hun skal være sikret økonomisk om uhellet skulle være ute og jeg skulle gå bort.

Skrevet

Forsikre bikkja er ofte en enkel måte å få ekstra god deal på resten hos forsikringsselskapet. Man får gjerne rabatter for hver enkelt forsikring man har, hundeforsikring koster nesten igenting.

Vi har enda ikke forsikret barna, men vurdere det med tanke på ufør og utbetalinger der. Grunnen til at vi ikke gjorde det i utangspunktet er at vi har penger til slike uforusette ting selv. Vi har sikret både oss og barna økonomisk. Hadde jeg hatt dårlig råd hadde jeg skaffet forsikring til barna på flekken. Da hadde jeg ikke tatt sjansen på å være uten.

Skrevet

Forsikring av junior er en vits! Han har DS og får ikke den samme forsikringen som funksjonsfriske barn får- så derfor...

Alt annet er forsikret.

Skrevet

At Vesta som artikkelen fokuserer på, er et drittselskap er vel noe de fleste vet, siden de har hatt flest store rettssaker der de har tapt. Har vært gjennom den samme mølla med eksen her. Men det betyr ikke at alle forsikringer er like verdiløse.

Skrevet

Vi har ikke forsikret barna! Barneombudet anbefaler det ikke, det er forsikringsbransjen kyniske forsøk på å tjene penger på foreldrenes dårlige samvittigehet, og der barn har vært forsikret og blitt skadet så viser det seg at de ikke får premie som foreldrene trodde likevel. Legene i forsikringsbransjen opererer nemlig med en egen forståelse av begreper som invalid, varig utfør, nedsatt funksjon osv. så invaliditet er visst slett ikke invaliditet etter at forsikringsbransjen har sett på saken.

Skrevet

Hm, kanskje vi burde sette oss litt mer inn i dette med forsikringer, for vi har verken forsikret oss selv eller barn.

Hus, bil og reise er det vi har forsikret...

Skrevet

Vi har kun ung-ufør forsikring på barna. Skulle de (Gud forby) bli skadet og trenge hjelpemidler og ombygging av hus osv har vi økonomi til å gjøre det. Og siden sjansen heldigvis er liten for at det skal skje, så er det dårlig økonomi å betale flere hundre kroner i mnd på en unødvendig forsikring.

Skrevet

Fordi barneforsikring er verdiløs. Det er umulig å få erklært barn 100% medisinsk ufør. Ombygning av huset etter at barnet er fyllt 18 år.

Sykehus er gratis i Norge.

Skrevet

Ikke alle er i den situasjon at de har mange hundre tusen på kontoen sin, som de kan bruke i slike situasjoner. Jeg som er aleneforsørger har til tross for god lønn ikke slik buffer, og planlegger nå å kjøpe hus, noe som gjør at jeg heller ikke får denne bufferen. Derfor valgte jeg å forsikre barna.

Skrevet

Vi har ikke hund så har da ikke forsikring til det, men jeg vet likevel det du tydeligvis ikke vet.

I Norge får vi mennesker bilig egenandel hos lege og på sykehus og menneske barn får det gratis.

Om det skjer noe med hunden(eller ett annet dyr) må man betale alt av egen lomme og der er IKKE billig.

Skrevet

Fordi jeg prinsipielt mener at barn ikke skal trenge forsikring, siden vi bor i et land der evt. problemer som oppstår skal dekkes av staten.

Det blir litt det samme som at jeg ikke forsikrer elektriske artikler som jeg kjøper på Elkjøp osv.; det skal ikke være nødvendig med slike forsikringer fordi hvis varen blir ødelagt, skal den erstattes/repareres uansett innen garantitiden.

Og nei, jeg sammenligner ikke barna mine med elektriske artikler, jeg prøver bare å få frem at dette med barneforsikring er noe som har oppstått kun for at forsikringsselskapene skal tjene penger.

Skrevet

Hovedårsaken er at vi bor i Norge. Her har vi et godt utbygd velferdssamfunn der barn, og andre får gratis behandling og der det finnes trygdeordninger for dem som ikke klarer å forsørge seg selv. Når det gjelder hus, innbo osv dekker ikke staten dette om det skulle gå tapt.

I tillegg følger det med en viss forsikkring både gjennom reiseforsikkringen og gjennom banken. Når vi også tar med i betraktning at besteforeldrene har relativt bra med penger, slik at om krisen er total vil det være mulig å få hjelp fra familien, mener vi det er liten vits i å bruke ekstra penger på en egen forsikkring av barna.

Skrevet

Har jobbet i Vesta for noen år siden. Fikk da kjempe billig forsikring på barna oss og alt annet.

Men hadde jeg hatt dårlig råd hadde jeg kuttet først ut barneforsikringa.

Du får så god hjelp av staten om barnet blir skadet/syk. Forsikringen gir en falsk trygghet. Ser noen sier man får bedre behandling for kreft i utlandet osv, bare tull. Forsikringsselskapene skal ha god dokumentasjon for at man skal få reise til utlandet når du klarer å skaffe dette da får du det gjennom sykehuset her i norge også, på statens regning.

Hilsen ei som vet hva hu snakker om.

Skrevet

14:42 - har du ikke innboforsikring for de elektriske artikler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...