Gå til innhold

Egoistene blant oss


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaksinen som beskytter mot tuberkulose er tatt ut av vaksinasjonsprogrammmet.

Skal du fortsatt gi den til dine barn? Eller mener du at den kansje ikke er så farlig nå som den ikke er i programmet? Hva kommer du til å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lese litt kansje? "Årsinntekt ca 850 000, ikke at det er så mye, men vi klarer oss"

Skrevet

Beklager, vi har allergi mot vaksiner i familien. Jeg tar ikke sjansen på å få en livsfarlig reaksjon på min datter...

 

To i familien har nesten dødd av vaksiner, broren min fikk en ekstrem reaksjon og jeg (da i voksen alder) ble da på grensen til alvorlig syk.

 

Helsesøster her tror meg ikke og ler bare av meg når jeg prøver og forklare, hun vil heller ikke henvise meg til sykehuset for vaksinasjon (de har motgift der hvis det skjer noe). Så har ingen tiltro til dette systemet.

 

Tar heller sjansene på barnesykdommene, og holder meg i Norge fram til hun er blitt større og jeg kan vurdere dette på nytt.

Skrevet

Hvis barnet ditt var hyperallargisk mot parfyme og ikke klarte å puste og fikk anfall når det ble utsatt for det på felles arenaer, er jeg sikker på du hadde ønsket at det kunne bli innført restreksjoner mot parfymebruk på offentlige plasser. Er ikke slik at de KAN unngå felles plattformer bare fordi ikke gidder å ta hensyn til de som er svakere en deg.?

Skrevet

Det er jo bare noen få prosenter som reagerer på vaksina i ettertid. Og alternativet kan vise seg å bli så mye verre;)

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og ser hvor mye snue, tårer, bakterier osv som blir " delt" mellom ungene. Jeg hadde derfor ikke turt å ikke vaksinere små barn, for ting smitter så lett i den alderen. Ta omgangssyka feks, etter noen dager har nesten hele avdelingen på 9 vært syke i perioder.

Skrevet

At noen ikke velger å følge vaksineprogrammet er ikke farlig, men om ALLE slutter å vaksinere seg, har vi et stort problem!Dette er jo sykdommer som i hovedsak skulle vært utryddet, men har kommet tilbake feks Tbc fra våre nye landsmenn som ikke ble vaksinerte som små..

Skrevet

Og alternativet er at vaksinen fungerer som gift? nei takk... Tar heller forholdsregler.

 

Tviler på at de som er skeptisk på vaksiner har vært for etter møte med helsesøsteren jeg fikk... Ble rett og slett skremt av henne

 

Så ingen vaksine her i gården, men så skal ikke jentungen i barnehage heller før om noen år (dagmamma pga arbeidstidene kolliderer med barnehagens åpningstid)

Skrevet

16:56

Hva hvis utviklingen går i retning av at færre og færre tar vaksine, og farlige sykdommer blusser opp igjen. Tør du la være å vaksinere barna dine da også eller?

Skrevet

Jeg velger i hvertfall å vaksinere mine barn!

Skrevet

Dere som ikke har opplevd alvorlige reaksjoner etter vaksiner klarer ikke å sette seg inn i den situasjonen.

Kan ikke forvente det.

Skrevet

16:56 her

 

Etter behandlingen jeg fikk på helsestasjonen, så vet jeg helt ærlig ikke... Jeg ville vente til ungen ble større pga dette med reaksjoner, og fikk kjeft og langet ut vanittige påstander (bla unger som får vaksine får en gang ikke lett feber... Det er jo ei vanlig ufarlig bivirkning som flere får). Med den holdningen, og tingene jeg fikk langet ut så turte jeg ikke rett og slett. Ei tidligere helsesøster fortalte meg at ungen min skulle til sykehuset for å få vaksine.

 

Når ungen blir større blir jeg til å vurdere det på nytt, nå før hun er 1 år gammel så vil jeg helst ikke ta sjansen.

 

Dere kan slappe av med tanke på barnehage, hun får dagmamma de første årene. Pga arbeidstider rekker jeg ikke innom barnehagen først, så hun kommer ikke til å være "smittebombe". Hvis dere ikke mener jeg skal leve på staten og tusle hjemme...

Skrevet

Nå sikter jeg jo ikke til de med barn som har fått reaksjoner da. Forstår at dere blir redde dersom et av barna har fått en allergisk reaksjon o.l. Jeg mener de familiene som nekter å vaksinere barn sine, pga at de er overhysteriske. Som aldri har prøvd å vaksinert barna sine engang. Og der barna med all sannsynlighet tåler vaksinen, og ikke får varige men ( noe som gjelder de fleste)

Skrevet

16:56 her

 

Er på en måte enig med deg, men det er vanskelig og si hvem som hører til i slike grupper og hvem ikke gjør det.

 

Hvis det er en familie som er mye ute og reiser over alt, da er jeg faktisk enig med deg HI...

 

 

Skrevet

Men den er jo liten AKKURAT pga at de fleste velger å vaksinere. Hvis flere og flere slutter er snart sykdomen blomstret opp igjenn siden den ikke er utrotet. Den finnes jo der, og ser ut il å være økende?? Hvorfor trur du. Jo fordi vi får nye landsmenn som ikke er vaksinerte, og fordi vi har en større andel mennesker som velger å la være pga at det er vært så lite sykdom. Men som sagt det er jo fordi det er så mange som vaksinert.

Skrevet

Bare et lite innspill på påtanden om at foreldre som ikke vaksinerer barna sine tilhører gruppen ressurssvake: Hvor er dokumentasjonen?

I min familie er vi oppegående journalister hele gjengen, vant til å gjøre grundig research - og vaksinerer ikke.

Skrevet

8.02 - Nå skal det jo sies at det er veldig få som har selvinnsikt nok til å innse at de er ressurssvake da:) Så at du SIER at du er det, er dessverre ikke noe bevis:)

 

 

Skrevet

Jeg har verken intensjon om eller behov for eller plikt til å bevise noe som helst for deg eller andre i denne tråden. Sannheten kjenner jeg selv, og jeg spør om dokumentasjon som underbygger påstanden om at de som ikke vaksinerer er ressurssvake. Enkelt og greit.

Ditt innspill var ikke av det helt ressurssterke slaget, 18.05. Beklager å måtte si det.

Skrevet

Mine barn er viktigere enn deres (for meg), Og da ville jeg aldri utsatt mine barn for det jeg anså som farlig, for å hjelpe andre barn. Sånn er det bare.

Skrevet

Ja, nå ble jeg satt på plass altså! Og det av en selverklært ressurssterk person. Jeg gremmer meg:)

Skrevet

Jeg synes det er egoisme å ikke følge vaksinasjonsprogrammet, som er vel utprøvd og beviselig har effekt (ref episodene på legevakta i oslo i fjor vinter)

Skrevet

Igjen briljerer du med dårlig argumentasjon og analyse.

Hvor har jeg skrevet at jeg er ressurssterk? Jeg har skrevet at vi i familien er journalister, vant til å gjøre grundig research, og jeg har spurt om dokumentasjon på en påstand.

At du velger å tolke dette som ressurssterkt, får bli din sak og din tolkning.

Skrevet

Jeg har fulgt vaksinasjonsprogrammet til min 3 år gamle datter, ser ingen grunn til hvorfor man skal la være? Vaksinene er laget av en grunn! Tenk så heldig vi er som har et gratis vaksinasjonsprogram for å forhindre sykdommer. F.eks den skumle sykdommen hjernehinnebetennelse.

Svineinfluensa har vi derimot ikke vaksinert oss mot, og det har gått bra det også..

Skrevet

Jeg har jo ikke sagt at det på generell basis er ressurssvake som ikke velger å vaksinere barna sine. Jeg sa at det gjaldt i klassen til sønnen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...