Gå til innhold

Hun virker utrolig reflektert (not).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke nevne hvilken blogg dame det er bortsett fra at hun ikke er gift med en fotballspiller.

Siste innlegget handler om en jakke hun har kjøpt-med pels-. Den koster 7000 kr (iflg en av leserne hennes). Hun vil ikke at noen skal hate henne og skriver : "vet det er så mange som er imot jakker med pels pga dyremisshandling eller sånne ting, men om jeg ikke kjøper den gjør noen andre det uansett så det kunne like godt bli meg. jeg sier ikke at jeg liker det de gjør med dyrene heller da, men jeg liker virkelig denne jakka og dere skal få se den når jeg får den"

Ja, jeg leser bloggen. Jeg må bare, facinerende innblikk i et liv jeg ikke helt forstår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at her trenger vi link...du virker litt misunnelig...el? =)

Skrevet

Skjønner ikke at "alle" skal si at man er misunnelig eller sjalu bare fordi man kommer med negative kommentarer om personer.

Er det ikke lov lenger uten å bli kalt for sjalu/misunnelig?

Hilsen ikke Hi

Skrevet

Om du syntes jeg virker misunnelig så er du ikke særlig reflektert du heller for å si det sånn!

Jeg legger ikke ut link, de som leser bloggen hennes vil nok skjønne hvem det dreier seg om uansett

Skrevet

Hilsen ikke HI..du er nok hi ;)

Skrevet

Fordi det faktum at du skriver et innlegg om det her inne bevitner det. At du velger å bruke av din tid til å sette deg ned å skrive konkret om en blogger slik så mange andre gjør til stadig forteller oss at det er et snev av misunnelse her. Ikke at du vil ha pelsjakka, men du skulle ønske du hadde hatt råd til å kjøpe deg ei jakke til 7000 uten at det hadde ødelagt økonomien din det tror jeg nok. Og jeg er ikke hun første som svarte deg.

Skrevet

Nei men kjære HI..skjønner du ikke at vi kan ikke legge oss opp en en kanskje fiktiv person? Vi bør jo få en link? Du forventer vel at vi alle skal få ha muligheten til å svare? El.er du jo diskriminerende!

Skrevet

Hvorfor er det viktig hvem det dreier seg om?? Hvorfor ikke lage en debatt om problemstillingen pels istedet? Du prøver jo å henge ut et enkeltindivid, det er det om gjør at du virker sjalu.

Skrevet

ja hva er d du egentlig vil med innlegget..? Personen el.pelsen?

Skrevet

Nei, jeg vil ikke henge henne ut med navn. Og det var det hun skrev ang pels jeg reagerer på. Hvordan hun forsvarer kjøpet. da spiller det vel ingen rolle for deg hvem det gjelder?

Skrevet

Og er det nesten bare fottballfruer som har blogg? Skjønner ikke innlegget helt?

Skrevet

Altså her er det ikke lov å skrive negative kommentarer om personer. For da er man misunnelig/sjalu med en gang. Man skal alltid være enig med personen og tenker bare kun positive tanker om personen man henvender seg til.

Skrevet

Jeg har ikke behov for å kjøpe ei jakke til 7000 kr, har fine nok jakker til 1000 lappen jeg. Jeg kunne om jeg ville ha kjøpt ei jakke til 7000 kr men det hadde ikke vært særlig smart rett og slett.

Jeg kan også si at jeg har mye bedre økonomi enn den personen det er snakk om, det vet jeg fordi hun deler ganske mye av seg selv på bloggen. Likevel, jeg kommer aldri til å kjøpe ei jakke til 7000 kr.

Det jeg skrev handlet ikke om å bruke masse penger på ei jakke, det handler om hvordan hun forsvarer pelsbruk

Skrevet

Altså her er det ikke lov å skrive negative kommentarer om personer. For da er man misunnelig/sjalu med en gang. Man skal alltid være enig med personen og tenker bare kun positive tanker om personen man henvender seg til.

Skrevet

Nei, jeg skrev at det ikke var fotballfruen fordi hun får alltid så mye hets. Sånn at ingen skulle tro det var henne det var snakk om.

Skrevet

Jeg har jo ikke sagt hvem det dreier seg om!

Skrevet

Var ikke det jeg skrev kjære deg, jeg skrev at du nok kunne ønsket du hadde muligheten til å kjøpe deg ei jakke til 7000 uten at det hadde ødelagt økonomien. Det betyr ikke at du ville kjøpt ei jakke til 7000 det betyr penger vet du, å ha så god råd. Det er så god råd du er misunnelig på, ikke jakka. Metaforer er du ikke så flink til å ta.

Skrevet

Nei - du har ikke det!!?? Men hvorfor legge det fram sånn da?? Hvorfor ikke lage et innlegg om pels og ikke om ei eller annen bloggdame du ikke "vil nevne navn" på?? Det blir jo så vanvittig uintelligent dette. Du kunne jo skrevet og laget en debatt om pels og hvordan mange unge jenter forsvarer deres bruk av pels ...?

Du kunne gjort det til en uavhengig debatt, men velger å gjøre det til personhets, selv om du ikke vil nevne navn, andre kommer til å nevne navn i tråden omsider og da har du oppnådd det du ville, å henge ut denne jenta uten at DU nevnte navn. Og alle andre som leser bloggen hennes skjønner hvem det er, det skriver du jo selv, så da blir det en sånn innbyrdes mobbegreie for dere innvidde. Barnslig.

Skrevet

:)Kjære deg

Jeg prøver å forklare deg at jeg har jo råd til å kjøpe den jakka, uten å ødelegge økonomien, men i mine øyne ville det vært veldig dumt når jeg kan kjøpe en like god jakke (i mine øyne) til 1000 lappen.

Dette er ikke snakk om økonomi kjære lille frøken, det er snakk om pelsbruk. Skjønner du?

Skrevet

Jeg synes hun reflekterer bra jeg.. herregud vi spiser..ku,gris,å hest...hvorfor ikke lage pels av mink? De er jo skadedyr..

Og Pelsen er jo ferdig til bruk(allerede lagd)

Så hvorfor ikke..da må du heller fortelle hvordan hun får midlene ifra?

Skjønner ikke helt hvor du vil..

Skrevet

Hva kan jeg si annet enn at du tar feil. Det var ikke min hensikt.

Skrevet

Så bra at du oppfatter det slik da. For det er en uting å skrive negativt om personer som ikke har mulighet til å forsvare seg selv. Man kan være så uenig man bare vil, men at du skal sitte her å være anonym og kaste dritt om en spesiell person er og blir en uting og om mange reagerer på det er jo det suverent, sånn med tanke på at dette er et forum med mange mammaer.

Skrevet

Hvordan hun får midlene ifra? Skjønner ikke helt hvor du vil jeg..?!

Skrevet

Nei, jeg tar ikke feil. Det var mulig ikke din hensikt, jeg har ikke sagt noe om den, men hovedtråden legges opp til at det skal dreie seg om "hun du ikke vil nevne navnet på" som er så blåst pga ditten eller datten.

Skrevet

Hadde det vært det jeg var ute etter så kunne jeg ha plukket frem noe helt annet fra bloggen. Det var faktisk det med pelsen som var tema i hodet mitt. jeg syntes argumentet hennes får å kjøpe den var lite reflektert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...