Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #51 Skrevet 3. desember 2011 Nei, men interresant tankegang der 23:35, Det er akkurat det at de langt i fra er mindre smarte, de kan være svært smarte mennesker men noe usikker og har kansje også litt nedsatt selvtillit. Derfor er det letter å falle i mønsteret som høns, da det er trygt og en slipper å stå i mot presset for utbryter eller andre med kontroversielle tankemønster.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #52 Skrevet 3. desember 2011 Aaahh, hva trøt jag blev.... Detta er inte Hollywood treatment..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #53 Skrevet 3. desember 2011 Hahaha, gøy lesing dette her. Ikke innlegget til HI, for den er altfor klisje-aktig (siden hun ikke er den første som har skrevet om dette), men alle kommentarene
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #54 Skrevet 3. desember 2011 Dette er den beste kommentaren ever ...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #55 Skrevet 3. desember 2011 Men for å fortsette digresjonen: Er det ikke selve konseptet UENIGHET som best beskriver debattene her på Dib? Folk er uenge og krangler så busta fyker (som de hønsa de er:) over de særeste ting. Og uenighet er vel det motsatte av flokkmentalitet?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #56 Skrevet 3. desember 2011 Neida hi, du takket for "en hyggelig melding". Før du fulgte opp med å ønske god helg tilbake. Det kunne jo ha greid seg med det siste:)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #57 Skrevet 3. desember 2011 Det er det som er så tydelig her inne på Dib, det er at det oftere er uenighet mellom hønsa (flokken) og enkelt personer som har meninger utover det flokken mener er korrekt. I mange sammenhenger opplever vi direkte angrep på personer fordi de tenker / handler / oppfører seg utover det flokkmentaliteten sier er normalen. Så uenigheten følger flokkmentaliteten, for enhver utbryter kan om ikke hønsa holder sammen få flere over på sin side. Og det ryster flokken i grunnvollene slik at flere angriper utbryteren på en gang så vedkomne ender opp som hakkekylling. Så ja, uenighet og flokkmentalitet følger hverandre hånd i hånd, eller vinge i vinge om du vil. :-) Men nå få Professor Undrende Mac legge seg her. Bona nocte
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #58 Skrevet 3. desember 2011 Da beklager jeg dypt at jeg på noen måte ga inntrykk av at jeg var enig i at jeg er bedre enn de andre her inne:) For å gjøre det klinkende klart, sånn at du ikke skal være i noen form for tvil, så synes jeg ikke at jeg er bedre enn noen, jeg synes ikke at min måte er den eneste riktige og jeg synes ikke at alle andre er teite! Sånn, får du fred i sjela nå eller? Med vennlig hilsen HI
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. desember 2011 #59 Skrevet 4. desember 2011 WOW!! For en tråd! I beit for ting å krangle om eller? Jeg tolker hovedinnlegget som en trøst og oppmuntring til nervøse førstegangsmødre, og et aldri så lite (og treffende) sleivspark til enkelte Dibdamer som ser ut til å legge all sin tid og energi på å gjøre alt «rett». Sånner damer som ofte kommenterer tråder i en stil som viser at DE er bedre fordi de gjør alt pedagogisk, medisinsk og psykologisk riktig. Og at sånne som kjøper utedress på Cubus neppe kan ha sitt barns beste i tankene, og dermed lar det skinne gjennom at vedkommede nok er en dårligere mor enn dem selv.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #60 Skrevet 4. desember 2011 Hehe... Takk for innlegget ditt HI. Alle svarene ga meg en god liten latter her på morgenkvisten. Det er nok som det skrives her at de "perfekte" DiB damene sitter og gjesper og sukker. Mine 2 eldste skulle også vært helt ødelagt etter hva enkelte mener her inne, men tenk, de har blitt 2 flotte mennesker på 20 og 14 år. Får vel akte meg vel for hva jeg skriver her inne i forhold til lillemann da, han skal få den samme avslappende oppveksten som sine søsken ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #61 Skrevet 4. desember 2011 Kjære hi. Du, som alle andre her inne, har ikke evne til å gi meg ufred i sjela. Så ikke tenk på det. Det er heller ikke det at jeg er så voldsomt uenig med deg. Jeg bare synes du bommer fullstendig i hovedinnlegget ditt, og du følger opp med å egentlig motsi deg selv litt. Jeg er ikke den eneste som mener innlegget ditt ble klisjeaktig og teit, i tillegg til at du fremsto som bedrevitende. Så kanskje du bare skal ta til deg at du ikke traff slik du ønsket? Vet du hovedregelen for god kommunikasjon? Det er den som kommer med budskapet, som har ansvaret for at budskapet blir oppfattet riktig. Hvis du blir misforstått, så har du ikke kommunisert tydelig nok. Ha en fin dag. Er sikker på at du er en glimrende mor, som 99 % av de andre mødrene her inne ( med eller uten Reima-dress og onsdagsservering av brus), og at barna dine er skjønne.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #62 Skrevet 4. desember 2011 " unge mødre og LESBER? Hva faen har det med saken og gjøre? Jeg er verken ung eller lesbisk men ,herregud!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #64 Skrevet 4. desember 2011 Ikke bare var HIs innlegg kjedelig, det er nok ganske uærlig også. Vedder på at hun gjør mange verre ting enn ikke å kjøpe Reima-dress. Innlegget lukter gråtekur og manuellterapaut.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #65 Skrevet 4. desember 2011 Herregud ,mange av dere "damer" må jo være en glede å bo sammen med! *ironi* Der skrives mange,mange innlegg her hver dag og noen er kjedligere enn andre .Men man skriver jo ikke det på de andre trådene. Hva i alle dager provoserte dere så ved dette innlegget? Syns det var et helt greit innlegg, kjente meg igjen en plass eller to , men føler ingen behov for å slakte HI. NOT A SINGLE FUCK WAS GIVEN THAT DAY!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #66 Skrevet 4. desember 2011 Og her går diskusjonen sin skjeve gang ser jeg. Ikke ante jeg at min lille hverdagsbetraktning skulle engasjere og provosere så mange. Det er altfor mange påstander og spørsmål til at jeg gidder å svare og argumentere på alle, men jeg registrerer bare at dere bekrefter poenget mitt - de som gjør ting litt "annerledes" (nå tror jeg faktisk at de fleste der ute i den virkelige verden tar litt lettere på ting enn hønene her inne) blir hakket på og kritisert. Og til deg 10.20 - SELVSAGT har jeg ikke tatt med alle spekter av barneoppdragelsen her! Det skjønner du nok, bare du får tenkt deg om? Men når det gjelder gråtekur har jeg aldri vært i nærheten av å vurdere det en gang, og manuellterapaut er jeg litt usikker på hva er, men jeg trodde det var noe i nærheten av fysioterapaut, og akkurat hvor omsorgssvikten i å ta barnet til en behandler hvis det er behov for det skjønner jeg ikke helt. Kanskje du kan forklare det? hi
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #67 Skrevet 4. desember 2011 Jeg glemte helt å takke for de hyggelige innleggende da:p Beklager det:) det er lettere å la seg rive med av de som så tydelig ikke skjønner hva jeg mener. hi
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #68 Skrevet 4. desember 2011 18.21 Om du har et barn på FEM år, da er jo du selvsgat eksperten på alt. Det er det ingen tvil om. Snakkes om 12-18 år, enig i det. Evt når du er blitt tørr bak ørene som forelder.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #69 Skrevet 4. desember 2011 Hei HI, har lest gjennom hele tråden, og konkluderer med at det ikke var innlegget ditt som proviserte, men at diskusjonen stort sett har dreid seg om kommunikasjon (dvs hva det var innlegget ditt kommuniserte/ikke kommuniserte). Innholdet i hovedinnlegget ditt var overhodet ikke engasjerende eller provoserende, det var ren reprise av innlegg som vi ser mange ganger per måned på Dib.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #70 Skrevet 6. desember 2011 Hørtes vel ut som en helt normal oppvekst spør du meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå