Gå til innhold

Barna mine burde visst vært ødelagt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn som nå er i tenårene har visst hatt en forferdelig oppvektst, hvertfall ifølge alle hønene her inne.

De har sovet i babysafe.

De har hatt smokk til de var tre år.

De har gått i barnehage fra de var to år (men aldri 100 %).

De har fått kaker og godis når det ikke var helg eller bursdag.

De har fått sett film for å slappe av etter en lang dag i barnehage/skole.

De har aldri hatt en Reimadress på sin kropp.

De har ikke hatt ullundertøy (fordi de ikke tåler ull direkte på huden)

De har hatt pakkekalender hver jul hele sine liv.

De har fått dyre gaver til jul og bursdag, og om de har trengt noe ellers, har de jammen fått det også.

De har foreldre som ikke har "realisert seg selv", dvs aldri reist på ferie uten barn, sjelden har hatt behov for barnevakt osv

De har en far som jobber offshore og derfor er borte i lengre perioder om gangen, men er hjemme desto lenger.

De har en far som ikke alltid har vært til stede på bursdager og jul, men de vet at det er pga jobben, og at han savner dem og aller helst ville vært hos dem.

De har fått kjeft når de har gjort noe galt, og de har nok fått beskjed om å gå på rommet for å roe seg ned.

De har opplevd at mamma og pappa har kranglet forran dem, men de har også lært at det går an å si unnskyld og bli venner igjen.

De har vokst opp i et hjem med svært lite alkohol, men hver julaften står det akevitt og øl på bordet, og noen ganger har vi tilogmed konjakk til kaffen.

Til tross for dette har de blitt to flotte tenåringer som er empatiske, høflige, kjærlige, passe skoleflinke og sporty..... Så til alle dere nervøse førstegangsmammaer - slapp av, det vil helst gå bra:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drittkjedelig innlegg!! GGJJJEEEEEESSSSPPP!!!!!!!!!

Godt jeg ikke leste mer enn de 4 første linjene, håper ikke du HI har sittet i hele dag med det her innlegget!

Skrevet

Noen her som tydligvis ikke fikk en oppvekst som ga dem empati, høflighet, folkeskikk o.l....

Skrevet

TL;DR

= too long, didn't read.

Skrevet

Gjeeeeeeesp! Må være siden jeg ikke gikk i barnehage... sikkert derfor.... sikkert.... null empati på meg. Så fantastisk at du kan "se" det ut av det ene svare jeg gav... det må være et resultat av oppveksten din at du tar forhastede konklusjoner... sikkert forsømt veldig som barn.... sukk.

Skrevet

Hvorfor dette enorme behovet for bekreftelse hi?

Du vet at ikke dib er EN person, men mange mennesker med ulike erfaringer og meninger?

Føler at du bare gjør et desperat forsøk på å forsvare valgene dine. Litt usikker kanskje?

Skrevet

Mange svar her inne på dette innlegget.... tror neppe det er en eneste en av oss som har lest hele innlegget...

snork!

Skrevet

hmmm.. Tydelig at HI har truffet spikeren på hodet hos noen av de perfekte DiB damene gitt! Hehe, det er bare de som gidder å svare med Gjesp og sukk og stønn.. Og vet dere hva?!! Jeg er like gæærn som HI, og jeg har et barn på 5 år! Så gjesp i vei, vi snakkes om 12-18 år når barna deres er vokst opp til fortsatt å bo hjemme med de største hodeputene sydd under armene sine, mens dere vrir hjernen på hvordan det kunne bli slik.. jadda..

Skrevet

Gjeeesp til HI, og gjest til deg over her.... bekreftelse + bekreftelse = MAS!

Skrevet

Arrogante bedrevitere!

Var ikke bekreftelse HI var ute etter.

Var vel mer en oppmuntring til alle usikre, unge som lurer fælt på hvordan alt skal være "riktigst" mulig.

Så drit i å svare dersom dere ikke skjønner innholdet!

Skrevet

hoho.. og det sukkes og stønnes ennda..fantastisk, dette er virkelig underholdene. Om dere hadde vært så lite opptatt av innlegget til HI, som er så fryktelig kjedelig, hvorfor svarer dere da? Bare for å bevise for andre usikkeheten med å hetse oss som ikke passer inn i de samme formene som tydeligvis flertallet har?

Skrevet

Hi er jo ikke hakket bedre enn de hun kritiserer, hun kommer jo med en oppskrift selv. Bare les hvordan hun måtte påpeke at barna hennes har vært sååååå lite i barnehagen.

Skrevet

Er det rart det er krig i verden? Herregud for en gjeng med kjerringer her inne!! Det er jo tragisk at noen alltid skal rakke ned på de som får ting til (for Hi har jo det så lenge tenåringene er såpass oppegående som det hun sier!) Voks opp, og hold hetsen for dere selv! Tipper alle her inne mener at alle andre er en dott (inkl meg selv) og at vi gir det beste for våre barn, men vær imøtekommen på at ikke alt vi gjør er perfekt. For det er sant, det fins ikke perfekte foreldre!

Skrevet

Det er ikke HVA hun sier, men HVORDAN hun sier det folk sikkert reagerer på.

Jeg gjør det samme som HI, men jeg trenger ikke å skrive ned alle mine fortreffeligheter

Skrevet

Det var veldig fint skrevet! endelig noe fornuftig her,tusen takk:)

Ikke bry deg om de negative kommentarene.Mye unge mødre og lesber her inne..

Skrevet

Hadde en sittet med fasiten(her tenårene) den dagen en fikk barnet, så er det ikke sikkert en hadde vært så rolig. Grunnen er at der ikke finnes bruksanvisninger til barn. En må bare gjøre det beste en evner og kan, og tro at det går bra. Stort sett går det bra, men ikke alltid.

Vi foreldre er faktisk ikke de eneste i verden som påvirker våre barn og deres valg. En kan tro det, og er det for det meste mens barna er små, men dagen kommer da venner er viktigere påvirkere. Og da spørs det....

Alle de punktene dine har ikke så mye med resultatet å gjøre, så de kan glemmes. De er små ting i oppveksten, sånn helt ærlig....

Ja, jeg har tenåring som er helt utenfor det normale samfunnet i dag....

Skrevet

Det er alltid like morsomt å se hvor lett det er å provosere her inne, og hvor fort enkelte kommer i forsvar med en gang noen rikker på deres oppfatning om hva som er "riktig".

Jeg har ingen behov for å få bekreftet at min (vår) måte å oppdra barn på er ok, den bekreftelsen får jeg hver dag. Og til deg som er så bekymret for at jeg har brukt hele ettermiddagen på innlegget mitt, så kan jeg berolige deg, det tok meg ikke mange minutter og jeg la heller ikke sjela mi i teksten:)

Og til dere som gjesper så fælt og som ikke ORKER å lese hele teksten, kanskje dere skulle ta en liten lur eller få sjekket jernlageret deres, for de fleste oppegående, friske mennesker skal ikke bli såååå utslitt av å lese en såpass kort tekst - samme hvor kjedelig den er.

hi

Skrevet

Hi åpner med å kalle sine meddebattanter for HØNER i første setning.

Ja, "veldig fint skrevet" gitt.

Kan du forklare hva om var så fornuftig ved His innlegg?

Det et ikke "fornuftig" å påpeke at barn ikke tar skade av å ikke bruke Reima-dress eller å drikke brus på en onsdag. Dette er helt opplagte ting som alle oppegående foreldre forstår.

Hi har gått i den fella at hun tror de mest ekstreme meningene her inne tilhører flertallet av det norske folk.

Paranoia kalles det.

Skrevet

Tidlig kveld på deg i kveld, 19.18?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...