Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #26 Skrevet 1. desember 2011 Her har gullet vårt på 3 år 4 julekalender. Lego star wars fikk av sin far Kinder egg fått av meg Pakke kalender som bestemor, mor og far har vært med å lage (Pakke kalender koster ca. tilsammen kr. 1000, men det er mye nyttig utstyr som gullet vårt trenger. F.eks.lue, skibriller etc) En enkel skjokolade kalender til kr 10 som jeg måtte bare kjøpe fordi den var så billig.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #27 Skrevet 1. desember 2011 3. Har barna mindre enn tre kalendre (og en av dem må være hjemmelaget/gave) er man ikke glad i barna sine, gjerrigknark, eller Jehovas Vitne (feirer ikke jul). Jeg synes man burde tenkt på slik før man fikk barn.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #28 Skrevet 1. desember 2011 Har en pakke kalender hver. Er det virkelig vanlig å ha flere?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #30 Skrevet 1. desember 2011 Til 1319 Ja, det er vanlig med flere og jeg er enig med hun siste soim svarte at foreldre som bare gi barna deres 1 kalender gjerrige. Som jeg skrev over her så har gullet vårt 4 kalender. Jeg synes det er lite og vurdere å kjøpe en billig en til ca. 90 kr, men mulig det er til halvpris da. Hilsen 1246
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #31 Skrevet 1. desember 2011 Kunne ikke falle meg inn å gi mer enn en kalender, skjønner ikke vitsen. Ikke pengene det står på.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #32 Skrevet 1. desember 2011 Kun 1 hos meg. Hva de har hos far vet jeg ikke. En kalender vi har laget sammen. Også har vi en slags kalender med at vi alle finner en julepynt hver og setter frem hver dag i desember, men den koster ikke penger..
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #33 Skrevet 1. desember 2011 Du 12.46 Er barnet ditt bortskjemt? Er du en av de unge mødrene?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #34 Skrevet 1. desember 2011 Nei, det er vel kjærligheten til barna det står på da!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #35 Skrevet 1. desember 2011 Jeg viser kjærlighet til barnet ved å gi kun 1kalender. Viser kjærlighet med å ikke få han til å bli en bortskjemt skitunge som krever 4-5kalendere hvert år.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #37 Skrevet 1. desember 2011 2 hver. En pakkekalender og en godiskalender.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #38 Skrevet 1. desember 2011 1246 her Jeg skjemme ikke bort gullet mitt. Er du misunnelig for at du ikke kan gir barnet ditt så mye fine ting? Om jeg er ung eller gammel spiller vel ikke noen rolle. Viktigste er at gullet vårt har det bra og at han får det han trenger av ting å utstyr. Vil da ikke at han skal vokse opp som en fattig stakkar. Vi har god råd, så vi kan gjøre hva vi vil. Sommer neste år skal vi til Disney World i USA og blir borte i 3 uker deretter tar vi en kjærlighetstur til Dubai.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #39 Skrevet 1. desember 2011 3 1 pakkekalender fra farmor 1 pakkekalender fra mormor 1 Legokalender fra en tante
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #40 Skrevet 1. desember 2011 Ett barn trenger ikke flere kalendere..
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #41 Skrevet 1. desember 2011 Etterhvert gjør vi nok det også, men foreløpig synes de det er så stas at jeg ikke har hjerte til å nekte noen av dem det, så da blir det sånn i år. Etterhvert må jo lillebror få også (han er for liten i år), så da blir det sikkert lettere. Hilsen 10.51
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #42 Skrevet 1. desember 2011 omg 13:44, det at du kaller barnet ditt for "gullet", sier vel sitt... Man vokser ikke opp som en fattig stakkar hvis man ikke får flere enn 1 julekalender, kanskje man til og med lærer litt måtehold? Vi har også god råd og kunne kjøpt så mange kalendere vi bare vil til barna våre, men jeg synes det er bedre oppdragelse å lære barna at de ikke kan få alt de peker på heller.
Mimmi84 Skrevet 1. desember 2011 #43 Skrevet 1. desember 2011 min har faktisk også 4, og han er kun 2 år, men den ene er en kalender med 24 minibøker, den andre en "julekrybbekaleder" med stener, natur, dyr, og mennesker. begge disse kommer til å brukes hvert år. julekrybben er fra da jeg var liten. så har en en pen "åpneluke med bilde bak" kalender, som nok også bli gjenbruk, kanskje til yngere søsken i alle fall. fra bestemor får han en gavekalender, men etter min mening kunne vi godt vært uten den. mulig vi kutter den ut etterhvert.. vi får se hvordan forventningene og taknemliheten blir.. når han blir eldre kommer 2 andre kalendere på banen. det ene er jostein gorders "julemysteriet" som er en bok i 24 kapitler, og "marias lille esel" som også er en bok, med tilhørende bildekalender. de aller fleste av disse kalenderene handler om tradisjon, og ikke det å skulle FÅ noe, hele tiden. jeg har nok lyst å bytte ut gavekalenderen med en aktisvitetskalender isteden. skal sies at jeg er et skikkelig juledyr. alle disse kalenderene og minnene er noe jeg har vokst opp med selv. (untagen pakkekalender) Er klart at et barn ikke TRENGER mer enn 1 kalender, men jeg har så lysst å dele mine gode barndomsopplevelser med ham.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #44 Skrevet 1. desember 2011 Jenta mi har én kalender,pakkekalender. Småting som magneter,klistermerker,litt sjokolade innimellom,og en bok på julaften. Trodde ikke det var vanlig å ha x antall kalendere hver! Ja og bare en kalender stakkar,håper ikke naboene eller barnehagen får nyss i dette og leverer inn bekymringsmelding til barnevernet,for dette grenser jo til omsorgssvikt!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #45 Skrevet 1. desember 2011 1246 & 1344 her og samme person Jeg føler ikke at jeg skjemmer han bort. Det er jul en gang i året og jeg ser at det er flere enn meg som gir barnet sitt flere enn 1. Har en annen foreldrepar som vi kjenner. Har også ett barn på samme alder som våres. Det barnet har 6 julekalender!!! og alle de er pakkekalender hvor hver koster ca. 1000 kr. så ikke kalt gullet mitt for å være bortskjemt Gutten min er sunn og frisk. Trives godt i barnehagen der han får utfordrer seg, så hva så om han blir litt bortskjemt hjemme?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #46 Skrevet 1. desember 2011 Lykke til når ungen er 15år, og krever 15kalendere til 1000kr stykk..
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #47 Skrevet 1. desember 2011 til 12.46 Gutten din er BORTSKJEMT!!! og det er barnet til deres venner også. Det er ikke normalt å bruke over kr 1000 på julekalender!!! Kan jeg spørre hvor mye dere har brukt på gaver til barnet deres?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #48 Skrevet 1. desember 2011 til 12.46 Gutten din er BORTSKJEMT!!! og det er barnet til deres venner også. Det er ikke normalt å bruke over kr 1000 på julekalender!!! Kan jeg spørre hvor mye dere har brukt på gaver til barnet deres?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #49 Skrevet 1. desember 2011 Det kommer an på øye som ser. Tror dere egentlig er misunnelig på oss som kan gir våre barn ting som dere ikke kan. Vet ikke hvor mye vi har brukt på gaver til gullet vårt, men tipper ca. 10 000 + at mannen min kommer fra en rik familie så det vanker vel ekstra fine gaver derfra også. Hilsen 12.46
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2011 #50 Skrevet 1. desember 2011 ps. glemte å skrive at vi pleier å bruke ca. 50 000 - 100 000 på julegaver hvert år. Gleder meg til gullet vårt får ser Ferrari lekerbil som vi kjøpte for ca. 3000 på julafte. ( Den er endel av pakkekalender).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå