Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #51 Skrevet 29. november 2011 6000 kr for alle tilsammen i de to familiene, eller 6000 kr pr hode? Og hva fikk du egentlig fra dem, hi???
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #52 Skrevet 29. november 2011 Så fordi dere har et "dyrt" bryllup så skal dere ha dyrere gaver? Hvordan skal man vite hva kuvertprisen er??? Jeg synes 3000 er helt greit jeg fra to brødre. Det at de tjener mye betyr ikke nødvendigvis at de har god råd. Selv tjener jeg sikkert en halv million mer enn broren min. Men jeg har gjeld, huslån, 2 billån, studielån, bor i oslo der det er dyrt å bo, mye utgifter, samboer og 2 barn, og hund. Broren min bor hos mor og far... Do the math... Han har mere penger å bruke på gaver for det for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #53 Skrevet 29. november 2011 Heisann. Jeg er faktisk enig med deg jeg, da. Broren min giftet seg i sommer, og fra oss søsken fikk han 3000 fra hver familie (4 pers i hver familie). Vi er på ingen måte rike noen av oss, men det er jo kjekt å slå på stortromma ved en så stor begivenhet. Skjønner jo av det jeg leser her at dette var i overkant generøst... Til sammenligning gir vi gaver til ca 500 til jul (til et par) og 250 til unger.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #54 Skrevet 29. november 2011 Du er da bare arrogant og bortsjemt HI! 700 000 KR OG 900 000 KR ER mye men ikke saftig mye.!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #55 Skrevet 29. november 2011 Jeg synes det blir feil å forvente gaver til en spesiell pris, uansett anledning. Jeg synes også det blir feil å gi gaver etter kuvertpris, det har jeg faktisk aldri hørt før ( men det minner meg om den festlige bursdagstråden her inne med moren som ville selskapet skulle gå i balanse..hehe) At du har "issues" med brødrene dine er helt normalt. Det er søskenkjærlighet på godt og vondt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #56 Skrevet 29. november 2011 For en sutreunge du er HI. I innlegg av 14:20 viser du akkurat hvor smålig du er. Noen har stor glede av å legge mye i gavene, tydeligvis liker du ikke det siden du nå skal slutte fordi du får ikke tilbake det du gir. Og selvfølgelig går du i minus i bryllupet!!! Dere gifter dere jo, dere kjøper en fest og spanderer på familie og venner, det er utgifter det ikke inntekter. Det er en grunn til at jeg ikke har giftet meg. En annen ting frøken storforlangende. De som tjener mest er ofte de med størst lån og størst utgifter også. Selv om de tjener 700 000 i året er ikke det dermed sagt at de har råd til dyrere gave enn 1500 til dere, de har huslån, billån, regninger alle utgifter de måtte ha og slikt må prioriteres. Du har ingen rett på dine brødres og deres koners penger selv om de har mye inn.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2011 #57 Skrevet 29. november 2011 Herregud du er bortskjemt! Det var en dyr gave synes jeg, hadde aldri forventet noe i nærheten en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå