Gå til innhold

Var ikke dette en gjerrig bryllupsgave??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ver glad for at dei orka og gi deg ei gave. Sjølv om dei har masse penger er det slik at det skal dryppe på deg da ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det erda jammen ikke dine brødres feil at dere hadde så dyrt bryllup at dere ikke greier betale for det uten at gjestene bidrar.

Skrevet

les det hun har skrevet lenger oppe

Skrevet

Veldig typisk her inne, straks man ikke får de svarene man ønsker, begynner man å legge til en masse ekstra informasjon i innlegg nedover.

I HI skrives det som om hun kun vil ha gaver som "dekker utgiftene" de har hatt til bryllupet, noe som står for meg som helt idiotisk.

Hi skriver svært usympatisk i sitt første innlegg, og høres der svært grådig ut. Uavhengig av alskens tilleggsinformasjon.

Skrevet

Nei, synes ikke det var gjerrig!

Og hvordan i huleste skal man som gjest hva kuvertprisen er da? Man ringer da ikke brudeparet og spør hva middagen koster!

Kanskje du skal revurdere egne gavekjøp i stedet. For jeg synes 1500 fra en familie er både snilt og raust!

Skrevet

Jeg syns ikke det var en kjip gave. Da skulle du sett hva jeg ga broren min til hans bryllup... Ok, vi tjener ikke mye, men likevel. Mange som klarer å ha lite penger selv med store lønninger.

Skrevet

Det du mener er at hver gjest skal gi gaver som overstiger kuvertprisen 6000? det er jo helt høl i hodet.Virker som du gifter deg kun for å få gaver

Skrevet

Hvis det var 11 voksne personer som tilsammen gav en gave på kr 3000 så skjønner jeg at du syntes det var litt gnient. Er vel ganske vanlig å medregne kr 500 i bryllupsgave per voksen?

Og i og med at dette var din aller nærmeste familie, som i tillegg tjener svært bra, og selv har blitt sure fordi de fikk en (konfirmasjons)gave som de syns var for billig.

Men ja, hvorfor skal du legge masse omtanke og omsorg i gaver til dem, dersom de ikke har tid eller interesse av å gjøre det samme til deg og dine? Det er ikke alle som finner glede i å pønske ut perfekte gaver til alle og enhver vet du ;)

Ikke noen vits i å legge seg selv på huggestabben når du vet du blir skuffet og såret ;)

Skrevet

Vel, vi tjener ikke mer enn gjennomsnittet, men her er det 2000 kr pr søsken til bryllup. Så at standarden er så høy hørtes rart ut.. Til venner er den minst halvert. Er det bare folk på sosialen her inne?

Men jeg tror du heretter skal drite i brødrene dine, rett og slett. Gi mindre! Det er smålig det de gjør hvis de vet de får masse fra deg. Men kanskje de ikke tenker slik? Litt ego med andre ord? Har slike i familien selv.

Nei, HI, du er ingen bur-ugle i mine øyne, bare såret over lite engasjement tilbake. Dette gjaldt penger, andre mennesker blir såret av lite oppmerksomhet, lite engasjement i familien osv.

Gi liten gave til jul du. Du er vel ikke stinn av peng etter bryllupet likevel er du?;)

Skrevet

Har hørt man bør gi ca det man ville brukt på en bedre middag på resturant. For min del blir det ca 4-500kr pr pers... (lenge siden jeg har vært ute, men...)

Men selv om jeg synes det er smålig av deg å henge deg opp i sum, kan jeg skjønne frusterasjonen din. Jeg ville kanskje sluttet å gi så mye til dem... ??

Skrevet

Eg skjønne kva du meiner. Ja, dei hadde nok hatt råd til dyrare gave, men bare drit i det.....

Synst at du kan fortsette å leite etter den perfekte gaven til dei to familiane, dersom du synes det er kjekt, men bare legge deg på en lavare sum. Får masse fint, til en billig penge. :-) dessutan veit ikkje dei nødvendigvis kva tingene koster.

Rist det iallefall av deg. Kjedelig å ha vonde følelser for bagateller.

Skrevet

Hva har dere spist for å klare en kuvertpris på over 6000 kr per pers? Kuvert= mat og drikke ( til maten). Man regner ikke alt annet inn i samme summen!

Skrevet

Jeg er vel kanskje den eneste som kan forstå Hovedinnlegger jeg da.

Selv fikk vi 1000kr av svigermor da vi giftet oss. Og hadde hun hatt dårlig råd så hadde jeg ikke brydd meg, men det er ikke tilfellet her. Selv gav vi henne mer når hun fylte 50. Og samme hvor utakknemlige vi kan virke så svir en så "liten" gave. Vi følte oss vel lite verdsatt. Å gi 1500kr til egne søsken i bryllupsgave er LITE! I allefall når man tar med flere barn til bryllupsfesten.

Skrevet

Hvis du ble " pressa" til og gi 3000,- i en konfimasjonsgave skjønner jeg godt at du ble skuffet. Konfimasjon er en mye mindre begivenhet i mine øyne enn et bryllup og da burde de klinka mer til i forhold til gaven din-

Skrevet

Det var ikke en gjerrig bryllupsgave! Det var en sjenerøs gave.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, jeg har en bror som tjener litt over normalen og han betalte alt av blomster til bryllupet i gave =) det synes jeg var MYE.

Skrevet

Dvs at de har lagt i ca 1500 hver og det er da IKKE lite???

Skrevet

Oj sann, jeg har alltid tenkt at vi gir normale bryllupsgaver, jeg. Vi gir for ca 500 til venner og ca 1000 til nær familie. Men nå forstår jeg at vi er skikkelig gjerrige og at brudeparet er fornærma på oss i etterkant av bryllup. Må nok endre nivåene (NOT, vi har normalt oppegående venner og familie. De måler ikke verdien vår i hvor innbringende vi er).

Det er et ordtak som passer godt til sånne som deg:

- En kyniker veit prisen på alt mulig, men aner ikke verdien av noe somhelst.

Skrevet

Nei det var det ikke!

Selv om man har god råd, betyr det ikke at man kaster penger etter folk.

Begrens heller de presangene dere gir den andre veien og legg mer omtanke i dem i stedet.

Skrevet

Nei, håper bare det var en fin gave, slik at de ikke kastet bort 3000 kr. Mener du at alle skulle kjøpe gaver til dere for over 6000 kr? Da hadde vi aldri hatt råd til å kommet for å feire dagen med dere.

Skrevet

Det er nå deres valg å feire bryllupet på det luksushotell. Deres prioriteringer. Frekt

Skrevet

Hvor mye synes du de skulle bruke på gave til dere da? 6000 kr siden det er kuvertprisen?

Og du sier i en setning at gjestene skal gi gave tilsvarende kuvertprisen, og i en annen setning at du er glad for alle gavene du får fra de andre gjestene, selv om de er lavere en kuvertprisen.... Sliter litt med å skjønne problemet ditt jeg. Hvor går grensen for at man skal gi tilsvarende kuvertprisen da? Er det slektskap eller inntekt som avgjør dette?

Kjenner at jeg blir litt svett og får litt angst for fremtidige bryllup - skal man måtte hente inn priser hos catering og selskapslokaler for å få vite hvor mye man skal kjøpe gave for?

Jeg tror kanskje at du er litt misunnelige på brødrene dine og at du ikke har tenkt helt gjennom HVA du egentlig er misfornøyd med?

Du får jo heller ikke særlig støtte her inne, så jeg håper at du klarer å legge småligheten fra deg, og heller nyte deres dag!

Skrevet

Gjerrig? En gave til 3000 kr, gjerrig??? Jaja.... (og ja, jeg har lest tilleggsinformasjonen!)

En liten ting til; å tjene 700 000 og 900 000 er mer enn gjennomsnittet ja, men å kalle det SKIKKELIG saftig er vel litt overdrevet. Vi har 900 000, tilsammen vel og merke, men føler ikke vi har i overflod.

Skrevet

Men om det var så dyrt for dere, hvorfor ba dere så mange da? Hadde det ikke holdt med brødrene og konene? Hvorfor måtte barna også være med?

Syns da virkelig ikke du har noen grunn til å klage over en gave på 1500 kr pr familie!!!

Skrevet

Huff HI, kanskje du bare skal slutte å kommentere.. For nå høres du bare fornærmet ut...

Er ikke ment som kritikk, heller som et råd. Er ikke alltid lett å videreformidle ting skriftlig, vi hører jo ikke tonen i det du skriver :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...