Gå til innhold

NY TR


-LilleMy

Anbefalte innlegg

Jeg skulle jo ned 30 kilo så du kan vel si at det var ned veldig mye =O

Jeg klarte å leve på det i de 3 mndene. Så begynte jeg å trene og ble mer sulten. Svømte 2000m til dagen på slutten (før vi flyttet) så da sto vekta litt. Bygget kanskje litt muskler også da.

 

Men jeg kunne jo ikke leve slik. Verken på det eller på lavkarbo. Jeg elsker bakevarer, pasta, pizza og alt slik =D

Det er jo veldig begrensete mengder nå også, men en gang kan jeg jo kose meg med det innimellom når jeg når vekta mi =)

 

Vi hadde faktisk også grøt idag. Eller i alle fall jeg. Minsten hadde pølser. Jeg er så matlei, har vondt i hendene og ikke minst, så hater jeg og lage middag til bare meg. Samboeren er på jobb og jenta var hos ei venninne.

Kan godt lage middag til bare meg hvis jeg vet det på forhånd, men og planlegge det på 1/2 time er håpløs. Liker godt å lage kylling når jeg er alene f.x.

Jeg vil holde vekta på ca 70 kilo, om jeg noen gang kommer dit =/

Åhhhh gu så seint det går =P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte på vekten i dag og,bare for å se om jeg hadde fått et riktig resultat i går.. å jepp,i dag viste den faktisk 77.6 kg :-D

Tar det med ei klype salt da,så nå skal jeg ikke veie meg før fredag igjen.. :) Meen nå er jeg så godt igang igjen at jeg aldri vil se 8 tallet først mer :P

 

Å i kveld skal jeg kose meg med gode venner og drikke vin,så da blir det lørdagskos :)

 

En treningsrunde nå så er det helgepause :)

 

Du har jo vært superflink da moota- det er vel gjerne sånn at de siste kiloene sitter best.. men det blir :=) Håper du blir bedre i hendene da, det er jo vanskelig å få gjort noe særlig når man har vondt :-/

 

God helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du er så heldig!! Jeg gleder meg også til jeg kommer så langt ned at jeg kan si at jeg er ferdig med 80-tallet =P

 

Jeg lurer også på om jeg skal kose meg og legge slankinga på hylla ikveld. Barna skal til morfar, og vi har "aldri" barnevakt bare for å kose oss alene, så jeg lurer litt på om jeg skal lage god mat og noen gode drinker ikveld =O

Vi skulle egentlig ut å feire slutt på eksamen og at samboeren har kjøpt maskin som han bruker i firmaet sitt, men det har gått en del ekstra penger nå + at det er så dårlig vær at jeg ser ikke syn på å kjøre en plass for å spise så dyr mat. Det er så koselig å bare være hjemme også. Vi bor 1 time fra Stavanger, så det er ikke bare å stikke ned på bua om vi vil kose oss på en litt finere restaurant heller.

 

Jeg har gått ned masse, men vil ned mer. Jeg skal nok klare det, må bare gi meg selv tid. Har brukt 10 år på å få på meg disse kiloene, så tar nok en stund for å få dem av også =P

 

God helg ja =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles godt å ha kommet såpass ja,men vil jo ned enda 10-11 kg jeg å..:)

 

Er nesten best å bare være hjemme da ja- blir nesten koseligere også :)

Jeg er alenemamma 100% så ikke mye barnevakt jeg heller,å kun mormor som passer ungen ,men i kveld blir det bytur, bor i en liten by i trøndelag jeg .

 

Lov å kose seg 1 dag i uka ja - ha en fin kveld!

 

Ny uke og nye muligheter fra mandag :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei idag.. Har vært med en venninne, og hun kjøpte klær til den store gullmedaljen, størrelse XS/S.. alt sitter som støpt, hun kan kjøpe hva hun vil. Jeg kjøpte ingenting! Gidder ikke prøve noe, for jeg vet hvor skuffet jeg blir hver gang jeg ser meg i speilet. Men synes det er så mange fine klær osv, hadde vært veldig kjekt å velge fritt blant alt det fine!

 

Er så redd for at jeg aldri kommer til å klare å bli slank :( tenk om jeg fortsatt er like stor om 10 år, og angrer meg.. Jeg er jo bare 20 år, men føler allerede jeg har sløst vekk dyrebare år med å være misfornøyd med meg selv.

 

Skal innrømme at det nå egentlig har gått helt til hodet på meg denne slankingen, tenker bare slanking-slanking, dårlig samvittighet for usunn mat, og liiiitt sånn at jeg får lyst å spise minst mulig for å få en kick-start. Hmm, skumle tanker. Men klarer jo aldri å holde meg unna mat uansett, er alt for matglad ;) Igår var det tacogryte (usunn) og sjokolade + sukker-julebrus. Har en chipspose og en dip som ligger igjen også, veldig fristende, prøver å glemme den!!

 

Men ja, litt trist og lei av denne kroppen rett og slett. Har så inderlig lyst å bli tynn og kjøpe fine klær.. og så skal jeg ta silikon da, når jeg har klart -15 kg ;)

 

Jeg HAR jo faktisk klart å slanke meg ganske mye før jeg ble gravid (holdt vekten 1 år før jeg ble gravid), så jeg vet jo at jeg har det i meg, må bare finne tilbake viljestyrken, for den er på ville veier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble verken alkohol eller dessert her. Alkoholen fristet verken meg eller samboeren og desserten som jeg hadde kjøpt var ferdig tiramisu, men det var konjakk i =(

 

Det ble likevel en sen middag. Spiste frokost i 11 tiden og lunsj i 21 tiden (ja jeg vet fyy! Barna var ikke hjemme). Og middagen var klar 22.30.

 

Idag skal vi på baking hos far, barna er der og resten av familien kommer. Kakemanndeigen står klar på bordet og kaka i kjøleskapet (feiring av bursdagen til far samtidig =)), så det kan bli en kalorifull dag dette.

Imorgen skal jeg operere i hånda, gruer meg litt. Jeg har jo tatt den andre og vet at det bare er bedøvelsen som er vond, men til gjengjeld er den så utrolig sinnsyk vond!! =/

 

Jeg synes det er litt gøy å handle noen ganger. Er litt forskjell i str. selv om jeg enda må ha store str. En del av de klærne som ligger i skuffene mine ser jo bare rare ut når jeg tar dem på. Spesielt de jeg faktisk gikk med når jeg var 100 kg =O

 

Det har kanskje gått litt til hodet på meg også. Kunne snakket om slanking og kropp hele dagen.. Har forstått at samboeren og jeg har helt forskjellig oppfatning av hva som er grei vekt for meg. Igår sa han at jeg var slank =/ Hehe jeg var 81,1 kg sist gang jeg var på vekta og er en str. 40-42 og M(/L). Det fins ingenting slankt med meg..

Det er synd, for kanskje han ikke synes jeg er fin om jeg går ned 11,1 kg til =(

 

Jeg er 29 år, og har slanket meg i 10 år. Det er ikke gøy å tenke på at det bare fikk meg opp 30 kilo i stedenfor.. Det er viktig å gjøre noe med det, og ikke bare gi opp!! Du klarer det sammen med oss andre her inne =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har visst all grunn til å være lei, for jeg har nemlig gått OPP igjen 1.3 kg. Skikkelig jojo-slanker :( Har alltså gått opp 1.3 kg på ÈN uke! Jeg vet hva jeg gjør feil da, jeg gjør alt feil. Noen dager (alltid når jeg får besøk/går på besøk), så er det feilspising, overspising og null trening..

 

Jeg er så leii av å ikke ha viljestyrke!! Er rett og slett bare flau over å skrive her nå, hehe, tror jeg må se om jeg klarer å få meg på riktig kjør før jeg tør å skrive her igjen ;)

 

Men planen er nå å bli veldig streng med meg selv, jeg MÅ bare, jeg orker ikke være overvektig lenger (Ja, fordi å gå opp de 1.3 kg gjorde at jeg vippet over til overvektig igjen).

 

Jeg SKAL dra min dvaske kropp ned på treningsstudio 3 kvelder i uken! Ellers prøve å bli flinkere til å bruke rockeringen som står og støver ned. Og så er det kostholdet mitt da, som i utgangspunktet er sunt, men jeg har noen reale utskeielser litt for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen trøst hvis jeg forteller at jeg har skikkelig skeid ut idag??

 

Jeg hadde 2 små skiver til frokost, god start =)

Så var det litt kakemanndeig, noen kakemenn. 2 skåler med risengrøt til lunsj/middag.

Til kake hadde jeg 1 stk med rullekake, noen få kakemenn og litt julebrus.

Til kvelds skal vi ha toast..

 

Imorgen skal jeg under kniven og det blir sikkert ikke en bedre dag =O

 

Blir i alle fall makaroni og ost til kvelds siden det blir mannen som skal lage mat når vi har vært borte hele dagen, henta barna sent på ettermiddagen, komt oss hjem, han har fått dem i seng, mens jeg synes synd i meg selv i sofaen hahaha =D

Så jeg får ta et par dager nå som jeg klarer pga at jeg bare har en hånd/arm, og knapt det.. Så får jeg stramme inn litt igjen når jeg klarer meg selv =D

Vet ikke om jeg tør å veie meg igjen før nyttår nå jeg =O

Da må jeg jo for å se hvor masse jeg klarte på denne motivasjonstråden =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter =D

Da har jeg operert hånda, og sitter her med en svæær bandasje og hånda høyt.

Jeg var ikke så flink igår heller. Alt gikk fint til vi kom hjem. Samboeren kjørte meg hjem og reiste for å hente barna. Jeg var sulten og gikk amokk i kakemannboksen =O Spiste sikkert 8 kakemenn i ulike str..

 

Unnskyldningen var at jeg hadde vondt =P

 

Idag skal jeg være flinkere he he =D

Men blir vel ikke vekta før jul da =O

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det greit med mat og trening.. ble litt potetgull og ferdig pizza i helga,men ikke store mengder.. :) Å litt alkohol ;)

 

I går ble det brød til frokost og knekkebrød til lunsj.. ikke så mye matlyst i går.. I dag ble det 2 lucekatter i barnehagen da,og ikke spist noe siden ,men skal koke meg egg eller noe lett nå.. er hjemme med sykt barn i dag.

 

Satser på at jeg klarer å være flink resten av uka også- så da blir det ny veiing fredag elr lørdag :)

 

God bedring moota- og ikke mist motet dere heller da, har jo vært sååå flink, godt med en pause i slankingen da.. men ikke like motiverende om man ikke klarer holde vekta.. been there,done that :-/

Men nå er det ny motivasjon og stålvilje som gjelder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk =D

 

Jeg mister ikke motivasjonen, men lysten til å veie meg siden det går så sent når jeg er flink, og jeg ikke er flink nå =P

 

Jeg må prøve å trene litt når bandasjen er av og jeg kan dusje igjen. Hjelper nok med litt bevegelse =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra :) Ja... ser den,men jeg er for nyskjerring så greier aldri å holde meg unna vekta mer enn 7-8 dager..:P

 

Grunnen til at jeg stort sett greier å holde meg unna sukker er kanskje at jeg ikke har bakt til jul i år da...hehe.. er jo veldig glad i kakemenn og slikt jeg og,men ikke orket å bake i år.

 

Jeg trener jo litt hjemme nå,men skal trene mer fra januar,da skal jeg melde meg inn på treningssentret igjen:)

Håper det gjør susen mot våren og at de siste kiloene dra for alltid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis klarer ikke jeg heller og holde meg, men vet jo sikkert at det ikke er resultater. Må i alle fall vente til jeg er ferdig med mensen, som selvfølgelig melder sin ankomst nå, når jeg bare har 1 arm he he =P

 

Jeg har heller ikke bakt i år, men vi bakte på bakedagen og har 1 kakeboks her med kakemenn. Har vært flink idag da. Hadde 2 små kakemenn til kvelds, men det var like masse pga samboeren stakk ut en tur og jeg kan ikke skjære brød heller med bare 1 arm..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.. sant,man håper jo på resultater når man først trår på den hersens vekten...

Ser den,er gjerne litt oppblåst før også.. blir ikke lett det der da :P

 

Nei,skal ikke bake heller,vil ikke utsette meg for unødige fristelser,og guttungen er ikke så glad i sånt.. kjøper heller litt julegodt til han når det nærmer seg.. :-) Jeg kommer jo til å passe vekten litt gjennom julen også,skal kose meg altså,men prøve å droppe desserten og kakene - nyte julematen og litt godis ;)

 

Hvordan går det med dere andre da?

Jeg har vært flink med maten denne uka og trent 3 ganger.. skal få til en gang til :) Er fortsatt hjemme med sykt barn så dagene blir laaange..

Tror veiedag blir på lørdag - håper på en ny opptur da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer jo ikke å holde meg unna vekten selv om jeg vet det ikke er positive resultater. Har falt helt ut av slankeverden jeg nå! Har hatt et par dager med pinnekjøtt til middag (ikke spør hvorfor). Og en dag før det var vi på Peppes og spiste pizzabuffet, jeg klarte selvfølgelig ikke å stoppe før jeg var stappet. Idag skal jeg i bursdagsfeiring for en venninne, så der blir vel mye god mat og godis. Imorgen skal jeg i julemiddag.. søndag er bakedag! Hjeeeelp!!

 

Vekten nå viste 71.7 kg, sukk! Er ikke det verste, men det irriterer meg at den går oppover igjen.. og jeg som hadde gledet meg til å se 69.xx kg :( fikk se det èn dag da, hehe, men hadde håpt det skulle holde seg sånn. Men jeg vet jeg kan da ihvertfall.. men må nesten bare bli ferdig med denne julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sånn passe flink de siste dagene. Spist når jeg skal, spist lite middag osv. Men det må nok rett og slett mer til nå for å få resultater kjenner jeg. Jeg har ikke trent noe, jeg har jo hatt bandasje på armen og ikke kunne ta en dusj.

Men igårkveld tok jeg av bandasjen og tok en lang dusj.

Så imorges før frokost, satt jeg meg faktisk på sykkelen. Orket ikke en dusj før frokost (er jo litt handicapet i den ene armen) så det ble bare en rolig sykkeltur. Syklet i litt over 40 min, og det ble 200 kalorier. Det er jo godt bare det å få beveget seg litt =)

 

Så jeg håper at jeg i alle fall kan ta et par smårunder på sykkelen hver uke og at det kan hjelpe meg ned forbi 80 tallet. Merker at det ikke bare er til å spise litt mindre nå for å få resultater. Det er jo positivt sånn sett, har gått ned masse og nå står det litt, men jeg gir jeg ikke opp. Får se om jeg trør på vekta en dag over helga eller noe. Plutselig får jeg det bare for meg og hopper på =)

 

Jeg skal også holde på endringene mine i julen, men skal få smake både dessert og kake, så det gjelder for meg og holde tunga beint i munnen og ikke la det gå over styr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HYYYYYYYYYYYYLLLLLL!!!!!!!

 

Var på vekta idag. 81,4kg =( =(

ÅHHHH så sint jeg er!!! Jeg var 81,1kg og da hadde jeg passert 19 kilo i nedgang. Nå har jeg ikke det lenger og har bare gått ned 18,8. Jeg er sur og lei, men nekter og gi meg =(

 

Jeg sto opp idag, veide meg og kasta meg på sykkelen foran tv. Det ble 200 kalorier idag også. Eller godt 40 min med godt tempo. Merker det er og ta litt hardt i. Jeg har jo sittet i sofaen så lenge at det er litt ubehagelig. Men noe må jeg gjøre for og klare og kave meg ned under 80 kilo. Og jeg skal helt til 70! =O

Det gjør at jeg har lyst og begynne og svømme igjen, men det er jo ingen svømmehaller som har åpent hver dag her på landet. Da må jeg kjøre helt til Stavanger og det er langt det!

Jeg er klar over at bitte litt av skylda har nok det at jeg knapt har vært på do på over en uke, men det er så surt! Håper inderlig det hjelper om jeg er flink og sykle og trene litt nå før jul!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to som HYYYYYYLER idag, moota :(

 

Idag var dagen for julemiddag hos min mor med familie og slekt. Jeg prøvde klær jeg hadde i skapet i over en time, INGENTING så fint ut! Jeg har fått helt enorme hofter (ja, dessverre mye pga svangerskap, men er nok endel fett som må bort også) og fett på ryggen, sånn bulk. Har ikke lagt så mye merke til det før.

 

Endte med at jeg stresset på nærmeste kjøpesenter med 1-åringen min i vogn, fløy gjennom hundre butikker og prøverom (med 1-åringen i vognen utenfor). Etter 1 time fant jeg heldigvis en grei kjole som skjuler alt uten å være for posete, så løp jeg til en annen butikk og kjøpte strømpebukse + smykke. Endte jo med at jeg kom for sent i julemiddagen (ikke krise siden det er min mor, men uansett..). Løp til bussen, frisyren var ødelagt, følte meg svett og jævlig. Så møter jeg på en gammel bekjent. HURRA, for et fantastisk tidspunkt.

 

Endte jo bra! MEN jeg har lovet meg selv at jeg IKKE skal forbli sånn som dette, denne kroppen vil jeg IKKE leve med!!! Og den kjolen kommer til å minne meg om denne dagen for alltid, hvordan det er å aldri ha noe å gå med og alltid være misfornøyd med seg selv!!

 

Puuhh, se over skrivefeil, dette innlegget er skrevet i ren frustrasjon.

Og maten i julemiddagsbesøket? Vel, middagen klarte jeg å begrense fint, men desserten? Kapittel for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. kjenner til den kjipe følelsen med å gå litt opp igjen :-/ Og ikke finne noe passende i skapet- jeg har jo lenge vært over 80 kg med mine 160 cm og det var ikke pent :-(

 

Men treningen hjelper nok om noen uker- det har iallefall hjulpet hos meg :-))

 

Jeg har jo vært flink med maten og treningen denne uka- nesten ikke spist noe sukker holdig. Å det vistes også på vekten i går 75.9 kg!!! kunne ikke tro mine egne øyne... men har også rent endel på do da så det har nok bidratt en del :-/

Men i går var det lørdag og jeg skeia ut.. masse - bolle,big mac,pommes frits,2 hvite kakemenn (ja,jeg bakte likevel)... så jeg steppa opp på vekten i dag for å se med egne øyne hva slik mat gjør med kroppen min- og riktig : 76.7 kg i dag... men er ved godt mot! Det gir meg fortsatt en BMI på 29.96- noen jeg ikke har hatt på over 4 år! :-)

 

Så i dag fortsetter jeg med sunn mat og trening fram til julaften,håper jeg ;-)

 

Ha ei fin førjulsuke jenter :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gå på do litt på lørdagen og veide meg igjen på søndag. Da var jeg 81,2kg. Alikevel er det opp istedenfor stille eller i ro =(

 

Jeg har fått sykle 2 dager. Skal sykle mer, men idag har jeg vært og gjort et par ærend og vært hos ei venninne med julegaver til barna.

 

Jeg kommer nok til og være en del alene med barna denne uka, fikk beskjed imorges om at farfaren til samboeren min har dødd. Vi visste han var veldig syk og at det gikk den veien, men det er jo aldri kjekt å få en slik beskjed =/

Han vil nok tilbringe litt tid sammen med familien og få litt ro uten barna som hopper rundt bena på han og dem. Men et par turer når de er i seng går jo bra =)

 

Kjenner jeg gruer meg til jula og maten og godteri. Jeg pleier å få en diiiger julesokk full av godteri og alt jeg kan ønske meg av samboeren. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Ønske meg litt, eller bare la det være siden jeg ikke har spist godteri siden i sommer.

 

Ha en fin førjulsuke dere også =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men d er jo bra-ikke mye opp da ;) det tar du igjen før jul :-)

 

Flott med litt hjemmetrening ja,jeg trener også etter guttungen er i seng-hopper opp på elipse maskinene med engang slik at jeg ikke bare sløver av i sofaen :P

 

Uff ... så trist,slike ting er jo aldri moro,å spesielt ikke like før jul da :-/ Håper dere greier å finne litt juleglede likevel..

 

Gruer meg litt jeg og.. men på moderat lavkarbo som jeg følger er ribbe lov da ;) jeg kutter uansett ut potet,brød osv. gjennom julen også. Og vi pleier å ha fisk en dag- så tror maten skal gå fint. Jeg skal unne meg litt godis,men ikke i mengder- heller ikke så mye kake og dessert, er ikke det jeg liker best uansett :)

 

Om du ikke har spist godterier siden i sommer ville jeg droppet julestrømpen:P heller kost meg med mandariner og litt julekaker :) Men skjønner om du har lyst på litt godt da- du har vært kjmepeflink som har holdt deg sååå lenge uten.. jeg spiser litt nesten hver uke ;)

 

Gått greit med maten her i dag- å i kveld blir det trening, siste innspurt denne uka før jeg tar det roligere i jula- skal jobbe 3 dager da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det er av igjen før jul! Og jeg som ville ned til 80 kilo til nyttår =/ Huff og huff..

Jaja, jeg fortsetter etter jul og nyttår også =)

 

Jeg tenker litt om jeg kan ønske meg noe annet enn akkurat godteri. Så jeg får se. Jeg er så utrolig glad i crusli solfrokost, så kanskje jeg kan skeie ut med det =D Det er jo en ide =P

 

Ble lite middag idag, skulle ha restene av pizzaen som samboeren hadde laget igår, og den var litt tørr. Hopper en liten på sykkelen når barna er i seng, må ta en dusj likevel etterpå =)

 

Var hos ei venninne idag. Jeg må rett og slett innrømme at jeg hater når hun sier at jeg ikke er feit og at jeg burde være fornøyd nå. Jeg er feit og tjukk!! Og jeg hater det! Kommer vel til og slanke meg resten av livet, uten og nå målet!!

Jeg håper håper håper håper at det bare er en liten stagnering, at det fortsetter og gå nedover når jeg viser mot og ståpåvilje og ikke gir opp kampen! Det må gå!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk fornøyd med meg selv kostholdsmessig idag! Har ikke spist noe usunt :):):)

 

Frokost: 2 rugsprø med makrell i tomat

Lunsj: 2 rugsprø med ost

Middag: 2 hjorte-kjøttkaker

Kvelds: 1 grovt rundstykke med ost

 

Hmm.. ja, jeg er fornøyd med å ikke ha spist noe julekaker eller sjokolade idag ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink :-)))

Jeg har spist ca det samme som deg i mengde,unntatt rundstk. ble en 4-5 peppernøtter på jobb bare :) Jeg SKAL klare å være uten godis til julaften- det blir hardt,men jeg vil ha mere vektnedgang dette året ;)

 

Har trent 70 min elipse maskin + styrke i kveld, etterpå vaska jeg gulvene- er helt kjørt nå.. phu..

 

Men jeg heier på en sunn og aktiv uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...