Gå til innhold

NY TR


-LilleMy

Anbefalte innlegg

Prøvde å regne sånn kjapt jeg da, ikke skyt meg hvis det er feilregnet, er litt tidlig for meg på morningen å drive med matte enda ;)

 

Fra 1.januar til 1.juni (medberegnet begge) er det 153 dager.

 

22 uker. Altså har man mulighet til å gå ned 10-11 kg frem til sommeren, det er bare 0.5 kg i uken :) Fint mål for alle (som trenger det!).

 

Er typisk meg det her da, når jeg ikke klarte det før jul, så blir det før sommeren, og så sitter jeg vel her og sier "før neste år" til høsten igjen, SUKK! Men, prøver igjen ;)

 

Såå høres det fornuftig ut? :) - 10 kg til 1.juni, fra 1.januar? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille My det ser ut som du har et fint mål :)

 

Jeg tenker også på 10 kg. frem til sommeren, men regner med at slutten av desember i år kommer det på noen kg. siden vi skal bo nesten 3 uker på hotell og da er det lett for å spise mer en hva man bør:-/

 

Jeg skal på vekten i morgen, men gruer meg litt for vi har vært i selskap med masse god mat og mange kaker som frister en kakemons som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter =D

Jeg har jo ikke vært på vekta enda, skal til helga igjen. Etter siste eksamen =)

Jeg har ikke vært veldig flink i det siste heller da. Hadde nugatti på skivene igår og hadde kebab igjen til middag =/

 

Jaja, jeg prøver igjen! Litt må man jo få lov til, jeg skal jo legge om kostholdet, ikke nazislanke meg =)

 

Målet mitt var jo 75 kilo, men har jo innsett at jeg antageligvis ikke er fonøyd da. Var 81,5 kilo sist jeg var på vekta og ser jo at 6,5 kilo til ikke er nok, jeg har mer enn nok å ta av enda. Så neste mål er 70 kilo. Samboeren er ikke fornøyd med at jeg vil ned mer enn 75 kilo så noe 55 kilo er ikke aktuelt her i gården. Men da hadde jeg nok ikke vært særlig fin heller, for jeg er skikkelig kraftig bygd..

Så får vi se da. Om jeg når 75 og om jeg deretter klarer 70 kilo. Det hadde vært en drøm =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et bra regne stykke det lillemy - jeg håper å være ca 77 kg 1 januar- så da SKAL jeg jo ned på 66-67 kg til sommeren.. mitt siste håp er 65 kg. da er jeg fornøyd,selv om jeg er bare 160 cm så kommer jeg nok ikke lavere, det er et mål jeg skal holde i mange år :)

 

Har vært ganske flink i helga- startet på en utrenskingskur i går(flytende) som skal taes hver morgen,jeg prøver i 1 mnd. så får jeg se om det hjelper ;)

 

Satser på en treningsrunde hjemme i kveld, så blir det ei travel uke.. veier meg nok i slutten av uka :) Prøve å komme meg ut litt med guttungen i dag,været er ikke så ille her :)

 

Dere er jo flinke,man skal kose seg litt- og vekta skal gå sakte,men sikkert ned... det er da vekta stort sett holder seg nede :)

 

Ha en fin søndag og ei flott førjulsuke jenter ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hvor jeg er, men var 81,5kg ved sist veiing fredag for litt over en uke siden. Så er vel ca det eller forhåpentligvis litt under det.

 

Fortalte samboeren idag at jeg ikke trodde jeg var fornøyd med 75 kg og at jeg trodde jeg ville ned til 70. Det trodde ikke han for da var det bare bein igjen av meg. Det stemmer jo ikke i det hele tatt. Synes det er vanskelig å vite hvilken str. jeg er, men jeg er ca 40-42. Jeg blir litt lei meg, for målet er jo at jeg vil bli "fin", altså normalt slank og føle meg normalvektig. Det er jeg ikke når jeg er en god str.40..

Han er også litt lei seg fordi puppene mine har blitt en del mindre. Jeg har ikke så store hender, men får såvidt en pupp inni begge hendene om jeg prøver å gjemme den. He he teit men.. =P

 

Så jeg er vel med da, på 10 kilo til sommeren =D

Det blir jo mot 70 kg, så om jeg er 81 til nyttår er kanskje målet 11 og er det 79 til nyttår blir målet 9 om dere ser =)

 

Jeg er faktisk spent på å veie meg til helga selv om jeg egentlig ikke har vært flink =/ Jeg innbiller meg vel at jeg -må- ha gått ned noe siden det er 2 uker siden sist da. Har jo tidligere veid meg både 1 og 2 ganger på bare en uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er midt oppi eksamen her.. Guuuu så kjedelig det er å lese til eksamen. Gidder liksom ikke å lese i 48 timer i strekk heller. Vil bare ha det overstått nå. Imorgen kveld er det gjort og bare en skriftlig eksamen igjen på torsdag.

 

Blir veiing til helga, gruer meg. Føler jeg ikke har vært flink nok. I alle fall når jeg ikke har veid meg på 2 uker og sett om resultatene fortsatt er saaaakte nedover.

 

Er litt matlei også. Det pleier jeg ikke å være. Er jo skikkelig glad i mat hehe =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal å veie meg til helga- er veldig spent,må veie meg 1 gang pr uke-klarer ikke vente lengre :P

Håper jeg er ned litt... har gått sakte lenge her og :-/ har jo forsatt 10-12 kilo å ta av..

 

Maten går ganske greit,holder meg til grove knekkebrød,frukt og grønt + en porsjon middag og mye vann - bare spist noen få non stop denne uka,å det er litt godis til å være meg.. ;)

 

Lykke til med eksamener moota :) - jeg hadde en før jul i fjor.. syns det var ille nok,men gikk greit da :)

 

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Noah 08. Gleder meg skikkelig til alt er over på torsdag kl.13, men det blir også veldig godt å få ferdig den tverrfaglige praktiske prøven imorgen.

Jeg hadde 3 stk eksamen ifjor også. Glad det er siste gang nå =)

 

Maten har gått veldig fint idag. Føler jeg blir litt/ganske mett til middagen, men vet at jeg spiser passe. Jeg blir sulten ikke lenge etterpå, så vet at mengden er rett, det er nok bare det at middag metter mer + at jeg noen ganger drikker en del til. Noen ganger vann og noen ganger pepsi max =O

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, snakk om jojo-slanking, opp litt igjen idag, vekten viser nå 70.5 kg. Men jeg har ikke vært flink da, har blitt endel kakemenn, og så har vi hatt pasta (riktig nok fullkornspasta da) med kjøtt og saus til middag to dager på rad, hehe.

 

Startet dagen med eplebiter og mager vaniljekesam til frokost, bare for å få den sunnhetsfølelsen tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ned og litt opp må man regne med når man slanker seg og veier seg litt ofte =)

Jeg spiser også rett som det er usunn middag. Vi hadde pølsegrateng igår og det var for masse ost i sausen, så ble nesten litt kvalmt. Spiste derfor veldig lite middag. Dagen før det hadde vi ferdig pizza og idag blir det vel bare grøt på meg siden barna skal til farmor. (Jeg har eksamen ikveld så har lest siden mandag).

 

MEN, igår sto jeg og kikket i speilet, prøver å se hvor feit jeg er og slik. Jepp slik driver jeg med hehe =O Det jeg oppdaga da, til min store fortvilelse er hvor masse puppene mine henger =(

Jeg har fått bestemor-henge-pupper =( Jeg som egentlig har hatt store, ganske ikke-henge pupper. Men sånn er det vel når man går ned så masse. Det blir hud til overs både her og der..

 

Skal snart veie meg også. Har bestemt at det blir tidligst fredag. Det skal være etter eksamen. Så får vi se om jeg husker det på fredag. Håper det er ned litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det skal ikke være enkelt, middag er det beste måltidet synes jeg!

 

Jeg står også slik og ser meg i speilet ;) Prøver ulike trange klær som jeg har et mål om å komme inn i. Hengepupper blir ikke problem her, jeg har ganske små, og mindre blir de vel av denne slankingen :( så min hovedmotivasjon er faktisk at hvis jeg oppnår den vekten jeg ønsker, så blir det silikonoperasjon på meg ;) Selv om andre kanskje er i mot det, jeg gjør det for min egen selvtillit (+ at jeg sikkert ender opp flat etter slankingen). Er ikke snakk om pamela anderson-pupper. Men det skal altså være min hovedmotivasjon, da er jeg forhåpentligvis fornøyd med hele kroppen, hehe!

 

Blir noen dager til jeg veier meg igjen nå, blir bare veldig demotivert av at vekten hele tiden "hopper" sånn. Neste veiing blir ihvertfall ikke før neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI: 22

Vekt: 61

Høyde:167

Foreløbig mål: Komme ned til ca 56 - 58 kgs og holde meg der :)

har ei jente på 10 uker og veide 64 før graviditet, så renger med at amminga + sunn mat og litt mosjon skal fixe dette til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også skal ta en dag og prøve trange klær og se hvordan jeg ligger an i forhold til mine mål (om å komme opp i klærne) ligger an. Føler på noen klær at de ikke blir mer passelige eller løse, mens andre er slik, oi nå må jeg kjøpe en str. mindre om det er klær jeg liker veldig godt. Lovte meg selv at jeg skulle nermere 80 før jeg prøvde igjen sist gang og det er noen kilo siden så =) Blir etter eksamen imorgen. He he alt står på vent til etter det =P

 

Samboeren nekter å la meg ta silikon. Ja han liker ikke at de blir mindre, vi er jo veldig glade i de begge to hehe =D Men det har jeg jo ikke lyst til hvis han ikke vil. Jeg er jo også livredd bedøvelse og skjære i huden og alt som har med det å gjøre. Har foreløpig 85 D. Må nok kanskje ned i 80 D når jeg kjøper nye. De som jeg har er litt slakke rundt livet etter hvert.

 

Jeg er også glad i middag, men gjør som jeg har gjort så lenge og spiser middag på en frokost tallerk. Det var kjipt i begynnelsen. Så hadde vi sååå god middag, men jeg fikk ikke spise til jeg var mett engang. Var ganske tøft! Men nå spiser jeg meg mett, fordi jeg blir mett på min porsjon. Noen ganger spiser jeg ikke opp heller. Og det er sterkt! For før kunne jeg lett legge i meg en halv stor dolly pizza eller pizzabakeren eller noe slik. Lett at jeg gjorde. Eller 2 bic mac burgere, 2 cheese burgere, nesten hele den store pomfrien, nesten hele den store brusen + 1 svær milkshake. Lett at det gikk ned hos meg. Nå klarer jeg ikke 2 bic mac burgere. Så jeg har minsket magemålet mitt ganske masse =D Det var mål 1 hos meg.

 

Har du en bukse eller en kjole eller noe som du skal oppi? Jeg hadde en bukse, men sist jeg prøvde den så sprakk glidelåsen. Den var nok lei av å bli prøvd presset igjen haha =O

Skal likevel prøve den og se hvordan den sitter. Men kan jo aldri gå i den da =(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er lurt å ha noen klesplagg man vil prøve å komme inn i, for da merker man virkelig hvordan det ligger an, hehe ;) Jeg har ingen spesifikke plagg enda som jeg håper å komme inn i, men har ganske mye forskjellig som er trangt og ikke ser bra ut.. Har skikkelig lyst til å bare kunne dra på meg en bukse og en singlet, og se helt grei ut :) er så lei av å skjule ditt og datt..

 

Hehe, er mange som ikke liker silikon, men jeg kommer ikke til å være fornøyd hvis jeg blir flatbrystet ;) og da er det på en måte ikke noe poeng i å slanke seg hvis jeg ender opp med å bli misfornøyd med noe annet istedenfor. Dessuten har jeg litt kraftig kroppbygning, brede hofter osv, så tror jeg hadde sett mye bedre ut med store pupper allerede nå. Men vil ikke få silikonpupper for så å slanke meg.. Derfor mååå jeg ned 10-15 kg før det blir silikon på meg (mulig det går enda lengre tid, for når jeg først har gått ned endel i vekt så vil jeg trene meg til en litt strammere kropp..)

 

Skal rote litt i klesskapet og se om jeg finner noen spesifikke plagg jeg skal komme inn i til sommeren. Og så kanskje ta bilder med de på, for å se fremgang.. har en hel mappe på datamaskinen med masse bilder av folk som har slanket seg, det er også god motivasjon, hehe ;) Også bilder av hva jeg har lyst å oppnå, damer i bikini og bilder av klær jeg vil kjøpe hvis jeg noengang blir tynn ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på om jeg skal veie meg imorgen. Hvis jeg husker det =)

 

Jeg hadde kanskje også vurdert silikon om de var veeeeldig små, men mine er i alle fall en håndfull enda, så hengepupper eller ei, det er noe der =)

 

Nå er jeg ferdig med den verste eksamen, tverrfaglig praktisk. Det gikk vel så som så. Tør ikke si mer før jeg får vite karakteren. Og det vet jeg sannelig ikke når jeg får =O

 

Imorgen er det siste skriftlig eksamen så er alt over. Da gjenstår bare noen få gaver (har igjen til mannen og bursdagsgave til far).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEDTUR!! =(

Var på vekta idag. Den viste 81,1kg. Det betyr at jeg bare har gått ned 400gram på 13 dager =(

 

Det er kjempekjipt!!!! Jeg er sur og lei!

Likevel har jeg gått ned 19,1kg totalt og det er litt motiverende bare det.

 

Idag har jeg også hatt siste eksamen og er så lettet over å være ferdig med alt som heter skole, prøver og eksamen =D

Det er så herlig! Nå er det bare å krysse fingrene for at jeg står på alle sammen =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at det går tregt når man har gått ned så mye!! Jeg synes 400gram på 13 dager er bra, det er ihvertfall ikke opp, men NED :D riktige veien!! Tenk om du går ned 400gram hver 13 dag, det går jo nedover, tar bare lang tid, men det har du vel nok av? Tålmodighet handler dette om.

 

Jeg er ikke flink :( fyy meg så mye julegodt det blir for tiden. Idag har vært den mest tragiske dagen på lang tid! *tenke*

Frokost: Havregryn med melk

Lunsj: Et par appelsiner

"Middag": 1 og et halvt LYST rundstykke med majones og Trønerfår (var på besøk hos en venninne, hun hadde ikke annen mat i hus..)

Diverse: x antall Tofefee, to sjokoladekjeks + et glass sukkerjulebrus

 

Vet ikke hva jeg TENKER med når jeg stapper innpå til jeg blir kvalm?! Tror ikke jeg tenker i det hele tatt, det er bare nam-nam-nam til jeg angrer som bare det etterpå. Jeg lærer ALDRI. Tenk om jeg aldri går ned i vekt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gått ned- det er bra! :) Det er jo bare å fortsette,sakte,men sikkert klarer vi våre mål i 2012 :-) Jeg har troa!

 

Jeg skal veie meg i morgen,er spent.. håper å ha gått ned litt jeg og.. mitt neste mål nå er 76.5 kg- da er bmi under 30 .. helt utrolig at jeg har latt kroppen min forfalle slik.. blir nesten flau.. :-/

Men nå skal jeg klare å forandre livsstil :-) Tar e runde på treningsmaskinen NÅ!

Har troen på at mer trening/bevegelse i hverdagen hjelper på :)

 

Dagen i dag :

Frokost : 2 hardkokte egg - i farta på vei til jobb

Lunsj : julelunsj på jobb - røkt laks,eggerøre,2 skiver roastbeef og salat

Middag : 1 kyllingfillet med blomkål og brokkoli

Diverse : 1 mandarin og 2 pepperkaker

Blir litt mager vaniljekesam etter trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tregt? Det er jo bare såvidt det går nedover =/

Men men, må bare prøve videre. Har ikke vært flink idag, så det var ikke akkurat motivasjon å se at det såvidt går rett vei.

 

Jeg har også vært slik, at jeg spiste og spiste til jeg var kvalm. Det hender en sjelden gang jeg gjør det nå også, men det er helst fordi jeg blir kvalm mye tidligere nå enn før.

 

Selvfølgelig klarer du å gå ned i vekt. Du må finne din indre motivasjon og være klar over hvorfor du vil gå ned i vekt. Er det verdt det? Vil du klare det? Så må du bare prøve og prøve og etterhvert som du går ned blir du mer motiverte til å fortsette =)

 

Jeg skal nok ikke veie meg på en stund igjen nå. Hvis jeg bare klarer å holde meg da. Blir vel ufattelig nysgjerrig nå på om jeg fortsatt går nedover eller om det bare står og stanger =/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg har vært så opptatt med eksamner, egen lungebetennelse og min datter sin. Tiden har flydd og jeg har vært flink til å prioritere skolen, men har vært skikkelig dårlig med kostholdet. Er veldig skuffet over meg selv, for at jeg har gjort dette mot meg selv igjen.... Men må bare komme tilbake i rutinene imorgen. Vil ikke gå på vekta en gang ennå, men merker på kroppen at jeg har gått opp :(

 

Motivert er jeg ihvertfall nå for jeg orker ikke å drasse rundt på disse kiloene mer.... Skal trå i vei på treningssykkelen imorgen og har kjøpt inn sunn mat. Er ikke i mål til nyttår, men til mål skal jeg!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en veldig fin avsluttning på uka her - vekt i dag : 78.2 , ned 1.1 kg siden 1.12 :)

 

Det er virkelig motivasjon til å fortsette! Håper så veldig at bmi kan krype under 30 dette året... skal fortsette å være flink med maten og trene :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det går litt i rykk og napp for mange her =P

For meg er det i alle fall slik at jeg ikke lenger nazi-slanker meg, jeg har lagt om livsstilen og skal leve "på siden av". Jeg vil ikke sette livet på vent i 2 år for å slanke meg, og da blir det slik.

Juleavslutning i klassen til eldste igår. Ja jeg tok litt påsmurt mat. Jeg har hatt eksamen, og har hatt med skikkelig mat til niste (men ikke sjokolade og godteri som ifjor), gidder ikke sitte å skrive for harde livet mens magen rumler og jeg ikke klarer å konsentrere meg.

 

Men jeg står på og fortsetter selv om det er mer motivasjon når jeg går ned litt mer enn 400g på 13 dager.

 

Har vært og handlet idag, ble noen ekstra julegaver og masse mat. Godt at alt er gjort før jeg skal operere på mandag, for da skal jeg egentlig ikke stort kjøre bil før jul =O

Skulle vasket huset og slik også så det ikke forfaller alt for masse mot jul når jeg bare har en brukende arm, og det er bare såvidt det også, for den er jo skikkelig vond =/ Men jeg får se hva armene mine orker. Ev. får mannen støvsuge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg har stå stille flere mnd. før d endelig løsnet denne uka.. :)

Jeg nazi slanker meg heller ikke- det har jeg aldri gjort,noka,pulver og supper eller bare leve på salat funker ikke for meg.

 

Jeg lever på vanlig,sunn kost med en moderat lavkarbo vinkling.. unner meg noe godt hver uke,ellers klarer jeg det ikke.

Har gått ned 8.5 kg siden 1 februar og er fornøyd med det- de nesten 10 kg håper jeg å være kvitt før 1 juni. Har mange små del mål og vet at kroppen min bruker tid på å gå ned i vekt.

 

Jeg er hjemme med gutten i dag for han har omgangsyken.. håper jeg slipper unna .. men jeg bruker dagen til å støvsuge og rydde litt.. håper han sovner en dupp snart så jeg får vasket over gulvene- det blir dagens trim her ;)

 

God helg til alle dere flinke damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte faktisk noka shake og nutrilletbarer som kickstart når jeg begynte og slanke meg. Jeg gikk ned 12 kg på 3 mnder. Jeg klarte ikke å holde alt og gikk opp igjen noe men det var en fin måte og komme i gang på for meg =)

 

Nå spiser jeg også vanlig kost. Tenker ikke på lavkarbo og heller ikke bare på sånn veldig sunn mat ala kylling og salat ol. Men tenker på mengden jeg spiser og selvfølgelig lager jeg ikke hamburger og lesser på med dressing til vanlig. Så passer litt på =P

 

Er helt blank på hva jeg skal lage til middag idag..

Blir nesten helt glad når jeg kommer på noe jeg kan lage til middag, men så er det jo bare til neste dag og så har jeg samme problemstilling igjen =O

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,bra kickstart om man skal ned veldig mye,men jeg klarer ikke bare leve på det.. prøvde noka engang ei uke eller 2,men sprakk hele tiden,om så bare med et eple eller et knekkebrød..

 

Vi må alle finne det som funker for oss ja,mange metoder å velge blant :P

 

I dag ble det grøt her.. det er sjelden, vi bruker mye kylling filet,kjøttdeig,fiskeboller,lasagne,hjemmelaget pizza og torsk..og prøver å ha salat eller gr.saker til alt.. må bli flinkere på å variere for tyr gjerne til usunne alternativer om jeg ikke har planlagt noe.

 

Jobber jo tross alt inn en ny livsstil, og skal holde vekta under 70 kg når jeg først kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...