Gå til innhold

Alenemor med firlinger og tenåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit å vite at alt er såre enkelt for mange anonyme damer sitter greit i det. Uansett, dette er personhets, og jeg vil be om å få tråden slettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun jobber i barnehage- som ansatt i barnehage har du prioritet ved opptak i samme barnehage som du jobber i. Som aleneforsørger får de fleste også mellomvakter nettopp for å klare hente og leveringskabalen. Burde være enkelt å ordne med arbeidsgiver.

Når man har tre år på å søke barna inn i bhg burde det gå an å få barnehageplass før det går så langt. Og med så god tid vil jeg tro det burde være mulig å få inn fire unger i samme barnehage også.

Skrevet

mine barns vintersko koster ikke stort mer nei, og dressene barna mine har kostet også litt under 200 kr stykke. Jeg har ikke råd til mer

De er helt greie sko men kjøpt fra fjordårets på tilbud. 90 % av klærne er arvet.

Jeg har samme problem som dama jeg har ikke jobb, og overgangstønaden er ut dette året. Jeg har søkt og fått avslag igjen og igjen fordi jeg har et funksjonshemmet barn blant mine.

Kan tenke meg at det er vanskeligere for henne å få jobb også som har 4 barn alene, en arbeidsgiver vet nemlig at det betyr at man med stor sannsynlighet er borte mye med syke barn i tillegg til egen sykdom. Og antageligvis er sliten fra hjemme situasjonen allerede.

Jeg er også utdannet til barnehage og ser problemet samme hvor jeg får jobb om ikke i mine barns barnehage så vil jeg ha problemer med henting og levering. Begge deler på mellomvakter og en av delene på tidlig/senvakt. Fram til jeg eventuelt kan få de inn i den barnehagen jeg jobber da er det problemet løst. De fleste barnehager har flere avdelinger så å søke barna inn der er ikke noe problem det er bare tidsspørsmål før det er ledig plass da.

Så jeg har et par nevøer som kan hjelpe meg mot litt penger når jeg får jobb (noe jeg virkelig håper er snart) en jobber ettermiddag og kan ta de om morran og levere i barnehagen når den starter og en er skoleelev (16 år) og kan hente de på ettermiddagen og ha de til jeg kommer hjem.

Denne damen har en sønn på 16 år der alene burde ettermiddags problemet være borte.

Jeg skjønner godt problemet hennes men man må prøve å se løsninger og få til så mye som mulig, Jeg sliter også men må belage meg på å gå på sosialen og å be familie om hjelp økonomisk noe som er noe av det verste jeg kan tenke meg, om jeg ikke får jobb i tide og fram til jeg får jobb. Jeg går ikke til avisen å syter om det og forventer at andre skal ordne opp for meg.

jeg har lett etter jobb og etter de løsninger som finnes om jeg ikke får jobb. Selv prøver jeg å ordne slik at jeg får en praksisplass i en periode, da kan jeg jobber noe kortere dager så bhg er ikke et problem og får individstønad. Ikke nok til alle utgifter men mer utbetalt en om jeg går til sosialen, pluss jeg kommer meg ut å får jobbet litt og jeg får nye referanser som er bra og ha når man søker jobber videre.

Og jeg viser at jeg er villig til å gjøre noe da er det lettere å møte forståelse rundt om i systemene.

Jeg skjønner godt at bil er noe man trenger når man har 4 3 åringer og man trenger større bil en ellers men har man ikke penger så har man ikke. jeg bor håpløst til (men har ikke råd å flytte) jeg har ikke bil da jeg ikke har penger til at det går rundt så jeg må finne andre måter å takle ting på.

Jeg er helt fortvilet over min situasjon og kan godt skjønne at hun er det over sin. 4 3 åringer i hus er en fulltidsjobb men samtidig kan man ikke forvente når man tar et slikt valg/ansvar at man kan sitte på rompa så fikser noen andre det for en.

Skrevet

hun er alene og får dekt 64% av barnehageregninga, Og om ho i tillegg bor i en kommune som har inntekts basert regning blir det enda billigere så hva ho må ut med der. så det kommer an på hvor hun bor. der jeg bodde før betalte jeg 770 kr i bhg regning for et barn. Her betaler jeg 4800kr for 2.Men får som sagt dekket 64%.

Hva en barnehageansatt tjener kommer og an på utdannelse, og erfaring og hva slags bhg det er.

I kommunal bhg i oslo ville jeg fått min. 25000kr i mnd før skatt med fagarbeiderlønn. Her jeg bor ligger den på rundt 20000kr i startslønn for fagarbeiderutdannelsen i kommunal bhg.

Skrevet

Hun jobber i barnehage- som ansatt i barnehage har du prioritet ved opptak i samme barnehage som du jobber i.

Dette er kun en regel i noen få barnehager

Skrevet

Her er en artikkel fra da firlingene var ett år,

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/Firlingmor-fler-kommunen--vil-tvinge-p-henne-barnehage-2056004.html

Mora sier hun vil vente til de er tre år før hun har dem i barnehage, og ha en husmorvikar fra kommunen fram til da.

Firlingene ble vel tre år den 30. juli 2011 (om jeg klarer å fikse tradisjonell hoderegning).

Vi får håpe det er en riking som forbarmer seg over dem, for eksempel en person som nylig vant 15 millioner.

Skrevet

Her har sosialkontoret/NAV bomma.

Hilsen sosialarbeideren

Skrevet

Synes de kunne ha hjulpe henne i å få komme i jobb... synes synd på henne jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...