Gå til innhold

Alenemor med firlinger og tenåring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke bare å få jobb i bhg nei, først må det finnes en ledig stilling så må ho være beste søker

Skrevet

øhm, jeg skjønner ikke helt problemet jeg da. Jeg er ikke alene, men det er jeg som står for henting og levering i BHG siden mannen pendler. Jeg har 100% stilling og klarer fint å levere og hente slik at jeg kommer meg tidsnok på jobb og får hentet før BHG stenger, slik som ALLE andre jeg kjenner.

Hvorfor kan hun ikke få seg jobb og ha unga i BHG da??

Skrevet

Jeg skjønner det er kjempetøft å sitte i den situasjonen men jeg og er alene med barn to små bhg barn, jeg får lang reisevei til jobb, er utdannet til å jobbe i bhg. Får jeg jobb så må jeg ansette noen til å hente eller levere i henhold til tidlig og senvakter sånn er det bare

Skrevet

Ja det er på en måte skikkelig tårevått. Trasig før jul, men nå bruker hun nok juletiden som påskudd til å gå ut i avisa. Mange blir giverglade..

Dette mener jeg fordi hun nevner at hvis det koster 200 kr for ei lue, blir det 800 for henne. Ja, det er jo sant, men må barna gå kledd likt hele tiden da, NÅR hun ikke har råd?

MÅ hun kjøpe nytt? Selv jeg med 2 barn kjøper luer til 50 kr på salg, og gjerne til neste sesong.

Vil tro at om hun hadde gått ut i media og spurt pent om brukte klær til barna, hadde hun fått haugevis på døra. Dette virker sutrete. Man driter ikke i å betale et lån i 6 mnd, og forventer at andre skal rydde opp uten egen forsakelse, firlinger eller ei. Hun kunna ha adoptert de bort, hvis hun så at hun ikke kom til å klare det. Nå har hun levd på kontantstøtte i flere år, og pengekranen har stoppet.

Jobbe i barnehage med 5 barn og alenemor i tillegg? Det sier seg selv at det blir lite penger resten av livet, og man må forsake masse.

Jobber selv i barnehage, og det er ikke fett, og blir aldri det selv ved full ansinnitet.

Skrevet

Finnes det fattige familier da ?

Slik jeg forstår Stoltenberg fines det ingen. Sende peng til utlande kan han men til norge er det å snu og vri på krona.

Skrevet

Får følelsen av at hun ikke har prøvd helt dette med jobb. Arb. giver kan faktisk forstå en bosituasjon, og da skrenke inn tiden hennes med en time, dagen. Og jentene var jo veldig pent kledd..

Skrevet

Hun har faktisk hatt jobb i bhg før hun fikk barn, og da har hun en jobb å komme tilbake til!!

Og hun har RETTIGHETER i følge arbeidsmiljøloven har du rett på å få gå ned i stillingsstørrelse om du er alene. Og selvfølgelig er ikke det noe problem for en arbeidsgiver når hun har fått 4 barn samtidig og planen var å komme tilbake i arbeid etter 3 år!!

Hvis alt hun sier stemmer, hadde arbeidsgiver klart å tilrettelegge dette i løpet av de 3 årene sånn at hun kan slippe tidligvaktene, og kanskje gå ned 10-20 % i stilling.. Denne dama er bare lat.... sorry...

Har selv gått ned fra 100 til 90 % stilling fordi jeg ikke kan ha tidligvakter og seinvakter. så jeg jobber fra 8.15 til 15.30 for å levere 7.15 og hente 16.30.

Tror hun har gått så lenge hjemme nå at hu nbare ikke gidder gå tilbake i jobb.

og utsagnet hennes om at det forskyver se, begynner hun ikke 6.50, må hun jobbe til 16.30??? hvor stor stilling har hun hatt da om hun i utgangspunktet skulle jobbet fra 9.75 timer hver dag??? dette er jo helt idiotist. dame som er sokk-dum og tror at alle andre er like dumme??

i tillegg er det også mulighet for å få ungene inn i samme barnehage som hun jobber..... det ordner seg så lenge hun prøver men denne dama har ikke gjort annet enn å spørre alle andre om hjelp. om og om igjen...

Skrevet

Kor mykje sitter ho igjen når barnehage er betalt og kva får ein barnehage ansatt utbet?

Noen skriver hue til 200 kr. Det var sakt sko!

Når ho ikkje får beholde bilen el internett fordi luksus. Kva med den dårlige betalte barnehagejobb. Så sitter ho med hus kva med den Godt bet jobben.

Kva tror dokke ho sitter igjen med når alle faste utgifter er betalt ?

Skrevet

Skjønner jo at det er vanskelig for henne med 5 barn. Men det er jo klart at når man har dårlig råd, hjelper det jo ikke å IKKE jobbe!

Får man ikke noe ekstra når man er alenemor? Og hun får jo litt ekstra i barnebidrag. Hjelp fra kommunen har hun også fått.

Men det jeg lurer på er HVOR ER FAR? Hun får vel også barnebidrag? Har aldri hørt et ord om faren deres. Noen som vet?

Skrevet

hun er alene med 5 unger, tipper hun får hjelp til å dekke deler av BHG regninga til småbarna. Og NAV hjelper til de også, for man skal per lov ha nok til å kjøpe mat og klær etter at regninger er betalt her i Norge. Men selvsagt MÅ hun jobbe og tjene penger SJØL også, ikke sitte på baken og få penger av staten!

Unga er mer enn store nok til å være i BHG, får hun ikke jobb som passer i BHG, så får hun finne noe annet å gjøre. Jeg klarer da å ha en 100% stilling og hente og levere ungen i BHG uten problemer, og de klarer de aller fleste andre også. Og blir det helt krise en periode, så kan vel storebror på 16 år hente i BHG med vogn e.l? En må være LØSNINGSORIENTERT!

Og bil ER luksus hvis man kan bruke kolletiv transport eller beina. Men jeg ser behovet hvis det ikke finnes alternativer. Og ang sengeinnkjøp, der er hun bare VANSKELIG! hvor mange ganger skal man egentlig ut å handle seng? De ytterst få gangene man skal det, så kan man fint få hjelp til å få det med seg hjem! Hun gjør seg vanskelig!

Skrevet

Gikk litt fort i svingene her, mente selvfølgelig barnetrygd første gangen...

Skrevet

For det første. Jeg kan ikke både levere og hente i barnehage. Leverer jeg så rekker jeg ikke jobben. Bor i Oslo og har barnehage rett ved huset jeg bor i, men jobber på andre siden av by'n desverre. Jeg rekker akkurat og hente.

Lue til 200 kr. har jeg aldri kjøpt til noen av mine barn. H&M duger i massevis for meg.

MEN det er mye jobb med 5 unger. Egentlig nesten en heldagsjobb om hjemmet skal holdes ved like også.

Skrevet

Jeg klarer ikke å synes synd på henne - det er for det første ikke første gang hun er i avisa og beklager seg.. Hun har i likhet med alle andre alenemødre hatt 3 år med stønader og kontantstøtte og dermed massevis av tid til å planlegge hvordan hun skal få kabalen til å gå opp.. Det finnes svært få familier der det å få 4 barn på en gang ikke får kraftige konsekvenser for planlegging av dagliglivet eller økonomi, så selvsagt vil det også få konsekvenser for henne.. Men hun har tross alt selv valgt å få alle disse barna og burde jo hatt vett nok til å tenke litt framover og være forutseende og planlegge - som alle andre som har fått barn... Hun har jo gitt opp før hun i det hele tatt har startet - hun har ikke benyttet årene med overgangsstønad til å få seg en utdannelse som gir bedre betaling f.eks.. Nå står hun der uten kontantstøtte og med liten inntekt og klager.. Litt for sent - det skulle du faktisk tenkt på for lenge siden og lagt en plan for hvordan du skulle klare deg...

Skrevet

Jeg skjønner godt at hun er i en vanskelig situasjon, men jeg sporer ingen vilje hos henne til å hjelpe til med å fikse dette selv..

Som andre har sagt, ikke første gangen hun har stått frem og fortalt hvor vanskelig alt er.

Hun visste at hun kom til å miste overgangsstønad og kontantstøtte, men gadd tydeligvis ikke å planlegge med tanke på dette.

Selvsagt burde hun også jobbe, om det er 100 eller 80 % er mindre ineressant.

Skrevet

Men jobber vokser på tred ?

Skal ho klare og leve må ho ha 100 % stilling. Hjelper det med 17000 i mnd da ?

Skrevet

Selvsagt gjør det det om alternativet er å ikke ha 17000 mnd.. Hun må jo selvsagt jobbe som alle andre! Eller finnes det egne regler for alenemødre som selv velger å sette 4 liv til verden på en gang??? Sorry, null sympati fra meg gitt..

Skrevet

SÅ LETT DET ER å sitte på sin høye hest, og klare alt! Så lett når man ikke har vært i andres sko!

Regner med denne dama ikke har det lett når hun er alenemor til 5 barn! Vi ser bare det økonomiske her, men som alenemor med alt ansvar, så er det kanskje mer som ligger bak enn at hun er lat og ikke planlegger livet sitt!

Her kan det være depresjoner, håpløshet, mer enn nok å følge opp i hverdagen +++.

Kjempeenkelt å sitte der med 1-2 barn og si at man fint greier å jobbe 100%! Kjempeenkelt å si at hun har rett til å gå ned i stilling! Kanskje hun ikke visste det? Kanskje har hun ikke energi til å skaffe seg nok og riktig informasjon? Kanskje sitter hun igjen med mindre penger å klare seg med hvis hun går ut i jobb, og må ha 4 unger i barnehage, til tross for at hun får dekket noe?

Og hun skulle adoptert bort ungene??? Hvilken mor kan si det til en annen???

Jeg blir målløs av dere! Dette er nedrig oppførsel!!

Skrevet

Skulle hun heller abortert bort noen av dem?

Skrevet

Clue - selvsagt er det tungt med ansvar for 4 barn, selvsagt er det vanskelig å følge opp alle sammen, selvsagt er det vanskelig økonomisk.. Poenget er - dette må hun jo på et eller annet vis ha tenkt igjennom når hun fant ut at det var 4 barn inni magen??? Det er ikke lett for noen familier å få så mange barn på en gang, og slettes ikke for en alenemor - men da hun valgte å få alle disse barna valgte hun også alle disse bekymringene og dårlig økonomi... Det er litt seint å komme 3 år senere og innse at dette ble visst tøfft gitt... Alle må jo jobbe for å leve i Norge, man kan jo ikke basere seg på å leve på sosialstønad fordi det er vanskelig med 4 barn????

Skrevet

Det kunne hun faktisk valgt ja.. I likhet med de som velger å abortere bort 1 foster pga de ikke har mulighet til å få barn..

Skrevet

Det er ikke et alternativ for alle.

Skrevet

Hun sier " Jeg synes det er kjempeflaut å måtte skrive en masse søknader for å dekke en badehette for å kunne gå i svømmehallen med jentene, sier Omgård"

Har hun virkelig råd til å gå i badeland da? Det hadde ikke vi på mange år, da vi hadde dårlig råd. Vi prioriterte pengene til hus, strøm og regninger først, og deretter kos. Det var lite til kos! Men man kan få masse kos for billig penge, turer i skogen, vannkanten, spille spill osv. Det er masse gratis hvis man vil finne det. Men det trengs kanskje kreativitet en gang i blant. Men feks å søke på nettet gir mange ideer.

Skrevet

Fy faen så mye sjofle drittkjerringer det er her inne. Helt enig med clue i hennes betraktninger.

Synes godt hun kunne få overgangsstønad et par år til. Hun lever i en ekstremsituasjon få av dere kan sette dere inn i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...