Gå til innhold

sterk blogg -ikke for sarte sjeler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig kan man huske dette som barn.

Jeg skjønte lenge at noe var på ferde mellom mor og far. Og jeg tvinget meg selv til å være våken til de skulle legge seg, jeg lå i deres fotende.

Jeg husker til og med at jeg pustet tungt så de skulle tro jeg sov.

Og riktignok, de snakket sammen om skilsmissen. Jeg husker ordrett hva min mor sa til far, hvordan furusenga dems var plassert i kjellerstuen, de rød gardinene etc.

Dette var året før jeg skulle begynne på skolen.

Husker til og med hva jeg gjorde dagen etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistenker mange bare har lest "minnene",- og ikka hovedvekten av innleggene hennes som omhandler hverdagen hennes nå i dag.

Det er få innlegg som beskriver i detalj hva som har skjedd,- og jeg vil anta at det er de mest bisarre og traumatiske opplevelser som er detaljbeskrevet....Det som skjedde sort på hvitt og det hun føler nå, når hun tenker tilbake som det mer "novelleaktige" og "for detaljaktig"....

Men alle har vi da minner fra barndommen hvor vi husker hva vi følte, hva ting luktet, hvs som ble sagt...Da aller helst knyttet til GODE opplevelser--- Og gjerne små hendelser også.,..Om vi er istand til og huske følelser, lyd og lukt fra det, er det da ikke sannsynlig at blogger kan huske ganske så detaljert så traumatiske hendelser?

Uanset,- som mange andre sier, løgn eller ikke i fodhold til bloggers liv,- dette er sannheten for mange barn der ute...Og derfor er den viktig...

Skrevet

Synes så veldig synd på henne. Tror det er sant. Har lest i flere timer nå ;(

Skrevet

jeg håper det ikke er sant fordi det er så forferdelig :(

Skrevet

Dette er helt forferdelig!!Har lest bloggen siden til morgen i dag og eg gråter av alle hennes grusomme minner. Har lyst til å rette et gæver mot isbjørnens skritt å fyre av. Han skal aldri få lov til å utove sex igjen. Hverken med andre eller seg selv. Ønsker at han skal bli fratatt den muligheten for alltid, slik han har fratatt datteren et verdig og normalt liv og seksualitet.

At mennesker som har vært utsatt for seksuelle overgrep tyr til et utsvevende sexliv som voksne er intet nytt. Dere som reagerer så på det burde sette dere litt mer inn i emnet før dere blankt avviser bloggen og historiene hennes som løgn.

Skrevet

Jeg tror heller ikke at de som avfeier dette som løgn har tatt seg tid til å lese hele bloggen.

Det er ganske mye og omfattende informasjon om et annerledes liv.

Hun svarer forresten på mye i spørrerunden.

Skrevet

Hvordan er det mulig at verken barnehage eller moren merker at hun blir misbrukt, når faren har samleie med henne når hun er fire-fem år gammel? Et så lite barn vil jo revne ganske stygt, og de færreste barn som er så små dusjer og steller seg alene. Jeg vil jo anta at det er vanskelig for en liten fire-femåring å gå normalt etter å ha blitt voldtatt, og jeg vil anta at barnehagen burde merke at hun må ha hatt store smerter når hun f.eks skulle på do?

Skrevet

Kanskje du skulle lest hele bloggen da. Moren tok dem på fersken flere ganger.

Skrevet

Dette skjer dessverre. Vet ikke hvorfor det ikke oppdages, men folk vil vel helst ikke se og skjønne slike ting.

Synes denne bloggen skulle bli pensum i alle utdannelser som handler om å ta vare på / være sammen med barn.

Skrevet

Det er ikke uvanlig å huske så detaljert fra et overgrep. Jeg har noen jeg husker ALT fra, helt ned til den minste detalj. Lyderm lukter, smaker osv.

Og har andre jeg husker INGENTING av.

Skrevet

Jeg kjenner henne og det er _ikke_ oppdiktet! Dessverre... Er mulig noen av dere leste den forrige bloggen hennes hvor hun brukte navn, hadde bilder av seg og kjæresten osv. Hun videoblogget og hele greia. Så fikk hun stygge kommentarer og ble reddere.

Det er en jente som sliter veldig og har opplevd helt grusomme ting, og dere sitter her og kaller det erotiske noveller? Fy faen, så ekle dere er! Uansett, så er det et alvorlig tema, så om det hadde vært fantasi, så ville det vært helt jævlig av dere å si slikt. Dette er grunnen til at flere barn ikke blir trodd, det er for grufullt. Hun ble ikke trodd, og det ble heller ikke jeg.

Som sagt, jeg kjenner henne (hang i samme krets som henne til jeg flyttet fra Norge) og kan skrive under på at hun IKKE lyver eller finner alt på. Hun er 100% ærlig, dessverre...

Skrevet

Synes det er så uendelig trist at så mange setter spørsmålstegn ved om bloggen er sann.

Har selv vært utsatt for overgrep, men husker lite fra det. Vet bare og kjenner på kroppen at noe er veldig galt. Er heller ikke usansynlig at hun ikke har anmeldt faren sin for overgrep, jeg har heller ikke anmeldt mine...og kommer sansynligvis aldri til å gjøre det. Det har med redselen for å ikke bli trodd (ikke så rart når man ser mange av svarene her), og det er og en overlevelsesmekanisme.

Ikke døm henne fordi hun skriver for bra

Skrevet

Blir så forbanna og rystet over at noen velger å ikke tro at det er sant! Det er akkurat derfor overgrep ikke blir oppdaget, fordi noen tror det er løgn. Hvorfor i huleste helvete skulle noen dikte opp slike ting??

Nei grufulle mennesker, håper virkelig ikke dere jobber med barn. Når det gjelder overgrepssaker så synes jeg faktisk man skal være SKYLDIG til det motsatte er bevist!

Skrevet

Jeg har lest hele bloggen og jeg betviler ikke at den er sann. En helt grusom, men dessverre sann oppvekst. Sviktet av mamma, pappa og onkel samt alle andre som burde ha skjønt noe.

Jeg har ikke noe som helst utgangspunkt i skjønne hva hun har måttet oppleve og hvordan det er å leve livet sitt med den bagasjen hun har fått med seg. Jeg har alltid hatt en pappa og ingen isbjørn rundt meg.

Jeg kjenner at jeg knapt tåler å lese bloggen, så da kan jeg jo bare forestille meg hvordan det må ha vært å oppleve dette.

Så jeg dømmer overhodet ikke dama for hennes valg om å ikke anmelde faren, men jeg gjør meg likevel noen tanker om dette.

Isbjørnen er nå kanskje i 40-50 årene og har mange år igjen av sine ugjerninger dersom ingen stopper han. Nå er det kanskje han som har gule tenner og ligger over et uskyldig barn i en eller annen pedoring. Han vet i alle fall om mange menn som misbruker/har misbrukt barn.

Kunne ikke politet tatt tak i dette uten at hun trenger å anmelde noe som helst. Det ligger jo mye informasjon om særdeles skjerpende og straffbare omstendigheter mot mindreårige i den bloggen og det kan jo ikke være vanskelig for politiet å starte en etterforskning av personer ut fra dette?

Er litt fristende å sende en link til Kripos.

Skrevet

Tenkte det samme 20:18

politiet.no har en greie der enn kan legge link til ting på nettet med innhold de bør kikke på.

Skrevet

Hei 19:16

Du sier du kjenner henne. Har du noen tanker om å tipse politiet om dette? Om ikke for hennes skyld så for alle de andre små barna som står for tur.

Skrevet

Hun ble aldri trodd som liten, og fremdeles er det noen som ikke tror henne. Det er så råtten gjort av dere. Har ikke hun opplevd nok, kanskje?

Bare tenk på den saken i Danmark nå. Det er det ei som ble gravid med enten faren eller onkelen sin(akkurat som Lileana ble) og ble tatt i fra barnet før de knakk nakken på barnet. Hadde dere trodde det om hun skrev det i bloggen sin eller bare trodd at hun diktet opp.

Det at hun skriver så bra er jo fordi hun er voksen nå. Hun har en evne til å skrive godt, og derfor gjør hun jo det. Minnene har hun, og nå skriver jo hun som en voksen. Det hadde vært rart om hun skulle skrevet som om hun var 8 år nå.

Skrevet

Trist lesning! Håper virkelig hun får det bedre etterhvert!

Skrevet

Jeg er en kyniker, og tror ikke på dette i det hele tatt.

Skrevet

"Alle vet at statistikken sier at i et klasserom vil det være en til to elever som opplever seksuelt misbruk."

Men det "alle" ikke vet, er at seksuelt misbruk også innebærer ting som f.eks. møte på en blotter, bli tatt på puppen, forslag om seksuelt samkvem og få tilrop av fremmede.

For øvrig er splittet personlighet (Dissociative Identity Disorder) noe som ikke lenger ses på som en virkelig tilstand, men noe man dikter opp.

Skrevet

11:52

Du er helt på jordet ang at personer med spiseforstyrrelser er promiskuøse!!!

Sleit med anoreksia fra jeg var 11år til 21år og jeg har alltid vært heller omvendt. Holdt meg unna gutter før jeg møtte en jeg virkelig kunne stole på. Han var min første og jeg var 19år. Vi var sammen til jeg var 23år. Er nå 32år og gift. Totalt har jeg hatt sex med 4 menn og alle har vært nøye utvalgt for å si det slik. Aldri latt meg bruke.

I spiseforsstyrrelses perioden handlet det om at jeg bar på en så stor smerte at jeg måtte medisinere den bort. Å føle fysisk smerte(sult) var bedre enn å måtte bære på det psykiske. Altfor mange år med psykisk terror og ustabilitet fra en psykisk syk person. At det ble sult som ble mitt misbruk er nok litt tilfeldig hadde jeg hatt tilgang på narkotika hadde jeg nok tatt det. Mer et desperat forsøk på å få kontroll i et liv som var så vondt og ustabilt. Det handlet aldri om å være svak og ha behov for bekreftelse fra menn. Men alle er jo forskjellige og sikkert utrolig mange måter å bli psyk på og grunner.

Skrevet

Ja, hun har slettet den. Hvilket jeg virkelig ikke sier noe på, etter behandlingen hun har fått her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...