Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #26 Skrevet 15. november 2011 Jeg har lest hele bloggen hennes og jeg har problemer med å skjønne det hun har vært utsatt for, det er for umenneskelig og forferdelig. Bildene av henne som barn på pappas arm, med et ubestemmelig uttrykk i ansiktet. Sommerjenta i badebassenget, babyen på mormors fang osv. Jeg tviler ikke et sekund på at det hun skriver er sant. Alle vet at det finnes pedofiliringer og de avsløres heldigvis noen ganger og dessverre altfor sjeldent. Alle vet at statistikken sier at i et klasserom vil det være en til to elever som opplever seksuelt misbruk. Alle vet, men likevel nekter man å forstå. Her et et vitnesbyrd fra jenta i barnehagen/klassen, men selv da klarer ikke dere å tro det. Ikke rart læreren ikke tok henne alvorlig, når dere etter å ha lest denne bloggen tviler fordi det er for poetisk skrevet. Dere er skumle!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #27 Skrevet 15. november 2011 Drit i om dette er sant, eller ikke.....FOr den grufulle sannhet er at det her til lands, i verdens beste land og leve i,- finnes barn som har det akkurat som blogger skriver!!! Og det er DET som er det skumle og triste og tragiske.. Kanskje er det lekekompisen til sønnen i barnehagen, jenta som alltid går alene i skolegården for "hun tirves med det",- kanskje er det jenta som sitter og ser på tegneseriebladene i butikken...... Det finnes mange slike barn som denen bloggeren skriver om, enten hun lyver eller ikke, så er det sanneheten, hver dag,- for disse. Og da er det ikke løgn. Håper denne bloggen blir en bok, en bok som blir pensum i pedagogutdanning, helsepersonell og legeutdanning.....SLik at kanskje, om man er i tvil om et barn ikke har det bra, så velger man og GJØRE noe, fremfor og la tvilen gjøre det til at man IKKE gjør noe...For tenk om... Det er fælt og lese, men tror det er viktig og "tvinge" folk til å se slike fortellinger,- for å se hva barn kan gå og bære på uten og vise det , hverken fysisk eller på andre "sannsynlige utagerende" måter. Hva familier kan skjule, uten at man ser med det blotte øye hva som foregår. Men det finnes tegn, og det finnes stumme rop om hjelp, og TROR man at man ser, eller hører disse, så for guds skyld, si ifra....
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #28 Skrevet 15. november 2011 Jeg tror helt ærlig ikke på dette.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #29 Skrevet 15. november 2011 I og med at hun har over 20 forskjellige personligheter, liker å gå på fetisjklubber hvor man har sex med en hel masse fremmede mennesker, og skriver på en mest mulig dramatisk måte, så synes jeg ikke dette er troverdig. Og det er da også noe med at veldig, veldig mange av de schizofrene pasienter jeg har vært borti, liker å komme med veldig grove beskrivelser av hvordan den ene legen etter den andre har kommet og misbrukt dem på det groveste, hvordan alle lærere de har hatt opp gjennom, har forgrepet seg på, og hvordan diverse familiemedlemmer selvsagt også har kommet og knullet på dem.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #30 Skrevet 15. november 2011 Tror du ikke på at barn blir seksuelt misbrukt av voksne? Tror du ikke på at leger har funne objekter i bittesmå vaginaer? Tror du ikke på at voksne tvinger barn til å utføre seksuelle handlinger mot andre barn? Hva er det du ikke tror på? Hennes blogg? Hva forandrer i tilfelle det så lenge dette er sannheten for mange!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #31 Skrevet 15. november 2011 Jeg skjønner fremdeles ikke helt hva det måtte forandre. For vi sitter alle trygt i våre sofaer og vet at barn blir seksuelt misbrukt, trakasert og voldtatt. Jeg vet at det finnes egne oppskriftbøker for menn/voksne som vil forgripe seg på barn. Det å lære barne å føle skam, ta ansvar for det som skjer er veldig effektive midler for en overgriper. At barn må si "takk" og "unnskyld" og får straff er slett ikke uvanlig i disse kretser.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #32 Skrevet 15. november 2011 Angrer at jeg leste......:-(((((((((((((((((((((
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #33 Skrevet 15. november 2011 Usannsynlig at hun ikke har anmeldt faren sin.....! Er det faren hun var gravid med? Er det bilde av faren i bloggen? Link?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #34 Skrevet 15. november 2011 Seksuell utagerende adferd er vel vanlig for flere typer psykiske lidelser..Man blander føleles av og bli elsket, begjært, makt og underkastelse inn i dette.. Av de jeg kjenner som har slitt med spiseforstyrrelser (og delvis gjør det enda) har alle, uten unntak hatt, eller har , en veldig promiskuøs adferd..Mange seksualpartnere, prøvd ulike fetisjer osv.....SÅ at en perosn som har vært utsatt for incest også får "Lyster" som strider med normen, finner jeg ikke rart i det hele tatt.....SYnes SM-miljøet faktisk er et veldig naturlig miljø for en slik person og komme inn i........ Og skrive på en dramatisk måte tror jeg nok også er gjengs....Min (og andres) dagbok/-bøker fra tiden jeg var syk er også veldig "dramatiske",- og distanserer den faktiske handling og tankemåte fra meg som person, samtidig som tankene og hnaldingene skrives veldig direkte.. Ikke noe som for MEG tyder på løgn, men ja, kan være oppdiktet..Men igjen, det er sannheten........Om ikke for blogger, så for mange barn rundt omkring....
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #35 Skrevet 15. november 2011 Det er ikke bildet av ansiktet til noen i bloggen. Det er noen bilder av henne som barn der man ser henne, men andre bilder er sladdet slik at man ikke kan se dem. Det virker ikke som om dere har tatt dere tid til å lese bloggen i det hele tatt før dere stempler dette som lite troverdig.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #36 Skrevet 15. november 2011 Jeg ble selv utsatt for overgrep fra min far, og selv om jeg ikke vet hvordan det er for andre synes jeg hele denne historien er litt "for fæl til å være sant" og minner om fetisj-erotiske noveller osv. Min overgrepshistorie samt de jeg kjenner var fedrene våre "snille" mot oss og "bestand oss", hadde dårlig samvittighet mens det sto på og det var i der hele tatt mye mindre slemt/dramatisk/voldelig enn i historiene til bloggen over. Jeg har idag ingen kontakt med faren min selv om han i forhold til faren til bloggskriveren er rene "engelen". Han ble anmeldt og dømt for flere år siden, men han har aldri sagt unnskyld, tror han er for feig... Hevdet sin uskyld i rettsystemet. Nå kan det selvsagt henne alt det bloggskriveren skriver er sant, men at så grove/voldelige overgrep fant sted fra hun var 7 til 20 på en måte verre enn det som skjedde i Fritzl-hjemmet omtrent synes jeg er veldig merkelig.. Det virker veldig som hun bruker dramatiske virkemidler til å overdrive dessverre. I virkeligheten er de fleste menn som begår incest ganske "vanlige" "snille" fedre og ikke slemme monstre.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #37 Skrevet 15. november 2011 "bestakk oss" skulle det stå... Altså, fikk gaver etterpå for å holde kjeft. Tok meg med på tivoli osv for å "bøte på" det han gjorde
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #38 Skrevet 15. november 2011 Det er da avdekket at pedofile låner bort barna sine til hverandre. Det virker som om dere har problemer med å ta innover dere at barn lever i de forferdeligste forhold rundt om i verden, og Norge er intet unntak, selv om barn her heldigvis er fritatt for sexturisme. De aller fleste barn er omgitt av mennesker som bryr seg om dem og som vil dem vel. Selv barn som blir misbrukt er ofte offer for et familiemedlem som vil dem vel. Likevel så er det en sannhet at barn blir misbrukt og mishandlet på de mest groteske måter. Jeg vil så gjene tro at det ikke er sant, men jeg vet for mye til å kunne lukke øynene.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #39 Skrevet 15. november 2011 Jeg vet også at mange barn lever under helt jævlige forhold. Men jeg er enig med de som sier at det ligner fetisj-erotiske noveller. Har selv vært innom slike nettsider hvor diverse fetisjer dyrkes, og novellene er veldig, veldig like det her.......bare at det selvsagt blir slettet og bannlyst hvis noen beskriver barn, altså. Men ja, høres mer ut som om forfatteren har skrevet ut sine innerste fetisj- fantasier.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #40 Skrevet 15. november 2011 Det er jo det hun har vært utsatt for. Hvordan skulle hun skrevet om bursdagsgaven, sin småfulle onkel, femdagers opphold i låven, skammen om å forgripe seg på andre barn for at det skulle vært troverdig for deg? Bare lurer..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #41 Skrevet 15. november 2011 Har lest bloggen, og levner ingen tvil om at dette er sannhet. Uten at jeg kan relatere meg til dette personlig, så antar jeg at mye av årsaken til hennes lidelse og diagnose er nettopp på bakgrunn av hennes traumer. En virkelighetsflukt, en flukt fra seg selv. Også en VELDIG stor andel av de som har drevet med selvskading er også utsatt for overgrep. Utrolig gripende blogg!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #42 Skrevet 15. november 2011 Hun skulle skrevet dårligere. Ikke så flink med ord og gjerne masse skrivefeil slik at vi alle skjønner at dette er et offer.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #43 Skrevet 15. november 2011 Ja, for et offer har ikke gått på videregående, har ikke jobb og samboer, ny sofa og billett til Praha. Et offer kan ikke skildre sine opplevelser skriftelig. Et offer går på plata og lar oss andre være i fred med vår uvitenhet. Eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #44 Skrevet 15. november 2011 For eksempel har jeg problemer med å forstå at en fem år gammel jente skal kunne klare å huske alle setningene det blir referert til i bursdagsinnlegget. Dermed må hun ha eventuelt husket overgrepet, men lagt til noen setninger, diktet det hun ikke husket, og gjort det hun kunne for at det skulle bli sammenhengende og "spennende" lesning. Det er en av mange grunner til at dette for meg ikke er troverdig. Om jeg skulle gjengitt et traume ville jeg ikke diktet opp sitater som hadde blitt sagt av overgriperen min.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #45 Skrevet 15. november 2011 Det er jo slik hun husker det som voksen. Når du forteller om barndomsminner som voksen så snakker du vel ikke slik: " Når jeg var fem år så fikk jeg en vov vov til bursdagen min"? Jeg synes hun klarer å skildre det som skjedde, men selvfølgelig med et voksent tilbakeblikk og med et voksent vokabular.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #46 Skrevet 15. november 2011 Har bloggeren forgrepet seg på barn?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #47 Skrevet 15. november 2011 Nei! Som barn ble hun utsatt for en pedofiliring der flere barn var involvert. Barna måtte gjøre ting med hverandre til de voksnes forlystelse.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #48 Skrevet 15. november 2011 Nei, det gjør jeg ikke. Men for å ta ett avsnitt: "Etter en stund får hun vondt i hånden og armen. Hun orker ikke bevege den mer. ”Er du sliten i armen?” Spør pappaen hennes. Hun nikker nervøst. Hun tør ikke se på pappaen sin i tilfelle han ser sint ut. ”Det går bra jenta mi. Du kan bruke munnen istedenfor.” Han legger en hånd på nakken hennes og dytter hodet hennes ned mot den slemme tingen. Prinsessekronen faller ned på gulvet. ”Åpne munnen nå jenta mi” Hun gjør som hun blir bedt om. Den slemme tingen fyller hele munnen hennes. ”Sug meg” hvisker han. Hun gjør det. Blir nesten kvalt og brekker seg flere ganger. ”Hardere” stønner han. ”Sånn ja. Flink jente, Du er så flink til dette, jenta mi. Mye flinkere enn mamma”. Hun får ikke puste. Hun får vondt i nakken og kjeven. Men hun gjør som pappaen hennes sier. Hun vil ikke at pappa skal bli sint. Pappa er skummel når han er sint." Jeg synes det er rart at man husker så mange detaljer fra en femårsdag. At man husker at man ikke bare nikket, men nikket nervøst. At han legger en hånd på nakken hennes, at prinsessekronen faller på gulvet, brekker seg, blir sliten i kjeven, og at man gir så nøyaktige sitater fra noe som har skjedd når en har vært bitteliten, hvordan kan hun huske at han sa "Sånn ja. Flink jente. Du er så flink til dette, jenta mi. Mye flinkere enn mamma". Det er klart at sitatene er diktet opp, og helt ærlig.........ingenting av dette er troverdig. Ikke pga handlingene som beskrives. Men fordi hun skriver på en måte som gjør at man merker at dette er noen som prøver å lage en veldig spennende historie, med massevis av pirrende detaljer som gjør at det blir spennende for leseren. Sorry, men det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #49 Skrevet 15. november 2011 Hun bruker generelt altfor mye effekter til at dette virker troverdig. Prinsessekronen som faller på gulvet, snøfigurene som hun har laget utenfor vinduet, som ler av henne, og at hun bruker typiske erotisk novelle-triks som: "Han så det og blunket lurt til meg. Deretter satt han en stund og stirret på meg. Jeg ventet… Da hånden hans forsvant inn under skummet, kjente jeg at hjertet pumpet frykt ut i årene mine. Jeg fikk gåsehud, selv i det varme vannet. Idet jeg kjente hånden hans på låret mitt, stivnet jeg til. Sakte, men sikkert beveget hånden seg nærmere og nærmere det forbudte stedet." Kan heller ikke tenke meg at hun i en alder av åtte har tenkt på hvordan hun fikk gåsehud, selv om vannet var varmt -og hvorfor har hun behov for å forklare hvordan hånden sakte, men sikkert, beveget seg mot skrittet hennes osv? Nekter å tro at man husker detaljer så godt, og skjønner ikke hvorfor man skal ha behov for å dramatisere og legge til masse effekter for å gjøre det mer spennende, når det bare er en tragedie.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #50 Skrevet 15. november 2011 Deg om det! Jeg håper bare inderlig at du har rett. Jeg har fulgt bloggen hennes og tviler ikke et sekund på at dette er riktig . Selv om jeg håper at dette ikke er sant, så vil det være et nytt overgrep av meg å kalle henne for løgner på grunn av språkformen. Jeg klarer ikke å se på jenta på bildet her å si at dette bare er tull. http://lileana.wordpress.com/tag/skam/ Jeg har forresten også lignede minner om hva som ble sagt og gjort rundt meg da jeg var fire og la på sykehuset. Jeg husker at sykepleieren mista en blå tapedispenser på gulvet og at jeg fikk følelsen av at hun ble redd jeg skulle tro hun var klumsete nå like før hun skulle stikke meg. Jeg husker at jeg, en fireår gammel pasient smiler beroligende tilbake til henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå