Gå til innhold

FY FAEN så stygge dere er!!!!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt seriøst synes jeg ikke man skal ha et sånt forhold til mannen sin, men det er nå meg. Det må være fryktelig mange usikre mammaemner her inne som føler de må gjøre ditt og datt for å fremstå som perfekte... Jeg står på mitt: HI i det andre innlegget burde bedt mannen om hjelp tidligere, og når hun ikke gjør det er hun egentlig bare dum.

 

Og når man skriver sånne innlegg her inne, så er man i hvert fall dømt til å stille seg selv til hugg for den store ligaen av liksomperfekte mammaer (selv hadde jeg aldri giddet, men jeg er nok gammel nok til å stole på at det jeg gjør er til det beste for vår familie... hadde HI i det andre innlegget følt det, så hadde hun kanskje ikke trengt bekreftelse her inne heller?!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor godt denne babyen sov siden ungen var syk da, har selv vært totalt utslitt, og da er det ikke bare bare å ta vare på ett sykt barn, det er krevende å ha barn og pappaene har sine 10? sykt barn dager i året så syns ikke det er noe problem at han måtte være hjemme da?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dama spør her inne må man regne med å få svar.

jeg er mye krassere og ufin enn hva jeg er i andre forum og livet generelt.

 

det er gleden av anonymforum.

 

tåler du det ikke så skriv det et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen der ute mener at en skal klare å passe ungen sin selv uansett hvor jævlig en føler seg. Jeg personlig mener man skal kjenne på seg selv og sine egne grenser og be om hjelp før det går riktig til helvete.

En ting er hva noen mener en "bør", en annen ting er hva en i realiteten makter.At noen er alenemødre og ikke har et alternativ er jo synd og dessuten stort sett ens egen begravelse, håper bare dere ikke strekker strikken for langt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einig i at Hi i andre tråden burde sagt i frå til mannen før. Eg hadde blitt gal av å gå så lenge med lite søvn utan å få noko hjelp. Ho er nok ramma av å skulle vere "flink pike", slik mange av dei sure som svarar henne sansynlegvis er. Ein tek seg saman og må klare det for å vere ei god mor, heilt til det plutselig seier stopp.

Om ein les innlegget ser ein at mannen ikkje belastar jobben sin med sjukedag, men tek ut avspasering fordi han har jobba masse overtid i stadenfor å hjelpe til heime. Og de som seier at ho kan sove når babyen sov, de har heilt rett, -dersom ho har ein baby som søv godt om dagen.

Ikkje alle babyar gjer det. Min første sov berre 30 min i slengen, og då var det ikkje lett å få roen på seg til å klare å sove noko dei minuttane.

 

Håpar den trøtte og slitne mora har fått meir forståelse hjå mannen sin for at ein må dele på arbeidet, og kanskje har lært å seie i frå med myndigheit litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veeeldig ening med HI!

mannen min har også vært hjemme å hjelpa meg :) når barn er syke, og ikke vil sove verken dag eller natt.. så trenger man litt hjelp :)

 

husk at lite søvn gir promille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Den andre tråden HI har en mann som er både egoistisk og gjør jobben sin som MANN dårlig. Han burde innsett tidligere at kvinnen i hans liv trengte å få hvilt seg litt, selv om jeg også synes det høres en smule overdrevet ut å ha sovet 4 timer på en uke.

 

Selv om en har permisjon kan man av og til trenge en hjelpende hånd, og PARTNERE burde kunne stille opp for hverandre selv om det strider mot det "planlagte mønsteret". Men ja, den som er hjemme i permisjon skal selvsagt ha hovedansvaret, det er derfor denne er hjemme. Men det betyr ikke at man overlater partneren til seg selv når denne virkelig trenger hjelp.

 

Eller skulle jeg ha avvist samboeren min når han ringte i panikk fordi lillemann hadde ramlet og blødde og han ikke visste hva han skulle gjøre? Svare at "nei kjære, nå er jeg på jobb og du hjemme med barnet, vi har selv ansvar for våre egne plan, og kun det."?

 

2) Som forelder er man for øvrig selv ansvarlig for å legge til rette for at livet er "levanes". Det betyr å prioritere søvn i perioder med dårlig nattesøvn, da sover man når babyen sover på dagen, selv om det skulle være bare 20 minutter.

 

3) Ettersom det ser ut som at HI i den andre tråden kun fikk sove 4 timer fordi babyen sov 4 timer, vil jeg påpeke at så lite søvn over så lang tid er farlig, og jeg hadde oppsøkt lege for lenge siden. For babyens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hun fikk så stygge svar jeg. Mannen har i utgangspunktet ikke krav på fri. I det tilfellet du henviser til her hadde han imidlertid både mulighet til å jobbe hjemmefra og avspasering han kunneta ut, derfor var ikke det noe problem. Det kom imidlertid ikke frem i hovedinlegget. Det hun fikk var mange råd om å si fra tidligere slik at hun kunne sove når mannen var hjemme. Det må da være gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meningen at en mor har behov for hjelp til å passe sitt eget barn så hadde nok systemet blitt lagt opp til det.

Det er meningen at en mor skal klare å passe sitt eget barn siden hun har PERMISJON. Mannen skal jobbe.

Klarer dere ikke det så er det dere det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvor GAL man blir av å ALDRI få sove?? De første 6 mndne til jenta mi sov jeg ikke. Hun våknet kl 6, skreik frem til kl 17, sovnet i en times tid, våknet igjen og skreik til klokka var fuckings 3 på natta!! Sov da litt til klokka var 6 igjen.

Det er ca 4 timers hvile på mor (for det er faktisk ikke mulig å sovne som en stein med EN gang barnet sovner, sånn som mnange mener å tro her inne) og kanskje 2 timers søvn, på et døgn.

 

Sånn hadde jeg det i 6 måneder....SEKS!!!! Når man da i tillegg har en mann som sier "jah? Du får jo betalt for å gå hjemme", da rabler det litt i topplokket!

 

Dessuten er det ikke lett å sove på dagen i helga når ungen skriker, skriker, skriker skriker og pappaen bare sier "jah, men dette er jo din jobb??"

 

Trenger vel ikke nevne at han ikke lenger er min mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All respekt til de som har eller har hatt det som deg 08.59.

Har selv en baby som har sovet gjennom natta fra 3 ukers alder og gjør det ennå ved 9 mnd. Det må være helt grusomt å ikke få sove!!

Man kan bli helt rusk av for lite søvn og da ser man heller ikke klart at man burde sagt i fra før.

De som mener man ikke er egnet som mor om man trenger hjelp til barnepass bør lete frem empatien sin. Om mor hadde fått noen til å passe barnet så hadde det også vært feil for enkelte her.

Om dere ikke har noe fornuftig eller støttende å si så syns jeg ikke dere behøver å buse ut med eder og galle. (Er klar over at dette er anonymforum, men skal man være stygg og kverulere så kan man jammen holde seg på kranglesiden. Lag en egen tråd om emnet der og kjeft løs på hverandre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg leste (leste ikke alle svarene i det andre innlegget) var det ingen som mente at mannen ikke skulle hjelpe til, men det er lurt å organisere seg slik at man sover på skift utenom arbeidstid. Vi hadde mye av samme problemet her. I tre år sammenhengende måtte vi opp minst 4 ganger hver natt, som regel mange fler ganger da vi hadde to tette barn som slet med nattesøvnen. Det var krevende og til tider gikk vi i svime, men redningen for oss var ikke å ta fri fra jobben, men at den som var i jobb tok "vaktene" natt til lørdag og søndag og at det var lov å sove om ettermidagen for den som hadde tatt "nattevakten". I perioder der vi begge hadde fri tok vi en halv natt hver. Den ene tok natta frem til klokka 4 og den andre fra 4 og til morgenen. Den som tok den første vakten fikk sove lenge om morgenen og sto da ofte ikke opp før i ni-titiden. Vi valgte også å sove mye på separate rom for å ikke forstyrre hverandre og utnytte sovetiden best mulig.

Poenget er at det er lurt å snakke sammen og legge en plan for hvordan man skal komme gjennom slike perioder, men det må man helt gjøre før man blir helt nedkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

08.59 her. Jeg vet ikke hvordan jeg kom meg gjennom det...tror man går på autopilot, eller noe. Hun la seg vel til å sove hele natta når hun var nærmere 3....

 

Når jeg fikk ny mann og vi ventet barn hadde jeg litt den "du skal bare ikke tro det blir noe dans på roser"-holdning, og han trodde jo det å ha småbarn var fryd og gammen.

Vel, det ble det. Min minste er som din 09:13, sov fra han var 4 uker og sov hele natta fra den dagen. Aldri våken på natta :)

 

Man klarer det man må, og alle alenemødrene som faktisk må.... applaus!! Men jeg syns vitterlig at far kan trå til, ofre jobben en dag eller to for kona, familien og husfreden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter. HI i den andre tråden her.

 

Så godt å lese at flertallet tenker som meg alikevel. Ble ganske lei meg egentlig når jeg så alle de innleggene om hvor dårlig jeg er som hadde bedt mannen være hjemme. Men nå ser jeg at det er flere som syntes dette er greit alikevel. Ja, jeg trenger faktisk den "bekreftelsen" når jeg har satt litt for høye mål, og har en mann som mener at slik skal det være. Da blir jeg mer sikker på meg selv, og senker de høye kravene til meg selv. Jeg forstår godt an noen ikke forstår dette, men det har vel med selvtillit å gjøre. Men nok om det. Etter nok en natt med 2.5 timer søvn, begynner jeg å føle meg dårlig. Heldigvis er det helg nå, slik at mannen kan ta i et tak :)

 

Takk for denne tråden. Den varmer mer enn dere vet. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

23.14 Min baby har aldri sovet mer enn 20 min sammenhengende på dagtid. og det er sjelden mer en et lur på henne i løpet av dagen og den tar hun trillende. Og jeg er ikke så god på å gå og sove samtidig jeg. Er ikke alle babyer som sover timevis av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner du virkelig ikke, HI (i dette innlegget) at det er kun en eller to personer som "kødder" i det andre innlegget? Ser at det er en som prøver å skrive på 3-4 forskjellige måter. Men du lurer ikke meg.

 

Er enig med deg HI. Fy, så stygge de er her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde far vært oppe med barnet om natten (dette er og hans ansvar) og ikke fått mer enn 3-4 timer søvn på et døgn i et par uker, ville han mest sannsynlig tatt seg en fridag for å få sovet litt han og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også hadde mor klikket fordi hun i tillegg til å ha jobbet under hele permisjonen til far, også må avlaste far. Så kommer hun inn hit og klager over den udugelige mannen som ikke kan ta vare på barna sine, hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med søvnproblemer.. Det er tortur på mange måter. Så her måtte jeg ha hjelp når det sto på som verst.

Typisk mammaer med baby/barn som sover godt og de som aldri har hatt flere uker/mnd med våkenetter som uttaler seg.. Blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd våkenetter, men har valgt å prioritere riktig. Satt ikke på nettet og klaget over hvor mange timer jeg sov den og den dagen. Brukte tiden til å sove når barnet mitt sov, selv om det bare var 15 min. av gangen. 15 min. på øyet er bedre enn ingenting. Spesielt når man er så sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha sove på dagtid! Nei det tenkte jeg ikke på gitt 23:14! Det er ofte sånn at når du har gått i flere uker/mnd mer eller mindre uten søvn, så får du etterhvert vanskelig med å sovne, roe deg ned... Nervene er i spenn og du er så trøtt at du kan stupe, men du kan bruke opp til 1 time bare for å greie å sovne... Så her hjalp det lite gitt da vesla mi bare har sovet 20 min lurer 3 ganger om dagen... Og sånn har det vært i 8 mnd....

 

Men folk som ikke har opplevd dette selv burde egentlig bare holde munnen sin. Feie for sin egen dør. Makan.

 

Hilsen dama med bittelitt innsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...