Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Hun som måtte be mannen ta seg fri en dag for å få seg søvn, har dere virkelig latt igjennomgå! INGEN av dere kan noen gang slitt med søvnproblemer om dere ikke kan forstå dette.. Det er heller ikke forsvarlig å passe en baby alene når du ikke har sovet på flere døgn. Og ja, jeg har bedt mannen min om å ta seg fri en dag jeg også, for å få meg søvn. JÆÆÆÆVLA DRITTKJÆRRINGER!!!! SKAM DERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Helt enig med deg hi. Jeg vet hvordan det er å slite med søvnen det er tortur på sitt værste og det unner jeg ingen. Får vondt av Hi i andre tråden.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 SIGNERER med STORE bokstaver!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Far har faktisk ikke krav på fri når mor er hjemme og når mor ikke er syk. Ja, far burde ta sin del av baby-stellet på ettermiddag og på natta. Men på dagtid er det den som er i permisjon, dvs. mor i dette tilfellet, sin jobb å være med baby. Det er det hun får betalt for. Og da kan man ikke kreve at den andre skal ta fri uten lønn fordi man ikke klarer "jobben sin".
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Haha, leste bare litt av tråden og la merke til hun alenemoren som mente HI ikke var egnet som mor. Lukktet dame som er bitter fordi hun ikke har noen mann (ikke så rart at hun ikke har fått til det forøvrig) lang vei
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Kudos, HI! enig! man er to om det, han får ofre litt han også.. om det så måtte være å ta seg feriedager.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 vil tro de fleste småbarns foreldre vet hva det er snakk om. men å si at hun bare har hatt 3 - 4 timer søvn på en uke. er jo rent bullshit hadde hun villet sove, så hadde hun sovet da barnet sov. ikke sittet her inne og klaget over lite søvn
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Nå har jeg ikke orket å lese hele tråden, men fulgte med på begynnelsen. Og ja, jeg skjønner HI veldig godt!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Nei vet du hva! Du skal skjerpe deg! Dette er latterlig og uhørt. Primadonna lukter det lang vei. Det er ikke normalt å oppføre seg slik. Jeg står for det jeg mener. Hun må da klare å passe barnet sitt selv på dagtid..... Blir helt kvalm av slike svake mennesker!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Huff da 23:09. Syns synd på deg:(
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Jeg klarer ikke å ha forstå hi. Jeg bare håper hun ikke får flere barn. For da kommer hun til å slite Max. Og det synd for barnet som stakkars blir enebarn. Her er det DU som skal skjerpe deg!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Enig. Søvnmangel er faktisk også en egen diagnose/ sykdom.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 hører TYDELIG at du ikke har barn selv!!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Det har ikke falt deg inn at søvnmangel kan være like ille som sykdom? Om man har sovet minimalt så kan man være like redusert som man kan bli ved sykdom. Ikke bra for mor, og ikke bra for babyen. En utslitt mor er ofte en mor med kort lunte, og lite overskudd til å ta seg av barnet på en optimal måte. Har aldri slitt med søvnmangel selv, men kjenner ei som har slitt mye med dette med søvn. Det er IKKE noe å bagatellisere. Lite søvn kan i verste fall gå på psyken løs. Om dette er et vedvarende problem for mor så bør far ta seg fri en dag så mor får mulighet til å hente seg inn igjen.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Handler ikke om at det er mor son "jobb". Det handler om å hjelpe mor littegrann. Et par timer ekstra sammenhengende søvn om natten kan gjøre underverker! Om far hjelper mor her kan det være avgjørende for om mor ramler sammen og går inn i en svangersakpsdepresjon. Det burde hann som kjæreste/mannen og far gjøre uten å nøle et sekund! Jeg endte opp på mødrehjem fordi jeg var helt utslitt og ikke fikk noe avlastning som alenemor. Hadde jeg da hatt en mann hadde jeg faktisk forventet at han trådde til litt ekstra den perioden jeg slet mest. Faren kan vel ta barnet litt om natten og allikevel komme seg på jobb. Da får mor sovet. Moren en jo nå vant til å ikke sove, men hun klarer da allikevel sin "jobb" Nemlig å ta seg av barnet... Da kan da far gjøre det samme. Eller så kan mor dra frem jobb kortet hun og da å si, "jeg trenger søvn fordi jeg skal på jobb i morgen på morgenen, dagen,kvelden og natten"
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 2303:Hvis du hadde lest tråden så hadde du får med deg at mannen i dette tilfellet hadde ca en million timer til avspasering han tok av, så hva er problemet? Han har tydeligvis jobbet nok tilmå kunne ta seg fri. Videre kan jo far f.eks ta feriedag eller ta fri på bakgrunn av barnepassers sykdom hvis mor er fullstendig på felgen. Det meste ordner seg hvis man går inn for det serru! Men du er kanskje av de som blir provoserte over at far må ofre litt til fordel for hun bortskjemte, sutrete mora som ikke kjenner sin plass? Er mange av dem.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Skjønner HI i andre tråden godt jeg..her måtte pappaen til minstemann ta ut to ukers permisjon (vi er ikke sammen) fordi jeg var så nedkjørt etter en periode med ekstremt lite søvn, og to barn alene at legen min ga meg to ukers sykemelding pga begynnende depresjon. SÅ HI har all mulig støtte herfra. Alenemoren i den andre tråden som kom med de sure oppgulpene sine, kan gå og ta seg et stev!!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 Selvfølgelig burde hun klare å passe sitt eget barn på dagtid. Hva gjør hun feks. når barnet sover? Sitter hun og fjaser på nett eller benytter hun sjansen til selv å sove litt? Prioriteringer! Da klarer man fint å ta seg av eget barn.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #19 Skrevet 10. november 2011 Merkelig hvordan det skifter fra tråd til tråd. I en annen tråd her var det hårreisende å tenke på farens jobb, den var jo ikke vesentlig i det hele. Likestillingen forann all fornuft! Virker som om folk er her kun for å spre eder og galle!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #20 Skrevet 10. november 2011 Delvis enig. Får man null søvn så blir man desperat. Og da handler det ikke om å ikke klare "jobben" sin som noen kaller det å ha barn. Pappa bør jobbe, men i sykdomstider MÅ han også hjelpe til om natta. Dert nytter ikke at bare den ene forelderen skal ha hele ansvaret da. det krever like mye sønv og hvile å passe på et lite barn som å dra på jobb spør du meg. Man må være våken, aktiv og blid.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #21 Skrevet 10. november 2011 Hvorfor sover dere ikke når babyen sover på dagtid??
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #23 Skrevet 10. november 2011 Ja, men hvorfor har ikke HI i det andre innlegget spurt om hjelp på ettermiddag og natt litt tidligere?! Hun får ikke helt min sympati, fordi hun kunne jo selv ha gjort noe med saken mye tidligere.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #24 Skrevet 10. november 2011 Det er så, men nå må du huske at vi mødre ofte fungerer sånn at vi spør ikke om hjelp før det er helt krise-fordi det ikke alltid er "godkjent" å bli utslitt av egne barn. De gangene vi tør innrømme at vi blir det, er dårlig-mamma-stempelet flittig brukt, og ikke bare her inne. Det har jeg truffet på ute i den virkeloige verden også..jeg som mått ebe bf om å ta perm litt lenger opp her. VI driver oss av og til for langt, for hvem vil vel frivillig stille seg til hugg av ligaen av perfekte mammaer med nulltoleranse for andres situasjon-siden de ikke har hatt det sånn selv. Mulig jeg høres bitter ut her, det er jeg så absolutt ikke. Skulle bare ønske at takhøyden for å få lov til å si at man er sliten, og be om hjelp før det går så langt som for meg, oh hi i andre tråden, var høyere. Vi er ikke supermennesker, noen av oss.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 10. november 2011 #25 Skrevet 10. november 2011 Gudbedre, hva ER problemet ditt egentlig?? Newsflash: man er faktisk ikke svak når man ber om hjelp! Om noe, så er det faktisk heller et tegn på styrke å innse at man trenger litt hjelp i ny og ne. Neste gang kan det være deg som trenger en håndsrekning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå