Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #51 Skrevet 8. november 2011 Hehehehe. JA, det er nok vi andre som er blåst. Det er veldig enkelt, hvis du ikke er fornøyd med velferdsordningene kan du la vær å imot dem. Klar deg selv, da slipper du å være så sint og uhøflig
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #52 Skrevet 8. november 2011 Dette innlegget her skrek fjortiss på lang vei!! Måtte bare kommenterer, for noe så latterlig da gitt. Leser du selv hva du skriver HI? Jeg synes du er barnslig, rett og slett. (Jada, det bryr deg sikker langt oppi en viss plass...)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #53 Skrevet 8. november 2011 SÅ du hater nav og alle der kan brenne i helvete fordi de ikke har opplyst deg om hvordan du skal fordele engangsstønaden din? Mener du at du skal ha spesifisert hvor mye du skal bruke på klær, babyutstyr, husleie osv?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #54 Skrevet 8. november 2011 ja det er jo lurt, å stå helt uten penger og rettigheter med nyfødt barn på slep,,, er det mye å forlange at de skal være ærlige, ja dere er faktisk ganske blåst noen av dere.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #55 Skrevet 8. november 2011 ja så du mener det at fremover skal jeg bare regne med å bli lurt eller jugd til så jeg skal da dokumentere alt? kanskje jeg skal kjøpe meg en lydopptaker så har jeg alt der...hmm
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #56 Skrevet 8. november 2011 Du virker helt kortsluttet i hjernen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #57 Skrevet 8. november 2011 ingen på nav har fortalt meg det, så om jeg er pliktig i å sette meg selv inn i alt jeg må gjøre og har rett til osv burde faen meg nav si dette., herregud, kyss meg bak
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #58 Skrevet 8. november 2011 ja er det rart etter å lese alt pisset deres eller? tror jeg må gå å pleie meg selv litt etter dette gitt, heldige meg har spa rundt hjørnet
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #59 Skrevet 8. november 2011 du har så rett : "jada, det bryr deg sikkert langt oppi en viss plass"
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #60 Skrevet 8. november 2011 nei de sa ingenting, de sa at jeg kunne disponere det selv ettersom det er en etablerings fase hvor jeg kan ha behov for depositum feks siden jeg må flytte snart. og ingenting ble sagt om at kunn 14 tusen av beløpet skulle gå til barnet. så hadde det jo ikke vært så dumt om det hadde stått noe på feks vedtaket? sånn som det gjør på vedtak om alt annet
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #62 Skrevet 8. november 2011 Slemme slemme nav som ikke satte opp budsjett for deg. Buhuuuuuuu.... ja, de burde definitivt brenne for det. Jeg ser logikken.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #63 Skrevet 8. november 2011 Ja mn kjære deg... For det første..er du alene?? Altså alenemor? Om du er enslig forsørger har du rett på sosialhjelp frem til du får overgangstønad... Om du ikke har penger... Dette er ikke noe nav informerer om heller.. Du må selv finne ut hva du har rett på! Om du IKKE er alene så har vel mannen din penger/inntekt? Selvfølgelig sa de at du kunne disponere det fritt.. for det er jo sånn det er!! Men det sier vel seg selv at når man får en EN gangstønad på rundt 35 000 kr så skal det fordeles litt utover.. siden det er istedenfor foreldrepenger? Om du hadde lest litt selv så hadde du jo funne ut av dette.. Jeg forstår ikke hvorfor du er sint jeg... rett og slett.. Hva trodde du egentlig de 35 000 skulle være til? Du stilte ingen spørsmålstegn ved det selv? Da jeg fikk engangstønad sist.. (student) så forstod jeg joat dette var penger jeg måtte fordeler utover året.. til og med uten å lese noe om det... Jeg brukte ikke 35 000 kr på babyutstyr...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #64 Skrevet 8. november 2011 Hvor står det at bare 14 tusen av 35 skal brukse til babyen????????
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #65 Skrevet 8. november 2011 Nav krever ikke at 14 tusen skal brukes til babyen. Det er en ENGANGSstønad, og det er ditt ansvar å prioritere den. Har man høy husleie eller må betale depositum så sier det seg selv at det blir mindre igjen til babyen. Det var vel ingen på nav som sa at du bare kunne komme tilbake når den var brukt opp?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #66 Skrevet 8. november 2011 Kjenner jeg er meget glad jeg ikke jobber på Nav og har sånne klienter! Hei jeg skal bare ha en engangstønda jeg, med satt opp budsjett takk
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #67 Skrevet 8. november 2011 Herregud, denne rotetråden må jo være et tulleinnlegg. Jeg gadd ikke å nidlese,ikke lett å forstå¨hva hi virkelig reagerer på. Det kan da ikke være mulig at hun er sur (til de grader) fordi Nav ikke har opplyst at hun må tenke økonomisk og få pengene til å vare lengst mulig? Det er vel ikke meningen at de 35 000 eller hva det er skal brukes opp prompte? Og penger til å klare seg bør man jo sørge for å ha da. Ikke bare fra Nav mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #68 Skrevet 8. november 2011 Man får IKKE sosialhjelp når man har fått engangsstønad. Beløpet blir delt opp og regnet ut i fra hva du skulle hatt pr mnd til livsopphold. Om noen mnd kan du få sosialhjelp, øvergangsstønad eller hva det er du har krav på. Det er derfor du er sinna? Vel blåst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå