Gå til innhold

hater nav!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at du er proppfull av hormoner, ja, og sint så det holder for omtrent en hel bande, men hvorfor i all verden presenterer du ikke heller saken din for oss på en ordentlig måte, da, sånn at vi har mulighet til å evt. gi deg konstruktive råd?!?!?

Selvfølgelig får du motbør når du slenger du meldinger om at du "hater" og at "de kan brenne i helvete". Du sier det jo selv - vi vet ikke en dritt om situasjonen din, hvordan kan du da forvente å få omfavnelser og stakkars deg-meldinger, da? For det er jo tydeligvis det du er ute etter, sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stemmer det har jeg ikke fått. vel de burde faktisk informere om dette på vedtaket i det minste, og at det skal være slik forskjells behandlig forstår jeg meg ikke på, jeg kunne som sagt ha satt meg inn i dette meg jeg fikk bare høre at dette var en skattefri ytelse som skulle gå til barnet og andre ting som var nødvendig i en etablerings fase, hun ene nevnte feks depositum osv,

men jeg har som sagt ikke " shoppet bort" stønaden jeg fikk

Skrevet

Si meg en ting... bunner virkelig dette sinnet ditt i at du ikke fikk engangsstønad mer enn en gang?

Eh.. hallo.... Engangsstønad... det ligger litt i ordet eller?

Skrevet

Du får jo ikke engangsstønad og andre utbetalinger. Du får det som utgjør mest for deg. Siden du har fått engangsstønad er det det som gir deg mest utbetalt.

Skrevet

skulle gjerne gjort det, men jeg er rimelig sikker på at uansett hva jeg sier her så klarer folk så skryte nav opp i skyene og fortelle meg hvor feil jeg tar osv, men jeg ville bare få ut litt frustrasjon ovenfor nav og det har jeg gjort, og nå har dette gått over til å bli en liten krig

Skrevet

kan du lese? når sier jeg at jeg skulle fåt 2 engangsstønader? sinna er jeg ja men ikke dum. det snakk om at de holder igjen informasjon som ikke er så vanskelig å nevne, og på alle andre vedtak man får av dem står det tydelig hva de krever men ikke på dette. og så har de lyvet meg rett i fjeset osv osv, de surrer fælt men tar aldri feil..

Skrevet

Her er det jeg fant ved å gå inn på nav.no --> Familie --> Svangerskap, fødsel og adopsjon --> Engangsstønad ved fødsel og adopsjon: Engangsstønad ved fødsel og adopsjon

Engangsstønad gis ved fødsel og ved adopsjon dersom du ikke har rett til foreldrepenger.

Hvem kan få engangsstønad?

Du må være medlem i folketrygden på det tidspunktet du føder eller adopterer barn, for å kunne ha rett til engangsstønad.

Dersom du føder barn og ikke har tjent opp retten til foreldrepenger, kan du få engangstønad ved fødsel. Engangsstønaden gis for hvert barn du føder.

Dersom du adopterer barn under 15 år og ikke har tjent opp retten til foreldrepenger, ytes det engangsstønad for hvert adopterte barn. Det samme gjelder dersom du er mann og adopterer alene.

Adopsjon av ektefellens barn gir ikke rett til engangsstønad.

Du kan lese mer om regelverket for engangsstønad under Regelverk i høyremenyen.

Hva kan du få?

Det er Stortinget som fastsetter engangsstønadens størrelse.

Stønaden er skattefri.

Hvordan søker du?

Du må søke skriftlig om engangsstønad. Dersom du søker om engangsstønad ved fødsel skal du bruke skjemaet "Søknad om engangsstønad ved fødsel - NAV 14-05.07"..Søker du om engangsstønad ved adopsjon bruker du skjemaet "Søknad om engangsstønad ved adopsjon - NAV 14-05.08".

Når du har valgt skjema, kommer du til skjemaveilederen. I denne veilederen skal du krysse av for hvilke vedlegg og hva slags dokumentasjon du må legge ved søknaden. Du får også opp en førsteside. For at NAV skal kunne behandle søknaden din raskt og effektivt, ber vi deg sende inn det som står nevnt i førstesiden. Legg førstesiden øverst i brevet.

Når blir pengene utbetalt?

Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker.

Du må søke om engangsstønad senest seks måneder etter fødselen eller omsorgsovertakelsen ved adopsjon.

Satser

Engangsstønad ved fødsel eller adopsjon

Beløp pr barn

35 263 kr.

Jeg synes dette er svært enkelt å forstå, og lurer egentlig litt på hva det er HI er så innmari sint for.

Skrevet

Du kan også å lese, kan du ikke? Hvorfor har du ikke da lest deg opp, sånn at du vet hva du har krav på? Da kunne du jo sagt i fra, da, hvis du mente noen løy deg rett i fjeset, som du sier.

Skrevet

har jeg noen gang bedt om stakkars meg meldinger? nei kjære deg ,. håper ALLE leser dette nå og en gang for alle,

jeg synes ikke synd på meg selv!

jeg ville få ut litt fine ord til mitt flotte nav kontor

få ut frustrasjon hadde ikke ønsker om empati.

herregud, men om jeg faktisk hadde laget et ordentlig innlegg ang mitt problem så kan jeg banne på at de samme nav suporterne hadde sagt de samme tingene og jeg hadde bare fått halv konstruktive og spydeige komentarer. råd ber jeg om fra nære , her ville jeg bare få ut sinne.. :)

Skrevet

Hei. Jeg kan også lese, men gidder ikke lese hele tråden. Snappet opp noe her over og det var at noen mener de har rett på 2 engangsstønader? Aldri hørt om, hvem har rett på det da?

Skrevet

nettopp dette jeg har gjort sa smarte deg, har sagt ifra at de juger osv, men som sagt over flere ganger, så nekter de for dette. og jeg får faktisk ikke gjort noe med dette siden jeg ikke har det skriftlig

Skrevet

Uansett: Å hate - det er et brutalt begrep! Man går vanligvis ikke rundt og hater. Mislike, ja, og være dønn lei noe, men hate? Nei, jeg kan med hånden på hjerte si at det finnes ingen jeg hater. Det samme gjelder forsåvidt også uttalelsen om å brenne i helvete. Det blir usmakelig.Det kan vel ikke forundre deg at du får tilbakemeldinger når du selv bruker et så voldsomt, rått, og jeg vil påstå, umodent språk?

Skrevet

si meg hvor det står her at jeg skal kunn bruke 14 av 35 tusen på barnet og resten på husleie osv?

Skrevet

ja men jøssenavn,.. vettu hva , for din skyl skal jeg beklage dette sterke ordbruke." unnskyld dib damer. unnskyld nav"

Skrevet

det var en som tydelig har lese problemer av noe slag, ettersom ingen her har nevnt at de skulle hatt utbetalt to engangsstønader

Skrevet

Aha! Der kom det, ja!

Du skal alltid ha ting skriftlig - det er første bud i alle sammenhenger, det. Siden du ikke har skriftlige bekreftelser, så er det jo i grunnen du som har dumma deg ut.

Sorry! Learned a lesson the hard way...

Skrevet

Hæ? man må da kunne forvente at voksne mennesker kan disponere pengene sine?

Skrevet

ja så du mener jeg alltid skal se for meg at de som jobber med min økonomi skal lure meg eller lyve opp i trynet så da skal jeg notere ned alt som blir sagt, ja DET VAR JO FORNUFTIG!!

sorry you made no point

Skrevet

Dette mennesket (hi) må ha en personlighetsforstyrrelse eller noe.

Skrevet

Den skal holde for de 3 ukene før og 6 uken etter fødsel som du har permisjon.Da må du selvfølgelig bruke en del av det på husleie,mat osv også og ikke bare dyrt babyutstyr.

Skrevet

nei har nok brukt det på dyrt baby utstyr kjære deg. har nemlig kjøpt både brukt og nytt og har penger igjen. men fikk ikke beskjed om 3 uker før og 6 uker etter? fikk idag beskjed om at det skal brukes i så mange mnd som tilsvarer 22 tusen kroner, hadde ikke hatt noe problem med dette om noen bare hadde sagt dette som faktisk stemmer istedet for helt andre ting

Skrevet

ja jeg har nok det, jeg står utenfor døren din nå med store planer om å hogge deg ned

Skrevet

Å joda, jeg hadde absolutt et poeng.

Alt som har med penger og avtaler å gjøre skal ALLTID på papir. Tro meg, jeg har lært det den tunge veien jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...