Gå til innhold

Mammaer som ikke deler FORELDREpermisjonen er egoistiske!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så far var ikke alene med det første barnet en eneste uke og nå kunne han også tenke seg kortere enn fedrekvoten?

 

Enda en fantastisk far her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du sitter med fasiten om hva som er best for alle andre sine barn...

 

Jeg tror du er ei slik dame som mange ikke syns er så spennende å snakke med. Slike som vet det beste for alle er vel noe av det kjedeligste som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå påstå at det beste for barnet er å være hjemme med mamman sin og få pupp når han vil. Ikke i "ammefri" fra jobben.

Og hvis du mener at å være hjemme med en liten tass er det samme som å drikke kaffe og slappe av så må jeg bare si : DET er mamman sin det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme som far her i huset.

Og han er IKKE en dårlig pappa for det.

han er en god mann og en suveren pappa som ser at baby faktisk har mest behov for mamma nå.

Og pappa tjener dessuten best og forsørger mor og baby.

Takk til pappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar pappaen sine 12 uker, og synes det er mer enn nok, mens jeg får resten... og det er jeg glad for, siden jeg har lyst til å være hjemme. Jeg skylder ikke på noen verdens ting, verken amming eller noe annet... jeg har valgt å få barn, og har lyst til å bruke det første året sammen med barnet i så stor grad som mulig. Mannen får prøve seg alene også, noe vi alle synes er fint, og om han ønsket seg mer enn sine tildelte uker skulle vi nok fått til det også (det gjorde vi sist, men da var fedrekvoten bare 6 uker), men jeg er glad for at han ikke ønsker det. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHAHA, sånn var d for oss også, Jeg kom hjem her om dagen fra jobb og fortalte min mann om den nye ordningen som var kommet, Han sa han ville at jeg skulle være hjemme fordi han ikke viste hvor han skulle gjøre av seg de 6ukene han var hjemme . han mistet halve permisjonen sin og var derfor bare hjemme i 6uker men han har nå fått de tilbake av Nav. og de resterende ukene ville han bruke hver fredag så han får langhelg med familien sin:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å gå fra en baby på 3 måneder ? Er snakk om å være noen timer på jobb når barnet koser seg med faren sin. Hva med de fleste andre land der permisjonen er begrenset til inntil 3 måneder, de klarer å få det til der og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym 15.54, provisjon inngår også i beregningen når permisjonspenger regnes ut. Mannen min har fått det i 2 permisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de kjedeligste kjerringene er de som ikke bryr seg om annet enn å være mest mulig hjemme fordi de har en drittjobb de ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drittlei av den likestillinga og ett sammfunn som legges mer og mer opp til at det blir umulig for de fleste mødre å være hjemme og ta seg av barna sine. Det ER forskjell på mann og kvinne og det vil det alltid være. Det er også slik at for ett barn under 1år så er det forskjell på mor og far. Det er helt naturlig det og hvorfor er det så galt? Far kan da for søren ta en stor del i barnet og ta ansvar og få ett godt forhold til barna uten at mor behøver å skyves til siden. Vi har klart det helt utmerket her. Vi har 4 barn som har ett fantastisk forhold til sin far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere dumme naut her inne som er "lei likestillinga": hadde det ikke vært for likestillingskampen hadde permisjonstiden vært på noen få uker!!! Så utrolig historieløs og utakknemlig det går an å bli...

 

"Et samfunn hvor det blir umulig for de fleste mødre å være hjemme og ta seg av barna sine"... what?? Hvilken planet er det du bor på??? Vi bor i det landet i verden med lengst permisjonstid og så får du deg til å syte på den måten. Jeeez.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de to siste her....en annen ting....dere som er "lei likestillinga", synes dere det er OK at kvinner i gjennomsnitt tjener 66 prosent av det menn gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som har et ganske snevert syn på det med å gå i permisjon gitt... Jeg er blandt dem som ikke har et valg, jeg MÅ ha et års permisjon. Jeg er student, og når jeg har termin har jeg akkurat et semester igjen av studiet. Disse fagene er ikke flytbare, men jeg MÅ ta de høsten etter istede. Det fører til at far her i huset ikke får ei eneste uke faktisk (for sånn er regelene når jeg ikke har opparbeidet meg krav på annet enn engangsstønad). I så fall må jeg prøve å få meg fulltidsjobb for noen få mnd slik at far kan få litt permisjon. Er det virkelig egoistisk at jeg da er hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forslag nå om at reglene for studenter skal endres. Men hvis det er slik at far ikke har krav på permisjon har du jo ingen å dele permisjonen med, å da er du selvfølgelig ikke egoistisk.

 

Dårlig til å planlegge er du imidlertid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel opp til hver enkelt famile hvordan denne fordelingen skal være....eller? Noen pappar synes 12 uker er mer enn nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mann som ser på det som en selvfølge at vi deler permisjonen. Jeg tar 7 mnd, og han tar resten! Vi bor i Oslo, og i vår omgangskrets er det ikke uvanlig at far og mor deler foreldrepermisjonen 50/50. De fleste damene her har vel så attraktive jobber som gutta, noe som vil si at det sjeldent er et enormt økonomisk tap når far er hjemme. Å ikke engang bruke seg av pappapermisjonen er en holdning som blir sett på som litt på trynet, rett og slett. For min del, hadde jeg synes at det hadde vært så forferdelig usexy med en mann som ikke ville tilbringe tid med babyen fordi han synes det er kjedelig.. Mye i livet er kjedelig! Vi er to om å få disse ungene, og jeg synes det er viktig at ansvaret fordeles fra første stund, selvom jeg kanskje synes det er deilig å ha fri fra universitetet lenger! Jeg kommer ikke til å amme lengere enn 7 mnd, så for meg er det ingen unnskyldning. . Som sagt, det er viktigere for meg at verdiene i forhold til delt ansvar etableres tidlig. Jeg tror livene våres blir rikere hvis vi deler på rollene! (hvis man har muligheten til det selvfølgelig. Dømmer ikke de som ikke har det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk ikke vi er så dårlige til å planlegge. Det passer perfekt for oss. Han har stabil og god jobb, vi har hus og bil. Mye folk rundt oss. Når jeg er ferdig med permisjon har jeg et semester igjen også kan jeg også begynne å jobbe.

 

Mistenker du syntes jeg er dårlig til å planlegge bare fordi far ikke får perm. Fytti grisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har så god og stabil jobb går jeg ut i fra at han har råd til å jobbe redusert, dvs å ta "pappapermisjon" selv om dere ikke får penger fra staten.

 

Dersom dere ikke har mulighet for det, mener jeg du er egoistisk som planla graviditet og fødsel ut fra hva som passet din utdanning.

 

Dersom mannen din ikke ønsker å være hjemme har du rett og slett valgt feil mann til å være far til ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med både deg og HI!

 

Og jeg tror du har rett i noe: i Oslo har nok vi kvinnene oftere gode jobber og ikke minst høyere utdanning. Og da er det kanskje ikke så rart heller da at vi er mer reflekterte enn våre langt mindre utdannede medsøstre rundt om i landet.

 

Det er jo klassikeren: lavt utdannet kvinne i omsorgssektoren gifter seg med mann i privat sektor. Kanskje er hun lei av jobben og gleder seg til å være hjemme. Kanskje føler hun at det hun gjør er mindre verdt siden hun selv også mener det passer bedre at hun er hjemme og ikke han siden hans jobb er så "viktig". Kanskje ser hun hvordan fordelingen mellom foreldrene har vært og tenker at det er "naturlig". Jeg skjønner bare ikke hvordan dette er drømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du kan ikke basere det at han er en dårlig far kun pga at han vil ut og jobbe. Fra naturens side og flere tusener år tilbake, er det lagt opp slik at mannen stakk ut og jaktet, og kunne godt gjøre dette flere timer alene, mens mor satt hjemme og passet ungeflokken. Sier ikke at vi skal gjøre dette i dagens samfunn, men noen ganger er det best å la naturen styre. Menn er ikke skapt til å sitte hjemme, vaske huset, mate baby, DRIKKE KAFFE, rydde soverommet...osv osv...har du en slik mann, har du mest sannsynlig en homo:)

 

Du kan ikke si at en mann er en dårlig far på grunnlag av at han ble rastløs..... du virker en smule hissig og aggressiv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tråden først nå.

En mor sier at mannen er homo dersom han ønsker å være hjemme like mye babyen som mor... jeg tenker Finnmark? Noen andre som vil være med å gjette på hvor i landet hun kommer fra, IQ, yrke (hvis hun har ett) om hun fortsatt har omsorgen for barnet, om hun fikk det med faren sin osv? Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...