Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har gått bark ryggen til min mann og kjørt økonomien vår i dass. Har fått brev fra politiet om utpanting og tvangssalg om det ikke betales innen 30 dager. Er snakk om 350 000 kr + renter og inkasso gebyr. Jeg trodde jeg skulle klare å fikse dette alene og ikke si noe til han. I dag har jeg bestemt meg, nei jeg må si det som det er . Det for stå til jeg vil ikke skjule det mer. Jeg vil ikke risikere mer løgner og mer problemer. Jeg håper virkelig at han tar det med fatning og at vi kan finne en løsning sammen. Er så utrolig fortvilt men vet alt er min skyld. Fikk først ett lån i banken og trodde alt var løst, men så trakk de det tilbake da de fant ut jeg hadde inkasso anmerkninger. Men jeg må stå for mine handlinger og da må jeg si sannheten.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Uff mye som står på spill her.. Lykke til hvertfall. Kan jeg spørre hva du har brukt disse pengene på?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 lykke til. La oss få vite hvordan det gikk.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har brukt det på klær,reiser, betalt andre regninger med kreditt. Tatt opp ny kreditt for å betale gammel kreditt osv.. Takk håper det går på en måte men alt er bare trist. Men som sagt i dag må jeg si det som det er. hi
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Huff, høres ikke bra ut. Lykke til HI.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Uff trist å lese. Håper dere kan ordne opp i det på en måte.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Takk han kommer hjem i nitiden så jeg gruer meg fælt nå. Svetter har hjertebank og er på kanten av sammenbrudd, men si det skal jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Uff...sånt er ikke noe gøy, og du må regne med lite tillitt fra mannen din fremover! Et lite tips, husbanken i kommunen din kan mest sannsynlig hjelpe med noe av det, om ikke alt. Ring sentralbordet i kommunen din i morgen og spør etter økonomisk rådgiver! De har hjulpet venninnen min med 230.000 kr nå (det er lån såklart, med pant i boligen) og hun har blitt kvitt saftige inkassosaker, for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #9 Skrevet 18. oktober 2011 feel ur pain..er glad jeg ikke er i dine sko, samt så er DET bra du sier i fra nå før du havner i luksusfellen med 1 mill i gjeld!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 lykke til, de beste tanker,. tips la han få reagere på dette på hans måte,.. er ganske tillitssvekkende dette.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 Lykke til hi. Håper det ordner seg. Bra du tar tak i det og sier det som det er ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 Masse lykke til! Godt å bli ferdig med det! Masse klemmer!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #13 Skrevet 18. oktober 2011 Fy flate så j***** dårlig gjort av deg. Blir overrasket om han klarer å tilgi deg for dette, da dette er helt respektløst ovenfor din partner. Tenk om det var han som hadde gjort dette mot deg, bare for at han skulle kunne kjøpe alt mulig dritt han ikke hadde bruk for. Nei, ingen sympati fra meg i alle fall. Denne situasjonen har du satt deg i selv, og det finnes ingenting som kan unnskylde det du har gjort. Varsellampen hos deg burde ha ringt for LENGE siden. En ting er i alle fall sikkert, du bør forberede deg på at han mest sannsynlig kommer til å bli veldig sint, noe han har all grunn til! Ikke forvent at han skal ta dette med fatning, dette er noe man trenger tid på å fordøye, om han i det hele tatt klarer å tilgi deg. Hvordan skal han kunne stole på deg i fremtiden når du har gått bak ryggen hans med noe så alvorlig?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #14 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har selv satt meg i en slik situasjon, og kjenner til følelsen av at det er litt dommedag.. Selv hadde jeg bare skyld på ca 60000,- og mannen min tok det veldig fint, dro i banken for å få et lån sånn at jeg skulle få betalt ut skylden, men ikke på alt da, noe var igjen, sånn at jeg skulle få føle at det sved litt(jeg ønsket det selv). Lykke til i kveld!! Og du, la det være en lærepenge, så du ikke går i luksusfellen en gang til!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #15 Skrevet 18. oktober 2011 19:44 : HI er nok fullt klar over det du skriver. Ingen grunn til å gni det inn! Til HI: Lykke til! Jeg kan tenke meg at å bære en slik bør alene har vært tung og selv om dagene fremover også vil bli tunge så tror jeg det vil bli en lettelse å få fortalt denne stygge hemmeligheten. Klem!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #16 Skrevet 18. oktober 2011 Uff jeg er så trist å lei. Nå har jeg fortalt det til min mann. Har lagt alle kort på bordet, og han ble så sint. Jeg forstår han men det er så vondt og trist. Han tror nå at jeg har holdtr andre ting skjult for han også. Spurte om jeg hadde vært utro osv. Han stakk nå til sine foreldre og ville være der noen dager. Vi skal få orden på økonomien var det siste han sa men oss vet jeg ikke svarte han. Så nå sitter jeg her i vinen, har tatt tre dagers egenmelding og vet ikke hva jeg skal gjøre Uff dette var værre en fryktet, men har nå sagt det til min elskede mann HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #17 Skrevet 18. oktober 2011 Uff... jeg tror det vil ordne seg jeg Hi . Han trenger nok bare litt tid... Du får bare legge deg helt langflat og føye han litt fremover. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #18 Skrevet 18. oktober 2011 Dette ordner seg HI! Jeg har også vært der du er nå, det er forferdelig tungt. MEN!! Og det er et stort men! Det blir bedre! Om bare noen få dager vil du føle deg lettet! For min del gikk det så langt at jeg ikke åpnet posten, og en dag da vi kom hjem fra ferie passet ikke nøklene i døren på leiligheten. Mannen min skjønte ikke bæret, men jeg måtte jo legge alle kortene på bordet. Det var helt jævlig, mildt sagt, vi måtte bo et annet sted mens vi fikk ordnet opp, jeg var gravid og vi hadde en liten og en stor fra før. Hvordan jeg havnet i det uføret vet jeg ikke helt egentlig, det ene tok det andre og det ballet på seg. Bottomline er uansett : Nå 7 år etter er vi fremdeles gift, og jeg har fått meg kredittkort og kan handle på nettet igjen. Jeg overførte all min lønn til mannen min i en lang periode, og fikk "lommepenger" mens han hadde kontrollen. Og jeg har lært. ALDRI MER! Lykke til, kjære deg! Du har tunge dager foran deg, men det blir bedre! Lover!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #19 Skrevet 18. oktober 2011 så utrolig trist,. han kommer nok tilbake. han trenger bare tid til og lka det synke litt inn,. bruk dagene dine på og finne løsninger for økonomien,.. har dere et hus dere kan få gjelda inn i,. ?? eventulet selge unna en del ting.. ?? hvordan tenker du selv at det skal ordne seg??
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #20 Skrevet 18. oktober 2011 Heldig du er HI. Min mann hadde faktisk forlatt meg, økonomisk rot og uærlighet er det verste han vet. Så at han bare reiste for å få litt ro til å tenke og finne en løsning høres helt greit ut. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #21 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg vet ikke hva som skjer. jeg vil bare ordne opp. Skjønner han er sint og trenger tid. Skal ihvertfall ordne opp. Har ringt mine foreldre og sagt til dem hva jeg har gjort også nå. Jeg håper bare jeg kan få tilgivelse og at vi kan få dette til. Jeg elsker virkelig min mann. Skal aldri skjule noe som helst. Jeg vil gjøre absolutt alt for å få dette til. Koste hva det koste vil. Uff småbrisen og syndes litt synd på meg selv, men det er det ikke HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #22 Skrevet 18. oktober 2011 kansje det er en ide at han styrer penger fra nå av,.. dine foreldre, svigers og din mann har grunn til og reagere... hvor lang tid har dette bygd seg opp over..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #23 Skrevet 18. oktober 2011 Har pågått i ett ca 1 års tid litt mer kanskje. Ja han skal få styre absolutt alt jeg vil gjøre hva som helst. Er bare leie meg nå alt er så trist, men glad for å ha sluppet "Bomben" HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #24 Skrevet 18. oktober 2011 Bare si sannheten du HI og rydd opp i dette. Gi mannen tid. Tillit må bygges opp igjen Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2011 #25 Skrevet 18. oktober 2011 350 000 på et år. Det blir 350' netto. Hvor mye er det da netto i måneden? Litt over 30 000 Og han har ikke merket noe? Det er temmelig mye "luksus" hver måned i et år. Har han også stukket hode i sanden? Eller har han trodde det var gratis alt du kom hjem med i posene dine? Og alle reisene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå