Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #26 Skrevet 10. oktober 2011 Da bør du snakke med dem det gjelder. Så så babyer er så veldig lett å skade. Ikke har det noe for seg å straffe heller. Ikke er det lov engang. Alt de oppnår er at de skremmer babyen noe forferdelig. Shaken baby syndrome er heller ikke noe å kimse med, her på skolen går det et barn med dette syndromet, der skulle moren også "bare straffe litt". Needless to say at hun ikke lenger er mammaen til barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #27 Skrevet 10. oktober 2011 Men HI.. DE KOMMER IKKE TIL Å SKJØNNE DET SELV!!!! Ring barnevernet MED EN GANG!!!!! Tenk hvis de hiver babyen og den knekker nakken? Tenkt på det??? DU kan gjøre noe for å redde babyen!! Foreldrene kommer ikke til å skjønne noen ting...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #28 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg fatter ikke at dere kan sitte og se på dette og ikke gjøre noe med det. Og dette har pågått i MÅNEDER?? Og du vil ikke ødelegge vennskapet? Dummeste jeg har hørt. Hvem vil være venner med sånne grusomme mennesker? Hadde min "venn" gjort noe sånt hadde jeg meldt denne personen tvert, og jeg hadde gjort det med navn. Får helt vondt inni meg av at noen kan sitte og se på barnemishandling, men ikke gjøre noe... Babyen kan jo dø eller få hjerneskader... MELD DEM NÅ MED EN GANG!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #29 Skrevet 10. oktober 2011 08:33 Nei dette er deres første. Men de planlegger flere barn i nærmeste framtid. Hadde ikke klart å ta med meg babyen. Faren er veldig sta og det han gjør er det riktige.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #30 Skrevet 10. oktober 2011 ja 09.10 er HI glemmer alltid å skrive det..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #31 Skrevet 10. oktober 2011 Selvfølgelig kontakter du barnevernet HI! Er du helt dum?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #32 Skrevet 10. oktober 2011 08.40. Jeg har sagt det til han om shaken baby syndrome. Og om han vil leve med at han kanskje skader babyen sånn. han blåser bare av det, for det er jo så ekstremt sjeldent som han sier...! Jeg vil ihvertfall ikke leve med det, om noe skal skje! Tenk om noe skulle skje? Og vi visste! det er jo som de skriver over at vi er medskyldige om vi ikke sier ifra.. Og hva om vi da får straff og kommer i fengsel? Da har jo ikke våre barn noen foreldre lengre.. Dette er helt grusomt!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Har sagt at babyer ikke tåler å bli herja med som de gjør. Men de rister ikke babyen. De hiver liksom mer på babyen. Og det er ikke for at de er sinte. Det er mer som en voldsom lek. De rister ikke på han sånn at hodet dingler fra side til side. Når de er sinte slår de babyen hardt på hånda og BRØLER høyt. HI
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #33 Skrevet 10. oktober 2011 Nei jeg er ikke dum men fortvila! Hi
~ spiren ~ Skrevet 10. oktober 2011 #34 Skrevet 10. oktober 2011 Håper virkelig dette er et sykt tulleinnlegg. Hvis ikke, så blir jeg rett og slett KVALM av slike som deg/ dere. Som kan sitte å se på at noen behandler ungen sin slik. Som er redd for at forholdet til foreldrene skal bli ødelagt. EGOISTISK er dere!! Jeg hadde ALDRI ville hatt et forhold til disse foreldrene... Om dere ikke sier i fra til BV så er dere minst like FÆLE som foreldrene!! Og dere GODKJENNER faktisk at de behandler babyen sin slik...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #35 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg blir bare irritert over at du fortsatt sitter her å svarer, og ikke har ringt enda. Tiltaksløse menneske!!!! Er forholdet deres med disse menneskene viktigere enn livet til et uskyldig barn! KVALMT!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #36 Skrevet 10. oktober 2011 Uff. Men dette kan du bare ikke være vitne til. Skjønner at dette er venner av deg og at du synes det er vanskelig. Men vil du ha slike venner? Greit at de er "ok folk ellers" men det der er bare ikke akseptabelt og absolutt noe du bør melde om til barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #37 Skrevet 10. oktober 2011 Er d ikke noe moderator kan gjøre her? Få snakket med hun som skriver dette innlegget? Dette innlegget er ikke bra i det hele tatt...ta kontakt med hun som skriver dette å sjekke forholdene. synes dette går for langt. Virker litt underlig at HI bare prater å prater her.. Jeg sender en melding jeg.. Barnemishandling kan vi ikke ha noe av?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #38 Skrevet 10. oktober 2011 Håper flere sender melding til moderator her..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #39 Skrevet 10. oktober 2011 HI: Om dette ikke bare er et sykt tulle innlegg, så kan jeg gjøre en ting klart for deg: Om det skjer noe med den ungen, så er du og din kjære medskyldige, dere har vist om det, men ikke gjort noe for å sikre ungen. Det er jo så og si like ille som å fysisk straffe barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #40 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg skjønner at du er fortvila, men selv om du tar kontakt med barnevernet betyr ikke det at de automatisk mister barnet sitt? Du sier du har sagt til dem hva du mener. Og når de ikke bryr seg om hva du sier, må du jo få råd en annen plass. Husk at barnet ikke får sagt ifra til noen. Nå har du mulighet til å kjempe for barnet. Jeg synes det er mange som skriker og skråler her inne, men det de har rett i er at om det skjer noe alvorlig med barnet en dag kommer du til å ha det på samvittigheten din resten av livet. Ja, du kommer nok til å miste vennskapet om du er skyld i at de mister barnet sitt, og det kommer nok til å påvirke flere vennskap om dere er i en stor vennekrets, men du må nesten veie det opp mot livet til den lille stakkars kroppen som blir slik herjet med.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #41 Skrevet 10. oktober 2011 Ehhh? Dere er redd for å ødelegge forholdet? Hadde meldt de tvert, og nektet å ha noe med de å gjøre. Dere høres forferdelig unge og umodne ut... Idioti kaller man dette.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #42 Skrevet 10. oktober 2011 Det er veldig lett å si at man skal ta med seg ungen, ringe barnevernet og ditt og datt her inne, men det er vel ingen her inne som faktisk er i denne situasjonen? Husk at de er venner, og venner har venner som har venner, og så fort man gjør noe som dette (melde barnevernet), kan livet bli snudd på hodet, man kan bli truet på livet og diverse. Det verste noen kan oppleve er at barnet blir tatt fra seg. Jeg har full forståelse for at det er vanskelig å vite hva man skal gjøre, og jeg er glad du tenker deg om før du gjør noe som kan påvirke andre i så stor grad. Og for å si det: Man tar aldri andres barn med seg. Det er kidnapping, og man kan bli politianmeldt! Men, som jeg skrev lenger opp her: Barnet blir ikke tatt fra foreldrene selv om du ringer barnevernet og spør om råd? Du trenger ikke si hvem det gjelder i første omgang, bare spørre hva du skal gjøre. Jeg tror du føler deg bedre da.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #43 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg svarte noe om at hi og hennes kjære er nesten like skyldige. Jeg vet hvor tungt det er å måtte melde noen som står enn nær til BV, jeg meldte ifra da min beste venninne og mannen hennes stengte sin 4 mnd gammle søn inne på et eget rom når han gråt, de ga han så og si null nærhet, og kunne la han ha bæsje bleier på hele dagen, fordi ingen av de orket å ta den. Blir HI truet på livet etter at hun melder ifra, så går hun til politiet, og de får besøksforbud, og en viss avstand de må forholde seg til.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #44 Skrevet 10. oktober 2011 "Men ellers er de snille folk og jeg vet de er glad i ungen sin. De bryr seg og interesserer seg om babyen." De er jo ikke snille folk som er glade i ungen sin om de behandler babyen som en voksen hund, brøler til babyen, hiver og slenger den rundt og slår babyen HARDT på hånda! Hva venter dere på? En 6 mnd. gammel baby!! Her MÅ jo noe gjøres... Gå til barnevernet med det! Tenk deg hvordan det blir når barnet blir større og virkelig begynner å gjøre ting som ikke er lov... Får helt vondt av dette lille barnet og att dere som voksne, ansvarlige omsorgspersoner kan være vitner til noe sånt, uten å hjelpe han/henne...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #45 Skrevet 10. oktober 2011 Ved å bare se på, ikke edle til barnevern eller politi er dere like skyldige i mishandlingen og skadene ev. dødsfall babyen vil ende med. For er det slik du beskriver er det null sjans at dette barnet kommer uskadd ut av dette.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #46 Skrevet 10. oktober 2011 Ved å bare se på, ikke melde til barnevern eller politi er dere like skyldige i mishandlingen og skadene ev. dødsfall babyen vil ende med. For er det slik du beskriver er det null sjans at dette barnet kommer uskadd ut av dette. Jeg gjentar, like skyldige, og dere vil bli straffeforfulgt om det kommer fram at dere var lydløse tilskuere.
Mummi mamma Skrevet 10. oktober 2011 #47 Skrevet 10. oktober 2011 10:09 Tusen takk for svaret. Det er helt sant det du sier. Dette er kjempe vanskelig. Jeg har ikke tenkt å la de fortsette. Men jeg vil gjøre dette på en ordentlig måte. Jeg har ringt og snakka med mamman til en av disse, og fortalt hvor urolige jeg og mannen min er. Hun skulle sette seg ned og snakke med de helt alvorlig. Og fortelle ALVORET i hva de gjør. At de vil bli meldt til barnevernet om de ikke endrer måten å oppdra ungen på. Men vil tilføye at mesteparten av tiden så er de snille og kjærlige foreldre som vil ungen sin godt. Men det er den oppdragelses-måten som blir så altfor gal. 10:15 Tusen takk for historien fra en som har vært der jeg er nå. Hvordan er forholdet deres imellom nå? Vi bor på en LITEN plass, og vil møte disse mye om vi melder de. Har de fått hjelp av barnevernet? HI
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #48 Skrevet 10. oktober 2011 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men som alle her sier: meld saken til barnevernet. Du kan umulig sitte der og tro at forholdet deres til foreldrene er mer viktig enn livet til barnet? Og dessuten så er det fult mulig at dem ikke lærer før barnevernet kommer inn i bildet. Gjør noe nå! Blir så forbanna irritert på slike kjerringer som deg HI.
elin Skrevet 10. oktober 2011 #49 Skrevet 10. oktober 2011 Heisann. En trist tråd om et trist tema. Men dette er det ikke noe jeg kan gjøre noe med. Jeg er sikker på at HI gjør det hun føler er riktig. Jeg har tatt kontakt med henne på e-post. Fint at dere bryr dere! Elin.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #50 Skrevet 10. oktober 2011 Det går bra mellom oss, barnevernet lærte de hvordan de skulle håndtere ungen sin, så hadde de prøve tid, en tid hvor de ble fulgt opp, de gjorde som de hadde blitt vist og fikk forklart, nå har de besøk av en persjon fra barnevernet hver 6 mnd, så lengeingen melder ifra ang de. De er blitt flinke med ungen, de måtte bare få en håndsrekning. I dag er det nesten 1 år siden jeg meldte dem til BV, og vi er fortsatt beste venner, hadde jo noen tøffe tak i starten, men når de så hva de hadde gjort feil, så var de glade for at noen hadde gitt de en håndsrekning. 10:15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå