Gå til innhold

Fysisk straff mot baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner noen som bruker fysisk/psykisk straff på babyen sin som er 1/2 år. Dette har pågått i noen måneder.

De herjer babyen som om det var en voksen hund. Plutselig så farer de opp og brøler til babyen og hiver og slenger babyen rundt. Slår HARDT på hånda til babyen hvis h*n tar på noe som h*n ikke hadde lov til. Både jeg og mannen min får vondt langt inn i oss når vi er vitner til dette. Vi har prøvd å snakke til dem om at det ikke er bra, at de ikke tåler så mye. Men de vil ikke høre. Det er deres baby og de vet best!

Men ellers er de snille folk og jeg vet de er glad i ungen sin. De bryr seg og interesserer seg om babyen.

Men vi er så redde for at det kan skje noe galt med babyen, og at h*n vil få varige skader av dette. Vi er helt fortvilet. Noe må vi gjøre, men hva??

Har ikke så lyst til å gå til barnevernet... Det må være noe annet vi kan gjøre for å få slutt på dette ??

Vær så snill, har dere noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp på video og TRUE med å vise den til Barnevernet?

Skrevet

Jeg håper virkelig DU går til barnevernet med dette. Hva i helvete gjør de med barnet sitt! Det er en baby!

Forferdeli...vær så snill anmeld dette!

Skrevet

Beklager å måtte si det, men dere er jo f*** meg like kvalme!!!! Mener du at du sitter å SER på at et lite barn mottar denne behandlingen UTEN å gripe inn! Fysj, jeg ble rett og slett kvalm her, av dere og foreldrene til den stakkars babyen.

RING bv i morgen tidlig! Gjør du ikke det, kunne du like gjerne vert den som skrek og slo babyen!

Skrevet

Eh, ikke TRUE... MELDE de til barnevernet!! TVERT!!! Det er overhodet ikke akseptabelt, og husk at det er straffbart og ikke melde fra og..jeg hadde sagt fra med en gang. Om de ikke ville snakket mer med meg spiller det INGEN rolle... gud, jeg blir sint..

Skrevet

herregud, hvis du ikke gjør noe så er du medskyldig!

tenk om noe alvorlig skjer med babyen og du VISSTE hvordan de behandlet den????

Ringe barnevernet, familierådgivningen, legen din... Hva som helst. Du kan jo be om tips og råd for hva DU kan gjøre i første omgang...

kanskje de kan gå til time hos familierådgiveren elleer et foreldrekurs eller noe? For å få hjelp til oppdragelsen?

Å SLÅ et barn er ALDRI greit. uansett.

Skrevet

Hiver og slenger babyen rundt??

Altså.. overdriver du.. eller fysisk hiver de og slenger de babyen rundt?

Jeg er en av dem som syns det ropes om melding til barnevernet her alt for mye..

Men gud bedre.. hadde jeg sett dette skje i min omgangskrets hadde jeg kun sagt fra EN GANG og så sagt at jeg kom til å ringe barneværnet umiddelbart!

Skrevet

Vi har ikke lyst til å ødelegge forholdet oss imellom. Så truing er vel ikke et alternativ..

Vil få det fram til de, sånn at de skjønner selv at det de gjør er galt.

Skrevet

Høres ut som om de trenger hjelp til oppdragelse ja!! De behandler som du sier babyen sin som en hund!! Det høres helt grusomt ut! :(

Skrevet

herregud, får helt vondt inni meg her!!!

ikke nøl, meld til barnevernet som det første du gjør du moprgen tidlig!!!

Skrevet

Bare for ordens skyld: Man skal heller IKKE behandle hunder slik som dette.

For Guds skyld, ring barnvernet nå!

Skrevet

23:30

Skulle ønske jeg overdrev :(

Ja vet det er helt forferdelig. Vi har prøvd. Og vi prøver enda. Vi gir ikke opp.

Skrevet

Håper du skjønner at dette er alvorlig,jeg håper at dette ikke er et tulleinnlegg for din skyld.

Og jeg håper det neste du skriver her: Er at du SKAL TA ANSVAR Å MELDE DETTE!!!! NÅ!

Skrevet

Da gjør du noe med det,du har ventet for lenge allerede!

Skrevet

Mn kjære deg..du ringer selvfølgelig barnevernet!! I dette tilfellet bør det jo være soleklart...

Du får se på det slik..om noen hadde gjort dette mot din baby..hadde du ringt noen da?

Ring i morgen..du kan være anonym..men syns ikke du skal være det heller i grunn!

Skrevet

Her kan du lese om hva som kan skje med små barn som blir ristet.

http://nhi.no/forside/rister-barna-til-dode-35485.html

Du har å melde til barnevernet med engang. I verste fall kan du få et dødsfall på samvittigheten hvis du ikke tar ansvar NÅ!

Hjelper ikke hvor snille foreldrene er ellers, det er barnet som er viktigst her!

Skrevet

Hvis dere ikke melder dette til BV eller gjør noe for å stoppe dette er dere medskyldig !

Jeg har selv en baby på 1/2 og dette skjærer inn i hjerteroten:-(((((

Håper det er et tulleinnlegg uten at jeg tror det.

Skrevet

Så en liten babys ve og vel kommer i annen rekke? Det viktigste er deres forhold til foreldrene?

Jeg ville uansett ikke hatt slike folk i min vennekrets. Mennesker som ikke er snille mot barn eller dyr får ikke innpass på min "likerliste".

Skrevet

Sussa - snart 2?

Ja, jeg hadde klikka hvis noen hadde gjort sånn med mine barn. Jeg gråter for denne babyen. Jo mer jeg tenker på det, jo værre blir det.

Vet om en person til som har reagert, som står meg nær. Jeg må ringe til personen og vi må gjøre noe fort.

Men vil så inderlig at de skal SKJØNNE SELV at det er så veldig veldig galt det de gjør.

Meg og mannen var lenge oppe i natt og snakka om dette. Vi er jo helt fortvila! Stakkars babyen...

Skrevet

Du melder selvf til bv. Dersom de behandler babyen på denne måten, tenk på behandlingen barnet kommer til å få når det blir større og beg å utfordre foreldrene litt mer :(

Og du har sett det i ett par mnd allerede? *rister på hodet*

Skrevet

07:48

Ja vet vi burde ha fått slutt på det med en gang. Men det var nok ikke like ille som nå. Blir verre og verre.

Og det har vi også tenkt på. Hva skjer når h*n blir større? Ser h*n at det er bare h*n som får sånn behandlig og får dårlig selvfølelse, og tror h*n er lite verdt? Eller tror h*n at det er vanlig, og behandler andre som er mindre enn seg sånn?

HI

Skrevet

Jeg hadde tatt med meg babyen, og aldri aldri latt dem få den igjen.. det hjelper ikke hva du gjør.. hjelper ikke hva de lover eller sier.. så lenge DU eller andre ikke kan være der 24/7 og passe på at de ikke gjør flere overgrep mot barnet. Om de skjerper seg når det er vitner der, hva kan likevel skje når de er alene med babyen.. Jeg hadde tatt med babyen og så gått til barnevernet, tvert. Hadde blitt så rasende, at foreldrene hadde virkelig fått passet sitt påskrevet ja..

Har de flere barn?

Skrevet

Beklager men ,deres forhold kan ikke måles med viktigheten av at dette barnet ikke blir skadet... Dette er noe dere må melde ifra om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...