Gå til innhold

overtidstråd for oktobermødre


♥tosmåtroll♥

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på overtidskontroll. Ble tatt ctg-test og ultralyd. Lille jenta mi er ca 3,5 kg = ble lettet for at hun ikke er større, hehe.

 

Siden jeg ikke er i noen risikosone/alt er helt normal - skal jeg gå så lenge det er mulig etter de nye retninglinjene.

 

Så jeg skal bli satt igang på Søndag, det er den 11 dagen over termin.

Dersom jeg er moden, tøyer de godt å sender meg hjem igjen over natten, og tar vannet mitt neste morgen. Men dersom jeg ikke er moden, blir det gitt modningspille og jeg må bli der over natten, for så å få ny kontroll neste morgen, evt ny pille - helt til de kan vannet mitt.

 

Så jeg har fortsatt noen dager på meg til å modnes skikkelig, hehe...

Men jeg håper kroppen klarer komme igang med fødsel selv.Nå har jeg 4 dager på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så spennende. Håper fødselen starter for deg før søndag :) Sjekket de ikke om du var moden idag altså? Da får du og typen hoppe til køys og mode deg skikkelig frem til søndag ;)) hehe

 

Jeg skal på overtidskontroll på fredag (11 dager over) men siden jeg hører til kk (haukeland) så er jeg ikke så sikker på om de setter meg igang selv om jeg er elve dager på overtid :( Men jeg håper jo virkelig på det da, for nå er jeg så lei så lei. Og føler de siste kreftene forsvinner mer og mer for hver dag.. Skal jo ha krefter til å klare en fødsel også! Så dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min engel: haha, sprøtt. Fikk time klokken 9 på fredag jeg også! Veldig spent på hva de sier..:)

 

Maybeline: Ikke lenge til søndag, bra at jenta de ikke var så stor! Håper den lille frøkna her også er ganske liten, men tviler litt på det.. Blir spennende å følge dere alle fremover!

 

Lemis: Hvordan går det med deg? :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann dere!

 

Lakk ikke fostervann men derimot så de på ul at det var i grenseland for lite fostervann så de vil sitte i gang! Ellers så alt helt fint ut. Kunne bli lagt inn med en gang, men fikk litt kalde føtter og ville heller komme tilbake i morgen for igangsettelse hvis ikke ting var begynnt av seg selv. Hadde nemlig fått oftere rier/modningsrier. Men de har jo selvfølgelig avtatt nå utover dagen:(

I morgen skal de sjekke fostervannet igjen også blir jeg innlagt. Skal få ballong og ta vannet pluss evt. drypp. Hadde ikke åpning, men var modent sa de. Gruer meg så utrolig nå, men er ingen vei utenom!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er spent nå! Du må bare tenke på at snart er premien her! :) Om ikke lenge har du en nydelig liten baby i armene <3

Ønsker deg masse lykke til! Du er i trygge hender. Skal tenke på deg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemis: Masse lykke til :) Går nok kjempe bra skal du se! Nå er du nesten i mål, med en nyyydelig premie <3

 

Vildemy: Men da treffes jo vi i gangen på kk vi da :)

 

Huff, har hatt en helt forferdelig kjip start på denne natten. Rett før klokken tolv fikk jeg en sinnsykt vond kynner/rie? som ikke gikk over. Den ble bare sterkere og sterkere. Kjente jeg begynte å bli litt redd, for det gav seg ikke. Ikke ved at jeg satt, sto i ro, ingenting hjalp. Tenkte at NO var det noe gale! Varte i ca 10-15 min før det begynte å dabbe av og da rente svetten og jeg var helt utslitt!! La meg ned på sengen og ventet på mere men NEI! Har hatt masse mensmurringer siden, men det er det. Så det var litt av noen falske forhåpninger! Ringte til mamma også for å spørre om det var normalt, var hun som bad oss ringe føden. Men glad vi ventet og ikke gjorde det ;) Stakkars samboer, ble jo helt nervevrak, lurer på hvordan det går når det virkelig skjer! ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 12 dager på overtid, og blir tidligst satt i gang på søndag. Det er visst ulempen med å føde i Sverige. De venter enda lenger enn i Norge...

Jeg har også liten tro på at det starter av seg selv før den tid... Men ble satt i gang sist 12 dager over, og det gikk greit det altså. Ble vakum, men det er visst ikke uvanlig ved igangsetting. Skal bli så godt å bli ferdig med dette eviglange svangerskapet.

 

Er jo så hyggelig med alle som bryr seg, men når det detter inn meldinger hele tiden, og alle kommende besteforeldre ringer hver dag, og alle i barnehagen lurer på om det ikke skjer noe, så hender det at jeg har mest lyst til å sette meg ned og gråte.... Vel, nå er det ikke mange dagene igjen i hvertfall! Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mortilsnartto: Hmm, trodde Norge var de seneste jeg når det gjaldt igangsetting. Håper det starter før søndag for din del. Jeg håper de har tenkt å sette meg i gang i løpet av helgen, utrolig tung i kropp og hode nå. Skal bli godt å få ut denne babyen nå, gleder meg sååå mye :)

 

Er ikke noe noe kjekt med disse telefonene hele tiden og sms som tikker inn, har mest lyst å slå av tlf. Greit at folk lurer, men nå har alle ringt å sendt meld siden uke 39, så begynner å bli litt vel slitsomt! Kommer jo telefon og melding når vi er igang og når baby er ute! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. De ringer og ringer.. Gidder ikke alltid ta telefonen lenger, hehe. Så nå har samboeren fått økende telefontrafikk :). Hyggelig at folk bryr seg, men når venninner jeg ikke har snakket med på år og dag plutselig skal ringe og forhøre seg om hva som skjer blir jeg litt irritert. hehe. Hormonell! :)

 

Blir så spennende å se hva de sier på KK i morgen!!! FIkk forresten en melding om at min time var endret til 9:30. Så kanskje de hadde dobbelt booket der oppe;).

 

Er så utrolig spent nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da har de nok dobbelt booket ja ;) Men er jo flere leger og jordmødre der oppe vel? Hehe ;)) Nå er jeg offisielt på min 11. dag over!! HADDE JEG ALDRI TRODD!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen på kk dere andre som skal igangsettes:-) har gått med ballong i snart ett døgn. Fått skikkelig vonde rier siste timene. Får snart vite hva som skjer videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, svenskene er visst enda trengere med igangsetting... Har ikke skjedd noe her enda. Litt modning er det nok, men ingen kynnere en gang...

 

Lykk til Lemis! Snart har du babyen i armene:). Ja, lykke til alle sammen forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemis: Masse lykke til videre, håper det blir fødsel nå på deg! :)

 

Jeg var på overtidskontrollen idag, ble ikke igangsatt pga av at baby hadde det så fint. Men lege tok å strippet meg, skikkelig ubehagelig. Men tror det har resultert i at jeg kanskje går i fødsel uten mer innblanding. Tror det er rier iallefall som kommer og går nå, veldig vondt iallefall. Så da kan det være jeg slipper kontrollen på søndag ;) Ingenting er jo bedre enn det :D Så nå bare håper jeg det tar seg masse mer opp til kvelden og natten, spennende iallefall :)

 

Vildemy: Hvordan gikk det med deg på kontrollen? Var jo såå mange der samtidig, at det ikke var mulig å "prøve" å finne deg ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra håper det skjer av seg selv, det er jo det beste :)

Ble strippet jeg og, Au! Baby hadde det fint, skal tilbake på mandag om ting ikke begynner å skje.. Var mye folk ja.. Og mye venting!;) Håper at ting skjer av seg selv i løpet av helga (: Men var bare 4 av 10 på "modningsskala" Noen som vet hva det betyr? Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det har jeg ikke hørt om. Håper ting begynner å skje for deg også! Jeg tror vi kommer til å dra inn i løpet av natten, strippingen hadde full effekt på meg for å si det mildt ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende =)

 

10 dager over termin idag. Imorgen er det igangsetting på sykehuset kl 19! Det har vært en lang ventetid. Men nå har jeg vært gravid så lenge at jeg klarer vente 1 dag til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...