Gå til innhold

overtidstråd for oktobermødre


♥tosmåtroll♥

Anbefalte innlegg

Mortilsnartto: du klage litt ekstra,så kansje dem setter deg igang før! Jeg begynner SERIØST å få skikkelige nerver nå! 10 timer til de tar vannet....wæææ...sååå redd! Har noen erfaring med slik igangsetting med nr 2?? Har hørt sååå mangen skrekkhistorier!! Synes den første fødselen min var j....,og den endte etter 2 timer med pressing med store kutt og sying i narkose pga vakum...mareritt!! Kan denne bli verre? Huff!! Godt det er en fin premie i den andre enden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig med deg mortilsnartto, disse dagen over termin er heelt grusomme!! Jeg er en uke over idag. Skal til jordmor imorgen jeg også, håper hun ringer kk haukeland og bestiller overtidskontroll! Vi bør jo få time på fredag da de sikkert ikke tar seg tid til sånt i helgen. Satser på det iallefall :)

 

Masse lykke til med igangsettingen: smart, sjarmerende og spesiell & <3prinsenblirstorebror<3 fødeklar! Dette går så fint atte :) Håper dere kommer med fødehistorie etterhvert :D Blir mindre og mindre overtidsdamer etterhvert, så håper jeg kommer fort etter! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt alle typer erfaringer, men vet at statistikken er ganske entydig dessverre... Men mye kommer an på hvor langt man har kommet naturlig kanskje? Så langt har jeg hørt om 4 metoder for igangsettelse som kommer an på det ihvertfall:

 

1) Modningspille ®, dersom man er helt umoden. Høres greit ut for meg, særlig hvis det efterfølges av naturlige rier... :).

 

2) Drypp for å igangsette rier dersom man er moden. Prøvd drypp under min 1. fødsel, det var jævlig. Kjempeintense smerter i time efter time uten effekt på fødselsforløpet. Fikk drypp da epidural stoppet fødselens naturlige forløp, dette har gjort at jeg for enhver pris har unngått epidural i efterfølgende fødsler. :(

 

3) Ballong for å utvide mormunnen dersom moden (?) men liten åpning. Høres noe spesielt ut synes jeg, men ingen for-eller-imot her.

 

4) Ta vannet dersom moden og utvidet over 3-4 cm, avvente naturlige rier. Virker greit :)

 

Aner selvfølgelig ikke hva de vil prøve siden jeg ikke vet om jeg er moden... Men er vel egentlig drypp jeg virkelig håper å unngå. Vil så gjerne føle at jeg kan jobbe med kroppen, og slippe alle nåler og poser og overvåkningsutstyr.

 

Noen som vet om flere metoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fort ...men ikke så fort at jeg ikke kan få epedural.. ;-) Fikk beskjed om at de bare kunne ta vannet, og så vente på riene og evnt drypp om de ikke kom innen 1-2 timer. Krysser fingrene for de kommer av seg selv og at alt går i orden!!

Min engel<3 overtid: Du kommer nok i fødsel fortere enn du tror ;-) Du må kose deg alt du kan disse dagene...blir fort travelt når den lille kommer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg på 6 dagen over termin.... Skjer jo ingeting her. masse murringer og kynnere om kveldene, så jeg er like skuffer hver gang jeg våkner om morgenen. Heldigvis er det overtidskontroll på sykehuset imorgen. Regner med at jeg får vite dato for igangsettelse. Endelig kan jeg se enden på tunnelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager over her, våknet av at jeg hadde skikkelig vondt i magen og ryggen, men nå er det ikke vondt lenger. Søren å! Jeg som håpet at ting var i gang, skal til jordmor i morgen, men hadde jo håpet at jeg slapp det da ;).. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager over idag :( Huff, dette drøyer veeeldig nå syns jeg. Skulle egentlig til jordmor idag, men hun er syk hele uken så da blir det en tur til legen i stedenfor. Hadde følt meg litt tryggere med sjekk hos jordmor. Men kjenner eg legen min rett ringer han til kk haukeland for å høre hva som skjer videre siden jordmor er syk.

Ellers så er det ikke noe nytt her i gården, kjedelig å bare gå å vente. Skal en tur byn etter legebesøket å spise med min mor. Så det blir koselig, plutselig er denne dagen over også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg satt igang med runde nr 2 med modningstabelett...har ikke fått rier enda,bare harde kynnere. Kjedelig å ligge å vente slik...seigpining! Men er iallefall ett skritt nermere til å få møte lillebror!:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♥ Min engel ♥ *overtid*: Det høres mistenkelig kjent ut! Jeg hører til Sandviken legesenter. Fikk akkurat en telefon jeg også om at jordmor er syk hele uken. Tror vi har samme damen! Om fornavnet begynner på E? Jeg har følt meg veldig trygg hos henne, skikkelig flink spør du meg:)

 

Litt irritert nå, siden de ringte meg så sent at jeg ikke rekker å bestille legetime før i morgen, men men. Da SKAL jeg ha en time uansett!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme båt som dere her. I dag holder jeg seriøst på å SPY for er så lei.Lyst å bare ligge meg ned å gi opp i dag...er 4 dagen over i dag og har hatt forhåpninger nesten hver dag siste uken men NEIDA...hatt rier, slimproppen gikk over to-tre dager og hatt tegningsblødning da jeg våknet i dag, men der er det stopp. Bare en kraftig rie en sjelden gang innimellom og mye nedpress og mensmurringer...kunne tenkt meg og gå til modningsakupunktur, men ingen som kan kjøre meg...har time til jordmor på tors, men det føles veldig lenge til akkurat nå.

 

Spennende og følge med dere andre her:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Samme legesenter og jordmor ;)) SÅ MORSOMT!!! Bor du i Sandviken? Vi kan jo bli trille- venninner når vi endelig tørr å gå ut med babyen ;)

Ja, enig i at hun er flink. Rolig og flink til å fortelle/forklare :)

Jeg var hos legen og han ringte til kk, fikk time der oppe på fredag. Så blir spennende å se hva de sier da!!! Meen, håper jo selvfølgelig på fødsel før den tid! ;-D

Ja, du MÅ jo få time imorgen uansett! Hvis ikke legen tar imot deg så ringer du på føden å bestiller time hos dem istede!! :) Det var iallefall min plan hvis ikke legen hadde tid til meg idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Lemis. Dette skjønner jeg at du er lei av, snakk om å få falske forhåpninger heele tiden!! Men du er jo uansett så nærmt så nærmt. Så smør deg med siste rest av tålmodighet! Vi er heldigvis flere i samme båt, så da er det godt å ha noen å klage til osv.. Vi støtter hverandre i overtiden! hehe ;))

 

Vi får krysse fingrene for fullmåne fødsel på oss alle på overtid! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig at dere her førstår meg:) Vi er visst flere som skal på kk! Kanskje vi er der samtidig til og med:)

Jeg har hatt litt rosalignende væske i bindet i hele dag og ringte kk. De sa at det kunne være at jeg lakk fostervann, så skulle komme opp der i morgen tidlig for sjekk. Hvis det var fostervann, så skulle de sitte fødselen i gang! iiikk....hørt mye negativt om å sitte i gang, men gleder meg samtidig til at det endelig skjer noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, men så kjekt da :) At du skal på kk på sjekk, håper du lekker sånn at de setter deg igang, bedre det enn å gå slik som du går nå ;)

Morsomt at vi var så mange på overtid her som hører til samme fødeplass ;) Hadde ikke gjort meg noe å møtt deg/dere i døren på kk nei! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♥ Min engel ♥ *overtid*: Ja så kjekt! Vil gjerne ha en trille-venninne:) Har Flyttet litt nærmere sentrum , så nå holder jeg til rett ved katedralskolen, Vi får møtes på halvveien! :)

 

Skal stå opp tidlig og være den første som ringer de i morgen! :) SKAL uansett ha den kontrollen på KK ja!

 

----

 

Bra vi er flere som venter.. Kjenner meg godt igjen, bra at det ikke bare er meg som holder på å bli gal her! Håper den fullmånen gir oss underverker i natt, så kanskje vi sees på føden hele gjengen, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vildemy: Jepp, da kan vi møtes på halveien :) Lykke til imorgen da, du må oppdatere. Husk: får du ikke legetime ringer du føden!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det en uke siden termin - dag 7. Og jeg sitter her endå. Venter på at jeg skal på overtidskontroll på sus kl 11. Har sovet megadårlig inatt, våknet en gang i timen og gikk på do, verker i hele bekkenet når jeg ligger på siden. Det er sååå plagsomt. Kommer ikke til å savne de søvnløse nettene, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi fortsatt er mange igjen! Dårlig fullmåne i natt... Gjorde ingen underverker her hvertfall, våknet opp med ekstra hovne fingre. Jippi! ;)

 

Da har jeg vært hos legen og fått time på KK på fredag jeg også. Håper de setter i gang sakene, håper helst at ting setter i gang av seg selv akkurat nå for den saks skyld, men det ser ikke sånn ut..

 

Noen som vet hva de gjør på overtidskontrollen ? Er det UL ?

Hm.. Merker at jeg er spent, har hørt så mange historier om KK og overtid..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Maybeleine, du får komme med oppdatering :)

 

Vildemy: Du og fikk time på fredag ja, så bra!! Når klokken fikk du? Jeg skal klokken ni..

Ja jeg og er kjempe spent, også vil jeg så gjerne bli satt igang, selv om det beste er at det starter selv. Men vet du, jeg har en sterk tro på at dette her kommer ikke til å skje av seg selv uansett. Så har egentlig slått meg til ro med at jeg ender med å bli igangsatt, enten på fredag eller senere. Så der røk også drømmen om å føde på storken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...