Gå til innhold

overtidstråd for oktobermødre


♥tosmåtroll♥

Anbefalte innlegg

Ja hvis det er andre enn meg som veeeeeenter enda!! Er nå på 5 dagen over termin, og disse 5 dagene har vart lenge! I morgen må jeg selv ringe sykehuset for å bestille overtidskontroll på sykehuset som forhåpentligvis blir på søndag. Håper jeg slipper å gå mange dagene i neste uke før de setter meg igang! Noen som vet om dem er "snille" når det gjelder slikt på sus?

Ellers er formen ikkje brra...stiv og støl i alle ledd,masse vann i kroppen og stooore startvansker. Har mye kynnere med mensmurringer,så håper det klargjør seg der nede! Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann ♥prinsenblirstorebror♥fødeklar.

Snakk om tålmodighetsprøve altså, nå har jeg en dag mindre en deg men FY.... så slitsom det er!! Idag orket jeg nesten ikke gå ut av sengen fordi jeg var så skuffet av at ingenting hadde skjedd inatt!! Lå i timesvis og bare synes synd på meg selv..

Det skal være sagt at ALT er prøvd av kjerringråd, men INGENTING har funket her. SÅ det har jeg gitt opp!! Ikke kan jeg gå noe særlig på tur (er jo godt med litt mosjon) heller da jeg får MONSTER-ATTACKS av noen kynnere kun etter noen meter. Så dagene er laaaange når kroppen kun vil ligge i ro.

Misunner deg litt som skal på overtidskontroll på sykehuset, det vil jeg også. Er ikke igangsettingen som er viktig for meg. Men å vite at snuppa i magen har det bra. Skal til jordmor på tirsdag (8.dag over) så lurer sånn på hva som skjer etter det siden jeg bor i Bergen. Kun tiden vil vise.

Men satser på fødsel før tirsdag, så mye som kroppen jobber med murringer, kynnere og nedpress så må det jo starte snart!!

Syns det er vår tur nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...må le litt også :-D Kjenner meg igjen i disse monster-angrepene med kynnere du får...her er det samme greiene! Klarer omtrent ikke bevege en muskel før magen blir dønn hard og jeg blir en tømmerstokk...utrolig plagsomt!! Men du, om du er beskymret for lille kan du jo høre om du kan komme inn på en kontroll før da!

Tror vi begge føder før tirsdag eller hva ;-)))))))

 

ang å prøve kjerringråd har også jeg prøvd alt....og gidder ikke mer av sex og brystvortestimu....er bare et ork....nei nå skal jeg KUN kose meg disse siste dagene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi bør føde før tirsdag! Syns ikke dette kan være så godt for noe egentlig. Både kroppen og psyken blir jo utslitt og det fødsel er igang og baby er ute :-P hehe..

 

Ja, det tenker jeg også ang sex osv. Orker ikke prøve mer på dette og ligge i timesvis for å kjenne etter etterpå ;) Nå er det avslapning på høyt nivå, så kanskje kroppen setter igang etter hvert :D

 

Nå skal jeg lage meg en "well done" biff, båtpoteter og fløtesaus ;) Samboer er ute med jobben (minus alkoholen;)) og nyyyter livet!! Så jeg har en skikkelig kosefredag helt alene, er litt godt egentlig. Kanskje det blir min siste dag alene på GUD vet hvor mange mnd-år ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh..namnam..hørtes nydelig ut!! her er det chips og brus + Idol!! fantastisk! hadde blitt småirretert om han valgte å komme akkurat nå for å si det sånn ;-D

kos deg masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2 dager over termin... nermer seg 3 (bare noen få timer igjen) og jeg må si at disse siste dagene har vært utrolig lange. Det går sterkt utover psyken merker jeg. Hadde mens-termin 28sept og ul-termin 5 oktober. Fortsatt ingeting som skjer. Det er såååå kjedelig =(

 

Jeg har endel kynnere og stikninger/menssmerter, men det regner jeg med bare er modning. Ikke noe fødsel på gang her. Går å kjenner etter tegn dagen lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på her. Er bare en dag over, men er begynt å bli temmelig lei nå...... Det stikker og murrer og er rett og slett vondt, så nå er mini hjertelig velkommen her... Har ikke sovet godt de siste nettene så håper jeg får en god natt i natt. Hvordan er det med søvnen deres da jenter? Sover dere noe på dagtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♥prinsenblirstorebror♥fødeklar: Takk, det smakte kjempegodt! Men nå er jeg stapp mett, og med en mage som jobber hører deilige kynnere med ;) hehe! Slipper ikke unna uansett!

Ser idol jeg også; Heia Amanda og Kirsti :D ooog Jenni.. Spennende!

 

Gurine♥Gravid♥: Søvn??!! Hva er det for noe ;) Hehe, her sover jeg når jeg er trøtt. Enten det er på natten eller dagen. Sammenhengende søvn vet jeg rett og slett ikke hva er lengre. Men de sier jo dette er kroppens måte å venne seg til natteamming osv på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Hvordan får dere de hjertene på nicket deres?? Sånn vil jeg og ha isteden for mine uproffe hjerter ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maybeline: Jeg også hadde en tidligere mens termin (30.september) Og ul termin 3. oktober. Så denne mens terminen har nok fått meg til å bli utålmodig litt før jeg også, så siste gang jeg stoler på mens termin ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♥ = shift+Fn+Alt+L'en...der det står 3 øverst på tasten. forstår?

 

bra å se jeg ikke er den eneste på overtid her...gikk 9 dager over med min første, så det kom liksom ikke som et sjokk her da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror jeg fikk det til med litt juks ;) Klipp+ lim ;) Mye søtere nick med ekte hjerter istedenfor de jeg hadde!

 

Burde virkelig ikke komme som ett sjokk på meg dette med overtid! De fleste førstegangs går jo over. Men en håper jo sååå sterkt på å få slippe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dagen på overtid nå. Ingenting som skjedde i natt heller. Er slitsomt å gå å vente slik. Pluss får hele tiden meldinger av familie å venner sol lurer på om noe skjer snart :( skulle ønske jeg visste når fødselen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 dager her, fortsatt ingenting. Hadde vært så kult å født inatt eller imorgen med dato 9/10/11 :D Den husker nok ALLE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med overtidsdamene da? Er det flere igjen her? Jeg er på min dag 6 over termin :(

 

Idag måtte jeg bare stå opp tidlig, har verket i ryggen siden igår, så ble lite søvn inatt, ganske trøtt og sliten nå ja. Ellers så er været ganske så surt idag så blir nok hjemmekos med samboer idag. Ikke har jeg krefter eller rygg til å finne på noe uansett.

Får holde meg våken litt til før jeg prøver meg på en liten blund, det trengs..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her ennå jeg =) Dag 4 over termin nå....Igår spiste jeg grøt med masse kanel og gikk en laaaang tur - var helt ødelagt i ryggen etterpå. hehe... Men ikke noe virket på meg =(

 

Har murringer og kynnere som kommer og går, men det har vært slik helt siden jeg hadde termin for 4 dager siden. Virker ikke som de skal ta seg opp til noe mer idag heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her enda jeg også! Dag 7 over termin! Har nettopp kommet fra overtidskontroll på SUS, og har fått time på tirsdag kl 07.00 på å bli satt igang. Hadde 3-4 cm åpning nå, så det kan jo skje før...men føler seriøst ikke denne kroppen har tenkt å føde av seg selv ;-)

 

Får litt angst av å tenke at om to dager har jeg lillegutt i armene...wæææ...gruer meg til fødsel, men gleder meg til å treffe prinsen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke så lenge igjen. På tirsdag skal jeg ringe til sus for å få overtidskontroll. Da har det gått en uke tiden termin. Men jeg håper jo at det skjer noe før den tid - slik at jeg slipper å settes igang. Men jeg også føler ikke at kroppen har tenkt å føde av seg selv. Nå er jeg lei av murringer og kynnere, det blir jo aldri noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende! Når du allerede har 3-4 cm åpning så blir det sikkert ikke stress med igangsetting, da er du jo omtrent nesten halveis :D Kjempeflott!! Enda bedre hvis det starter av seg selv før den tid ;) Så spennende.

 

Jeg for min del føler virkelig på meg at jeg blir gående slik som dette her (i dvale) frem til jeg evt blir satt i gang. Joda, jeg har murringer, kynnere osv men det har jeg virkelig hatt lenge nå! Så nå er luften gått ut av min ballong! Hehe, føler meg skikkelig råtten mot samboer også, han får virkelig gjennomgå om dagen. Skal ikke så mye til før jeg begynner å glefse på han stakkar, så er nok en tålmodighetsprøve for ham også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, legen sa de tok kun vannet, og håpet riene ville komme av seg selv! Krysser fingrene for det :-))

 

Med min første hadde jeg INGEN tegn overhode før plutselig vannet gikk og riene satte inn..så fødsler kan skje når du minst venter ;-) Samboeren din må tåle litt, og glemmer nok alt han også når lille gullet kommer ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord ♥prinsenblirstorebror♥fødeklar. Er godt å vite at ting kan skje sånn plutselig ;) Satser på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og - da var det end en ny dag og jeg sitter fortsatt og venter på baby. Ingenting som skjedde i natt heller :( 5 dager over termin idag og denbe ventetiden blir jo bare lenger og lenger. Legetime imorgen så får vi se hvordan det står til da. Hadde 2cm åpning sist jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kan vel bli med her?

8 dager over ul-termin i dag. Var på overtidskontroll i går søndag, alt ok på CTG og ul, gynekologen spurte om hun skulle undersøke nedentil og evt. tøye, men jeg takket nei -vil helst at ting skal gå av seg selv og har tross alt født hhv 14 og 7 dager over før, og formen alt i alt akseptabel efter omstendighetene.

Men angrer litt nå, da jeg fikk time til igangsetting i morgen tirsdag kl 0900. Jeg vil egentlig ikke igangsettes, vet jo at slike fødsler ofte er mer smertefulle, kompliserte og med mye høyere risiko for keisersnitt/vakuum etc... Så nå gruer jeg meg virkelig :(

Dagens plan: Være så aktiv jeg orker på formiddagen (ikke mye, men en handletur med innkjøp av bok til barsel bør vel legges inn efter at 3 unger er avlevert i skole/barnehage), sove myye, spise myyye, i forberedelse til morgendagens maraton. Har lange, vanskelige fødsler til vanlig også, så dette blir gøy dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart sjarmerende: har hørt begge deler med igangsatte fødsler jeg...og har hørt at når du har født før går det som regel greit! Gruer meg også, de skal ta vannet mitt i morgen kl 07.00! Men nå får han bare holde seg der inne til det! Skal handle inn til sykehuset, og kose meg i dag. Ta et laaangt bad og prøve å sove litt også! Tenker at ut må han uansett,så om jeg ikke får det til må de hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 dager over termin med nr to. Barn nr 1 ble født etter igangsetting 12 dager over termin.... Hadde virkelig håpet på at kroppen skulle sette igang selv denne gang, for nå holder jeg virkelig på å bli gal av å vente. Alle dager etter termindagen er forferdelige. Og nå er et også et par stk som hadde termin etter meg som allerede har fått, og da blir jeg enda mer sur og lei.... Men babyen har det bra der inne kjenner jeg, selvom det begynner å bli trangt. Har time hos jordmor i morgen, og håper på å få time på sykehuset på fredag. Her setter de ikke i gang før 14 dager etter termin hvis alt er bra......... Så jeg prøver å innstille meg på over helga for å ikke bli helt umulig å ha å gjøre med...........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...