Gå til innhold

Bli alenemor, eller ikke..*veldig langt!*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren din på 31 år var sammen med en 17-åring? ÆSJ!! Tror han oppfyller samtlige krav for å være en taper... Ruser seg, pumper seg av steroider, ØNSKER å leve på uføretrygd slik at han kan drive dank resten av livet, spiller dataspill, tar ikke hensyn til sin gravide kjæreste... Æsj...

Skrevet

Hi her, men når kan man erklære seg som sluttet da..? Samme dag, tre mndr etter..? spør fordi jeg lurer, ikke for å være ufin.

Skrevet

Hvor gammel er du, hi? Mener det ikke spydig, lurer bare..

Skrevet

Når han har søkt hjelp for dette og vært rusfri LENGE. Og han må jo endre de andre vanene også, han må VISE at han er et bedre menneske som er interessert i å ta tak i sin egen situasjon, og sette familielivet foran seg selv.

Nytter heller ikke at han sier at han er rusfri, vil han bevise dette, får han levere inn jevnlige prøver.

Han må ta ansvar for sitt eget liv, ikke skylde på alt mulig annet. Det er det man må når man får barn.

Skrevet

HI her.. Hehe, ser hva du mener! Men noen rettferdiggjøring er det ikke, kanskje mer ett punkt for å fylle ut den heller tynne lista..:P Nei, er veldig glad i hunden og ønsker ham alt godt, men ser også at det ikke kan telle noe.

Ja.. merker allerede at humøret mitt blir påvirket av hans. :/

Skrevet

Hvor er Bio-far i denne historien?

Ville ikke valgt en som bruker deg som unskyldning for å røyke hasj i hverdagen...

Skrevet

Jo, ser den. Men hva skal jeg kreve? Han har sluttet å ruse seg. Han gjør noe husarbeid, iallefall halvparten. KAN jeg kreve at han leser graviditetsbøker o.l, det gjør jo ikke engang mange vordende biologiske fedre..?

Skrevet

Seriøst??????

Hvis du ikke ser selv at det ikke er godt for et barn å bli født inn i sånne forhold, håper jeg det er andre rundt deg som gjør det...

Hvordan var dine egne oppvekstvilkår? Noe sier meg at du ikke har hatt det så veldig godt selv, som i det hele tatt vurderer å oppdra barnet ditt sammen med en sånn mann.

Jeg mener virkelig ikke å være slem når jeg skriver dette, bare å søke etter en slags forståelse for at du ikke har gått for lenge siden. Barn skal slippe å vokse opp i sånne ustabile omgivelser.

Søk hjelp (til deg selv) for du kan umulig ha særlig god selvfølelse som tror du ikke er verdt bedre enn det forholdet du beskriver her.

Nå som du er voksen og selv skal bli mor, må du vokse opp og se forbi dine egne problemer- Det er din plikt å gi barnet ditt en trygg og god barndom- Lykke til:-)

Skrevet

21:04: Du måtte slenge litt drit`? Hun er meget oppegående må jeg si. Mer enn du er. Innlegget ditt er sendt til klage by the way.

Skrevet

21:05 her

ang det med hunden, jeg tror selv du ser at du ikke kan ofre ditt barns framtid for en hund. Du skal bli mamma nå, nå må du ha barnets beste i fokus! Du kan ikke bli hos han fordi du ikke vil skilles fra en hund! Det er BARNET som kommer til å lide mest ved den avgjørelsen i så fall..

Dette er en hjernedød mann (unnskyld meg), og når han klarer å lire ut av seg at han doper seg fordi du har blitt gravid med en annen; pisspreik! Det er den tynneste unnskyldningen jeg noen gang har hørt. Han kommer ikke til å hjelpe deg med babyen, bidra med noe produktivt, eller ta ansvar. Han kommer til å bruke babyen imot deg for alt det er verdt. Det kan jeg garantere!

Jeg fikk angst og depresjoner da jeg var sammen med eksmannen min, og jeg skal love deg; det er et helvete på jord. Barna mine hadde en mor som ikke fungerte, mormor måtte komme og stelle barna om morgenen og levere dem i barnehagen fordi mora ikke hadde krefter til å stable seg ut av senga. Jeg ble tråkket lenger og lenger ned av mannen, kalte meg bare lat og arbeidssky og var mer opptatt av å spille fotball enn å hjelpe meg med barna. Tilslutt brøt jeg helt sammen!

Så mitt råd til deg; KOM DEG UT!! Han kommer ikke til å forandre seg før noe drastisk skjer. Dessverre har jeg på følelsen at han ikke kommer til å føle noen fars-kjærlighet for barnet ditt, h*n kommer til å bli ditt ansvar rett og slett fordi han ikke virker moden nok til å se at han SELV gikk tilbake til deg vel vitende om hvordan ting lå an. Så TENK DEG OM!! Hvis han virkelig vil ha deg og barnet; la han få bevise det. Du flytter, og sier: når du er rusfri, har fått orden på deg selv og fått deg en jobb du har klart å holde på i mer enn 3 uker, DA skal jeg vurdere å re-oppta forholdet!

Skrevet

Det spiller ingen rolle hvilken liste som er lengst. Det at han ruser seg er nok at du skal gå fra han.

Nå skal du bli mor og ditt barn skal gå foran alt og alle. Ett barn skal aldri være i ett rusmiljø!!

Lykke til!

Skrevet

Når leser det du skriver så vil nok de fleste tenke det samme som meg, og det er "hallo, kom deg bort fra denne mannen! Du vil uansett være alenemamma hvis mannen er så lite engasjert og så lat. Dessuten burde det skremme de aller fleste at mannen ruser seg"

Men så tenker jeg at siden du har ruset deg selv før, så kanskje du tenker at dere har litt "felles bagasje" at du kanskje ikke er god nok for en stabil mann som har god jobb, er en god pappa og lever et normalt liv uten å ruse seg??

Kanskje du må få opp selvtilliten din. DET er bare du som kan gjøre noe med deg selv. Og dette barnet du venter fortjener en lykkelig mamma!

Jeg tror du aldri blir lykkelig med denne mannen.

Jeg hadde dratt min vei på dagen hvis eg samboeren min hadde ruset seg, han hadde ikke fått sett barna en gang!!

Skrevet

Er enig med de andre her jeg altså. Han ruser seg, er lat og var i tillegg sammen med en 17 åring? Nei, æsj. Kom deg unna. Hasjhuer er som regel, i min erfaring, ikke til å stole på og veldig ustabile. Folk som trenger narkotiske stoffer for å klare hverdagen er simple mennesker, kort og brutalt. Hva med barnefaren? Hvor er han?

Skrevet

Takk for svar!

Beklager at svaret kom så sent, men nettet ble borte, var visst noe reparasjonsgreier i nabolaget.

Angående hunden, så er det helt riktig det du skriver, jeg er kjempeglad i den bikkja, men babyen min kommer selvfølgelig først. I tillegg ser jeg jo også helt klart fordelen med å ikke ha en hund i hus med ett spedbarn

Jeg lot han lese hele tråden i går, i håp om at det skulle gå noen lys opp for ham, men jeg tror egentlig ikke det skjedde. Han så igrunn bare fornærmet ut.. Uff. Så jeg tok en prat med ham om han virkelig ville dette, og da sa han at "bare si hva jeg skal gjøre, så gjør jeg det." .... Men prøvde å formidle at jeg ikke gidder det, jeg vil at noen skal SE meg, se mine behov, ikke vente på å få en eller annen ordre.. Så da sa han at han skulle snakke med psykologen sin på mandag, så skulle vi ta en prat da. Jeg vet jeg virker naiv, men jeg ønsker så gjerne at han skal bli den mannen han engang var.. Kanskje jeg var for ung eller rusa da, til å se hans dårlige sider, men denne sjangsen får han. Men dette er og blir den siste.

Rus ser jeg at han ikke har rørt, jeg kjenner ham såpass godt at jeg klarer uten problemer å se det.

Rus godtar jeg ikke mer.

Men tusen takk for svar, det har hjulpet meg til å se ting fra ett mye mer realistisk perspektiv..:)

Skrevet

Tenker vel ikke bevisst sånn, at ingen andre vil ha meg, men mulig det foeligger i underbevisstheten.. Men mest tror jeg at jeg ønsker meg HAM, jeg ønsker at han skal skjerpe seg og bli den mannen han kan bli.

Helt enig angående rus, og det skal ikke barnet mitt vokse opp i, absolutt ikke. Men babyen er ennå ikke født, så h*n har ikke opplevd det.

Skrevet

Litt stigmatiserende det du sa med hasjhuer, da..;) Kjenner mange som har brukt hasj daglig i flere år, og idag har alt det "normale" har.

Jeg har foreksempel røyka hasj i 11 år, og har snart en bachelor, leilighet og det meste i orden. (Bortsett fra forholdet mitt, da..)

Barnefar ruser seg enda mer enn min nåværende samboer..

Skrevet

Jeg synes du skal stille deg selv et spørsmål; Hvordan blir det når barnet kommer?

-Et barn skal ikke leve i et hjem med rus!

-Et barn trenger at de voksne tar hensyn til det.

-Et barn trenger et hus hvor det blir gjort husarbeid, og det å ha barn medfører også mer husarbeid. Mer klær som må vaskes, barnet krabber på gulvet så det bør støvsuges oftere. matlaging til relativt faste tider er viktig.

-Hvis han spiller dataspill hele natten, hvem er da oppe med babyen? Det blir nok sannsynligvis alltid deg, samtidig som du jobber og tjener penger og gjør alt husarbeide..

-Hvis han nå har problemer med at du er gravid med en annen manns barn, hvordan tror du han vil takle en annens manns barn som skal bo sammen med han. Gråter kanskje om natta, og holder han våken, roter utover leker etc.

Skrevet

Ikke for å være frekk altså, men de som røyker hasj kan faktisk ikke helt se hvordan hasjhuer er. Kjenner mange som er veldig preget av hasj, men som mener selv de ikke er det, og deres hasjrøykende venner klarer ikke se det, selv etter de har sluttet.

Om du mener hasj er fint og greit er det kanskje fint for barnet å få et annet sted å bo?

Skrevet

hmmm.. jeg kan en del om rus(dog ufrivillig), og kan en stor del om dårlig råd og dårlige menn.

jeg har en kjæreste nå, som jeg ikke vet hvor bærer hen. Grunnen er at han ser ut til å tåle sykepenger og evt uføretrygd med godt mot. Han trenger det ikke, og der er mange yrker han kunne utført. Men giddisen er ikke der. DET er nok til at jeg holder tilbake.

Rus opplever jeg hos eldste barnet mitt, og der er ikke mye håp lenger.

At du er så dum at du tror en mann er far samma søren, gir meg lite håp FOR DEG, faktisk! Er du dum, eller bare later du som? En som ikke er biologisk far, og har blitt "far" gjennom dine adspredelser som singel mellom deres forhold.... Tror du han gidder mer enn deg? Tror du han blir far til barnet? hehehehe.. naive dame....

Barn klarer fint å leve opp uten en "far" i det daglige, og selv uten å han kontakt med sin biologiske far. Hva du har opplevd er din greie. Det gjelder ikke alle. Og mye avhenger av deg som mor.

Skrevet

Hei igjen =)

Jeg beklager om jeg virket slem i går, men jeg er glad du klarer å se hva vi andre ønsker å forklare deg :)

Hvis han virkelig ønsker å være sammen med deg og være en god far for babyen, så er det kjempeflott så lenge han våkner opp og tar ansvar.

Kanskje du skulle blitt med han til psykologen? Ta det som parterapi? På den måten får dere begge innsikt i hverandres problemer og får satt ting i perspektiv av fagfolk?

Lykke til ihvertfall, hi :)

Skrevet

Sier det samme. Et barn hører ikke hjemme et sted der rusmisbruk. er fint og flott.

Skrevet

Dumme høner.. Så fordi jeg mente at den setningen om hasjhuer var stigmatiserende, så burde jeg sende bort barnet mitt? ;) Og hvor i helvete har du 1951, klart å lese at jeg syns rusmisbruk er fint og flott? Er helt utrolig hvor mye dumme kvinnfolk som finnes.. Lær dere å lese før dere begynner å beskylde andre for å ikke kunne ta vare på ett barn da..!

Skrevet

Kan du ikke lese? Hvor står det at jeg røyker hasj??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...