Gå til innhold

I dag kommer nordsjøarbeideren min hjem:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, må si jeg lærer noe nytt nesten hver gang jeg er her på dib, er det horer på plattformen altså? Det var virkelig nytt for meg ;)

Eller mener dere at mennene har sex med de kvinnelige arbeiderne der ute? Blir mange knull i uka på de kvinnene da, for de er vel i mindretall der ute...

Blir lettere sjokkert over mange av damene her inne altså! At rørleggere en mer trofaste enn nordsjøarbeidere er en statestikk ihvertfall jeg aldri har hørt om, tviler på dens eksisten, hehe, må jo nesten bare se humoren i at noen kan være så dumme ;)

Har selv en i nabolaget som er "gressenke" når mannen er ute, og det lager selvfølgelig noen utfordringer når eldste skal på fotballtrening midt i leggetiden til minste o.l. Men det løser seg helt perfekt med litt samarbeid, hennes barn får sitte på med en kamerat de ukene pappaen er ute, også betaler pappaen tilbake tjenesten ved å ta med seg kameratene i sin bil de fire ukene han er hjemme. Er ikke vanskeligere enn det.

Synes det er flott at dere har funnet en løsning som passer dere og deres familie perfekt, godt å høre at noen faktisk er tilfreds med livet, forholdet og jobben også, ikke bare klaging.

Kos dere i helgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt, dere som skriver at nordsjøabeidere er utro, dere må jo ha et stort problem!! Hva i all verden er det som tilsier at mannen til HI skulle være mer utro enn din rørlegger-mann "plumberwife"??

Tenker din mann har vært ute en vinternatt før, så må du tråkke på andre for å heve deg selv......

Kjenner for øvrig en rørlegger, som aldri har lagt skjul på at han kunne vært notorisk utro i jobben sin. Vi skulle bare visst hvor mange lettkledde desperate damer som tar imot rørleggeren.......;-)

Skrevet

Eh....du er klar over at mannen din ganske sannsynlig treffer endel desperate, single damer i jobber sin han også 12:23? Eller har det ikke slått deg;-))

Skrevet

12.25

Jeg har vært med samme mann gjennom offshorelivet og vanlig 7-16 jobbing, og jeg må si jeg foretrekker offshore:) Men det har absolutt ingenting med gode penger å gjøre, for i mnd tjener de ikke mer enn normalt... Men i forhold til fritid, så tjener de kjempegodt!

Vi har to unger, og det har gått kjempefint. Han snakker med de på tlf når de er ute. Ungene teller ned, og den dagen han kommer hjem er de i ekstase:) Da har han 4 uker fri som han bare bruker på å kose seg med familien, pusser opp i huset og sånne ting. Helt supert!;)

Å være alene med ungene er ingen problem. Det er bare akkurat slik alenemammanene har det, bare at vi er så heldige at vi kan se frem til 4 uker med avlastning!

Du du HI: koooos deg med mannen din! Det er så deilig når de kommer hjem, og spesielt den første uken når man er høyt oppi skyene som nyforelsket igjen :-D Er det jeg savner mest med offshoremann, og som jeg heldigvis skal tilbake til 01.01-12 ;-D

(han har hatt et år på land, men orker ikke mer av så lite familietid! Går 06.30 og er hjemme 15.30-16. Og da må vi spise, handle, besøke familie og venner osv, noe som gir liite tid med ungene totalt!)

Skrevet

Hva gjør disse nordsjømennene når de har sine 4 uker med fri, egentlig? Dersom kone er på jobb og unger i barnehagen eller på skolen, så må han jo ha noe å sysle med? Min hadde nok jobba i de 4 ukene, med det firmaet han nå har ved siden av sin ordentlige jobb, jeg tviler på at han hadde gått hjemme i forkle og shina hus, handla og laga middag ihvertfall! De fleste andre folk er jo på jobb på ukedagene, så må bli litt ensomt etterhvert, vel?

Barer lurer, altså:-)

Kos deg hjemme med mannen din og god helg, HI! :-)

Skrevet

Kanskje det var mannen til "plumberwife" som var her når vi skulle bygge om badet? Han hadde lett blitt med meg på soverommet for å si det sånn!!

Synes han var i overkant slesk og ekkel og "tilbydene" så måtte komme å få mamma til å være her, for turte neste ikke være her alene med han.

Så rørlegger-kone, nå har du noe å tenke på, bor du på Østlandet, så kan det tenkes at mannen din har vært her og prøvd å få meg til sengs.

Skrevet

Det komer vel ann på situasjonen 13.30. Noen har store hus og hager som trenger vedlikehold og oppussing. Det + husarbeid er jo litt å gjøre på;)

Kommer vel ann på om de har noen hobbyer også?

Min er håndverker, så han skal jobbe litt (bestemmer selv) når han er hjemme. Men siden jeg også er hjemme, så skal vi kose oss, ha ungene hjemme fra bhg og finne på andre ting, handle og vaske hus mens de er i bhg, besøke andre venner som er hjemme på formiddagen osv...

I tillegg har vi også nok å gjøre på i huset (oppussing) så han skal ikke bli arbeidsledig de 4 første ukene hjemme ihvertfall;)

Skrevet

Vil jeg tro blir godt HI :) Her reiser mannen ut igjen i dag, hatt 4 herlige uker sammen nå, og på tide at han drar på jobb igjen nå, så jeg får litt alene tid, og ikke minst, så ungene enser meg i rommet igjen ;) hehe..

Men tro meg, innen helga er over, så gleder jeg meg vilt til han kommer hjem igjen :)

Skrevet

hehe, slik som min mann sier, er det noen som er UTRO så er det damene, enten på plattform, rimi eller damene som er HJEMME mens mannen er offhore!!

Er faktisk mer damer som er utro og kan drive hor når mannen er offshore, mer utvalg for damene....

Når det er sagt så er ikke jeg selv utro.

Og har selv en mann som jobber offshore.

Men synes det er tåpelig å si av deg HI at dette er så fantastisk, ja lønnen er bra, men skulle heller hatt mannen hjemme hele tiden!!

Er jo ofte foreldremøter osv osv er når mannen er borte, og da er du jo alene!!

Min samboer er veldig flink når han er hjemme da, tar gjerne barna med seg på hytta 1 uke eller lignende så jeg får slappe av, så der er jeg heldig:)!

Men skulle heller hatt han hjemme.

Skrevet

Jeg har vokst opp med en nordsjøarbeidende far, og kan ikke si meg enig i dine påstander 12.33

Ja, vi hadde det vi trengte av både kjærlighet og materialistiske ting i oppveksten, men når vi ble voksen nok til å jobbe ,så var det rett i jobb, og utdannelsen og sertifikat måtte vi dekke selv.

Reglene hjemme var bestemt , før vi barna ble født, så noe kjefting på far for "feil "han gjorde hjemme , det var ikke ett problem i vårt hjem.

Selv om vår far har vært borte halve livet vårt , så har vi likevel klart å få ett unikt forhold til han, så det har heller ikke vært ett problem.

Tror heller ikke vi har vært mer uoppdragne enn andre barn i gata, vi fikk like mye kjeft hjemme, hele gjengen.

Kanskje du selv er ett barn av en nordsjøarbeider, hvor det ikke har vært så vellykket? Siden du virker så fientlig til nordsjøarbeidere, eller er det bare ren sjalusi som styrer deg??

Skrevet

De få møtene som faller på jobb-periodene hans, har det ikke vært noe problem å få barnevakt til. Det er tross alt ikke foreldremøter hele året:) Og når det gjelder å ha mannen hjemme hele tiden - vel, for oss passer det bra at han er "helt borte" en periode, for så å være "helt hjemme" dobbelt så lenge. Jeg har ikke behov for at han holder meg i hånden hele tiden, og jeg merker jo at jeg er mye mer selvstendig når det gjelder typiske "mannfolkoppgaver" i et hus enn mine venninner som alltid har mannen hjemme. Det er også noe jeg setter pris på.

Men det er klart at det er en ordning som ikke passer for alle, men for oss fungerer det 100 %.

Og til plumberwifen - jammen ble du stille? Kanskje du fikk noe å tenke på når du leste erfaringene damene over her har med rørleggere? Jeg har hørt noe om å kaste sten i glasshus - kanskje du skulle sjekke det ut litt:))

Hi

Skrevet

Hehe, sjekk det første svaret her da! Snakk om å ikke tåle at noen har det bra!

Hvordan tror du at de har det på plattformene da, kjære deg? Siden du tror at mannen til Hi drømmer seg ut der i friperioden sin? Du vet at de jobber 12 timers skift? Og de 12 timene de har fri skal de spise, kanskje trene, dusje, slappe av og sove. Det er ikke snakk om noen nattklubb eller harem der ute, altså. Tror kanskje du har misforstått litt her:D

Misunnelsen lyser av innlegget ditt!

Skrevet

Når ein legger ut slik tråd så må man rekne med at noe har det morro.

Herregud kor lite noen tåler og høre her inne. Blir rysta over noen her inne som sier at noen er krase her inne. Synest tråden er topp og lese og ser kva ein svarer. Dei som reagerer på noen av innlegga Skaff dokke ryggrad.

Skrevet

Hva mener du med "en sånn tråd"? Er det noe i tråden som provoserer? Er det noe i tråden man bør reagere på?

Jeg er bare glad i dag, og fikk lyst å dele - men visste jo at misunnelsen er enorm her inne og forventet en del drittsvar - og det fikk jeg, og det tåler jeg utmerket. Syns ikke noen har gått over streken, da, selv om de kaller mannen min en utro horebukk - såpass får man da tåle:)

Men heldigvis evner de fleste å glede seg med meg:)

Hi

Skrevet

så morsomt at du prøver å overbevise deg selv med at dette er den perfekte ordning og at du har den perfekte mann med å lage et innllegg her på dib.

jeg jobber selv offshore og vet hvordan mannfolka er der ute;)

Skrevet

Ikke sant - for hvis noen er fornøyd med livet sitt må de være blåøyde og naive og ikke kjenne mannen sin...

Hi

Skrevet

Hei HI

Må le av svaren du får her inne. Akkurat som om menn som ikke jobber off shore ikke er utro. Det finnes mange utro menn der ute, uansett om de jobber 7-15 eller er borte i 14 dager.

Selv om noen menn som jobber off shore er utro, så er det ikke alle som er det. Sier vel kanskje litt om dere kvinner som ikke klarer å tifredsstille mannen deres slik at han må høvle over andre kvinnfolk der ute. Nei, kom dere ut av joggebukse, prøv å vær litt attraktive for mannen deres, så slipper dere nok utro ektemenn.

Kos deg med mannen din når han kommer hjem og ha en flott helg!

Skrevet

Kjenner en mann som jobber offshore, og han har verdens verste drittunger. Sutrer hele dagen, og kona som kjefter fordi hun ikke klare å takle sutringen til ungene sine. Noen ganger gruer han seg faktisk til å komme hjem til sutre ungene og kjeftende kona, haha.

Skrevet

Ja, det var skikkelig løye, altså! Du koser deg nå altså - snakk om skadefro!

Skrevet

Du vet hva de kaller arbeidstidene til offshore arbeidere?

Skillsmisse-ordninga :)

Skrevet

Syns synd i mannen fordi kona klare ikke å oppdra de 3 ungene....haha

Skrevet

Så hyggelig av deg å dele det:) så du mener at jeg bør søke skilsmisse først som sist? Selv om dette har fungert for oss i 15 år?

Hi

Skrevet

Skillsmisse ordning...det var noe nytt...

Skrevet

Det er en ting jeg lurer på ang. det med mannen jobber offshore og horer. Får han noe tid til det da? Ser det er mange som nevner det her. Trodde dem som jobbet offshore i 14 dager, jobber da hver dag i strekk. HVordan skal dem da får tid til å hore rundt? Eller er det jeg som misforsto nå?

Uansett HI. Det er nå bra at mannen din jobber offshore og er borte i 2 uker. Dere får da mer tid til å savne hverandre og får famililiv i 4 sammenhengende uker. Kan det bli noe bedre enn det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...