Gå til innhold

Hva gjør man med en pøbelunge som.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hahahahahahahahahahah du mista respekten for han???

 

Sier bare ajajajajaja boff, og legger til troll..

 

Gøy å fyre opp dibbere på kvelden?

 

Uansett så burde du skamme deg, man tuller ikke med omsorgssvikt, og om du ikke tuller så burde du skamme deg for åssen menneske du er!

 

(og jeg er ikke en sart person, som duller og suller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt i fra til moderator nå. Kanskje de kan spore deg opp og de ringer barnevernet for deg.

 

Du kan være anonym på tlf, og moren får ikke vite hvem som har sagt i fra om henne.

 

Du snakker hele tiden om at det er moren sitt ansvar å ta vare på gutten, men hun gjør jo det ikke. Og da er det faktisk naboene og de som vet at omsorgsvikt foregår som skal ta tak i dette! Vil du ha en så ustabilt barn vokse opp i ditt nabolag, kanskje han dreper deg når han blir voksen.

 

HJELP han NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ringe . jeg spurte hva man skal gjøre. er ikke jeg som er den store stygge ulven her. er ikke jeg som ikke tar vare på barnet mitt..men hvordan kan moderator ringe barnevernet for meg når de ikke vet hvem det er snakk om ? det er mange unger i gata her serru.

Og jo hvis det blir sak utav det så får moren vite hvem som har meldt henne.

det er mange som vet om dette men ingen tørr å gjøre noe.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man ikke medskyldig i et slikt tilfelle, om man vet at barnet ikke har det godt, men velger å ikke gjøre noe med det?

 

Bare lurer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA I ALLE DAGER ER DET MED DEG HI, MANGLER DU BÅDE ANSVARSFØLELSE OG EMPATI...?!?

 

Hadde jeg trodd det hjalp hadde jeg bedt deg skamme deg.

 

NATURLIGVIS er det ditt ansvar som medmenneske å stille opp som voksenperson og bidra til at barnet får den hjelpen det trenger, dersom du ser at moren vanskøtter barnet sitt!

 

Gi barnevernet en anonym bekymringsmelding i morgen!! Og ta vare på dette barnet som er sviktet av alle..!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig... Enten er dette årets mest egoistiske, sneversynte, uintelligente innlegg,- eller så er HI et "troll".

 

Håper ingen med så lite forståelse og menneskelig kunnskap har barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hi...

 

Det er ingen som sier at du skal oppdra dette barnet, etter "mate" det hver dag. Og at du blir irritert og sint når barnet ditt blir mobbet er helt naturlig. MEN, ettersom du er klar over at dette barnet har det vanskelig og ikke får den omsorgen det trenger, så er det på en måte "forventet" at du greier å se forbi barnets oppførsel å forsøker å hjelpe det. Ikke med å ta over ansvaret for barnet, men nettopp ved å melde om saken til barneværnet ! Noe som helt uproblematisk kan gjøres anonymt ! ! ! Så er det noe med å huske på at gutten er syv år gammel, og har det fryktelig vanskelig. Og selv om du, og mange andre, har forsøkt å hjelpe han med å ta han inn og gi han mat osv, så trenger han så utrolig mye mer... Og ja, oppførselen hans skuffer deg kanskje, men det er fordi du selvfølgelig har helt andre forventninger til ditt eget barn ! Det er da du må huske at dette barnet ikke har de samme forutsetningene som ditt, og de fleste andre barn. Han har ikke noe omsorg hjemme, han får kanskje ikke nok mat, han har tydelig ikke fått lære seg forkleskikk og empati, og heller ikke konsekvenser av sine handlinger.

 

Det er jo fint at du har forsøkt, ved å ringe skolen, snakke med mor, og å ta gutten inn i varmen. Men ikke steng han enda mere ute, enn det han allerede er. Kontakt barneværnet, og la han kanskje få middag og litt omsorg en gang i blandt. Du har muligheten til å bli denne guttens kanskje eneste sjanse til å få hjelp før det er alt for sent...

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.44 ja klart man bli frustrert og det siste jeg vil er at det skal fortsette sånn..bra det finnes noen som forstår.

og til 22:49 spar deg. er ikke bare bare å melde til bv. og når det blir sak utav det så blir jeg stressa. er stressa fra før av og det siste jeg trenger er en mor som gjør dritt mot meg fordi jeg meldte henne..

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg hatt et barn i nabolaget som hadde det så vondt, hadde jeg ring bv også hadde jeg tatt han under mine vinger. Han hadde gått inn og ut av vårt hus som han ville,spist middag her hver dag om han ikke fikk mat hjemme, jeg hadde lært han normal folkeskikk og han skulle fått så mange klemmer han ville.

 

Helt til bv hadde kommet på banen.

 

TENK så mye det betyr for denne gutten at noen bryr seg om han og kan lære han ting.

 

Det hadde også vært en fantastisk mulighet for barna mine og lære om nestekjærlighet og hvor viktig det er for noen at andre bryr seg.

 

Jeg hadde oppmuntret både mine sønner og denne gutten til bli venner og at kanskje sønnen min kunne lært denne gutten hvordan vennskap fungerer.

Stakkars denne gutten har jo helt klart ikke disse kunnskapene og må læres dette.

 

Jeg får helt vondt av denne gutten og skulle ønske at han bodde i mitt nabolag sånn at jeg kunne hjulpet han.

 

Det jeg syns er flott som jeg har sett i denne tråden er hvor mange som som hadde stilt opp for denne gutten og andre barn som lever sånn.

 

Dette er hva jeg ville gjort med en sånn pøbelunge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg; mamma will og ailo)

 

HI må være en helt utrolig egoistisk, navlebeskuende og umoden person. Fatter ikke at det går an:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du lese hele historien så ser du kanskje at jeg faktisk har tatt han inn i varmen maaaange ganger..og denne pøbelungen vet nøyaktig hvordan han skal irritere andre og han vet at hvis han gjør noe så får ikke han skylda. utspekulert med andre ord. han har fått mat osv her men det finnes vel en grense også? skal han få lov å mobbe min gutt fordi han har det vanskelig hjemme???

 

jeg sa jeg ringer i morgen. god natt!!!!

 

hilsen hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egositisk person?? da kejenner dere ikke meg gitt.ikke snakk om andre når dere ikke kjenner den personen. utifra en historie kan dere neppe si at jeg er egoistisk. spør 100 personer i min omgangkrets dere så får dere svar fra alle 100 at jeg ihvertfall ikke er egoistisk. jeg gjør alt for mine og jeg stiller opp mer enn jeg kan. jeg gir bort alt jeg har, og litt til..

 

er det noen som er egoistisk så er det ikke meg:)

 

hi

 

nå skal jeg sove så får dere bare skrive så mye dere vil.

 

natta:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så forbanna trangsynt at du ser ikke hva gutten virkelig trenger. Du ser bare hva han gjør, og måten han oppfører seg på HI.

 

Det er bra at du skal ringe til bv i morgen og få dem til å hjelpe gutten...noe som du du tydligvis ikke klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å hjelpe men det er ikke min plikt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mora har et ansvar. skal ikke sette unger til verden hvis man ikke kan ta vare på dem serru du.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er din plikt som medmenneske og som en voksen til å skaffe denne gutten hjelp, når du ser at han ikke har det bra hjemme.

 

Sign. svaret til mamma'n til william. Veldig bra skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love deg HI denne gutten oppfører seg ikke sånn fordi han er utspekulert, han gjør det for å få oppmerksomhet og hjelp. Han skriker etter at noen skal gi han grenser og bry seg om han. Han vil bli sett og dette er i hans hode den eneste måten han ser at folk bryr seg. Det er sikkert ingen som legger merke til de gangene han er snill og han får sikkert ALDRI ros for det.

 

Du kan ikke forvente at en 7 åring skal vite hvordan man skal oppføre seg om ingen lærer han det.

 

Og nei, du skal ikke godta at han mobber sønnen din, men har du noen gang satt deg ned med gutten og snakket med han og forklart hvorfor man ikke skal mobbe andre ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en slik gutt i gaten da jeg var yngre. Han kom på døren og truet min far med alt mulig. Min far er ikke den mest tålmodige mannen i verden. Da huset vårt ble bombadert med egg en natt, dro min far denne gutten etter ørene morgenen etter. Han satte seg på en stol, og så på at gutten vasket huset vårt for hånd!

Ellers fikk han beskjed om at neste gang ville hunden bli sluppet på han!

 

Utrolig effektivt med litt disiplin, og ikke minst autoritet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...