Gå til innhold

Hva gjør man med en pøbelunge som.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mobber og ødelegger for oss?? orker ikke skrive om alt som skjer men denne ungen er hevngjerrig på et eller annet og driver lager riper på bilen vår og sparker sykkelen til vår sønn,gjør masse faenskap med andre ord og skal legge skylda på sønnen vår hele tiden. mora hans driter i hele ungen ,hun er bare opptatt av mannfolk og festing. nytter ikke snakke med henne,har prøvd.

han driver mobber sønnen vår osv..nå har jeg fått nok. har snakket med skolen og de har egentlig ikke noe med hva som skjer på fritiden men dette begynner gå altfor langt nå.tenk en 7 år gammel gutt driver sånn. han er ute på gata 10 min etter han kommet fra skolen. går å tigger mat hos andre osv...

er sååå lei dette nå.

som sagt nytter ikke snakke med mora, og har snakket med skolen. og dette blir bare verre og verre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringer barnevernet?

Anmelder mora til barnet for hærverk?

 

Ville iallefall tatt en meget alvorlig samtale med gutten ( altså ikke en pedagogisk korrekt en).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kontakter du barneverntjenesten og melder bekymring for barnet.

 

Deretter går du litt i deg selv og tenker over hvordan du beskriver et syv år gammelt barn som åpenbart ikke har det særlig ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres for meg ut som om denne gutten ikke har det særlig bra hjemme, og jeg vil tro oppførselen hans er et skrik om oppmerksomhet og omsorg.

Nå kjenner jeg jo ikke situasjonen, så jeg vet ikke om det er sånn at barnevernet bør trekkes inn, men min første tanke er at du kan prøve å vise omsorg for ham? Inviter ham inn på middag, og la han ta del i et sunt familieliv.

Det er ikke nødvendigvis sånn at han er en "pøbelunge" fordi han er slem, han er nok mer et resultat av oppdragelsen (eller mangel på sådan) stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontakten BV, familen trenger tydeligvis hjelp, gutten skriker jo etter oppmerksomhet og har det tydeligvis ikke bra.

Tipper riper på bilen deres koster en del tusen å reparere, jeg ville krevd dette dekket, og alt det andre, mobbing etc..

Nei ta tak i det, moren hører jo ikke på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer bv ja men hvis jeg melder henne kan jeg få et helvete .hun får jo vite hvem som har meldt hun..

hva mente gå litt i meg selv egentlig?

Er det liksom mitt problem at ungen ikke har det greit hjemme? det burde vel mora gjøre noe med..hun burde faktisk passe og se etter han hva han egentlig driver med. har pratet med skolen og de sier han er snill der..de ser ikke det som vi ser. og det er ikke bare vi som reagerer av foreldrene.

men barnevernet vet jeg ikke.skummelt

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Er det liksom mitt problem at ungen ikke har det greit hjemme?"

 

Ja, det er det. Når du vet om et barn som ikke har det bra så gjør du noe med det. Du lar det ikke bare skure og gå. Du gjør noe for å hjelpe.

Du er voksen. Gutten er barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sikker på at det er denne ungen så anmelder du saken hver eneste gang det skjer noe og krever å få alle utgifter dekket. Det blir dyrt for foreldrene etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har da vært er mange ganger og det eneste han gjør er jo å gå i skuffer og skap. ja han mangler oppmerksomhet og jeg synes virkelig ikke at vi bør gi han det da vi faktisk har vært veldig snille med denne gutten og gitt han mat is og han har fått kommet inn men når han ettertid gjør sånne ting da blir jeg helt enkelt forbanna og i tillegg m0bber min sønn da vil jeg ikke ha han i nærheten. kanskje dere ikke forstår men sånn er det bare. kan ikke ta han inn i varmen da han faktisk gjør dette og han vet veldig godt hva han gjør. mora driter i hele ungen . hun ser ikke engang etter han da han er ute 2 timer på gata.

synd men det er ikke min oppgave å oppdra han.

Han skal hevne seg på oss fordi jeg setter grenser for min sønn og denne ungen har ikke grenser hjemme. mora sender han ut like etter de har kommet hjem jo. ikke for at det er mitt problem men det er jo flere som reagerer,

denne gutten hadde sagt at hvis foreldrene ikke holder det de lover er det lov å drepe dem!!!!!

helt sykt spør du meg. jeg fikk helt sjokk jeg. en 7 åring sier noe sånt.

ja jeg syntes synd på han før men nå er det liksom nok.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt denne ungen på fersken og han begynte forsvare seg og si at det ikke var han . da sa jeg jo det var deg og da innrømte han at det var han.

Nei jeg synes ikke det er mitt problem at ungen ikke har det bra hjemme, mora som skal stå for oppdragelsen her ikke naboer som skal fore ungen hennes og hun skal bare sitte og chatte med mannfolka sine. og hvordan jeg vet det??? jo for hun sier det selv.

Som sagt jeg har tatt denne gutten inn i varmen men når han begynner være utakknemmelig da forsvinner respekten min for han.

og å gå til bv er et stort skritt dere vet det??

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser virkelig ikke at gutten er et produkt av foreldre som driter i ham?

 

Beklager, men her burde du virkelig gå i deg selv HI og heller hjelpe gutten. Fatter ikke at du klarer å stå og se på at barn har det slikt og at det eneste du gjør er å skylde på barnet. Et barn på 7 år som har det vanskelig hjemme!

 

Shame on you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo derfor jeg spør her inne hva gjøre??? jeg vet han ikke har det bra, har ikke en mor som bryr seg. hun er alenemor.

jeg har virkelig tatt imot denne ungen på best mulig måte . dere aner ikke . han kom hit her dag en periode. og dette ble litt mye til slutt fordi når han først fikk mat her trudde han at det bare var å komme hit.sånn er det ikke. vi kan ikke oppdra han, ikke fore han hver dag osv...det er mora sitt ansvar. derfor jeg lurte på hva skal man gjøre. tak dere som svarte:)

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike mennesker som deg er grunnen til at det er så mange barn som har en dårlig barndom. Shame on you. Er dette holdningen til dine medmennesker som du vil gi videre til dine barn?

Blir helt kvalm jeg.

Jeg håper at noen av dine naboer har nok anstendighet til å ta tak i dette og hjelpe et barn som har det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer på hva du skal gjøre?

Du sender en bekymringsmelding til barnevernet, og i mellomtiden så viser du gutten omsorg. Du snur ikke ryggen til ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere dumme eller??? selvfølgelig er det ikke MITT ansvar å oppdra denne ungen som ødlegger alt. skal jeg liksom si kom da gutten så skal du få en is etter at han har laga riper på bilen?? dere er ikke helt gode i hue..

 

hi

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar stakkar gutt!!! :( Selvfølgelig oppfører han seg sånn når han har en mamma som ikke bryr seg!! Han gjør sikkert alt for å få oppmerksomhet! Jeg hadde ringt barnevernet... Når det ikke hjelper å snakke med mora må jo noen gjøre noe! :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere!!!!!!!!!!!

vise omsorg for en som mobber min gutt? dere er heeeelt på jordet her.

Mora hans skal vise omsorg ikke andre naboer.

jeg har vist han omsorg jeg flere år nå. men nå holder det. han vet veldig godt hva han gjør tru meg. han oppfører seg som han var 17 år .snakker om parring osv..og drap på foreldre hvis de ikke holder det de lover.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør hva du skal gjøre. Du får samme rådet av alle som svarer deg. Du nekter å ta til deg det alle sier vedr hvordan denne gutten har det, og hva du har plikt til som voksen i denne situasjonen.

 

Hva er det egentlig du vil høre da? At du skal banke opp gutten?

 

Du virker utrolig lite voksen som ikke evner å se at dette er et barn som er utsatt for grov omsorgssvikt og at det er din forbanna plikt å ta ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han flyr på gata ,han flyr til andre ,ute hver dag. før var det helt greit at han kom til oss men når det ble hver dag og skal i tillegg spise her da ble det for mye. da sa jeg bare at sønnen min kommer da han er ferdig med middag. kan ikke fore andres barn hver dag. selv om jeg skulle ønske jeg kunne.

et barn på 7 år skal ikke ha lært seg mobbe sånn og heller ikke drive faenskap mot oss fordi jeg har snakket til han om ting. han tålte det ikke.

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar dette til meg det dere sier. og skal dere hakke så hakk faen meg på noen andre!!!!!

 

Jeg sier barre som det er jeg.

jeg har barn selv ja og er en god mor. ungen min har aldrig manglet noe hverken kjærlighet eller mat og driver ikke mobber andre eller er slem.

han har klær ,han flyr ikke rundt og han vet hva en konsekvens er.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...